Partyflock

Forumonderwerp · 736751
Firefox net geinstaleerd en veeel beter dan die oude IE ;)
Ik vind ook dat die sneller reageerd en de popup blocker heel goed is.

Get Firefox!

Greets

Waarom zou IE6 problemen hebben met SP2???

Oow, je bedoelt dat je geen idee hebt hoe het werkt..dat kan.

Maar ik vind IE6 en SP2 beter bij elkaar passen dan FF en Windows...
Als je het een probleem vind dat IE en Mediaplayer bij Windows word geleverd moet je maar niet aan Linux beginnen.

Dat is de grootste onzin die je me vertellen kunt....

Als ik geen mediaplayer wil installen onder linux, dan doe ik dat niet.
Tuurlijk zit er een mediaplayer in de distro, maar dat wil niet zeggen dat ik m ook moet installen.
Daar heb ik nog altijd eigen keus in. Heb ik dat bij Windows ook? Dacht het niet......
FF werkt nog steeds perfect, als sommige pagina's niet laad dan is de pagina meestal offline en geeft ie de 404 pagina niet, dan verscheint er meestal een bericht dat ie de pagina niet kan vinden. Ik heb voordat ik sp2 wou instaleren een tijdschrift gelezen en zag dat sp2 helemaal niet goed werkt, ze hebben daarvoor zelfs een helpdesk voor moeten neerzetten bij mircosoft, michien niet goed getest voordat ze het gelanceerd hebben¿?!

Als ik geen mediaplayer wil installen onder linux, dan doe ik dat niet.
Tuurlijk zit er een mediaplayer in de distro, maar dat wil niet zeggen dat ik m ook moet installen.
Daar heb ik nog altijd eigen keus in. Heb ik dat bij Windows ook? Dacht het niet......

Dat is het punt niet.
Als jij geen mediaplayer nodig hebt, betaal je er wel voor.

Als je gaat zeiken dat het bij windows erg is, moet je maar es een doos linux aaschaffen, tis in veel gevallen duurder dan windows en je krijgt 4-6gb waar je misschien maar 2gb van nodig hebt.

ze hebben daarvoor zelfs een helpdesk voor moeten neerzetten bij mircosoft, michien niet goed getest voordat ze het gelanceerd hebben¿?!

Misschien omdat veel mensen geen zin hebben om het bijbehorende stukje tekst te lezen?
Help, ik kan opeens geen bestanden meer delen..wat is een popupbalk :s, waarom worden er schermen geblockt?

Dat soort vragen ;)

Firefox > IE
Firefox :)
IE :(

danie..
Weet cker wel wat ik doe.
Zodra ik beveiliging lager zette ging die automatisch weer omhoog. Ik natzoeken op stie van mircosoft en zij erkende het probleem waarschijnlijk in combo met xp. Dus heeft nix met moi te maken maar het de kanker zooi die microsoft leverd.

Let's face it. Microsoft leverd producten zie kwalitatief minder zijn dan producten zoals Linux, of een heel ander systeem zoals Mac.... De mensen kopen het toch wel. En IE is en blijft een proggie wat veel shit binnenhaalt.

Microsoft heeft er voor gekozen IE standaard te leveren bij Windos vanaf Windows '98. In XP is IE gigantisch vervlochten met het systeem. Dit heeft voordelen MITS er SP2 is geinstaleerd. SP2 zorgt voor de ultime preformance van IE. Jammer dat IE dan helemaal verweven is met je systeem. EN SP2 netzo. Nadelen voor mensen die geen XP draaien. Als jij geen XP draaid val je gewoon buiten de boot met je IE. Dit heeft weeer tot gevolg dat IE op dat moment totaal geen veilige browser is.

Het enige nadeel dat FF heeft is dat sommige webdisigners het niet 'vriendelijk' disingen voor FF. Dat heeft weer puur te maken met het marktaandeel van Microsoft en niet met het product zelf. FF is compact en de lijst met zelf beslisbare extentions is praktisch eindeloos. Dus lijkt mij duidelijk.

en wat ook zo is, is dat IE een aantal webstandaarden niet goed opvolgt. en vaak het doel is van kraakacties. (hackers). FF volgt de webstandaarden aanmerkelijk beter op dat IE. En is veel minder aantrekkelijk voor hackers/krakers. Hoewel de normale internet gebruiker hier weer geen last van zal hebben.

dus wat ik eerst zei over SP2 en IE klopt idd niet. Geef ik toe.

Maar het is idd zo dat IE en SP2 beter bij elkaar passen dan WIN en FF. MAAAAAAAAR zodra je geen SP2 draaid (dus geen XP). Is IE gewoon KUT
Oke dus als je verstand hebt waarom heb je dan geen geslipstreamde cd gemaakt en en verse install uitgevoerd.

Let's face it. Microsoft leverd producten zie kwalitatief minder zijn dan producten zoals Linux, of een heel ander systeem zoals Mac....

Tot Mac OS X werd het ook door Microsoft geproduceert hoor ;P
Enne, op de Linux markt is er ook veel bende hoor...

Daarbij, als je SP2 en de beveiliging van IE niet snapt zal je met linux ook niet ver komen denk ik :P

ik draai ook geen linux. Gewoon microsoft. En ik snapn de beveiliging van IE wel.... Maar hij ging automatic weer terug zodra ik die omlaag had gegooid. Maar los van dat. Ik werk liever op een G5 met MacOs X dan op een OS zoals XP.

En Mac Os werd geproduceerd door Microsoft.. Maar werd het ook ontwikkeld door micro?????? Ik weet het niet.
Let's face it....

... Windoos is gewoon kut! -punt- :)

En dan kan iemand duizend keer tegen mij zeggen dat het beter is, en dat het dit en dat het dat, maar geef mij maar mn Linux bakkie. :jaja: En da's mijn mening..... :P

Hoevaak ik niet meemaak, dat bij hetzelfde werk, Windows onderuit gaat, en Linux door blijft draaien. :)
laatste aanpassing

Mac Os en Windows zijn uit hetzelfde OS ontstaan, namelijk dat van Xerox Copiers.

En het is ook ontwikkeld door MS, of dacht je dat het toeval was dat je MS Office voor de mac hebt en IE voor de mac :P

Windows heeft op veel gebieden wel voordelen tegen over Linux hoor :
* PPC synchronisatie
* webcamfunctie met msn
* meer software, zoals bankprogramma's

Tis maar net wat je belangrijk vind, thuis heb ik alleen Linux draaien, maar op mn werk ben ik blij dat ik Windows XP heb, zou ook niet anders kunnen.
Dan wil ik wel eens weten bij welke bank je werkt...

Allereerste wat ik doe is mn rekening stop zetten daar. :)

Ik moet er niet aan denken dat mn bankgegevens door een Windows machine worden beheerd..... :/

Zo denk ik dus over Windoos.....

Maar ik denk dat TC wel iets voor jou is... :)
laatste aanpassing

heel leuk dat je de voordelen van windows op kan noemen, maar het rijtje nadelen is toch groter heb ik zo'n ideej. Om alleen al te beginnen met de stabiliteit van het systeem.

En ik vind het nou niet zo belangrijk hoor de webcam functie van msn:D jippie.:D... maar goed:P
Firefox vind ik persoonlijk een zeer fijne browser. Werk er nu een paar maanden mee en gebruik internet explorer echt nog maar zeer zelden eigenlijk.

heb firefox geprobeerd, wat een bagger prog
een hoop zooi ingebouwd wat je nooit gebruikt
pagina's openen langzamer dan met IE

dus geef mij maar weer lekker IE, met een losse popupkiller erbij

werkt stukken beter (mijn mening dan he)

Zoals tabbed browsing en ingebouwde pop-up blocker?
;)
laatste aanpassing

Maar ik vind IE6 en SP2 beter bij elkaar passen dan FF en Windows...

Hoezo? IE6 is beter geïntegreerd misschien. Maar FF en Windows gaan prima samen hoor, heb tot nu toe nog nooit een conflict gezien.

Btw, dit was toch geen Windows < > Linux topic dacht ik? Laten we het lekker bij de kern houden: Firefox.
Dit is geen linux vs Windoos topic, nee....

{offtopic]
Mag er van mij weer zijn!
Topic: "Windows is beter toch? Bewijs het me maar eens!"
of: "Waarom is Windows beter dan Linux?"
of:
of:
of:
vul zelf maar in... :)
[/offtopic] :P
Ik ben de draad kwijt maar als je k woord gebruikt dan zegt dat al genoeg over jezelf.

Dan wil ik wel eens weten bij welke bank je werkt...

Ik werk niet bij een bank, maar mijnpostbank.nl is dus niet bereikbaar met linux en de rabobank zakelijke software werkt ook niet met Linux.

Daarbij werkt bijvoorbeeld een boekhoudpakket als Exact ook niet met Linux, dus er zijn best wel wat voorbeelden waarom je windows zou draaien.

voor bedrijven is het idd handig om windows machine te draaien. Maar dit is geen voordeel. Jullie zien dit als voordelen. Ik zie het meer als een collectieve fout.
Als ik firefox bij die hard forummer installeer kwak installeer ik ook ff de BBCode extensie en ze zijn verkocht. 8)

Gebruik zelf al anderhalf jaar de Mozilla suite en enkel IE als ik niet anders kan. Vind van begin af aan Mozilla veel relaxter werken dan IE.

FF wil nog wel eens pagina's verkeerd weergeven of somminge dingen helemaal niet weergeven. Maar verder vind ik em ook fijner in gebruik....
Wie zegt dat dit aan FF ligt? Ik kan je op een briefje nageven dat het aan de pagina ligt die enkel getest is op IE en neit de standaarden goed volgt.

true

maar daar ga ik niet weer over beginnen hehehe
:respect:
voor bedrijven is het idd handig om windows machine te draaien. Maar dit is geen voordeel. Jullie zien dit als voordelen. Ik zie het meer als een collectieve fout.

:respect:

Wie zegt dat dit aan FF ligt? Ik kan je op een briefje nageven dat het aan de pagina ligt die enkel getest is op IE en neit de standaarden goed volgt.

Zo is het maar net...... :) (y)
Verleidelijk om me in deze 'discussie' te mengen, maar ik doe het maar niet. Geen zin in nog een windows vs linux discussie waar toch geen einde aan komt.

Mac Os en Windows zijn uit hetzelfde OS ontstaan, namelijk dat van Xerox Copiers.

Dit gegeven is zo oud dat het imho helemaal niet meer van toepassing is. Windows is doorgeevolueerd via de NT kernel, welke behoorlijk anders is dan de kernels daarvoor.

Mac OS daarentegen is een hele andere weg ingeslagen. Op het moment draait Mac OS X op Darwin, wat in grove lijnen gewoon een BSD kernel is.

NT en BSD kernels hebben nauwelijks iets in het gemeen.

PS: Jaja, ze schijnen idd de TCP/IP stack in het gemeen te hebben ;)

Om toch ook maar on topic te blijven heb ik de volgende xhtml code:

<?xml version="1.0"?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"

"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">

<head>

<title>IE vs FireFox</title>

</head>

<body>

<div style="text-align: center; background: #A0A0A0;">

IE vs Firefox

<table style="width: 300px; background: #D0D0D0;">

<tr>

<td>Test</td>

</tr>

</table>

</div>

</body>

</html>

Vergelijk deze beide eens in FF en in IE. Imho doen beide browser dit verkeerd parsen. Haal ik namelijk de CSS reference erbij, dan vind ik daar:

Since 'text-align' inherits, all block-level elements inside the 'DIV' element with 'CLASS=center' will be centered. Note that alignments are relative to the width of the element, not the canvas. If 'justify' is not supported, the UA will supply a replacement. Typically, this will be 'left' for western languages.

Een <table> is een block-level element en zou dus gecentreerd in de <div> moeten komen imho. Firefox doet dat niet, IE wel! Echter, <table> zou het text-align attribuut moeten erven van de <div>, dus 'test' moet in het midden van de tabel staan. Firefox doet dit goed, IE niet.

Nu kan het natuurlijk zijn dat ik de specificaties verkeerd begrijp (CSS2 geeft namelijk weer een iets andere definitie), maar voor mij is dit genoeg reden om aan te nemen dat ook Firefox het niet per definitie bij het rechte eind heeft als deze html code anders rendert dan IE. Op zijn minst vind ik dit toch wel een teken dat de specificaties enigszins ambigu zijn.
laatste aanpassing

Dat is een bekend 'probleem' narotic. Die CSS-selector wordt zelfs gebruikt als uitlijnmethode voor block-level elementen in IE.

Het is idd zo, dat IE alles rekent onder "text-align", in plaats van wat het zou moeten doen: text. Maar als IE dat doet en FF niet, kan je je pagina nog niet fatsoenlijk uitlijnen. Wat je dus voor 'de rest' moet doen (lees: browsers die wel goed interpreteren):

margin: 0 auto;

oftewel: auto margin voor links/rechts, als je aan je element dan breedte mee geeft wordt het in dit geval gecentreerd. Ik gebruik dus altijd een omliggende 'container' div om de boel te centreren met:

margin: 0 auto;
text-align: center

mag jij mij vertellen wat logisch is.
Nou, waar het voor mij op neerkomt is dat ik met bovenstaande specificatie waarsch. dezelfde fout had kunnen maken als die IE programmeur ;)

maar goed dat jij geen IE programmeur bent dan :D

anyway, zoals ik het lees klopt het gewoon. Over dat inherits lijkt het mij dat ze bedoelen dat alle geneste block level elementen dat overerven. Er staat in de spec niets over het centreren van block level elementen zelf], dat vind ik zo raar aan IE dus.

This property describes how text is aligned within the element. The actual justification algorithm used is UA and human language dependent.

er staat duidelijk bij dat het om tekst gaat.

Voor Firefox gebruikers, gevonden op:

http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1299854/posts

Here's something for broadband people that will really speed Firefox up:

1.Type "about(dubbelepunt)config" into the address bar and hit return. Scroll down and look for the following entries:

network.http.pipelining network.http.proxy.pipelining network.http.pipelining.maxrequests

Normally the browser will make one request to a web page at a time. When you enable pipelining it will make several at once, which really speeds up page loading.

2. Alter the entries as follows:

Set "network.http.pipelining" to "true"

Set "network.http.proxy.pipelining" to "true"

Set "network.http.pipelining.maxrequests" to some number like 30. This means it will make 30 requests at once.

3. Lastly right-click anywhere and select New-> Integer. Name it "nglayout.initialpaint.delay" and set its value to "0". This value is the amount of time the browser waits before it acts on information it recieves.

If you're using a broadband connection you'll load pages MUCH faster now!

Dit is ammel leuk en aardig maar ik had per ongeluk "nglayout.initialpaint.delay" boolean gemaakt en nu kan ik hem niet meer veranderen in getal... hoe kan ik deze regel nu verwijderen? Delete enzo werkt niet...

en hoe kan je kiezen dat je een bestand met DAP wil dl en niet in die standaard ingebouwde download programma?

En ik vind het belachelijk hoeveel geheugen Firefox trekt... 90 mb :| en IE maar 30... zieke shit..
laatste aanpassing
Vergeet niet dat een deel van het geheugen wat IE gebruikt ook voor explorer is en dus niet bij IE vermeld wordt.

En zolang het niet storend is heb ik er niet zo'n probleem mee. Daarnaast hangt het ook af van het aantal pagina's dat je open hebt.
laatste aanpassing

da Burp Vergeet niet dat een deel van het geheugen wat IE gebruikt ook voor explorer is en dus niet bij IE vermeld wordt.

Ook als je FF gebruikt, blijft explorer.exe draaien, dus dat maakt niets uit. FF gebruikt gewoon meer geheugen.

Zie het op mn linuxbak ook dat FF veeeel meer gebruikt dan een andere browser, maar het werkt wel beter dan Konqueror of Mozilla.
Ik ontken ook niet dat FF meer geheugen gebruikt. Bedoel alleen dat wat je bij 't IExplore process feitelijk niet alles is.

En beter werken als Mozilla? Je bedoelt de Mozilla suite zeker? Om eerlijk te zijn merk ik bar weinig verschil. Heb op m'n laptop FF en op deze bak Mozilla suite.
Trouwens heb je wel al eens Opera gebruikt op linux.
>
Safari is beter O:)

Vind Opera het nét niet, maar dat was ook al onder windows 3.11
We zitten tegenwoordig ergens bij Opera versie zeven en een half.
Er is ondertussen best wat veranderd. ;)
Opera 8 beta kan zelfs teksten voorlezen grapig.
Firefox begint me wel meer en meer te irriteren.

Krijg echt de hele tijd zo'n irritante melding: Document contains no data

en dan ook gewoon 8x in 5 min ofzo...
Error message: The document contains no data.

This could be due to a problem with the cache. Solutions:
Clear your cache - Edit -> Preferences -> Advanced -> Cache (Tools -> Options -> Privacy -> Cache on Firefox)
If you are using the software Peer Guardian, switch it off.
Try disabling any firewall or proxy server you have, if you can. If the problem is resolved, it's probably because of the firewall or proxy.

If you are still experiencing problems, check that you can access the website in other browsers. If you can't, it's probably a server problem.

Maar gebruik je wel de laaste versie van FF.

Op partyflock krijg je die vaak, ligt niet aan firefox. Firefox geeft die melding waar IE bijvoorbeeld 10 minuten wacht en vervolgens zo'n pagina "Kan pagina niet vinden" of iets dergelijks toont.

Heeft dus niets met Firefox te maken.
Opera 8 beta kan zelfs teksten voorlezen grapig.

Dit is onder XP geen nieuwe of unieke functie. In XP zit MS Sam in, die onder andere in IE teksten kan voorlezen (maar ook in andere programma's).

Onder 3.11 had ik al iets van Dragon wat teksten kon voorlezen, ook uit IE :P

Windows XP kan volgens mij ALLE teksten voorlezen ;)
Jups, helaas ben je als niet-blinde er wel redelijk snel op uitgekeken :)
P-Kay volgens mij heeft het wel degelijk met FF te maken.
Meestal open ik nl. meteen IE ernaast en klik op dezelfde links en die worden probleemloos geopend, waar FF structureel met de error komt....

Iig een zeer irritante melding. Zal dat cache eens proberen.

Vreemd, bij welke site(s) heb je dat?

Ik heb het namelijk maar af en toe, en met name bij Partyflock maar we weten allemaal dat dat het nog wel eens laat afweten ;)
ja das cker zo!!!
als me zus t me nie verteld had dacht ik dat t aan me pc lag dat ie steeds vast liep:S

Net Thunderbird geinstalleerd, zeer goede mailclient met een verschrikkelijk goede en snelle spamfilter.

Alleen is het meer de vervanger van outlook express, aangezien het veel minder kan dan Outlook (geen taken, geen agenda, geen pdasync), maar ik, als Kontact-gebruiker vind het wel erg snel en vlot werken, iets wat Kmail dus niet is.

Alleen jammer dat er geen mogenlijkheid is om er een virusscanner als plug-in te installeren ;)

Wat vinden jullie, als Windows-gebruikers van deze mailclient?

Ik vind hem zeer goed! Vrij basic en licht, wat ik altijd fijn vind.

Agenda en dergelijke hoeven van mij niet zo, de ingebouwde RSS reader vind ik wel weer een uitkomst (Y).

En idd die spam-filter werkt als een trein, ff inschakelen, mocht je daarna nog spam krijgen, kan je dat gewoon markeren en de volgende keer zal het direct naar je spam folder doorgestuurd worden (heb ik op getest en dat werkt inderdaad zo!).

Bovendien scant mijn virusscanner gewoon berichten van Thunderbird hoor, geen problemen mee.

Goed programma dus (Y) :jaja: