Partyflock

Forumonderwerp · 735178
Help! Ik heb al weken lang door dat ik nie meer van mijn vriendin hou.
Vind het heeel erg.. wij wonen samen en zij is 10 weken zwanger. Maar zij is nie het persoon die ik dacht dat ze was. Ze is heel moeilijk.. ik mag bijvoorbeeld niet te lang op de computer zitten of er wordt wat over gezegd, ik mag geen play station kopen MET MIJN EIGEN GELD omdat ik me 'meer volwassen moet bedragen' (ik ben 30) en aan onze toekomst denken (terwijl zij minstens een honderd euro per week uitgeeft aan troep van een of ander uitverkoop).
En als ze tekeer gaat dan gaat ze ook flink tekeer :S Over de kleinste dingen maar na twee jaar ben ik het helemaal zat, verbaal is ze veel te agressief voor mij; ik heb meer een mentaliteit van 'laat nou maar' maar zij niet hoor. Ze begint dus dagelijks ruzie maar geeft mij de schuld omdat ik van die 'stomme dingen doet en zij moet er wat van zeggen'.
Maar wat moet ik nou??
Ze heb al een dochtertje van een eerdere relatie, en nu is ze zwanger. Een deel van mij vindt het misselijk om weg te gaan omdat ze dan vrijgezel is met 2 kinderen van 2 verschillende vaders, en dat wil ik haar niet aandoen.
En ik woon in Australie. Ik mis Nederland heel erg, en het enige reden waar ik hier voor blijf is mijn relatie (zij heeft geen intresse om ooit naar het buitenland te gaan).
Dus als het uit is ga ik spontaan naar Nederland.
Maar ze is zwanger.
Enz. enz.
Heb iemand advies?? Ik wordt er helemaal gek van. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie??
Thankx :)

ah bij mij is het net uitgegaan, join the club.
nog nie uit (Y) maar ik denk dat ik er een eind aan wil maken, alleen ja.. omstandigheden :(

denk aan jezelf
Je moet nooit uit schuldgevoel in een relatie blijven hangen... Dat is heel oneerlijk!

Natuurlijk moet je je kind niet in de steek laten! Je bent en blijft de vader...

Ik zou zeggen, praat er eens met haar over! Probeer hier uit te komen...

Sterkte iig :bloem:
Zwangere vrouwen kunnen nogal nukkig zijn, en aan stemmingen onderhevig (hormonenhuishouding ligt door elkaar) ........ misschien is dat wel de reden dat ze zo "moeilijk" doet??

Iedere relatie heeft wel eens een dip ;)
Weg gaan is de weg van de minste weerstand ;)
Probeer eerst te praten en te kijken of jullie er nog wat van kunnen maken ;) Maak nieuwe afspraken, probeer compromissen te sluiten. Je wordt per slot van rekening vader.

Ik wens je (jullie) heel veel succes :)

tja je moet gewoon realistisch nadenken over wat je wil. kijk ik ben nu ook wakker en voel me kut, maar uiteindelijk is t wel beter (Y)
Ik zou het ook niet leuk vinden als je steeds achter die computer zou zitten.

Maar het is makkelijker om van elkaar af te gaan als bij elkaar te blijven.
Je moet er wel voor knokken of je moet echt helemaal niet meer willen
Denk maar dat het de hormonen zijn.

Sterkte
is geen dip want ze is al een jaar zo, maar het wordt alleen steeds erger.
8 maanden geleden was alles bij de jewelier in de aanbieding.. heb zij een ring uitgekozen voor als we ooit gingen verloven. Die zit nog steeds in de kast want ik wil haar nie vragen of ze met mij wil trouwen totdat het wat lekkerder gaat tussen ons. En dat is dus al 8 maanden geleden, en ik begin het gevoel te krijgen dat het nooit gaat geburen :(
Uit medelijden bij iemand blijven, kun je die persoon en jezelf niet aandoen. Je weet dat je iemand gaat kwetsen, maar dat kan niet anders: als je er niet met haar over hebt, kwets je haar op den duur harder en ga je er zelf aan onderdoor. Je kunt alleen iemand genoeg geven in een relatie als je goed voor jezelf zorgt en je prettig voelt. Praat met haar, dat is voor jullie allebei het beste. Het moment is slecht, maar dat is het altijd, als ze niet zwanger was, dan zou er wel iets anders zijn. Natuurlijk moet je ook bespreken hoe je omgaat met je kind: willen jullie dat jij het erkent en dat soort dingen. Veel succes om deze ellende op een goede manier af te ronden!
Na twee jaar ben je haar zat terwijl je haar net zwanger hebt gemaakt? Had je dit niet een paar maandjes eerder kunnen bedenken of was het een ongeluk? Ik zou eerst wachten tot de zwangerschap voorbij is. Zwangere vrouwen zijn niet bepaald schatjes.

Ze komt een beetje bazig over. Controlfreak. Als dat alleen maar erger zou worden zou ik hem peren. Maar dit is niet aan mij.
Als het al lang zo is begrijp ik niet dat jullie aan een kind zijn begonnen
laatste aanpassing
Ze komt een beetje bazig over. Controlfreak.

juist dat is ze zeker, en ik kan er haast nie meer mee leven. Zelfs haar vriendinnen en gezin zitten verbaasd naar te kijken, of doen zelf hun bek open om mij te verdedigen, als ze zien hoe ze met mij mee omgaat.
Be realistic ;)

Probeer eerst of je relatie nog te redden is, als dat niet lukt (en dat moet je samen willen en samen doen) dan kun je er uiteindelijk alsnog een punt achter zetten.
Dan weet je voor jezelf dat je er alles aan gedaan hebt om het te doen slagen, en kun je nooit spijt krijgen met.. "had ik maar .....".
kelly, RT daar ben ik met jullie eens.. en ik geef toe dat ik een gigantische fout heb gemaakt, maar het is nou eenmaal zo :(
en trouwens, zij vindt dit normaal.. in haar kop is er geen kwestie of het ooit uit zal gaan
laatste aanpassing
Misschien moet je haar dan even met 2 beentjes op de grond brengen en een keer hardop zeggen dat als het zo door gaat je een punt achter de relatie zet..........
moeilijk want zij is er van overtuigt dat ze heel normaal tegen mij doet en dat ik gewoon een zeikerd ben die te gevoelig is enz.
Dus als ik dat zeg dan zegt zij dat ik geflipt ben want alles wat ze doet is perfekt en het schuld legt aan mij.
Waar er twee ruzie hebben hebben er twee de schuld.

En geen mens is perfect
laatste aanpassing

fucked up voor je... maar idd, bij haar blijven verneuk je je eigen leven mee....

maar ben wel zo'n vent dat je voor je kind zorgt... en probeer dat goed te regelen
sailing home....

ff serieus

Wie heeft nou verdomme de broek aan in jullie relatie?
Wat nou geen fucking playstation?? Is de huur betaald?
is er eten op tafel ? JA ? kopen !!! Weet je ..je kan ook TE lief zijn voor een vrouw.
Een goed gesprek lijkt me op zijn plaats , schrijf desnoods alles op wat je dwars zit. Eerlijkheid duurt het langste en je moet haar wel de kans geven om te vechten voor een relatie dus speel open kaart. Als dat niet helpt kan een keer volkomen uit je schep gaan (niet fysiek) ook wel eens helpen

sterkte ....je wordt vader , moet je wel voor vechten vind ik
Hmm lastige situatie.

Maar hou haar en jezelf niet voor de gek.

En ga anders eens met haar familie praten.
Is ze altijd al zo geweest, of alleen maar vanwege haar zwangerschap. Vraag haar familie eens om hulp.

En ga daarna eens met haar praten, maar dan op een rustige manier.

En als je dan geen verbetering ziet, zou ik toch voor jezelf gaan kiezen.

Veel succes (f)

Heb je al eens op een rustige manier met haar gepraat en gezegd hoe je je voelt?

Mannen willen vaak niet echt duidelijk zijn in hun gevoelens.

Probeer eens met haar te praten en misschien is het wat om (tijdelijk) ergens anders te wonen?

Ik begrijp dat je graag naar nederland terug wil,maar geloof me.........ik ben zelf zonder vader opgegroeid en ik heb m'n vader echt gemist!

Ik voelde me in de steek gelaten en voelde niet goed genoeg als kind en heb nu nog steeds heel veel problemen met relaties en mannen.
Ik heb mede daardoor ook 2 kinderen uit 2 verschillende relaties en ben nu alleenstaand.........bepaald geen leuke situatie kan ik je zeggen.

Je hebt ervoor gekozen om een kind te krijgen,dus wees nou ook mans genoeg om er voor je kindje te zijn!!
Geloof me......er gaat echt een wereld voor je open als je je eigen kindje in de ogen kijkt!! :lief:

Ik zou je echt een mietje vinden als je van je kind weg zou lopen!
Je kan haar verlaten,maar je kind heeft er niet om gevraagd om zonder vader op te moeten groeien!
Je onderschat het belang van een vader!
Als ik met m'n vader opgegroeid was,weet ik zeker dat me heel wat ellende met mannen bespaard was gebleven.... :(

Nu ben ik 30 en probeer ik een soort relatie met m'n vader op te bouwen,maar dat is heel moeilijk.
Kies alsjeblieft niet de makkelijkste uitweg en zoek er desnoods een 3e persoon bij met wie jullie kunnen praten,want een kind krijgen is niet zomaar iets!!!!

Heel veel sterkte verder.........
Ik heb lekker wel een Playstation O:)

Jeetje wat vervelend zeg!

Zeker omdat je zegt dat je nu in Australië woont, ik neem aan dat dat ook nog een groot dilemma geeft, als je nu je biezen pakt en terug naar Nederland gaat, zie je je kindje ook niet meer :(

Maar ja wat hierboven al een aantal keren gezegd is, je moet voor jezelf kiezen... En als jij en je vriendin een slechte relatie hebben dan zal jullie kindje daar ook onder gaan lijden.. geloof me.

Heel moeilijk dit..

Veel sterkte en succes (F)

als je al weken denkt niet meer van dr te houden... waar nemen julie dan een kindje?? ook al was t maybe niet gepland, dan had je met dr kunnen praten, want dan was er misschien nog een weg terug ondanks dat ik dus absoluut NIET voor abortus ben, maar iedereen kijkt daar weer anders tegenaan.
Help! Ik heb al weken lang door dat ik nie meer van mijn vriendin hou

ik vind weken bij iemand blijven, terwijl je zo lang door heb dat je niet meer van dr houd, nog erger. dat vind ik een soort van besodemieteren.
ik zou zeggen, maak t ala minuut uit. ik heb medelijden met dat meisie

Het is niet leuk voor haar, maar je moet wel aan jezelf denken. (y)

Je kan niet voor eeuwig naar een ander z'n pijpen blijven dansen.

Sterkte.

Ik denk dat je je niet moet afvragen wat je moet doen... Ik zou me afvragen of je relatie uberhaupt kans van slagen heeft als je niet meer van haar houdt?

ik denk dat je inderdaad een gore onvolwassen klootzak bent.........

wie de fok maakt zich nou druk om een playstation als ie vader wordt? mischien moest je inderdaad maar es volwassen gaan worden.....

verder denk ik dat dit een verschrikkelijk lulverhaal is maar goed....

als dit een echt verhaal is,man dan ben je echt een lompe zak!!

neem je verantwoordelijkheid en zorg voor je kinderen,kruip achter je pc vandaan en klaag niet als je vrouw wat te mekkeren heeft maar accepteer het als een echte vent.....lamzak....

is het nooit bij je opgekomen dat ze mischien wel es gelijk kan hebben dan? dat je je mischien wel es een beetje meer kon inzetten voor dingen?

al dat geklaag....me meissie zeikt op me,wheeeeee wat moet ik nu,ik denk dat ik niet meer van dr hou....ik zeg ,je bent laf en niks meer.....

straks als je je kleine niet meer ziet ga je zeker ook topics openen dat je ex zo'n trut is of niet?

denk jongen.........DENK en doe wat.....
Wil je dan niet in Australie blijven totdat in ieders geval het kind er is? Of doet dat je niks dat er straks een kind van je rondloopt?

Ik denk dat ik zou wachten tot het kind er is en er nog iets van proberen te maken. Misschien als het kind er is dat dat kind haar dan helemaal laat opbloeien en jullie minder vaak ruzie hebben... Maar misschien niet en dan moet je zeker niet bij haar blijven voor het kind...

Succes ermee (y)

idd aan jezelf denken,en vooral goed nadenken over wat je wilt

als je er tegen haar over begint dat je twijfelt over de relatie misschien dat ze dan opeens beseft dat ze je kwijt kan raken als het zo doorgaat en dat ze haar best voor jou doet???
succes

Ik ben het heel erg met Rebel eens!

Maar ik zou wel proberen te praten! Misschien alleen om je eigen gevoel te rechtvaardigen, maar goed dat geeft ook niet, want je bent zelf het belangrijkste in je eigen leven!

Jeetje wat rot voor je zeg!

Maar ik denk dat het aller belangrijkste is om hier met haar over te praten... Ga het alsjeblieft niet opkroppen, want dat maakt de situatie echt alleen maar erger! Maar praat hier over en vertel haar eerlijk wat je voelt en wat je denkt... Misschien kan ze dit begrijpen en wie weet denkt ze wel het zelfde hier over! Vertel haar ook dat je Nederland erg mist.
Onthou verder, jij moet gelukkig zijn!! Je kunt wel denken dat je haar gelukkig maakt door bij haar te blijven, maar als dit allemaal 1 grote leugen blijkt te zijn, worden jullie er beide niet vrolijk van!
En jij kunt alleen maar voor je eigen geluk zorgen!!

Succes (f)
laatste aanpassing

ik lees hier best vaak dat mensen tegen deze figuur zeggen, JIJ moet gelukkig zijn en lekker in je vel zitten en blablabla......

maar als je op een gegeven moment toch vader blijkt te gaan worden zal je moeten inzien dat je al je kansen op mooie dromen hebt verspeelt en dat het tijd is voor een heel ander soort leven.......of niet?

dat je al je pijnen en gemissen zal moeten verbijten,je moet voor een ander mensenleven gaan zorgen.....

ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik vind dat nogal een heel belangrijke taak....
er mee stoppen maar wel er goed over praten!!!
om er zo mee door te gaan is ook klote
daar sloop je je eigen alleen maar mee en gaat het alsnog helemaal fout!!
maar je zit wel echt in een klote situatie joh zou zelf ook hlemaal stapelgek worden!!
nou veel sterkte en hoop dat je wat aan deze topic hebt

Waarom is ze in godsnaam pas 10 weken zwanger als je al weken niet meer van haar houdt?

Verder ga ik niet oordelen over jouw relatie, jij hebt je verhaal en zij het hare, daar kunnen wij niet over oordelen. Dit moet je zelf oplossen.

Inge
kerul geniet van je leven,want t is eenmalig!!!
wat je ermee doet moet jezelf weten,daar ken tog niemand je mee helpen!!!
wie de fok maakt zich nou druk om een playstation als ie vader wordt? mischien moest je inderdaad maar es volwassen gaan worden.....

Ik denk dat hij er alleen iets mee duidelijk wilde maken....
Hij zal echt die PS niet belangrijker vinden dan t a.s. vaderschap!
Je moet met haar praten, zeg wat je voelt. Je kan zo niet doorgaan dat is voor beide en straks voor je kindje zo ellendig.

is geen dip want ze is al een jaar zo, maar het wordt alleen steeds erger.
8 maanden geleden was alles bij de jewelier in de aanbieding.. heb zij een ring uitgekozen voor als we ooit gingen verloven. Die zit nog steeds in de kast want ik wil haar nie vragen of ze met mij wil trouwen totdat het wat lekkerder gaat tussen ons. En dat is dus al 8 maanden geleden, en ik begin het gevoel te krijgen dat het nooit gaat geburen

oeeeiijoei! been there 2 (alleen geen kind gelukkig) die probeerde m`n ex me wel bijna aan te smeren toen, gelukkig m`n verstand gebruikt toen! ;-)
(vrouwen denken/hopen dat het de relatie verbeterd als dr nog een kind bij komt kijken.. dat is misschien wel zo maar dat is tijdelijk!)

- neem je verantwoordelijkheid als vader, het kind komt en daar kan je nu niets meer aan veranderen.
- Ik zou eens eerst je mannelijkeheid tonen en eens laten zien dat je een eigen mening hebt en als jij een focking playstation van je eigen centen wilt kopen moet dat gewoon kunnen en anders laat jij haar ook nix meer kopen wat ze leuk vind (6)
- Ik wens je veel succ6 (y) soms realiseer je het gewoon tè laat dat je niet bij iemand past.
- Als je te lang ongelukkig bent in je relatie dan moet je dr gewoon mee stoppen, misschien realiseer je het zelf niet maar je geeft misschien ook niet genoeg om haar om de relatie goed te laten lopen?
meestal komt van beide kanten..
laatste aanpassing

jullie zijn echt allemaal gek.........................

maar ik ben het wel met Elegal eens over dat ie zn eigen mening nu eens moet gaan geven.........

just don't take the easy route,man......

don't run like boy,stand like a man....
laatste aanpassing

maar als je op een gegeven moment toch vader blijkt te gaan worden zal je moeten inzien dat je al je kansen op mooie dromen hebt verspeelt en dat het tijd is voor een heel ander soort leven.......of niet?

meen je dit nou Djin of is het een van je rollen?

Ik vind echt niet dat hij in een leven opgesloten moet zitten als hij het echt niet wil!

Ik vind wel dat hij er voor moet vechten! ER wordt veel te weinig gevochten voor relaties tegenwoordig! iedereen geeft het maar zomaar meteen op!
Ik zou eens eerst je mannelijkeheid tonen en eens laten zien dat je een eigen mening hebt en als jij een focking playstation van je eigen centen wilt kopen moet dat gewoon kunnen en anders laat jij haar ook nix meer kopen wat ze leuk vind

Helemaal mijn mening....

... iedereen geeft het maar zomaar meteen op!

Klopt (Y)
laatste aanpassing
Ben ik helemaal met je eens Miss Rainbow.

miss Rainbow......

ik meen dit echt!!

je bent jong,je leid je zorgeloze leven en je kloot wat af.....en ik vind dat je die periode moet gebruiken om echt alles te doen wat je maar wilt.....ze kunnen later ook natuurlijk nog wel maar dan zal je ze moeten plannen.

als je eenmaal vader word vind ik dat daar geen tijd of plaats meer voor is...dan is het tijd om je houding en je denkwijze te veranderen ,dan is het tijd om flink vooruit te denken,dat vind ik echt!!

das geen rol die ik speel,kom nou...

je kan jezelf verkloten zo erg als je wilt maar dat kan je je kind niet aandoen en dus zorg je dat je bij dat kind blijft! en dan komen we weer op dat 'vechten voor een relatie' van jou.....
iedereen hebt gelijk op een of ander manier.

verder denk ik dat dit een verschrikkelijk lulverhaal is maar goed....

als dit een echt verhaal is

snap ik effe nie. Als ik een verhaal ga verzinnen dan maak ik het wel iets intressanter denk ik :S Zo'n ongelooflijke situatie is het nou ook weer nie...
De playstation is idd maar een voorbeeld, over wat ik dagelijks mee te maken krijg. Dit mag nie en dat mag nie. Ik heb voor een vriendin toen gekozen, niet voor een moeder.
Sommige dingen wat je zegt kloppen wel maar je zit er wel tussendoor slap te lullen.

Het moet idd uitgepraat worden.. en juist dat is het want ik wil heel graag terug naar nederland maar de baby komt als eerst natuurlijk. Nu denk ik dat ik dus altijd ongelukkig zal zijn omdat ik in een land vast zit waar ik nie wil zijn, maar ik ben nooit eerder een vader geweest dus ken nie zeggen hoe ik er in Augustus over denk.

Jullie zijn onwijs hulpzaam :)
Dank je!
Ik heb voor een vriendin toen gekozen, niet voor een moeder.

????
Ze heb al een dochtertje van een eerdere relatie

?????