Partyflock

Forumonderwerp · 735165
Ok, ik heb dus het volgende probleem...

ik heb een videokaart gekocht van een bekende.. Ati Readon 9600 Pro (128 mb), maar deze wil niet echt lekker werken bij mij.. vooral bij games doet ie moeilijk!! Dan gaat ie heel traag werken, en kan ik het spel niet eens op 800x600 spelen!! :s

Ik krijg dan ook een beeld vol met vage kleurtjes en streepjes, beeld die soms ipv in het midden te staan, schuin komt te staan,(dat voor paar sec..)en ook een zwarte beeld..
(voor de rest doe ie gewoon "goed", zonder problemen..)

ik heb de drivers gewoon goed installeerd, heb ze van Ati.com afgehaald. er waren van te voren geen andere drivers geinstallerd van een andere videokaart.

Heb het volgende in me pc zitten :
moederboard, Asus A7600-X.
Amd Athlon 2500+ @ 1833 Mhz
1024 MB ram geheugen.

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen??

(bij diegene waarvan ik het heb gekocht deed ie het gewoon (Y)! spelletje op 1024x768 en alles op hoog..dat heb ik allemaal zelf gezien bij hem..)
laatste aanpassing
ik wist niet eens dat r verschillende versies waren
weer wat geleerd dan he! ;)
haha japz

Far Cry

Recommended
Supported OS: Windows 98SE/2000/XP (only)
Processor: AMD Athlon 2400-3000+ or Pentium 4 2-3 GHz
RAM: 512-1024 MB
Video Card: 128 MB GeForce 4 128 MB to GeForce FX 5950; ATI Radeon 9500-9800 XT
Sound Card: Sound Blaster® Audigy® series
DirectX Version: DirectX 9.0b (included on disc)
DVD-ROM: 8x-16x DVD
Hard Drive Space: 4 GB
Multiplayer: Broadband with 64 Kbps upstream to play (512 Kbps upstream to host 8 players)

Minimum
Supported OS: Windows® 98SE/2000/XP (only)
Processor: 1 GHz
RAM: 256 MB
Video Card: 64 MB DirectX® 9.0b-compatible graphics card
Sound Card: DirectX® 9.0b-compatible PCI card
DirectX Version: DirectX 9.0b (included on disc)
DVD-ROM: 4x DVD
Hard Drive Space: 4 GB
Multiplayer: Broadband with 64 Kbps upstream to play (512 Kbps upstream to host 8 players)
NVIDIA® nForce(tm) or other motherboards/soundcards containing the Dolby® Digital Interactive Content Encoder required for Dolby Digital audio
2 Miss Marjon : Ik heb de 5 cd versie van farcry..nog een tip als je 'm heb gekocht,download eerst de patch 1.3 van de nvidia site,zijn ook weer wat problemen verholpen namelijk :)
ole ole ole oleee oleeee

heb het topic niet gelezen dus weet niet of het al lukt want zullen toch alleen maar antwoorden zijn van de meeste meisjes hier op partyflock met "huh ik snap het niet hoor hiihihiih"

als je dingen krijg te zien wat normaal niet hoort, kan het zijn dat je videokaart overhit is, kweenie of je geprobeerd hebt om overteclocken, maar als je hem zo hebt gekregen zal het wel een fabrieksfout zijn, als je gewoon normale dingen ziet en gaat nog traag dan kan het aan de drivers liggen
artifacts.. heb k gelukkig geen last van :)
Als ik in het boekje van mijn moederbord kijk dan zie ik bij FSB het volgende staan : 400/333/266Mhz.. :S

Als ik bij Everest Home Edition kijk dan zie ik CPU FSB = 165.65 Mhz...en als ik op Amd site kijk dan staat er achter AMD Athlon Xp 2500+ 333 Mhz FSB..
dus ik weet het ff niet!! :S:S hehe! :)

Hmmm..nou dan wordt ff wachten tot dat ik mijn nieuwe videokaart ga halen..dan zal ik ff Far Cry gaan proberen!! :D

2 OmniCore..de kaart is orgineel! er is niets aan veranderd..
Als het een fabrieksfout zou zijn, dan zou het bij die gozer waar ik hem heb gekocht ook niet werken, en bij hem werkt het wel gewoon perfect!!
166mhz klopt.. dat moet je x 2 doen en dan heb je 333mhz.. en dat klopt wel aangezien je een athlon 2500 hebt
oww ok! hoezo x 2 eigenlijk dan?! :$
vanwege dual data rate geheugen (DDR-SDRAM)

*simpel gezegd dan*
juist 'm
Aah zo!! :D

Misschien een idee om me zelf toch eens wat meer te verdiepen in Hardware! :$
haha, als je dat een klein beetje doet dan volgt de rest vaak automatisch wel :) interessante shit.. vind ik dan :)
Hehe.. jah, ik weet ondertussen wat meer dan paar dagen geleden.. (dankzij jullie!;))
haha, graag gedaan hoor
waar is Computer, Techniek, Games anders voor (y)

je leert best veel he!

heb net ook even me oude barton ge OC ed

loopt nu op 2300 mhz

het is een XP3000+
loopt nu op 13x 177fsb
en op 1.7 volt volledig stabiel na 6 uur prime 95
maar dit is ook niet egt een brute OC maar toch wel lekker die snelheidswinst

het kan nog sneller maar ik heb nu even geen zin in op weer 3 uur prime 95 te laten runnen
ook moet er eerst nog even ander geheugen in om nog meer eruit te halen
loop nu op value ram van kingston :P
Barton core heb je niet OC'd.
alleen je fsb omhoog gegooid, maar dat weet jij zelf ook wel ;)

Barton core unlocken is vrij lastig. Vergeleken met andere processors die vaak geen multiplier-lock hebben.

Ja klopt maar ik ga hem ook niet meer unlocken

En heb absoluut geen zin om met silverlijm aan de gang te gaan :D

draait nu wel lekker maar over een maand gaat deze bak toch naar me broertje dus voor mij maakt het weinig uit

maar me nieuwe bak word wel bruut
ik open tegen die tijd wel een topic met de specs en de OC die ik erop gedaan heb

maar dat blijft nog een verassing :P

en nog even voor miss marjon:
doe jezelf een plezier en ga niet far cry spelen met een fx5200

heb hem hier toendertijd getest met een:

fx5200 @ 21fps (low quality)no aa/af 1024 . 768 :D
radeon 9600XT @ 31fps (low quality)no aa/af 1024 . 768
radeon 9800XT @ 48fps (low quality)no aa/af 1024 . 768

de rest van het test systeem bestond uit een
AMD athlon XP 3000+ @ 2,3GHZ
2x 512 PC2700 @ 354mhz (dual channel)
1x maxtor (9 serie) 80GB / 8mb cache

dus als ik jou was zou ik voor een betere videokaart kijken
Ik heb 'm ook gespeeld op een amd1900 met fx5200 en dan speelt ie alleen lekker op 800x600.. ik weet alleen niet meer hoe de quality settings toen stonden.
Caveish: Wat heb je er aan, als een game 100FPS kan draaien, als je dr met blote oog maar 25FPS kunt zien?

En ik zal je wat anders zeggen:
Een monitor staat vaak op 60Hz of 72Hz refresh-rate. Dat betekend dat het 60 resp 72 beeldjes per sec maakt. In non-interlaced mode tenm.

Interlaced is bij 50Hz, een beeldje met alle oneven beeldlijnen, en dan een beeldje met de evenlijnen. Met in totaal 50 beeldjes. Betekend dus 25 complete beeldjes.
TV doet dit bv....

Maar wat ik hiermee wil zeggen, is dat het dus niet uitmaakt of een game nou 25 of 100 FPS doet. Ten eerste zie je het niet, en ten 2e kan je monitor dat nooit laten zien.

Pas, wanneer de bewegende dingen in een game, laten we zeggen, 60 beeldjes/sec nodig heeft, en je video kaart kan maarv30 genereren, dan pas zul je merken dat die bewegingen, 2x zo langzaam gaan, dan ze behoren te gaan.

Maar in de meeste games word daar rekening mee gehouden.

En soms zie je, dat een game de ene keer 30FPS doet en de volgende maal 20FPS. Dat komt omdat het ene beeldje meer rekenkracht vergt, dan het andere.

Hoop dat ik het zo een beetje simpel heb gehouden... O:)
Je houdt dus niet van high settings duidelijk.

met een directx8.1 kaart
laatste aanpassing
OC

Hmm..weer iets wat ik moet leren:p..wat bedoel je daarmee Cavefish?? :$
OC = Overclock
Dat heb ik niet gezegd Danie....

Dat was ook niet wat ik duidelijk probeerde te maken..... :)
Onderdelen sneller hun werk laten doen dan de eigenlijke bedoeling is.
Dat is toch juist wel de bedoeling? :P
ohja, en de fx5200 was toch de eerste NVidea kaart voor dx9?
Maar het probleem is nog steeds niet opgelost en de vervanger is ook nog niet bekend.?

miss marjon wat jij zegt klopt wel enigzins
maar de meeste gamers houden van een niet af en toe laggend spel
ook zijn normal quality setting wel een vereiste voor de game ervaring en uitstaling
ook is het aanzetten van anti aliasing en anitropisch filteren wel mooi

en dan nog iets:
refresh rate= het aantal beeldlijnen die je monitor per seconde regenereert
en dat heeft totaal niks te maken met het fps dat je in een game behaald
snap dan ook niet waarom je dit in deze discussie in betrekking brengt

en je monitor kan wel degelijk 100fps laten zien,
alleen jij en ik+de rest zien het niet. Dat is het verschil

je heb namelijk ook monitoren die werken op 200 hz werken
niet in hoge resoluties maargoed het kan dus wel

en chris P:

je kunt wel op een fx5200 dx9 draaien
maar in de meeste games word deze terug geschroeft naar dx8
dat komt omdat de kaart niet krachtig genoeg is voor het weergeven van de nieuwe features van dx9
bijv in HF2 word deze zoals vele andere verouderde kaarten terug gezet op het dx8 pad

en als je nog vragen heb, hoe precies het snelst over te klokken moet je het maar even vragen ;)
ohja, en de fx5200 was toch de eerste NVidea kaart voor dx9?

Ja, k geloof t wel.. eigluk soort een geforce TI 4200 in een dx9 jasje
laatste aanpassing
Nog erger de mx400
HF2

Ik neem aan dat je HL2 bedoeld?

ja ik bedoel natuurlijk HL2
bedankt voor je alertheid :yes:
geen dank ;)
CaveFish: Ik wil helemal geen discussie beginnen, ik wil/probeer alleen wat duidelijk maken. Miss heb ik het niet helemaal bij het goeie eind, maar je begrjpt wel wat ik ermee bedoel.

Ik lees hier zo vaak op de topics van ik doe zoveel fps en die doet zoveel...... (Het mijn lul is groter verhaal.... :P )

Ik probeer dus duidelijk te maken dat het niet echt uitmaakt.

refresh rate= het aantal beeldlijnen die je monitor per seconde regenereert

Volgens mij klopt dat niet helemaal.....
Als het beeld uit 150 beeldlijnen zou bestaan, genereer je dus 1 compleet beeld per 2 sec. met een monitor op 75Hz???? :|
laatste aanpassing
Maar het probleem is nog steeds niet opgelost en de vervanger is ook nog niet bekend.?

Neej idd! :) Ik denk dat het misschien aan me chipset van me moederbord ligt. Dat ie met die Ati chipset conflicten heeft ofzo!! :s

De vervanger is ook nog steeds niet bekend..is aan het eind van deze week wel bekend hoop ik! ;)
Arme jongen... :P

En wij maar over andere dingen lullen... :D

Ik denk dat het heel iets kroms is......
Alleen WAT????!!

Kan het zijn dat er een bug ih BIOS zit?
Als je de pc aanzet, zie je ook het versie nr vh BIOS.
Ik heb op de Asus site gezocht naar jou boardje, maar kan hem niet vinden.
Ik vind wel een A7V600-X....
Kan het zijn dat je de V bent vergeten? :)
http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v600-x/overview.htm
laatste aanpassing
Aum..Jep.. type foutje dus.. :S:S stom!!
ik zie dus idd dat ik dus die kut V vergeten ben!! :$:$:$

Ik zal de pc eens ff restarten om te kijken welke versie ik heb..

tot zo dus.. :p
Ok.. ik heb het dus ff gechecked...
Ik heb de biosversienr. 1005 van 29-07-2004

hierna zijn er nog 2 andere bios versies vrijgekomen, zag ik net..
alleen ik ben bang dat ik nog een keer iets verkeerds doe met het flashen!! :S
Vorige keer dat ik het heb gedaan heb ik de Eeprom leeg gemaakt.. Woeps..(moet ik dan ook niet via Windows doen dat flashen! :S:S)

2 Miss Marjon, ik vind het niet erg hoor dat er ondertussen ook over andere dingen wordt gesproken.. :D
laatste aanpassing
Epron

Dat wordt EEPROM

Electronically Erasable Programmable Read Only Memory
BIOS flashen NOOIT onder windows doen......

Als windoos crasht.... :S

Je kunt wel een DOS flop downloaden, en dar de filetjes opzetten die je nodig bent.

Een DR-DOS ofzo.
How to Flash Your BIOS?

Caution! All BIOS posted at ASUS Website is for products sold and packaged by ASUS. BIOS for products sold and packaged in other vendors systems should be downloaded from web sites indicated on their product information / support guide. Updating the BIOS only if you have problems and you are sure that the new BIOS revision will solve your problems. Careless updating may result to more problems with the motherboard!

http://www.asus.com.tw/support/english/techref/bios/aflash.aspx