Partyflock

Forumonderwerp · 733699

Hellow beste PartyGangers..& PartyKnallers !!

Kben nu al iets van anderhalf jaar bezig..met muziek maken op de computer...(jah oa met Jeskola Buzz)

Maar dit begint nu aardig te vervelen...omdat je niet echt de feeling van het mixen krijgt..

Kwil graag overstappen..op betere apparatuur...

alleen kweet niet wat ik moet nemen....

Cd-mixers ?? Of Draaitafels ???

HELP ME OUT !!

ps. ik heb..heel veel Sounds & Samples op cd...ik heb geen vinyl platen in mn bezit.

BVD

FONKY FUNK !!

Volgens mij komt er aan 12" / remixen heel weinig uit op cd-r.
Dus cd-j's zijn genoodzaakt om een vinyl-rip te doen, of om te downloaden.

Artiest Phlebiac
Vinyl offcourse. Heb al leuke collectie tegen de 310.
doe mij maar platen ;)
licht er helemaal aan...
als je direct aan de slag wilt en niet al te veel geld wilt uitgeven, raad ik cd's aan, een plaat kost al gauw 10 euro, waar dan ook vaak maar 1 nummer op staat en wat remixen.
Het is natuurlijk ook een optie om een cdspeler en een draaitafel te hebben, of na 2 cdspelers uit te breiden met een draaitafel.
ikzelf denk dat de cd alleen nog maar meer aanhangers gaat krijgen, vanwege de meerdere mogelijkheden zoals loopen, samplen enzenz. Ook handig als je je zelfgemaakte tracks wilt draaien.
Toch moet een dj wel met en platenspeler overweg kunnen, vind ik, maar ikzelf en naast mij vele anderen kan beter overweg met cdspelers en daar ben ik blij om, we gaan notabene nog steeds vooruit in de tijd... blijf dan ook niet steken bij oude achterhaalde produkten!!
greetz

Beide moet je idd mee om kunnen gaan. Begin met CD's zodat je snel en goedkoop kan leren en beginnen. Maar zorg ook dat je aan een x vinyl begint. Scratchen op Vinyl b.v. blijft naar mijn mening lekkerder. En ik heb af en toe het idee (vooral op feesten) dat platen voller klinken dan CD's.
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
denk dat het met die nieuwe cd tt's weinig uit zal maken. Alleen je zal wel vinyl moetten blijven kopen omdat de meeste tracks alleen op vinyl gereleased worden.

Mja het bekendere spul kan je wel ergens legaal downloaden.

Werkzaam bij Infected-events
Artiest Shadowkiller
draaitafel is het gewoon... en dat blijft het

ik draai ook met draaitafels en moet er niet aan denken om met cd's te draaien

draaitafels hebben gewoon wat, en de plaat raak je gewoon aan, en bij cd's niet.

110% draaitafel terror :D
Beide voor mij... Maar het is inderdaad maar net wat je wilt. Als je af en toe een track kan scoren die nog niet op vinyl uit is, maar wel al op cd, is het natuurlijk cool als je die meteen kan draaien zonder dat iemand (of in ieder geval veel mensen) hem al heeft (hebben).
Maar wanneer een nummer echt tof is, wil ik hem sowieso op vinyl dus wat dat betreft gaat mijn voorkeur uit naar vinyl...

Wat betreft advies als: koop Technics enzo zou ik me niet teveel aantrekken, zeker niet als je gewoon lekker thuis voor de fun je plaatjes wilt draaien. Er zijn genoeg budget TT's, waarover je op new-line.nl veel informatie kunt vinden. Dit is niet altijd de goedkoopste, maar ze hebben wel prima service en helpen je altijd bij problemen (zelfs als je het product er niet hebt gekocht).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...
vinyl... ik vind n cd op de een of andere manier zo 'gevoelloos' overkomen... vind vinyl sowieso over het algemeen wat warmer klinken ook
altijd vinyl! heeft betere kwaliteit qua tonen...ckers vinyl!
Kan cd niet een veel betere geluidskwaliteid dan vinyl aan??
oh dat weet ik niet, ik weet wel dat de tonen van vinyl beter in de oren klinken dan cd's...de tonen zijn iets zachter...
Dit is wat ik er -ongeveer- van weet:

Een cd heeft ten opzichte van een plaat minder amplitude, dit komt doordat een cd vaak is opgenomen met limiters en compressors, om een zo egaal mogelijk geluid te krijgen.
Dat betekent dat de muziek altijd rond de 0 dB ligt en dus daardoor vlakker klinkt (zachte geluiden worden harder gemaakt en andersom).
Een plaat daarentegen wordt sowieso niet rond de 0 dB opgenomen (maar -6dB geloof ik) en is daardoor minder gevoelig voor uitschieters naar boven of beneden, dit zal vast ook wel iets met de grootte van de plaat te maken hebben.
En een cd is natuurlijk veel kleiner en platter, dit zal ook iets te maken hebben met de mate waarin je je moet houden aan de 0 dB.

Nu is er de double layer cd, die het moet opnemen tegen de plaat, die toch beter blijft klinken dan de gewone cd. Ikzelf heb geen ervaring met de double layers dus ik kan niet oordelen of dit gelukt is of niet...

Ik had toevallig laatst aan een geluistechnikus gevraagd, hoe dat nou zit.
Die vertelde mij dat op een cd juist meer hoge pieken, en diepe dalen zijn...
En dat bij vinyl die pieken worden afgeroomd, omdat anders de groeven veel dieper zouden moeten zijn, en dus de plaat vele malen dikker.
En dat het menselijk oor die afgeroomde geluiden als mooier/warmer ervaard...
ja leek me ook een btje raar dat van technoot. Omdat ene plaat juist flipt als het hoog en laag te veel uit elkaar spat. Iig iemand had daar ooit een mooie tekening van gemaakt.

Mja harde techno is toch altijd dik gecompressed :P
Ik heb 1 vinylding, 2 pitch cd-spelers en me laptop voor de nodige samples en mp3's.. Draait wel erg lekker altijd:)
hmz misschien heb ik het dan omgedraaid
leek me logischer dat het bij platen minder zou uitmaken, vanwege de grootte :/

maarja het heeft iig. met de amplitude te maken
als ut aan amplitude ligt...dan zou je als je een plaat dus om er maar es op door te gaan met 6 db boost je hetzelfde geluid hebt als op cd?

een plaat is analoog...cd digitaal....analoog rules gewoon...das met mixers zo en met geluidsdragers ook...dus allemaal: cd speler uit de auto...cassette deck erin :yes: :P:P
lol begin van de casette..zooooooooooom zooooooohooooooom owneej..dat hoor je dan heel de tijd :P

Tja het zal wel genaaid zijn als cd's straks ineens de master zijn. Heb ik eindelijk na al die jaren technics...(wil ze vanaf mn 12 ongeveer al, hoewel ik toen niet mixte :D)
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
draaitafels is altijd relaxter. maar cd mixers van tegenwoordig hebben een hoop effecten die je met draaitafels nooit voor mekaar krijgt. zoals eindeloos veel Hot Cue's en cue loops, daarnaast kunnen er ook nog effecten op zitten, mooie flanger, reverb, echo enz. maar je ken ook heel mooi het tempo van je track aanpassen zonder dat je echt toonhoogte verschil krijgt. daar was ik erg over te spreken om in combinatie te mixen met je 2 draaitafels :)

dus je ken zeggen alleen vinyl vinyl, blabla maar een cdmixer ERBIJ is ook hardstikke leuk. maar alleen een cdmixer is nou weer beetje saai.
Artiest DanM
Vinyl....wat denk je nou? wat is er nou beter dan de muzica letterlijk met je hand te regelen??
Met cd's hep je die feeling NIET, je bent afhankelijk van de latency van de techniek...;) het is welliswaar maar bijna niet merkbaar, maar ik persoonlijk ( 12 jaar vinyl ervaring) zou alleen maar gaan voor een Technics SLDZ1200, maar voor de prijs van 1 cd speler koop je bijna 2 TT's..;)
Het is idd wel belangrijk dat je DD tafels neemt, zo zwaar mogelijk. ( Technics)
Digitaal hep wel ze voordelen, hep er ook wel wat ervaing mee...je kan er leuke FX mee maken....:) alleen je mist het gevoel dat je wat in je handen hep.
Ook als je kiest voor vinyl hep je het voordeel dat je op elk feest, in elke club terecht kan....draai je met MP3tjes dan kan dat wel eens problemen veroorzaken ivm het soundsystem, omdat het saaie MP3 nou eenmaal andere eigenschappen heeft dan het geile analoge..;)
Het zou in principe alleen af moeten hangen van je budget.....veel geld? ga voor het betere werk en koop 2 sl1210s, Dateq lpm 7.3, Sldz1200 en een KAOSPAD....;) kan je lachen...
Weinig geld? ga dan voor de wat goedkopere budgetmerken als Numark, Reloop en meer in die prijsklasse....het is niet slecht, maar ik zou er nix mee kunnen..;)

^heb ik dat geschreven??!!
snap echt niet wrom iedereen zo op die dateq stuff geilt.

Btw die technics cd speler schijnt een btje tegen te vallen.

Je kan dan beter voor deze gaan

http://new-line.nl/webshop/view.asp?i=11642

Heb je zeker wel een feeling lijkt me.

Dis er nog zo 1

http://new-line.nl/webshop/view.asp?i=12701

Net zoals die goede TT draaitafel van ze...alleen heb je dan geen last van die arm.

En die prijzen zijn dr alleen maar omdat het gloedje nieuw is.

EDIT >>>

Dit moet ong de toekomst worden

2 in 1 :D
laatste aanpassing

Artiest Killerbase
Gewoon VINYL... Geen moeilijk antwoord!
Artiest BeeVee
vandaag 14 platen besteld en volgende week krijg ik mijn draaitafels binnen! :-D

oftewel ik heb voor VINYL gekozen.

net wat een paar mensen hier zeggen, t heeft gewoon die 'feeling' dat je de muziek zelf met je hand regelt (en met die cd-spelers hierboven kan dat ook maar die kosten een hoop geld...)
tja en het blijft vinyl, naar mijn mening vetter als cd's om te mixen.
laatste aanpassing
Ik draai als sinds 1994 met vinyl en ik dacht dat ik nooit aan het digitale kwam, maar FS2.0 is onderweg. Cd's passen gewoon niet bij mij.
Artiest Ener-G
gast.. je bent al bezig met produceren?

schaf een digitaal mengpaneel aan, laptopje met een goeie externe geluidskaart, Ableton Live, nog wat synths en samplers en ga gewoon live je eigen ding doen!!

Beste Mensuh !!

Erg bedankt voor jullie reactie;s !!

Keb zowieso een beter beeld bij het geheel nu...!!

Kben alleen nog druk aan het sparen....

( 750 heb ik al.) ..... kmoet nog wel ff...:(

THX !!

Greetz Funk !!

digitaal mengpaneel zuigt :P analoog is ubergeilst
LSfunk

Wil je draaien of produceren??

Wil je produceren dan ben je na een jaar wel erg snel uitgekeken met Buzz gezien de mogelijkheden en de kwaliteit van het programma. Evt met aanvullende VSTs kan je super muziek als resultaat krijgen.

Wil je dan voor hardware gaan dan moet je denken aan hardware synths, drumcomputers, effectenbakken, mixers, sequencers enz.

Wil je mixen? volgen dan de raad van de posts hierboven.

Vage vraag eigenlijk.
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Ik kom morgen in deze topic even terug met een antwoord van mijn kant. Heb namelijk het genoegen gehad om iets te proberen op het gebied van niewe innovaties en stond er eerlijk gezegd een beetje verbaasd van te kijken. :)

als ut aan amplitude ligt...dan zou je als je een plaat dus om er maar es op door te gaan met 6 db boost je hetzelfde geluid hebt als op cd?

Nee, dat is niet hetzelfde.
Met dat afromen bedoel ik dat ze dus alleen de hoogste (en laagste) pieken wat limiten...
Met '6dB boost' ?? breng je dus álle tonen omhoog...je zet het dus gewoon harder:flower:
Ik zou nog even iets plaatsen. Het gaat om Digiscratch. Hieronder een heel verhaal erover.

How does DigiScratch work?
Mixing, Scratching, Listening... Let the music entertain you!

Every digital music-file can be scratched…You want to know how to scratch the MP3 files that are on your hard disk? Here you find features, operation and technical explanation of our new Digiscratch-system.

Advantages of DigiScratch
Full manual and creative controlling of the digital tracks
Analogical records as well as digital tracks can be mixed from the hard drive
No more dragging of heavy record cases
Simple and easy handling
In the near future more and more digitalized titles will be available from record companies or by downloading them from the internet
Latency of 1,5 ms

What is DigiScratch?
DigiScratch is the missing mosaic stone for working completely digital as a professional DJ. Thanks to DigiScratch the Vinyl-DJ is able to work with digital audio tracks in the same way as with analogical records without being restricted in creativity. In addition, he profits from numerous special components, which can be enabled by digital storage and reproduction of the tracks from the Laptop or PC. Among these you can find a comfortable track-display, a title archive, which can be freely set up and a direct-MP3-recorder for cutting each Live-Set by pushing a single button. DigiScratch smoothly integrates itself into the usual surroundings with turntables and mixers, but the tracks are running from the Laptop, PC or from the analogical record.

Operation of DigiScratch:
- archive your records on hard disk and work with the digital tracks in the same creative way as with vinyl
- Digiscratch is the link between vinyl and digital audio
- the digiscratch system consists of 2 vinyl records, an interface (DigiScratch Box), which represents a soundcard at the same time
- the pc does not need to be operated during mixing, you just need the pc to choose your titles
- with digiscratch you have all the creative possibilities such as seeking, pitching, cueing, spinning and scratching with the turntables

Features of DigiScratch:
Position-Mode: The standard mode of DigiScratch. All movements of the vinyl are being reproduced: starts, stops, scratching, needle dropping, rubbing, backspins, powerdowns and all other turntablist techniques...
Relative-Mode: The position of the needle is not being considered and so for example record skips will not be reproduced. Scratching is of course possible! Just, scratch your own setted cue points...
Internal-Mode: The software module plays automatically music files without vinyl control. This mode starts for instance when the end of the vinyl groove is reached...

Waveform Single-Scan: The waveform of the track is only being scanned with the first title and after that being saved. Through the so called "stripes" the tracks are being loaded faster when needed again.
Spinning: Forward, backward, fast and slowly. It's working completely as you like in real-time and without dropouts.
Track-Seeking: Jump with just one mouse click to any position in the track.

The timecode can be released within the runtime failure-free - the track continues running. Excellent sound quality through high-class audio-algorithmics.

2 Displays for the illustration of the waveform:
- The complete track is being displayed in the upper part, a track-section of 11 seconds underneath. Thereby a cursor always indicates the current position of the track.
- Variable cursor position - move the cursor freely in the display to the left or to the right.
- track display flashes, when the title ends
- switchable time display - track length, already played time and remaining time
- display of the "beats per minute" (bpm)
- The illustration of the waveform is freely editable, ups, downs and interaction from both or optional also separately. So beats can be easily identified optically on the display.
- 2 separate playlists for each player
-monitor function in all playlists and in the data archive
- fast loading time of the tracks
- easy and clear data archive with group structure for individual sorting arrangement (compatible with BPM Studio data archive)
- easy drag and drop from the archive into the playlists or directly in the player
- support of the ALCATech remote control panels (RCP0 known from BPm studio)
- AGC (Automatic Gain Control) for an adjustment of the volume in the automode * normalization, thereby all titles of the archive can be provided with a pre-setting of the volume, without the files itself being changed
- easiest creating, saving and loading of individual playlists
- history function - all played titles are being collected, similar to a log, and generated in a list
- list modus - as alternative to the archive modus; here the history is visible and the complete maintenance of all music files can be done by playlists
- audio formats: MP3 (BBR and VBR), wave, WMA, OGG-vorbis, AAC
- ID3-Tag edit - for the manual entry of title and album information (ID3-Tag v1 and v2) * Software mixer - for the pre-adjustment of player, monitor and AGC
- recording module - record vinyl-records easily as MP3, record and scratch own voice-samples, record and save your own mix in MP3 and wave
- internal MP3-encoder (the high-quality original of the Fraunhofer Institute), external MP3-encoder are freely linkable
- archive search - find fast and easy a title from the archive
- ripper module - decode your original CD's into the MP3 format
- burner module - burn your mix or your playlists on CD

System Requirements:
One traditional DJ setup including two turntables and one mixer
PC or Laptop with at least:

- Intel Pentium III- 1,4 GHz
- 256 MB RAM (better would be 512 MB)
- for the program installation are
20 MB free disc space necessary
- CD-ROM drive
- PCI or CardBus Slot
(2 ports for an additional remote control)
- Windows® XP

How is DigiScratch working?

The DigiScratch system consists of a DigiScratch-Box, two special DigiScratch-Records and the software module.

DigiScratch can be used on each common standard turntable and IBM PC or Laptop with Windows® 2000 or XP. Complicated or unknown operating systems or PCs are not necessary.

DigiScratch uses special timecode records for controlling the play back of audiotracks from the hard drive. By moving the record forward, the play back of the audiotrack starts with the same speed. Pitching, scratching and starting the title is possible from any position.

The DigiScratch-Box connects all devices. It evaluates the timecode of the DigiScratch-Records, switches the signals between turntable, mixer and Laptop and is also responsible for the play back of digital audiotracks. Therefor, a multi-channel soundcard of very high quality is already integrated in the DigiScratch-Box. Changing the cables when playing usual analogical records instead of the DigiScratch-Record is not necessary.

RME-Digiscratch Box:

Technical characteristics:
- Low Latency/Zero-CPU-Technology based on Hammerfall technology
- via RMEs HDSP PCI or Cardbus Card
- AD/DA converter with 24 Bit/32 - 96 kHz
- signal-to-noise ratio: 110 dB (DA), 102 dB 🇦🇩
- driver up to 6-fach MultiClients - (12 configurable channels)
- Latency: 1,5 ms

Features of the Digiscratch-Box:
- RIAA equalized stereo
- phono inputs
- security mode, if the pc fails the digiscratch box switches immediately into the bypass modus and in that case normal vinyl's can be played right away

Configuration:
- incl. Phono(record player)-pre-amplifier
- 2x Phono out
- 2x Phono in
- 1x Monitor out
- 1x Monitopr Volume controller

Features of the TimeCode Vinyls:
- tracks at 20 minutes 33 RPM each
- on the b-side identifiable 1-minute intervals
- endless-groove at track end (thereby the music never stops)
- stable and hard to wear down (160 gram)

Which soundcard is necessary for DigiScratch?
DigiScratch does not need a soundcard since the DigiScratch-Box contains already a multi-channel soundcard, which is sufficient for all demands.

Why do I need special records?
The records manufactured especially for DigiScratch are necessary for mixing the digital audio data. Pitch shifting, cue pointing, spinning forward and backward, also scratching the tracks is possible unrestrictedly. Controlling the digital audio data is executed by the special code of the DigiScratch records. The records can be utilized together with usual vinyl LPs, but they only work together with ALCATECH`s DigiScratch software and DigiScratch-Box.

Can I record my set directly?
BPM Studio includes a Realtime Wave and MP3 recorder and allows a direct recording of the complete set. The integrated record module offers the possibility to write Audio or MP3 CDs.

How about the sound quality?
The sound quality depends on the quality of the original file. We know from experience that 128 kbps (better: 192 kbps) and a MP3 codec of high quality (e. g. the internal Frauenhofer codec of BPM Studio) are sufficient for club demands.

Can DigiScratch also execute automatic BPM adjustment?
No, DigiScratch has been developed for working with digital audio in the same way as with vinyl. For automatic BPM value determination and adjustment ALCATech`s BPM Studio products are the best choice. DigiScratch will be integrated in the „BPM Studio Pro 5“ software. To exhaust the full function range we recommend the use of an external ALCATECH remote control.

What happens when a DigiScratch-Record is being destroyed?
The DigiScratch-Timecode-Record can be destroyed like usual records. But replacements are available at each ALCATECH reseller and at ALCATECH. The timecode vinyls can be ordered only by stating the valid serialnumber of your DigiScratch-System.

--------------------------------------------------------------------------------
Included in delivery...
You get the DigiScratch-Box, 4 Timecode-Vinyls, DigiScratch-Software, Slipmate...
laatste aanpassing
Hier enkele images van het systeem.

Ik heb dit systeem even kunnen proberen op de Horecava in de Rai vorige week. Nou moet ik zeggen dat ik meer dan positief verrast was over de werking van dit systeem.
Ook ik moest helemaal niets hebben van zaken anders dan vinyl.
Heb ook de diverse cd-spelers al geprobeerd die een zelfde gebruik als met plaat nabootsen maar dat vind ik maar niets. De behandeling ervan haalt het bij lange na niet van de normale draaitafel.

Dit is dus een systeem waarbij je gebruik maakt van de normale SL's (of andere draaitafels) waarop 2 'leesplaten' liggen. Deze worden gelezen zodat alles wat je doet precies hetzelfde gebeurt als normaal het geval is bij draaitafelbehandeling. Zij geven aan dat er een vertraging van 1,5 miliseconde is. Nou is dit eigenlijk zo weinig dat het bijna niet merkbaar is (en sowieso bij langer werken ermee niet meer aanwezig).
Alles is gewoon mogelijk... ook het scratchen. Vooraf ook heel sceptisch naar gekeken maar alleszins verbaasd over de uiteindelijke werking. Ook overslaan zeker niet sneller dan normale platen. We hebben van alles geprobeerd... slaan op de tafel en op de draaitafels maar het had geen afwijkend gedrag (terwijl we eerder juist vonden dat de groeven wellicht niet diep genoeg waren).

Wat ik vooral heel positief vind is dat je gewoon mp3's kunt laden in de computer zodat je ermee kunt draaien. Je hoeft dus alleen een of twee cd's mee te nemen en niet meer met bijv. 2 volle koffers de sjouwen op zoek naar de volgende locatie waar je moet draaien en dan heb je nog veel meer repertoire aan platen bij je dan normaal het geval is.
Tevens heb je een gemakkelijk overzicht op de computer waardoor je EN heel gemakkelijk en snel kunt switchen tussen platen, en heel aantal handelingen overslaat en veel beter het overzicht van de aanwezige platen behoudt (voor DJ's die voor bijna ieder feest hun koffer weer compleet anders vullen natuurlijk heel gemakkelijk). Je hoeft slechts de plaat aan te klikken en hij staat op de plaat als het ware.

Nog een groot voordeel is het dus simpelweg kunnen branden op cd van eigen producties (gehele plaat, intro's, kleine grappen, samples, e.d.) zodat je deze direct in een set kunt gebruiken.

Nadeel is de vinylverkoop, maar cd verkoop zal misschien iets omhoog gaan en ook zorgdragen voor een wellicht bredere collectie die veel gemakkelijker te verkrijgen is (voor de mensen die tijd hebben om stad en land af te reizen voor collectersitems wat jammer:)).

Mogelijke nadelen omtrent stabiliteit van het systeem og mogelijke slijtage van de leesplaten ken ik niet natuurlijk. Dat zou mijns inziens nog problemen op kunnen leveren (al is het standaard aanwezig zijn van 2 reserve platen ook een oplossing). De tijd van uploaden moet ook minimaal zijn lijkt me.

Nou zou het gebruik bij de grotere feesten misschien wat moeilijker in te passen zijn. Maar in vaste clubs kan dit zonder problemen geïntroduceerd worden lijkt me. Daar kunnen residents sowieso grote voordelen hebben.

Nou hebben we, ik was met iemand die een tent bezit en waar Hardcore-feestjes gehouden worden, geregeld dat we het systeem over enige tijd een keer kunnen proberen tijdens zo'n avond. We zullen voor die avond enkele DJ's nog aanspreken of zij het interessant vinden om dit uit te proberen. Het lijkt ons dat we er daarna meer over kunnen zeggen, dus tegen die tijd komt er wel weer een verhaal op PF. :)
Vooraanstaande DJ's (lijkt me logisch) in de Hardcore-scene de wel geïndteresseerd zijn om dit systeem uit te proberen kunnen dit uiteraard aangeven. Op de aangegeven avond is het natuurlijk zaak om juist van deze DJ's te horen hoe zij over het systeem denken en wat ze ervan vinden.
Dus als ze dit lezen....
ze hebben heel goed naar Stanton gekeken, maar lekker zeg, een 19" rack geval meenemen.....

Maar de vinyl verkoop zal onverminderd doorgaan voor de "normale" thuis & semi pro club dj's. Hoe wil je anders nieuwe muziek draaien? Met downloaden/rippen alleen red je dat natuurlijk niet.
Ik blijf ook gewoon vinyl kopen, het enige wat voor mij veranderd is dat ik mijn platen afspeel met mijn laptop ipv "normaal" vinyl. Ook neem ik meteen mijn platen op als ik ze binnen heb gekregen.
laatste aanpassing

Er is nu een draaitafel met ingebouwde cd-speler. Wat wil je nog meer.
Gewoon beide proberen en kijken wat je zelf het fijnst vind.
ik heb het nu beiden en moet zeggen

dat ik meer met me draaitafels bezig ben

dan met me cd-mixer..

Is natuurlijk wel heel handig voor nr's die
je niet op plaat hebt.. ;)

Maar ik kies dus voor Vinyl..
Een echte Dj draait met vinyl!

ik Sluit me aan bij Dj Wisdom:D

Vinyl!!!!! geen discussie mogelijk!
Zeggen zij, die bovenstaande nog nooit geprobeerd hebben. :yes:

Een erg regressieve afweerreactie van iedereen hier. (regressief = terugvallen in kinderlijk gedrag).
ooit wel eens van pioneer gehoord??????? cdj1000mk2

kben zelf van de vinyl maar die pioneer ownt echt big time..!!

Een echte Dj draait met vinyl!

Dave Clarke is dus een neppert?? :P

bij techno/house zie je wel vaker cd's.
bij hardcore toch 99% vinyl

hoop dat et zo blijft :P verschil moet er zijn :yes:

yep

:bounce: