Partyflock

Forumonderwerp · 733552

Vijf jaar cel en tbs voor Murat D.
Murat D., de jongen die begin dit jaar op het Haagse Terra College conrector Van Wieren doodschoot, heeft ook in hoger beroep vijf jaar cel en tbs gekregen.

Volwassenenrecht
Daarmee heeft ook het gerechtshof in Den Haag de nu 17-jarige Murat volgens het volwassenenstrafrecht veroordeeld. Dat betekent dat hij in principe de rest van zijn leven opgenomen kan blijven in een tbs-kliniek.

Tbs
Murat begint waarschijnlijk in de zomer van 2005 aan zijn tbs-behandeling. Die gaat volgens deskundigen zeer lang duren. Niemand heeft zich tijdens de processen voor de jeugdstrafkamer en het gerechtshof willen wagen aan een meer precieze schatting van de tbs-duur.

Jeugdstrafrecht
Onder het jeugdstrafrecht duurt een tbs-behandeling maximaal zes jaar. Gedragsdeskundigen achtten het onwaarschijnlijk dat het gedrag van Murat in die periode voldoende verbetert. Murat zou dan in de zomer van 2011 zijn vrijgekomen.

Opmerkelijk
Het vonnis van het hof is opmerkelijk, aangezien deskundigen unaniem hun voorkeur uitspraken voor een veroordeling volgens jeugdstrafrecht. Het gebeurt hoogst zelden dat een 16- of 17-jarige volgens volwassenenstrafrecht wordt berecht. De rechtbank legde eerder ook al het advies van de deskundigen naast zich neer.

Geschorst
Murat D. was boos omdat de school hem had geschorst wegens wangedrag. Volgens deskundigen is Murat zwakbegaafd en verminderd toerekeningsvatbaar.

bron

Goed zo (Y) Maar vindt het toch te weinig :s

Wat vinden jullie??
laatste aanpassing

Je moet mensen hetzelfde straffen als dat ze iemand anders aangedaan hebben... Misschien dat dat werkt...

Bij sommige incidenten denk ik dat ook, maar als er iemand, iemand anders heeft vermoord, zijn er heel veel mensen die roepen; afmaken die gast, doodstraf weer invoeren etc..
Maar daar schiet je al helemaal niks mee op.
Door hem vast te zetten en (eventuele TBS) bereik je meer.
Nu kan je hem laten "boeten" voor zijn daad.
Als men hem zou elimineren is ie alleen maaruit zijn eigen lijden verlost.

mensen die iemand vermoorden hebben een zieke geest! deze mensen ben je in de huidige maatschappij liever kwijt dan rijk! Zo heb je een crimineel minder en het kost helemaal geen geld! Tevens jaag je ook een hoop schrik aan bij andere criminelen!
laatste aanpassing
veel te weinig straf idd, de dader krijg zowat een kado van justitie, die gast moet zolang worden opgesloten dat de maaien hem op gaan vreten.

volgens mij krijgen rechters hier medelijden met de dader ofzo terwijl ze er niet bij nadenken wat voor leed het slachtoffer(of familie) heeft.

en die onzin als ontoerekiningsvatbaar moeten ze ook maar afschaffen, zo kunnen we er overal onderuit praten.
- ja waarom schiet je mijn vriend dood?
* ja sorry ik was ff ontoerekingsvatbaar
- oh, maakt nie volgende x beter
:(

je pleegt iets en je moet ervoor boeten klaar, iemand vermoorden moet levenslang op zitten(dus echt tot je dood) of de doodstraf, net als bij verkrachtingen. en met meerdere in een cel natuurlijk want anders moeten ze weer cellen gaan maken van ons belastingsgeld :)

Als ze die cellen nou es niet zo mooi zouden aankleden...

ik hoop dat hij dood wordt geslagen in zijn cel :jaja:

en wat bereik je daarmee?

en wat bereik je daarmee?

Dat die zieke geest nooit meer zo iets kan flikken :yes:

En hem lekker uit zijn lijden verlossen?
laatste aanpassing

beter dan dat ie over een jaar of wat weer van die krankzinnige dingen gaat doen:) zo hoeft de samenleving zich niet meer druk om hem te maken, zulk volk mag nooit meer over straat lopen, hij is zwakzinnig en weet niet half waar die mee bezig is...

zulke mensen mogen geen 2e kans krijgen :no:

Deze jongen zal veel moeten doorstaan wil hij ooit nog functioneren in deze samenleving. Dit is niet haalbaar dus zal hij levenslang TBS krijgen. Dus hij krijgt zijn straf wel :jaja: (Y) eenmaal een TBS is moeilijk weer "normaal functionerend" uit te komen.

Nou geloof mij maar, als zulk persoon vrijkomt, geef ik hem 1dag voordat ie vermoord is...

Nog minder zelfs, waarschijnlijk staan ze hem al op te wachten bij de poort ;)
rite...alsof er overmorgen nog iemand weet wie de fuck murat D ook alweer is.

toevallig wel ja zijn zat mensen die zo denken

Zo iemand moet weggestopt worden want ik zal je zeggen hij heeft er echt geen spijt van!

In die cultuur wordt er van thuis uit geleerd dat het oog om oog, tand om tand is. Je kan toch niet verwachten dat zo iemand zijn basis principes de deur uit doet? Ik heb er geen medelijden mee!

La maar lekker zitten die handel!

Ik stem voor de doodstraf!
ik stem voor eerst hem te martelen en dan de doodstraf :D
en niet alleen bij deze gast,..maar ook bij velen anderen mag dit wel gedaan worden....

Nou geloof mij maar, als zulk persoon vrijkomt, geef ik hem 1dag voordat ie vermoord is...

Nog minder zelfs, waarschijnlijk staan ze hem al op te wachten bij de poort

Alsof jij over vijf jaar nog weet wie murat d is... :D
Artiest {SHOWLIST artist 169839, 168185}
levenslang in n kale cel (oke...1 hangende plank) met net niet genoeg eten...

zoiets is mijn 2e voorstel...
Wat een pannekoeken hier.

Tbs kan je hele leven duren en je hebt geen kans op gratie.

Iets wat bij levenslang bijvoorbeeld wel kan.

Hij gaat eerst 5 jaar rotten in een celletje(met playstation als hij daarvoor betaald) en daarna mag hij minstens 5 jaar behandeld worden om daarna beoordeeld te worden door een deskundige met als regel 1 fout is twee jaar extra ik geef m geen enkele kans om vrij te komen maar ja t is nl he

ik geef m geen enkele kans om vrij te komen maar ja t is nl he

Daarom moeten ze um ook al in de gevangenis ombrengen... hij mag nooit meer vrij rondlopen hier...:@
Laat hem maar lekker wegrotten dat stuk vuil. En het is echt niet zo dat mensen de staan op te wachten als hij vrij komt, dat zijn van die stoere uitspraken die door die Lonsdale clowns worden gedaan.

Alsof jij over vijf jaar nog weet wie murat d is...

:yes:
laatste aanpassing

zoiets vergeet je niet snel!

Behind Blue Eyes dan maak je um over 5 jaar maar af:yes:

jah, maar tegen die tijd is de doodstraf misschien alweer ingevoerd...