Partyflock

Forumonderwerp · 730367

een vriend van me wil weten wat jullie de snelste 4-persoons auto vinden:P:P!!!!!!
hij gelooft niet dat dit een cool forum is....als ik hem nou snel antwoord kan geven:P!!!
Een forum met 'equation edit' zou een uitkomst zijn.

Daarvoor hebben wij plaatjes :o ;)
Ik blijf dit forum toch maar ff volgen.... toch wel interressant, ;p

zijn jullie er al uit:P:P!!!
Wat is je eigen inbreng dan?

ik hou het bij de bmw.......maarja dazz niet eerlijk denk ik als bmw gek:P!!!!!

Overtuig me maar van het tegendeel!!!

die vriend denkt een ferrari maar dat mag niet:P:P!!!!
laatste aanpassing
Ik hou het toch lekker op BRABUS... Volgens mij is de 'top' nog begrenst ook! :yes:

Zie je het voor je... Sta je in Amsterdam, bel je de TCA, komt er een brabus V12 voorrijden.
Welke BMW?

En BMW begrenzers eraf halen? Bij de M3 CSL kon je de begrenzer van 250 naar 280 laten zetten door BMW indien je a. een racelicentie kon overleggen, b. tekende dat je hem niet met Vmax = 280 doorverkocht. Een BMW M5 doet gewoon 250.

Der neue BRABUS E V12 hat einen legendären Vorgänger, der eine neue Leistungsdimension für sportliche Limousinen eröffnete: Im Oktober 1996 zog der erste BRABUS E V12, der auf Basis der E-Klasse der Baureihe W/S 210 gebaut wurde, mit einer elektronisch auf 330 km/h begrenzten Höchstgeschwindigkeit als „Schnellste Limousine der Welt" ins Guinness Buch der Rekorde ein.

Je zult dus in ieder geval over de 330 km/h heen moeten - neem aan dat dit geverifieerd is -, hetgeen de nieuwe E V12 zou doen volgens Brabus: 340 km/h.

Kom zelf maar eens met een fatsoenlijke bron dat het sowieso harder dan 330 gaat.
laatste aanpassing

BMW heeft met de M5 de snelste sedan aller tijden. Met zijn vijfliter 10-cilindermotor levert heeft hij niet minder dan 507 pk en een maximum koppel van 520 Nm. Daarmee is de 5-serie ook de sedan met het meeste vermogen.

De ultieme sportsedan sprint met zijn V10 in minder dan 5 seconden van 0-100 km/h en heeft een elektronisch afgeregelde topsnelheid van 250 km/h. BMW stelt dat hij zonder begrenzing 330 km/h zou kunnen halen. Het toptoerental van de motor ligt bij 8250 tpm, en daarmee is deze V10 de eerste in zijn soort die zulke hoge toeren haalt in een productiewagen.
zou kunnen

Laat me raden Autoweek. Superlatieven zou ik daar niet altijd even serieus nemen, temeer daar de Brabus dus al veel eerder met 330 in het Guinness Book of Records stond.
Bij Autoweek riepen ze overigens ook de Brabus bestelbus uit tot snelste bus, terwijl de Claer T4 toch echt nog even harder ging...

Maar dat ging Brabus dus al in 1996, de nieuwe 340, ergo hij is niet sneller...
laatste aanpassing

jah misschien heb je ook wel gelijk hoor.....van die brabus......

Ik kan niet veel vinden van die brabus......is die van mercedes???of niet??
Informatie:

http://www.brabus-online.de/special/01bbe.htm

De top van de '04 E V12 is elektronisch begrensd op 340. Of hij dat echt haalt..ik weet het niet. Feit is wel dat de '96 E V12 in het Guinness Book of Records staat als snelste sedan ter wereld met 330 km/h. Het moge duidelijk zijn dat om in dit boek te komen alle records geverifieerd worden.

http://www.supercars.net/cars/1996@$Brabus@$E%20V12x.html

De M5 is een leuke auto, maar zal hier toch zijn meerdere in moeten erkennen.

En voordat we deze discussie weer krijgen: Brabus is een erkend merk en dit is een erkend type. Je mag dus best dit geen standaard auto vinden, maar officieel is hij dat wel (Y)

PS: Er bestaan wat kleine verschillen tussen de E V12's uit verschillende jaartallen. De latere versie is iets sneller.
de snelste sedan is de BMW M-5
geheel standaard.

komt bij dat brabus geen MERK is, maar een tuningsbedrijf wat mercedes onder handen neemt!

een brabus is GEEN standaard mercedes!

nogmaals, de snelste standaard sedan, af fabriek, is de BMW- M5
laatste aanpassing
Fijn dat je even het voorgaande leest. Brabus is wel een merk, het wordt als zodanig door de daartoe bevoegde instanties (KBA) erkend.

En een standaard M5 haalt ook geen 330, want die is op 250 begrensd (hetgeen ook keurig op de BMW site aangegeven staat).
laatste aanpassing
me reet...

Alpina en Hartge zijn zeker ook merken>? :gaap:
Een merk is het in ieder geval, maar belangrijker het zijn allemaal autofabrikanten. Ook Alpina, Hartge en RUF worden door het KBA als fabrikant erkend.
Maar we vallen nu in herhaling.
laatste aanpassing
komt bij dat brabus geen MERK is, maar een tuningsbedrijf wat mercedes onder handen neemt!

Zucht, de Duitse overheid erkent Brabus als een autofabrikant. Maar omdat jij dat niet vindt is het geen echte autofabrikant?

Bovendien staat die auto in het Guinness Book of Records als snelste sedan.

En last but not least, waar werd hier gezegd dat het een standaard model moet zijn?

Kortom: je mag van mij best BMW en/of M5 fan zijn, maar probeer wel gewoon de feiten onder ogen te zien...

die vriend denkt een ferrari maar dat mag niet

Nou, ik vind toch wel dat de Ferrari 456 GT Venice een speciale vermelding verdient hoor :)
Nou, dan heeft Hartge de snelste sedan ooit.
ik zal eens voor je gaan zoeken, maar die hebben ooit eens 680 PK uit een M-5 weten te persen.

knappe jongen die hem bij houd...
Willen ze die Ferrari ontwerper, evenals Chris Bangle, z'n potlood en papier afpakken...
Ik ben benieuwd...
Willen ze die Ferrari ontwerper, evenals Chris Bangle, z'n potlood en papier afpakken...

Chris Bangle ok, maar van Italiaanse ontwerpers blijf je af :@
Met 680 pk hoef je niet per definitie de snelste sedan te hebben (in termen van topsnelheid) dat is ook nog o.a. afhankelijk van je versnellingsbakoverbrengingen...
laatste aanpassing

o.k. dan wordt mijn vraag.......een standaard uitvoering!!!!!!! duzz met de begrenser........

En dan heb ik het niet over de pk's want dan had de Mercedes-benz C 55 AMG al gehakt gemaakt van de bmw M5:Cry:
want die levert 600 pk!!!....
duzz het gaat nu om de km/h!!!!met begrenser!!
laatste aanpassing
Brabus...

Wanneer het om de 'mainstream' auto's gaat denk ik dat de RS6+ (Avant) een goede kans maakt, aangezien die 'pas' op 280 km/h begrensd is.
o.k. dan wordt mijn vraag.......een standaard uitvoering!!!!!!! duzz met de begrenser........

En dan heb ik het niet over de pk's want dan had de Mercedes-benz C 55 AMG al gehakt gemaakt van de bmw M5
want die levert 600 pk!!!....
duzz het gaat nu om de km/h!!!!met begrenser!!

Dan weer de E V12, want:

- begrensd op 340 km/h
- echte fabrikant en het model wordt echt gevoerd

:)

Ik heb trouwens dan ook nog een vraag:

Wat is de snelste auto, die in rood verkrijgbaar is, met een cavallino rampante in het logo, vernoemd naar de grondlegger van de fabrikant? :9
zal een ferrari F1 zijn

een ferrari enzo ofsa.......
En over Brabus... Wat maar een tuningbedrijfje moet zijn. Ik ben voor mijn werk naar Brabus geweest en bij smart wezen kijken. (we mochten dus ook een kijkje in de echte keuken nemen) Het chassis mag dan van mercedes zijn maar voor de rest wordt alles opnieuw gemaakt en opgebouwd. Van bijv. een Brabus motor is niets maar dan ook niets bij mercedes te krijgen. wel via mercedes maar dan komen de onderdelen toch nog bij brabus vandaan. Zou lekker zijn om brabus niet te erkennen als fabrikant. Kunnen we deawoo ook niet erkennen de matiz is immers een fiat cinquesiento.....
(lekker hak op de tak verhaaltje ;p )

Special voor snotaap;)
laatste aanpassing

speciaal voor lonsdale-wijffie

(f)
laatste aanpassing

speciaal voor lonsdale-wijffie

helaas niet te zien..probeer et nog maar een keer!!!!!!

beter?

zat cker een surinamer in???
Chris Bangle ok, maar van Italiaanse ontwerpers blijf je af

Pininfarina (F)

of een patser, 1 van de 2...

of een patser, 1 van de 2...

haha vooroordelen!!!!!!
mijn pa is duzz ook een surinamer of patser.......je begint nou zielig te doen!!!

JIJ begint met de vooroordelen. :[

Ken beter zeggen: zat zeker een vrouw in.......
ik zou voor een nissan skyline gaan,.. :D
btjuh getuned door nismo :D komt helemaal goed :D\zijn maar €21.500

ik zou voor een nissan skyline gaan

wat is zijn top??
laatste aanpassing

Ken beter zeggen: zat zeker een vrouw in.......

weeetje laat ook maar.......k weet wel beter!!!

ging over snelste sedan......en jij plaatst zo'n plaatje......
van een jongen in het andere forum kan je het wel hebben maar als een meisje dat doet...ga je zoiets plaatsen!!!!
k ga hier geen energie in steken!!!
Als jij zonodig auto's moet afkraken moet je een andere topic zoeken!!!!!

Artiest Hardnoize
Jullie kunnen het draaien en keren hoe jullie het willen.
De BMW M5 blijft de snelste standaard sedan ter wereld.

En niet aan komen met Brabus of wat ook want dan kan een Hartge of G-power enz. ook en die maken echt gehakt van die Brabus met acceleratie en met topsnelheid.
Goed onderbouwd verhaal, ben meteen overstag met deze argumenten... Het enige wat je de hele tijd al roept is dat het de M5 is. Alleen heeft de M5 E39 of E60 gewoon een begrensde topsnelheid van 250 km/h, hetgeen een ieder zo kan nakijken op de website van BMW. Voor de rest heb ik niets verifieerbaars tot op heden gezien.
En ten aanzien van Hartge of G-Power, kom maar met een betrouwbare bron - niet het BMW fanclub forum - dat die inderdaad een auto bouwen met a. het vermogen en b. de gearing om 340 km/h te halen.
(of in ieder geval meer dan de 330 van het Guinness Book of Records)

Misschien moet je de vraag herformuleren - sowieso strekt een eenduidige formulering in den beginne tot de aanbeveling -: "Wat is de snelste sedan ter wereld zolang het maar een BMW is?"

Prima dat je BMW fan bent, alleen zie een keer in dat andere merken het net zo goed of misschien wel beter kunnen... Ergo, kom eens met wat verifieerbaars teneinde je stelling te onderbouwen of stop zelf eens met draaien en keren.

Skyline is weer dubieus, de R34 GT-R is een 2-deurs model.
laatste aanpassing

deze rs6 was al snel maar abt heeft m nog wat rapper gemaakt.
550 pk.
0-100 3,9 sec.
top over de 330.
laatste aanpassing

oke oke het is geen vier persoons wagen maar wel pittig.
de audi bi moto tt.
deze auto heeft de beschikking over + - 750 pk.
0-100 3,2 sec.
0-200 6,3 sec
topsnelheid 381 km/h

maar wil je je plaatselijke gti maatjes ff wat laten zien dan moet je er wel 600,000 voor over hebben.
laatste aanpassing
Een RS6 op basis van een A6/4F? Ergo het is geen RS6 - die is er alleen op basis van de 4B -, misschien een A6/4F met de aandrijflijn van de RS6. En iets van een bron (link o.i.d.), is dat nu zo moeilijk?

En het strookt niet echt met de lezing van veel andere sites, waaronder Auto Motor und Sport die de foto's plaatsen bij een artikel over de AS6. En over de AS6 heeft Abt een hele andere mening...
En 550? Abt biedt op haar website alleen 505 pk aan en 280 topsnelheid.

En een wat betrouwbaardere bron m.b.t. de Bimoto:MTM

In Japan bestaat een overeenkomst tussen overheid en fabrikanten dat auto's niet meer dan 280 pk zullen hebben, dus een standaard Skyline ook niet...
laatste aanpassing

weeetje laat ook maar.......k weet wel beter!!!

ging over snelste sedan......en jij plaatst zo'n plaatje......
van een jongen in het andere forum kan je het wel hebben maar als een meisje dat doet...ga je zoiets plaatsen!!!!
k ga hier geen energie in steken!!!
Als jij zonodig auto's moet afkraken moet je een andere topic zoeken!!!!!

fryslân boppe (f)

om mijn vraag nog beter te formuleren..........

de vraag is: De snelste STANDAARD PRODUCTIE sedan???duzz met andere woorden gelijk uit de fabriek zonder tuning en ander gesleutel:D!!!!!

Zo valt die RS6 al af want daar is aan gesleuteld.....