Welke BMW?
En BMW begrenzers eraf halen? Bij de M3 CSL kon je de begrenzer van 250 naar 280 laten zetten door BMW indien je a. een racelicentie kon overleggen, b. tekende dat je hem niet met Vmax = 280 doorverkocht. Een BMW M5 doet gewoon 250.
Je zult dus in ieder geval over de 330 km/h heen moeten - neem aan dat dit geverifieerd is -, hetgeen de nieuwe E V12 zou doen volgens Brabus: 340 km/h.
Kom zelf maar eens met een fatsoenlijke bron dat het sowieso harder dan 330 gaat.
En BMW begrenzers eraf halen? Bij de M3 CSL kon je de begrenzer van 250 naar 280 laten zetten door BMW indien je a. een racelicentie kon overleggen, b. tekende dat je hem niet met Vmax = 280 doorverkocht. Een BMW M5 doet gewoon 250.
Der neue BRABUS E V12 hat einen legendären Vorgänger, der eine neue Leistungsdimension für sportliche Limousinen eröffnete: Im Oktober 1996 zog der erste BRABUS E V12, der auf Basis der E-Klasse der Baureihe W/S 210 gebaut wurde, mit einer elektronisch auf 330 km/h begrenzten Höchstgeschwindigkeit als „Schnellste Limousine der Welt" ins Guinness Buch der Rekorde ein.
Je zult dus in ieder geval over de 330 km/h heen moeten - neem aan dat dit geverifieerd is -, hetgeen de nieuwe E V12 zou doen volgens Brabus: 340 km/h.
Kom zelf maar eens met een fatsoenlijke bron dat het sowieso harder dan 330 gaat.
laatste aanpassing
BMW heeft met de M5 de snelste sedan aller tijden. Met zijn vijfliter 10-cilindermotor levert heeft hij niet minder dan 507 pk en een maximum koppel van 520 Nm. Daarmee is de 5-serie ook de sedan met het meeste vermogen.
De ultieme sportsedan sprint met zijn V10 in minder dan 5 seconden van 0-100 km/h en heeft een elektronisch afgeregelde topsnelheid van 250 km/h. BMW stelt dat hij zonder begrenzing 330 km/h zou kunnen halen. Het toptoerental van de motor ligt bij 8250 tpm, en daarmee is deze V10 de eerste in zijn soort die zulke hoge toeren haalt in een productiewagen.
zou kunnen
Laat me raden Autoweek. Superlatieven zou ik daar niet altijd even serieus nemen, temeer daar de Brabus dus al veel eerder met 330 in het Guinness Book of Records stond.
Bij Autoweek riepen ze overigens ook de Brabus bestelbus uit tot snelste bus, terwijl de Claer T4 toch echt nog even harder ging...
Maar dat ging Brabus dus al in 1996, de nieuwe 340, ergo hij is niet sneller...
Laat me raden Autoweek. Superlatieven zou ik daar niet altijd even serieus nemen, temeer daar de Brabus dus al veel eerder met 330 in het Guinness Book of Records stond.
Bij Autoweek riepen ze overigens ook de Brabus bestelbus uit tot snelste bus, terwijl de Claer T4 toch echt nog even harder ging...
Maar dat ging Brabus dus al in 1996, de nieuwe 340, ergo hij is niet sneller...
laatste aanpassing
Informatie:
http://www.brabus-online.de/special/01bbe.htm
De top van de '04 E V12 is elektronisch begrensd op 340. Of hij dat echt haalt..ik weet het niet. Feit is wel dat de '96 E V12 in het Guinness Book of Records staat als snelste sedan ter wereld met 330 km/h. Het moge duidelijk zijn dat om in dit boek te komen alle records geverifieerd worden.
http://www.supercars.net/cars/1996@$Brabus@$E%20V12x.html
De M5 is een leuke auto, maar zal hier toch zijn meerdere in moeten erkennen.
En voordat we deze discussie weer krijgen: Brabus is een erkend merk en dit is een erkend type. Je mag dus best dit geen standaard auto vinden, maar officieel is hij dat wel
PS: Er bestaan wat kleine verschillen tussen de E V12's uit verschillende jaartallen. De latere versie is iets sneller.
http://www.brabus-online.de/special/01bbe.htm
De top van de '04 E V12 is elektronisch begrensd op 340. Of hij dat echt haalt..ik weet het niet. Feit is wel dat de '96 E V12 in het Guinness Book of Records staat als snelste sedan ter wereld met 330 km/h. Het moge duidelijk zijn dat om in dit boek te komen alle records geverifieerd worden.
http://www.supercars.net/cars/1996@$Brabus@$E%20V12x.html
De M5 is een leuke auto, maar zal hier toch zijn meerdere in moeten erkennen.
En voordat we deze discussie weer krijgen: Brabus is een erkend merk en dit is een erkend type. Je mag dus best dit geen standaard auto vinden, maar officieel is hij dat wel
PS: Er bestaan wat kleine verschillen tussen de E V12's uit verschillende jaartallen. De latere versie is iets sneller.
de snelste sedan is de BMW M-5
geheel standaard.
komt bij dat brabus geen MERK is, maar een tuningsbedrijf wat mercedes onder handen neemt!
een brabus is GEEN standaard mercedes!
nogmaals, de snelste standaard sedan, af fabriek, is de BMW- M5
geheel standaard.
komt bij dat brabus geen MERK is, maar een tuningsbedrijf wat mercedes onder handen neemt!
een brabus is GEEN standaard mercedes!
nogmaals, de snelste standaard sedan, af fabriek, is de BMW- M5
laatste aanpassing
me reet...
Alpina en Hartge zijn zeker ook merken>?
Alpina en Hartge zijn zeker ook merken>?
komt bij dat brabus geen MERK is, maar een tuningsbedrijf wat mercedes onder handen neemt!
Zucht, de Duitse overheid erkent Brabus als een autofabrikant. Maar omdat jij dat niet vindt is het geen echte autofabrikant?
Bovendien staat die auto in het Guinness Book of Records als snelste sedan.
En last but not least, waar werd hier gezegd dat het een standaard model moet zijn?
Kortom: je mag van mij best BMW en/of M5 fan zijn, maar probeer wel gewoon de feiten onder ogen te zien...
die vriend denkt een ferrari maar dat mag niet
Nou, ik vind toch wel dat de Ferrari 456 GT Venice een speciale vermelding verdient hoor
Nou, dan heeft Hartge de snelste sedan ooit.
ik zal eens voor je gaan zoeken, maar die hebben ooit eens 680 PK uit een M-5 weten te persen.
knappe jongen die hem bij houd...
ik zal eens voor je gaan zoeken, maar die hebben ooit eens 680 PK uit een M-5 weten te persen.
knappe jongen die hem bij houd...
Willen ze die Ferrari ontwerper, evenals Chris Bangle, z'n potlood en papier afpakken...
http://www.moparts.org/moparts/picture/burnout/pic5/haze.mpg
deze
en zo komt ie uit de fabriek
En oprotte met die kut bmw's
deze
en zo komt ie uit de fabriek
En oprotte met die kut bmw's
laatste aanpassing
o.k. dan wordt mijn vraag.......een standaard uitvoering!!!!!!! duzz met de begrenser........
En dan heb ik het niet over de pk's want dan had de Mercedes-benz C 55 AMG al gehakt gemaakt van de bmw M5
want die levert 600 pk!!!....
duzz het gaat nu om de km/h!!!!met begrenser!!
En dan heb ik het niet over de pk's want dan had de Mercedes-benz C 55 AMG al gehakt gemaakt van de bmw M5
want die levert 600 pk!!!....
duzz het gaat nu om de km/h!!!!met begrenser!!
Dan weer de E V12, want:
- begrensd op 340 km/h
- echte fabrikant en het model wordt echt gevoerd
Ik heb trouwens dan ook nog een vraag:
Wat is de snelste auto, die in rood verkrijgbaar is, met een cavallino rampante in het logo, vernoemd naar de grondlegger van de fabrikant?
En over Brabus... Wat maar een tuningbedrijfje moet zijn. Ik ben voor mijn werk naar Brabus geweest en bij smart wezen kijken. (we mochten dus ook een kijkje in de echte keuken nemen) Het chassis mag dan van mercedes zijn maar voor de rest wordt alles opnieuw gemaakt en opgebouwd. Van bijv. een Brabus motor is niets maar dan ook niets bij mercedes te krijgen. wel via mercedes maar dan komen de onderdelen toch nog bij brabus vandaan. Zou lekker zijn om brabus niet te erkennen als fabrikant. Kunnen we deawoo ook niet erkennen de matiz is immers een fiat cinquesiento.....
(lekker hak op de tak verhaaltje
)
(lekker hak op de tak verhaaltje
Ken beter zeggen: zat zeker een vrouw in.......
weeetje laat ook maar.......k weet wel beter!!!
ging over snelste sedan......en jij plaatst zo'n plaatje......
van een jongen in het andere forum kan je het wel hebben maar als een meisje dat doet...ga je zoiets plaatsen!!!!
k ga hier geen energie in steken!!!
Als jij zonodig auto's moet afkraken moet je een andere topic zoeken!!!!!
Goed onderbouwd verhaal, ben meteen overstag met deze argumenten... Het enige wat je de hele tijd al roept is dat het de M5 is. Alleen heeft de M5 E39 of E60 gewoon een begrensde topsnelheid van 250 km/h, hetgeen een ieder zo kan nakijken op de website van BMW. Voor de rest heb ik niets verifieerbaars tot op heden gezien.
En ten aanzien van Hartge of G-Power, kom maar met een betrouwbare bron - niet het BMW fanclub forum - dat die inderdaad een auto bouwen met a. het vermogen en b. de gearing om 340 km/h te halen.
(of in ieder geval meer dan de 330 van het Guinness Book of Records)
Misschien moet je de vraag herformuleren - sowieso strekt een eenduidige formulering in den beginne tot de aanbeveling -: "Wat is de snelste sedan ter wereld zolang het maar een BMW is?"
Prima dat je BMW fan bent, alleen zie een keer in dat andere merken het net zo goed of misschien wel beter kunnen... Ergo, kom eens met wat verifieerbaars teneinde je stelling te onderbouwen of stop zelf eens met draaien en keren.
Skyline is weer dubieus, de R34 GT-R is een 2-deurs model.
En ten aanzien van Hartge of G-Power, kom maar met een betrouwbare bron - niet het BMW fanclub forum - dat die inderdaad een auto bouwen met a. het vermogen en b. de gearing om 340 km/h te halen.
(of in ieder geval meer dan de 330 van het Guinness Book of Records)
Misschien moet je de vraag herformuleren - sowieso strekt een eenduidige formulering in den beginne tot de aanbeveling -: "Wat is de snelste sedan ter wereld zolang het maar een BMW is?"
Prima dat je BMW fan bent, alleen zie een keer in dat andere merken het net zo goed of misschien wel beter kunnen... Ergo, kom eens met wat verifieerbaars teneinde je stelling te onderbouwen of stop zelf eens met draaien en keren.
Skyline is weer dubieus, de R34 GT-R is een 2-deurs model.
laatste aanpassing
en skyline heeft standaard maar iets van 276pk, of niet?
*edit*
http://www.rev-mag.com/Skyline/skyline.htm
volgens deze site precies 276
*edit*
http://www.rev-mag.com/Skyline/skyline.htm
volgens deze site precies 276
laatste aanpassing
Een RS6 op basis van een A6/4F? Ergo het is geen RS6 - die is er alleen op basis van de 4B -, misschien een A6/4F met de aandrijflijn van de RS6. En iets van een bron (link o.i.d.), is dat nu zo moeilijk?
En het strookt niet echt met de lezing van veel andere sites, waaronder Auto Motor und Sport die de foto's plaatsen bij een artikel over de AS6. En over de AS6 heeft Abt een hele andere mening...
En 550? Abt biedt op haar website alleen 505 pk aan en 280 topsnelheid.
En een wat betrouwbaardere bron m.b.t. de Bimoto:MTM
In Japan bestaat een overeenkomst tussen overheid en fabrikanten dat auto's niet meer dan 280 pk zullen hebben, dus een standaard Skyline ook niet...
En het strookt niet echt met de lezing van veel andere sites, waaronder Auto Motor und Sport die de foto's plaatsen bij een artikel over de AS6. En over de AS6 heeft Abt een hele andere mening...
En 550? Abt biedt op haar website alleen 505 pk aan en 280 topsnelheid.
En een wat betrouwbaardere bron m.b.t. de Bimoto:MTM
In Japan bestaat een overeenkomst tussen overheid en fabrikanten dat auto's niet meer dan 280 pk zullen hebben, dus een standaard Skyline ook niet...
laatste aanpassing
weeetje laat ook maar.......k weet wel beter!!!
ging over snelste sedan......en jij plaatst zo'n plaatje......
van een jongen in het andere forum kan je het wel hebben maar als een meisje dat doet...ga je zoiets plaatsen!!!!
k ga hier geen energie in steken!!!
Als jij zonodig auto's moet afkraken moet je een andere topic zoeken!!!!!
ging over snelste sedan......en jij plaatst zo'n plaatje......
van een jongen in het andere forum kan je het wel hebben maar als een meisje dat doet...ga je zoiets plaatsen!!!!
k ga hier geen energie in steken!!!
Als jij zonodig auto's moet afkraken moet je een andere topic zoeken!!!!!
fryslân boppe










