Partyflock

Forumonderwerp · 729949

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Zijn er eigelijk vrouwelijke producerteams?? (Industrial/darcore) Of is daar interesse voor

Ik ben namelijk met een vriendin van mij al een tijdje bezig met het maken van hardcore/darkcore/industrial en ik moet zelf zeggen dat er al heel wat uit is gekomen en erg veel leuke reacties heb gehad...

binnen kort zal ik wat online zetten en er voor zorgen dat het via me profiel te downloaden is
laatste aanpassing
Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 17:26:
Bij VST's hebben ik en mensen die ik ken nog wel eens het probleem dat het niet helemaal meewerkt (klanken die veranderen als je een track opslaat.)

sla dan voor de zekerheid de preset ook op ;)
Uitspraak van Conspiracy Monday op dinsdag 24 mei 2005 om 17:28:
Nee, dat is zeker geen onzin...

Als die gasten die ik ken en dezelfde problemen hebben nou echte amateurs waren dan had ik ook nog wel begrepen dat die problemen komen doordat ze het zelf niet kunnen.

je praat poep hou op.

Laat ze een cursus Sysex data volgen :)
laatste aanpassing

Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 17:29:
Dus pro wil in jouw ogen zeggen dat je ook commercieel moet zijn?

een pro wel... anders ben je hobbyist....
Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 17:29:
je praat poep hou op.

Ok :gaap:

Als je niet eens een reden kan geven dan is deze discussie nogal nutteloos indd :)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 17:30:
een pro wel... anders ben je hobbyist....

Hmm nee ik denk niet dat je daar gelijk in hebt. Iemand die niet vanuit een concept muziek maakt en dus niet commercieel bezig is kan zeker wel professioneel zijn.
Iemand kan ook om zijn kunnen professioneel zijn. En iemand anders omdat hij er geld aan verdient professioneel zijn.

Uitspraak van Conspiracy Monday op dinsdag 24 mei 2005 om 17:24:
Oh jawel hoor!

Bij hardware klinkt het toch naar mijn mening altijd wat beter en het is gewoon allemaal wat stabieler.

Bij VST's hebben ik en mensen die ik ken nog wel eens het probleem dat het niet helemaal meewerkt (klanken die veranderen als je een track opslaat.)

Dan ligt het aan je Soundcard :yes: .. Of ze weten gewoon niet hoe ze ermee om moeten gaan ...

Want ik werk met software, en heb zelf NERGENS last van ;)
Uitspraak van Conspiracy Monday op dinsdag 24 mei 2005 om 17:31:
Als je niet eens een reden kan geven dan is deze discussie nogal nutteloos indd

no offence... maar het is gewoon niet zo.. en om het helemaal uit te leggen zou me gewoon een behoorlijke tijd kosten :0

Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 17:32:
Hmm nee ik denk niet dat je daar gelijk in hebt. Iemand die niet vanuit een concept muziek maakt en dus niet commercieel bezig is kan zeker wel professioneel zijn.
Iemand kan ook om zijn kunnen professioneel zijn. En iemand anders omdat hij er geld aan verdient professioneel zijn.

en tussen professioneel en origineel zit verschil ;)

wat is het verschil tussen een amateur en profvoetballer dan volges jou? zijn de profs prof omdat ze een truukje mkeer kennen of omdat ze ermee verdienen?
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 17:33:
Dan ligt het aan je Soundcard

DAT zou ook nog kunnen :bloos:
ok laten we duidelijkheid scheppen. Professioneel betekend gewoon dat het je beroep is (dus zoals gezegd dat je er rond van kan komen) of dat het vakkundig gemaakt is:

pro·fes·si·o·neel (bn.)
1 van beroep => beroeps; <=> amateuristisch
2 eigen aan een, het beroep
3 als gemaakt door vakmensen => vakkundig; <=> onprofessioneel

Uit de dikke van dale.. dus nu niet meer bakkelijen ;)

had ik dus gelijk ;)
Dan ligt het aan je Soundcard

Als je je geluiden niet kan bewaren van je softsynths dan ligt dat aan je sysex data ... als je een preset veranderd en die mididata niet opslaat dan krijg je de volgende keer gewoon de preset weer terug.

professioneel antwoord terra :bounce: :D
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 17:40:
professioneel antwoord terra

ja ik kan alleen nog niet rond komen van dit soort antwoorden ;)

nee maar toch erg vakkundig gedaan, met al die termen ;)
Uitspraak van B) D-Zire B) op dinsdag 24 mei 2005 om 17:24:
Oh jawel hoor!

Bij hardware klinkt het toch naar mijn mening altijd wat beter en het is gewoon allemaal wat stabieler.

Dan ligt het aan je Soundcard .. Of ze weten gewoon niet hoe ze ermee om moeten gaan ...

Want ik werk met software, en heb zelf NERGENS last van

hardware klinkt over het algemeen toch wel wat dikker dan de gemiddelde vst, dus daar heeft D-zire wel gelijk in... ;)

Uitspraak van DVY op dinsdag 24 mei 2005 om 18:06:
hardware klinkt over het algemeen toch wel wat dikker dan de gemiddelde vst, dus daar heeft D-zire wel gelijk in...

:no:

Er zijn ZAT VST's die nog wel dikke kunnen klinken dan sommige hardware bakken, het is maar net hoe je ermee omgaat.

Werkzaam bij KraakPiep
Want ik werk met software, en heb zelf NERGENS last van

En als jij je shit vergelijkt een E-Noid productie, of van Promo ... hoor jij geen verschil??

Maar er zijn ook idd slappe HW bakken idd.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 18:22:
En als jij je shit vergelijkt een E-Noid productie, of van Promo ... hoor jij geen verschil??

Zoiets KAN ik niet vergelijken, aangezien zij al zeker een jaartje of 10 in het vak zitten, en ik kom net kijken. :)

En die quote van mij heeft ook niks met hardware te maken, want wat ik zei was een reactie op VST :) Het ging namelijk over de klanken die veranderden tijdens het opslaan van de track

Maar ff over hardware .... Het is gewoon simpelweg de ervaring die je hebt. Hoe goed kan jij met de equipment omgaan. Zet mij achter een hardware synth, en ik maak PRECIES dezelfde synths als ik met software maak. Want je kan VST's ook zo krijgen, dat het VOL klinkt, en sommige zijn standaard al vol, en hebben een warme sound. Tuurlijk kan het allemaal rauwer, heavvier en meer distorted, maar dat is niet mijn ding :)

hardware is gewoon warmer...daarom wil ik ook overstappen zodra ik wat euros (over? haha) heb

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 18:44:
hardware is gewoon warmer...

Hell no! Het is wat je er zelf van maakt!

komop...ok, software komt steeds dichterbij, maar toch vink een hardware reverb toch over et algemeen vetter dan een vst... zelfde als met prophet 5 vs. pro53...

maja...moet iedereen voor zichzelf bepalen toch :yes:

mij hoor je ook niks negatiefs over software zeggen verder, je kan er zeker een boel mee

Het is de man achter de knopjes man ...........

Kijk voor de lol eens wat Vanguard of Korg Legacy kan ... Daar konnen een hoop bakken niet tegenop hoor ....

nee zeg ik dat dan? :/

Proto: heb jij wel eens een dag in een studio gefreakt? Je klinkt mij iets te fanatiek tegenstribbelen.

Mee eens, SW wordt beter, maar ga me niet vertellen dat een simpele Juno 106 makkelijk vergelijkbaar is met een VST qua dikheid ..
Vooral de oudere bakken hebben standaard die warmte en dikheid. Valt gewoon niet te ontkennen.

Nee, je zegt dat hardware warmer is, terwijl je software net zo warm kan krijgen .. :9

ff de fik erin, hoppaaaa

8)

Jij snapt t niet, of je zit gewoon domweg tegen te stribbelen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 18:57:
Proto: heb jij wel eens een dag in een studio gefreakt? Je klinkt mij iets te fanatiek tegenstribbelen.

Een hele dag niet, maar heb wel eens het 1 en ander getest bij een kerel thuis op een Roland JP 8000 ........... En wat ik ook deed, het klonk niet eens beter dan de Pro 53 .....

Et voila, nog een digi synth ook ;)

En wat JIJ ook deed ... hehe. Zegt ook niet alles.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 19:02:
Een hele dag niet, maar heb wel eens het 1 en ander getest bij een kerel thuis op een Roland JP 8000 ........... En wat ik ook deed, het klonk niet eens beter dan de Pro 53 .....

Ik ben het er mee eens dat software soms beter kan klinken als hardware........ Ik kom ook zo vaak berichten tegen dat reason wel 100x beter is dan Fruity Loops, BULLSHIT! Het ligt maar net aan de kennis / fantasie van de producer!

Xonar is een goed voorbeeld die SW mooi kan laten klinken. Die dude heeft verstand van waar ie mee bezig is, ook al ben ik t niet altijd met m eens ;)

DJ Producer: super producer, alleen hoor je ook alsnog erg veel PC in terug komen. Jammer.
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Ik ben het er mee eens dat software soms beter kan klinken als hardware........ Ik kom ook zo vaak berichten tegen dat reason wel 100x beter is dan Fruity Loops, BULLSHIT! Het ligt maar net aan de kennis / fantasie van de producer!

zet dan maar es dezelfde kwaliteit neer. ALs je in software nou hardware geluiden gebruikt ;) dan ben ik het met je eens dat het software matig ook heel goed kan klinken.

het is ook wel wat je ermee doet maar doe het maar eens. Als je iets goed afmixt klinkt het al stukken beter. Proto is goed in afmixen zoals ik zijn track hoorde kwam de kick erg lekker door. Nu nog een goed pakkende arrangement. maar das ook weer een kwestie van smaak.

Artiest Deester
Ik begon met Software maar ben ERG blij dat ik Hardware heb nu.
De naam zegt het al....HARDware.
De beste VST en pc galm kan er niet tegen op.
Is hetzelfde als een Scooter vergelijken met een Honda Civic Sport type R :D
Als jullie willen weten waarom soms hardware beter klinkt, moet je je VSTi's maar eens op 96khz zetten en het verschil horen.

Hahaha of op 10 Hrz :)
na 4 vsti's en cpu zit vol op 96khz,

:gaap:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 23:00:

bedtijd voor jou!

Klopt .. Hele dag hard gewerkt ......

Morgen weer werken ...

:gaap:
Artiest {SHOWLIST artist 65349, 27253}
proto wil alleen zijn kennis over de kick niet met andere delen :(

Wat voor kennis dan?

Kan natuurlijk niet alles verklappen he ...

*Edit*

melv, beetje geduld, er zijn meer mensen die PB's sturen ;)
laatste aanpassing
proto wil alleen zijn kennis over de kick niet met andere delen

mis ik iets :P

ik ga in ieder geval eerdaags een analoge mixer LENEN en daar ga ik mijn prachtige access virus op aankoppelen :P en ook m'n microkorgje ff.

ben benieuwd of ik nog meer kwaliteit eruit krijg :)

Duidelijk meer dan alleen puur op je geluidskaart. Sounds worden dikker.
laatste aanpassing

kennis over kick? bassdrumm kick? van proto? wil ik daar wel iets van weten? O:)

:o

haha

waarom haha?

Die vraag had ik niet van jou verwacht, aangezien jij al een tijd goed bezig bent ... en nu "kicktips van Proto?!" roept ... alsof .. enzovoorts.