Partyflock

Forumonderwerp · 729949

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Zijn er eigelijk vrouwelijke producerteams?? (Industrial/darcore) Of is daar interesse voor

Ik ben namelijk met een vriendin van mij al een tijdje bezig met het maken van hardcore/darkcore/industrial en ik moet zelf zeggen dat er al heel wat uit is gekomen en erg veel leuke reacties heb gehad...

binnen kort zal ik wat online zetten en er voor zorgen dat het via me profiel te downloaden is
laatste aanpassing
nou laat horen die zooi, als je muziek kan maken weet je vast ook wel hoe je iets moet uploaden :P
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Hoe dan ook zie ik er brood in... vrouwelijk producers zijn er echt niet veel van.

ik vind et ook leuk om te horen dat er vrouwelijke producers zijn. alleen dat weer jammer dat je niks van ze hoort of ze et wel kunnen uberhaupt.
Uitspraak van Sneiterheadz op maandag 23 mei 2005 om 13:18:
ik vind et ook leuk om te horen dat er vrouwelijke producers zijn. alleen dat weer jammer dat je niks van ze hoort of ze et wel kunnen uberhaupt.

Mischien moeten we vrouwen gaan scouten.. er zijn er wel wat die draaien, die moeten we hebben .. :)

Werkzaam bij KraakPiep
Uitspraak van Terracide op donderdag 16 december 2004 om 10:06:
Het is niet handig om al die spullen mee te nemen als je op een podium staat. En er kan dan heel veel mis gaan. Midi problemen, storing etc. Het renderen naar audio en dan met een laptop met minimale setup is het beste vind ik

En je speelt daarmee ook t meest op save. Oke, een CD slaat alles.
Maar t oor wil ook wat. Grote kans dat als je je gear meeneemt dat t toch iets vetter klinkt ;)

Maar over die storingen: ik zie een hardware synth duidelijk MINDER vaak crashen dan een PC/Laptop .. dus dat vind ik echt een boutreden.
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 mei 2005 om 14:48:
En je speelt daarmee ook t meest op save. Oke, een CD slaat alles.
Maar t oor wil ook wat. Grote kans dat als je je gear meeneemt dat t toch iets vetter klinkt

Maar over die storingen: ik zie een hardware synth duidelijk MINDER vaak crashen dan een PC/Laptop .. dus dat vind ik echt een boutreden.

Tuurlijk niet. Als jij een nummer bijv. rendered in een paar loops zodat je het arrangement live kan doen voor een groot gedeelte dan kan je die loops ook masteren en compressen. Dat klinkt beter dan alle synths zonder compressie en mastering. Het is dus niet zo dat wij de play knop indrukken en dat is het eh.. we doen alles bijna live. Vaak hebben we wel een basis die we per nummer door laten lopen om zo de naadloze mix te maken.

Verder is de kans dat als wij onze studio mee zouden nemen (wat natuurlijk helemaal achterlijk zou zijn) we zoveel moeten aansluiten dat de kans op storingen heel groot zou zijn. En dan heb ik het nog niet eens hoe we dat zouden moeten doen met vervoer etc. Het heeft helemaal niets te maken met het crashen van een hardware synth.
laatste aanpassing

Dus ik ben achtelijk bezig?
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 mei 2005 om 15:02:
Dus ik ben achtelijk bezig?

hehehe... nee jij bent goed bezig! Alleen ben ik anders bezig :)

;)

Ben met DJ Niel paar maanden geleden met een afgeladen auto vol apparatuur naar Zwitserland gereden, daar onze ding gedaan, publiek op tilt, en weer terug. Erg vermoeiend, maar SUPER dik. Dan is het zwoegen toch nog ergens waard voor geweest.
Anders stap je ff met je Laptop t vliegtuig in, doet je ding en gaat dezelfde avond nog terug. Toch iets ander gevoel IMO.
Mischien maar zoals gezegd hebben we niet alleen een laptop. We nemen een IBK10 mee als midicontroller voor FX, een Kaospad II, een midikeyboard voor dingen live te spelen, een mengtafel met 3 stereo's out (1 voor FX, dan mixen de nummers als een DJ met de mixer op de andere outs). Het is dus geen statisch geheel.

EDIT: als wij alles mee zouden moeten nemen zou dat nooit in een auto passen. Dan zou ik een behoorlijk bus of een vrachtwagentje moeten hebben, en wat roadies. En dat kan niet uit.....
laatste aanpassing

Dude, wij nemen toch ook niet de hele studio mee?

Maar ben benieuwd naar je sound! Zijn maar weinig live PC freaksels waar ik geluidstechnisch onder de indruk van ben. :)
het is in ieder geval wel goed te doen :) goed voorbereid zijn op alles.
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 mei 2005 om 15:21:
Maar ben benieuwd naar je sound! Zijn maar weinig live PC freaksels waar ik geluidstechnisch onder de indruk van ben.

you've got mail
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 mei 2005 om 15:21:
Maar ben benieuwd naar je sound! Zijn maar weinig live PC freaksels waar ik geluidstechnisch onder de indruk van ben.

zo hoor ik wel es dingen van mensen met dure gear wat nog nerges naar klinkt O:)

Hehehehehe

;)
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
ben benieuwd wat dames voorn rag maken :yes: zal het raggen??.. laten horen die handel :)

maar eh denk dat het moeilijk word om vrouwelijk producers te vinden die van industrial darkrag houden.. gezien het feit dames vaak :X: eh...van vrolijke muziek houden :$
laatste aanpassing
maar eh denk dat het moeilijk word om vrouwelijk producers te vinden die van industrial darkrag houden.. gezien het feit dames vaak : eh...van vrolijke muziek houden

maar je heb ze wel :) miss hysteria
haha ja klopt die ragt idd wel :9 harder als haar vriendje :P
idd :) veel enzyme platen draait ze.

Maar ondertussen hebben de bitches nog geen track gepost ... ;)

haha, ik wil ook wel een plaatje maken.

Dan open je paint, en maak jij even een mooi plaatje ;)

ik vind jou plaatjes ook wel mooi (y)

Thanx ... :$
Als ik de studio van Witsel bekijkt waar @phrodite en Nessiej onder de naam Effeminate muziek mee willen gaan maken....... dan snap ik niet precies hoe ze dat willen gaan doen. Ik zie wat draaitafels, een setje monitors, cd spelers, cassettedek... maar geen producers spul. Als ik door Witsels forum onderwerpen heen klik zie ik dat hij fruityloops heeft maar verder geen hardware.
In principe kan je best hardcore maken met fruityloops denk ik... tis iig simpel om te leren.
dat word een mix zeker, of een volledie softwarematige productie OF aan de andere kant van de kamer staat de rest van de studio :P

Uitspraak van Conspiracy Monday op dinsdag 24 mei 2005 om 08:08:
Mwa, dat kan mooier

Haha, zulk soort opmerkingen neem ik alleen serieus van mensen die al wel wat bereikt hebben in de muziek ;)

No offence voor de rest hoor ;)

Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 10:55:
Als ik de studio van Witsel bekijkt waar @phrodite en Nessiej onder de naam Effeminate muziek mee willen gaan maken....... dan snap ik niet precies hoe ze dat willen gaan doen. Ik zie wat draaitafels, een setje monitors, cd spelers, cassettedek... maar geen producers spul. Als ik door Witsels forum onderwerpen heen klik zie ik dat hij fruityloops heeft maar verder geen hardware.
In principe kan je best hardcore maken met fruityloops denk ik... tis iig simpel om te leren.

Dat je er nog op in gaat ook joh .... Het is overduidelijk dat het een stel amateurs zijn .. ;)

alle fruity gebruikers zijn amateurs proto O:)

Ik heb gehoord dat Buzz door gehandicapten is ontworpen, en dat gehandicapten er ook het beste mee kunnen werken .........

verkeerd gehoord dan...

maar vanwaar die agressie? een pro gebruikt geen fruity..ook geen buzz..

of vind jij jezelf wel pro en voel je je nu aangevallen omdat je fruity gebruikt? :/

;)

Neem ff wat te eten .......

Je hapt .......

:9

volges mij hapte jij ;)

en had je graag ook op die andere post zien happen, helaas :9

ghehe (Y)
laatste aanpassing
Wat gebruiken pro muzikanten dan die hardcore oid maken?
laatste aanpassing

maar dat ik gehandicapt ben is algemeen bekend hoor.... daarom hapte ik ook niet, was het volledig met je eens eigenlijk...

dingen snappen is voor een ontspoorde gabber best een handicap...en ik snap buzz :yes:

Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 17:15:
Wat gebruiken pro muzikanten dan die hardcore oid maken?

nou denk dat iemand int algemeen die professioneel muziek maakt dat gewoon in een professionele studio doet ;) of iig met profi apparatuur
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 16:58:
Haha, zulk soort opmerkingen neem ik alleen serieus van mensen die al wel wat bereikt hebben in de muziek

No offence voor de rest hoor

de "o:)" betekend ook dat het een grap was :)

En ik dacht dat ze het over je forum plaatje had B)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 17:17:
nou denk dat iemand int algemeen die professioneel muziek maakt dat gewoon in een professionele studio doet of iig met profi apparatuurlaatste aanpassing 24 mei 2005 17:18

ja das maar de vraag. Laidback Luke gebruikt ook alleen fruity en brengt ook platen uit. Is iemand die platen uitbrengt pro.. of iemand die een studio heeft?
Ik denk namelijk datje voor hardcore geen studio nodig hebt om het te maken. Er zal niemand zijn die het verschil hoort denk ik.

Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 17:21:
Ik denk namelijk datje voor hardcore geen studio nodig hebt om het te maken. Er zal niemand zijn die het verschil hoort denk ik.

De enige mensen die het verschil horen zijn de artiesten zelf ......................

Ik heb geen studio, maar ik release wel platen ... Misschien kan je het semi-pro noemen ?

Leuke discussie!
Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 17:21:

Oh jawel hoor!

Bij hardware klinkt het toch naar mijn mening altijd wat beter en het is gewoon allemaal wat stabieler.

Bij VST's hebben ik en mensen die ik ken nog wel eens het probleem dat het niet helemaal meewerkt (klanken die veranderen als je een track opslaat.)

niet iedereen die wat op plaat uitbrengt is pro denk ik, en nee je hebt het niet perse nodig, wel als je het profi wilt aanpakken denk ;)

maar denk dat het ook wel meetelt of je ervan kan rondkomen...dan ben je pro :yes:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 17:23:
De enige mensen die het verschil horen zijn de artiesten zelf ......................

Ik heb geen studio, maar ik release wel platen ... Misschien kan je het semi-pro noemen ?

Leuke discussie!

neej, jij bent un baklap...

just kiddin'

noem het maar een amateur die goed bezig is :yes:
Olav Basoski had een hele studio aan hardware meuk en heeft nu alleen nog maar software (G5, Logic en plugins).. en het klinkt gewoon top...
Software oplossingen worden steeds beter... gewoon goede soundcard, midikeyboard, monitors en software op een zo snel mogelijke PC en hopsa.
Uitspraak van Conspiracy Monday op dinsdag 24 mei 2005 om 17:24:
Oh jawel hoor!

Bij hardware klinkt het toch naar mijn mening altijd wat beter en het is gewoon allemaal wat stabieler.

Bij VST's hebben ik en mensen die ik ken nog wel eens het probleem dat het niet helemaal meewerkt (klanken die veranderen als je een track opslaat.)

onzin. JIj kent gewoon de verkeerde mensen ;)
laatste aanpassing

ja...maar met een goede soundcard, midicontroller+keys, monitors, analoge mixer en GEKOCHTE software...

dan ben je op een profi manier gebruik aan het maken van je software ;)

maar de vraag of je dan pro-muziekant bent....dan stel ik de vraag: kun je ervan rondkomen
Nee, dat is zeker geen onzin...

Als die gasten die ik ken en dezelfde problemen hebben nou echte amateurs waren dan had ik ook nog wel begrepen dat die problemen komen doordat ze het zelf niet kunnen.

Uitspraak van Terracide op dinsdag 24 mei 2005 om 17:26:
JIj kent gewoon de verkeerde mensen

:[

Mischien is het je style niet, maar ik heb het over:

D-Xtreme
Phobos (nieuw bij Rige)

bijvoorbeeld o:)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 24 mei 2005 om 17:27:
maar de vraag of je dan pro-muziekant bent....dan stel ik de vraag: kun je ervan rondkomen

joh ik kan nooit rondkomen.. ik heb een zon groot gat in mijn hand dat het een wonder is dat ik mijn hand nog zie.
Dus pro wil in jouw ogen zeggen dat je ook commercieel moet zijn?