Partyflock

Forumonderwerp · 729949

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Zijn er eigelijk vrouwelijke producerteams?? (Industrial/darcore) Of is daar interesse voor

Ik ben namelijk met een vriendin van mij al een tijdje bezig met het maken van hardcore/darkcore/industrial en ik moet zelf zeggen dat er al heel wat uit is gekomen en erg veel leuke reacties heb gehad...

binnen kort zal ik wat online zetten en er voor zorgen dat het via me profiel te downloaden is
laatste aanpassing
Werkzaam bij Symbiotic Sessions
Artiest {SHOWLIST artist 58830, 23062}
als je er gewoon een opname bak ernaast zet of wavelab etc ken je gewoon je live act opnemen met reason

Live-act opnemen? heb je wel gezien wat je zegt?
Als ik zeg live bedoel ik live en niet opgenomen.
Als je het op zo'n manier bekijkt is toch ieder programma geschikt om een 'live-act mee op te nemen!?!'.
Het mooie van een live-act is noujuist dat er meer kan als bij platen (of cd's) draaien. Op jou manier kan je alleen met de eq spelen. Als je Reason zelf zou laten draaien, dan kan je als je een controller hebt nog met de modulation klooien. Maar dat is 't ook wel.
Kijk maar 'ns naar Ableton en dan zal je zien wat ik bedoel met gemaakt voor live-performance, dan begrijp je ook dat 't niet te vergelijken is met de live-mogelijkheden van Reason (2.5).
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
ja daag meneer mindsynth :S

pfff, het lijkt mij noodzakelijk dat je je live act direct opneemt waarmee maakt niet uit. hoe wil je em anders terug luisteren..

en op mijn manier alleen met eq's... :S :S en de modulation :S:S:S:S sorry ik ken ELKE knop live bewegen met me uc-33 in reason. maakt geen fuk uit.

Als je Reason zelf zou laten draaien, dan kan je als je een controller hebt nog met de modulation klooien. Maar dat is 't ook wel.

dan begrijp je ook dat 't niet te vergelijken is met de live-mogelijkheden van Reason (2.5)

praat geen poep. :S:S

ik begrijp jou echt niet.
laatste aanpassing
Live-act opnemen? heb je wel gezien wat je zegt?

heb jij wel eens nagedacht wat jij hier typt. HAHAHAH! :S
lijkt me idd wel handig et ook op te nemen om naderhand je fouten te horen en de volgende keer te verbeteren...
Chrono, Mr Mindsynth .. geen ruzie maken eh...
Het opnemen is toch helemaal nooit het probleem geweest? je kan toch altijd wavelab tegelijk draaien zelfs op dezelfde pc en laten opnemen?
Het gaat erom hoe je een LIVE OPTREDEN doet... dus ook hoe je live je mix kan bepalen. Je zou idd met Reason bepaalde instrumenten aan en uit kunnen zetten met een midicontroller, en niet zomaar een song afspelen. Alleen heb je weer het probleem met Reason dat je niet naadloos een mix van verschillende nummers kan mixen. Tenminste niet dat ik weet. En daar komt dar nog bij dat je dan ALLEEN maar reason kan gebruiken. Ik gebruik nu een complete studio met hardware en een heel zooitje plugins. Terwijl ik on stage toch een kleine setup heb.

EDIT: het hoort ook niet thuis in deze thread.... ik zal een nieuwe topic openen in het "draaien & produceren" forum. Ik ben zowiezo we heel benieuwd hoe anderen dit doen.
laatste aanpassing
geen flauw idee of er een vrouwlijk team is maar vind het wel een leuk idee doe je best maar @phrodite
idd terracide, dat klopt het overmixen met reason is moelijker, dus dat doe ik ook buiten om met een synthesizer ernaast of een drumcomputer. dat allemaal aangesloten op de vs2400cd.

moet nog ff oefenen met overmixen, en me synths dus ff programmeeren. reken maar dat het dan gaat lukken :D

nou nou dames, catfight? :D

in principe hebben beiden hier gelijk.

chrono zegt reason is zeker wel de shit om live mee te gaan en I agree ;)

je kan alles automatiseren, je kan alles live laten bewegen, vrijwel alles, op sommige draaiknoppen op de nn-xt na etc, maar je kan heerlijk aan alles tweaken en draaien en een gruwelijk te dikke live-act neer zetten.

ok het nadeel van reason is; wil je meerdere trax mixen, shit van een uur lang bijv dan heb je wel "one hell of a cpu" nodig; een processor dus, omdat je dan wel onwijs veel van je pc aan het vragen bent.

je kan meerdere trax in reason openen, maar ze niet echt fatsoenlijk mixen tenzij meerdere trax opent en ze copy paste naar 1 venster wat dus gigantisch veel cpu power vraagt.

dus super dope mixen is er weer niet echt bij, wat volgens mij in ableton live errug chill is; daarintegen ken ik ableton live niet zo goed; en ik weet dat reason niet de meest ideale mogelijkheid bied om trax los van elkaar te mixen...
Okdan.. lekker discusiëren hier, laten we de vrouwelijke producers niet met ons vakgelul meer lastigvallen , ik ga effe 't nieuwe topic zoeken..
Hoi Nessiej en @prhodite,

Een hele goede vriendin van me (Rebecca) is jaren actief geweest als Hardcore DJ (lady Nightshade van het toenmalige lady-dj-team). Op dit moment draait ze ook bij onze club (www.thenrgclub.com) met name techno en acidtechno. Haar man (Marcel) produceert (vroeger met name gabber e.d.). Ook zij gaat proberen te produceren met hem (met hardware en software). Kvind het tof dat jullie ook produceren. Ga er vooral mee door !! Ben zelf DJ en Producer (hardtrance e.d.).

Ben benieuwd naar jullie tracks! Ik houd jullie in de gaten ;-)

FRED-E
www.djfred-e.com

wel leuke reply's allemaal maar we zijn nog helemaal niet zo ver om ook maar aan live acts te denken ofzo...maar wie weet in the future hihi ;)

Artiest Noizer
Inderdaad meer vrouwen in de DJ of Producer scene altijd goed.
Ik heb nog een paar "livenummers" op MD staan van een jaar of 4 of 5 geleden. Gemaakt in Fasttracker!
Gewoon 1 of 2 patterns helemaal volzetten en elke keer maar kloten met die kanalen. Dan vliegt de tijd voorbij.
Zitten tracks bij van 20 minuten.Geen effecten of wat dan ook, maar wel live:)
En eigenlijk, als ik het goed begrepen heb, is dit eigenlijk hetzelfde principe als dat Ableton Live!-gebeuren. Alleen dan niet met tracks, maar met kanalen/sporen vol samples.
Of zie ik dat verkeerd..?
laatste aanpassing
Demo´s opsturen naar bv: Art of dance of q-dance..
mssn komen jullie er nog ver mee...
zoveel vrouwlijke hardcore dj/producers zijn er niet...

Suc6 (Y)

cool, vrouwelijke producers en ze werken gewoon met trackers :respect: hulde en ik ben erg benieuwd wat er online komt te staan...
:)
laatste aanpassing

Demo's zijn al onderweg :D:D
Krijgen we hier ook wat te horen?, ben nogal benieuwd namelijk.
Ik denk dat de heren hier graag adviseren...

Mr. Mindsynth:
Zeker mee doorgaan, er zijn veel te weinig vrouwelijke producers. Ben benieuwd naar jullie tracks. Ik denk dat je, mocht je 't nodig hebben , kan rekenen op veel steun en advies op dit forum. En ook op deze site die ook veel info biedt voor het producersvak.

@phrodite:
Op TMF :S :S ???

Aahh ik snap 'm nu.... Nee bij TMF moet je zeker niet zijn voor info, ik had een foutje gemaakt in de link, Hier de juiste link naar die site voor info en tips voor het producersvak. sorry voor de late reactie..
laatste aanpassing

waneer krijgen we wat te luisteren dan ?
jullie zullen vast al wat af hebben! laat horen het is nu al maanden geleden en ik heb al weer 5 tracks af.... ga toch niet zeggen dat jullie er GEEN 1 af hebben he......
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 6802, 667}
Artiest {SHOWLIST artist 11776, 93858}
of wel ?
Zoals wij onze live act doen: Alle nummers renderen naar audio. Van alle nummers 8 maten stukken knippen. Alle nummers in Ableton naast elkaar zetten en met de crossfader mixen. Dat gaat perfect van Ableton streamt vanaf HD. Dus wij hebben iets van 30 nummers in een project staan. Daarbij hebben wij controllers om de effecten te controllen van Ableton en we hebben een mixer om de kanalen te mixen. En nog een keyboardje om wat dingen live te spelen. Zo ben je dynamisch in je nummer keuze en kan je je nummer live maken door de losse stukken die je aan en uit kan zetten. We doen het met twee man. Das denk ik ook minimaal, alleen zou het heel moeilijk zijn.
Ik heb heel lang gedaan om een goede manier te vinden om een naadloze liveset te hebben. Wij gebruiken een hele hardware studio en heel veel software (sequencen met Cubase). Het is niet handig om al die spullen mee te nemen als je op een podium staat. En er kan dan heel veel mis gaan. Midi problemen, storing etc. Het renderen naar audio en dan met een laptop met minimale setup is het beste vind ik. We moeten in januari in Italie optreden en februari in Deventer, daar kan je komen kijken of het allemaal goed gaat.. hehe

Idd, zo doe ik het nu ook veel (i.p.v. 40 kilo aan gear meenemen), maar dan in m'n eentje.
Ableton is idd een echte aanrader...

:)
laatste aanpassing
wij nemen gewoon 40 kilo aan gear mee...geen midi storingen..alles uit sequencers met patterns..zelf alles uitmixen..geen geouwe hoer :) zijn we goed of niet :) ?
Maar zijn er al wat previeuws of demotjes ofzo ? Ben eigelijk wel benieuwd maar als er niks te luisteren valt is er weinig te vertellen vindt ik.
zijn we goed of niet ?

rete goed zoals ik hoor!! :jaja:

:nee:

Artiest {SHOWLIST artist 51833, 65138}
Leuk ook vrouwen in de muziek-makerij-business te zien komen! :jaja::
als we nog wat van ze horen!?

Tsjah.
rete goed zoals ik hoor!!

In ieder geval life :)

Verder nog Daisy die produceert, maar die is ook alleen

Artiest {SHOWLIST artist 15447, 56716}
gaaf idee, heel veel succes (y)
tja.. toen hoorden we helemaal niets meer van ze. Dat kan betekenen: De demo's zijn onderweg gesneuveld.... het team is opgebroken door een onderlinge strijd over hun succes. Ster alures en drugs gebruik werd het team te veel voor ze begonnen zijn.. ze zijn big in Japan.... ze hebben nooit wat gedaan en het was een bevlieging ....

ze zijn Big in Japan:respect:
Wie zal t zeggen?

edit: Verlossende woord kwam van Sirch :D
laatste aanpassing

Neej hoor we zijn nog steeds er mee bezig. hebben alleen geen antwoord nog gehad op demo's die we gestuurd hebben.
Ik ben zelf alleen niet meer op dit topic geweest om te reageren af en toe...

Maar we zijn zelf nog steeds enthousiast:D:D

ja, maar probeer ons ook enthousiast te maken!!

en owja...als je helemaal geen antwoord krijgt...achteraan bellen!! ze kunnen je op zn minst netjes met standaard verhaal afpoeieren

Tjah weet je wat ik eerder denk. Dat ze helemaal niet kunnen reageren omdat armanda wel een mooie verpakking had gemaakt met daar ook emails en tel.nummers op maar die niet op de cd zelf heeft gezet. En ik heb wel een als tip gehoord dat je dat beter wel kunt doen omdat de hoesjes wel eens kwijtraken. Dus zullen we het helaas op nieuw moeten doen.

En jah ik zou jullie dolgraag enthousiast willen maken maar dan moet je toch bij de topic openster blijven. Want ik heb zelf echt de ballen verstand van hoe je muziek online kan zetten e.d. En ik heb zelf ook geen webspace daarvoor:(

msn?

Daar kun je toch alleen foto's en dat soort bestanden uploaden. Want daar heb ik al een keer naar gekeken.

nee....

gewoon ff me toevoegen en dan versturen ;)
als je je muziek stuurt of even messaged host ik je muziek wel op mijn site voor PF :)
Ik heb dit hele topic doorgelezen en vind het leuk dat er ook eens een topic niet verziekt wordt!

Dames, goed bezig! Een vriendin van me, Day-mar, produceert ook tegenwoordig. Ik heb er de ballen verstand van, maar geloof wel in vrouwen die producen cq achter de draaitafels staan. (Y)

ja ik kan evt ook wel voor webspace zorgen...

Hmmm klinkt interessant allemaal

to linda..
Ik ken wel 2 nummers van day-mar
day-mar whistle
en motherfuckin nog wattes
Ik vind ook wel cool dat ze produceerd
Niet echt mijn stijl maar dat maakt niet uit

Wij hebben meer richting de donkere kant ala mindustries, outside agency, armageddon project, Peaky Pounder

anders gewoon ff: www.herejezus.nl

Net dit topic doorgelezen ...........

Snap niet dat jullie deze 2 chicks serieus nemen .. Die 2 antwoorden zo dom, dat ze volgens mij niet eens weten hoe ze met een lepel op een prullenbak een kick moeten maken ..

Mocht ik fout zitten, upload die tracks, en laat het horen, maar kap met aandacht trekken (F)
Idd. proto x, eerst horen dan geloven.

:yes:
kheb ook al een paar keer gevraagd of ze wat wouden laten horen.

maar :nee: ik geloof er vrij weinig van tenzij er binnen deze week een degelijke track op de plank ligt.