nl in je nickname is da bomb
kan je weer opscheppen tegen andere nationalistische mensjes hoe nationalistisch je wel niet bent
ik ben nationalistischer dan jij jij heb niet nl in je naam stomme kaaskop
darky had geen geitenwollensokken aan op ghosttown
wel was die alleen maar erg lang enzo
vuurtoren 
ik ben nationalistischer dan jij jij heb niet nl in je naam stomme kaaskop
darky had geen geitenwollensokken aan op ghosttown
laatste aanpassing
alleen nou weet ik nog steeds niet wat Level One [NL] bedoelt met "mensen zoals jij DarkSkywise"
volgens mij is t beledigend bedoeld
maar goed, tot nu toe zijn de volgende mogelijkheden opgegeven
1. om te laten zien dat je uit Nederland komt
2. om te laten zien dat je trots bent op Nederland
3. om te laten zien dat je deel uitmaakt van een bepaalde subcultuur
4. om aan te geven dat je een hekel hebt aan alles wat "niet Nederlands" is
5. om "mensen als DarkSkywise" te pesten
heb ik nog wat gemist?
volgens mij is t beledigend bedoeld
maar goed, tot nu toe zijn de volgende mogelijkheden opgegeven
5. om "mensen als DarkSkywise" te pesten
heb ik nog wat gemist?
laatste aanpassing
We zijn toch NederLanders of niet dan!!! Waar doen we moeilijk over...
maar waarom zetten sommigen t dan in hun nick? dat was de vraag van de topic-opener he?
update van t lijstje:
5. als uniformpje voor je nick
6. om "mensen als DarkSkywise" te pesten
laatste aanpassing
Ik zie mensen die toegeven dat ze [NL] in hun nick hebben, omdat ze er trots op zijn dat ze uit Nederland komen. Nou is mijn serieuze vraag: Why the fuck zou je er trots op moeten zijn dat je uit Nederland komt?
Ik ben daar echt alles behalve trots op! Wat hebben wij nou om trots op te zijn? Ik zie zowiezo de laatste maanden alleen maar nederlanders protesteren tegen alles. Protesteren doe je niet als je ergens trots op bent, toch?
Moet ik trots zijn op die fantastische nederlandse vindingen: de gloeilamp, en de CD? Want daarna is er niks fatsoenlijks meer ontwikkeld in ons land!
Moet ik trots zijn op het nederlandse drugsbeleid? Of: het ontbreken van beleid, en het feit dat we 's werelds grootste XTC producent zijn!
Op onze voetbalcompetitie?
Op het feit dat we Amerkia achterna lopen, als een geile hond achter een loops teefje.
Op Tiesto?
Op het feit dat we ongeveer half afrika als slaaf verhandeld hebben?
Ik weet echt niets te verzinnen waarop ik trots zou kunnen zijn!
Ik ben daar echt alles behalve trots op! Wat hebben wij nou om trots op te zijn? Ik zie zowiezo de laatste maanden alleen maar nederlanders protesteren tegen alles. Protesteren doe je niet als je ergens trots op bent, toch?
Moet ik trots zijn op die fantastische nederlandse vindingen: de gloeilamp, en de CD? Want daarna is er niks fatsoenlijks meer ontwikkeld in ons land!
Moet ik trots zijn op het nederlandse drugsbeleid? Of: het ontbreken van beleid, en het feit dat we 's werelds grootste XTC producent zijn!
Op het feit dat we Amerkia achterna lopen, als een geile hond achter een loops teefje.
Op Tiesto?
Ik weet echt niets te verzinnen waarop ik trots zou kunnen zijn!
Ik ben trots op onze vrijheid van menings uiting, trots op dat we het als klein landje totaal niet gek doen.
We hebben een stabiele economie en een goed sociaal systeem. Ik zou niet zo graag met een land als bijv. Roemenie willen ruilen
Ik vind het erg vreemd dat jij je totaal niet verbonden voelt met het land waar je geboren bent.
Hahaha... daar hebben we hem weer. Onze collectieve schuld aan de slavernij.
Ieder land heeft zwarte bladzijdes in haar geschiedenis; je kan je niet verantwoordelijk blijven voelen voor dingen die je voorvaders gedaan hebben.
Bovendien moet je het ook nog in de juiste tijd zien, de Nederlanders waren zeker niet de enigste die slaven hebben gedreven. (Niet dat dat een excuus is, maar jij rekent het echt de Nederlanders toe.)
Op welk land zou je wel trots zijn?
Waar komt jouw diepgewortelde aversie tegen Nederland eigenlijk vandaan?
We hebben een stabiele economie en een goed sociaal systeem. Ik zou niet zo graag met een land als bijv. Roemenie willen ruilen
Ik vind het erg vreemd dat jij je totaal niet verbonden voelt met het land waar je geboren bent.
Op het feit dat we ongeveer half afrika als slaaf verhandeld hebben
Hahaha... daar hebben we hem weer. Onze collectieve schuld aan de slavernij.
Ieder land heeft zwarte bladzijdes in haar geschiedenis; je kan je niet verantwoordelijk blijven voelen voor dingen die je voorvaders gedaan hebben.
Bovendien moet je het ook nog in de juiste tijd zien, de Nederlanders waren zeker niet de enigste die slaven hebben gedreven. (Niet dat dat een excuus is, maar jij rekent het echt de Nederlanders toe.)
Op welk land zou je wel trots zijn?
Waar komt jouw diepgewortelde aversie tegen Nederland eigenlijk vandaan?
die worden wereldwijd zeker niet gebruikt en zo?
doe eens niet zo preuts en zo hypocriet..en dat laatste zeg ik met name vanwege :
- wat ik overigens wel walgelijk vind.
nah..d'r worden toch aardig wat spelers weggekocht uit de nederlandse competitie.
Op Tiesto?
bla. zo heeft elk land wel een dorpsidioot.
not our finest hour - maar wat heeft dat met 't nederland van nu te maken?
nou ben ik niet nationalistisch..maar als d'r zulke absurde argumenten worden gegeven, voel ik mij toch genoopt een beetje tegengas te geven. ik ben over het algemeen tevreden met hoe 't in nederland gaat.
ik ben een voorstander van de dialoog. en een voorstander van een liberaal beleid.
Ik overdrijf natuurlijk een beetje... Ben aan het vissen...
Ik wilde eigenlijk van iemand met dat [NL] in z'n nick eens horen waar ze nou precies trots op zijn. Ik heb het idee dat ze dan niet met een fatsoenlijk onderbouwde mening zullen komen!
Maar toch:
Het sociale systeem ligt behoorlijk onder vuur... Zo goed is het op diverse punten niet, want ze zijn nodig aan vervanging toe.
Als klein landje niet gek doen... nou... ik vraag me af of ze in het buitenland er ook zo over denken. Ons beleid komt op sommige aspecten toch behoorlijk gek over op onze buurlanden!
Ik heb geen aversie tegen Nederland, in tegendeel. Maar trots ben ik er niet op.
Ik ben niet trots op een land waarin mijn oma 4 maanden moet wachten op een dotter-operatie, terwijl ze met een ander vrouwtje op een kamertje in het verzorgingshuis ligt. Ik ben niet trots op een land wat in Hollywood nu al wordt gezien als het nieuwe Colombia, met z'n drugsbendes en -produktie. Ik ben niet trots op een land waar een hoop achterlijke mongolen rondlopen, die willekeurige moskeeen in de fik steken, en vervolgens doodleuk op de TV lopen te ontkennen dat ze er iets mee te maken hebben. Ik ben niet trots op een land dat de meest corrupte euro-commisaris heeft geleverd. Ik ben niet trots op Nederland, al ben ik wel blij dat ik er vandaan kom!
Ik wilde eigenlijk van iemand met dat [NL] in z'n nick eens horen waar ze nou precies trots op zijn. Ik heb het idee dat ze dan niet met een fatsoenlijk onderbouwde mening zullen komen!
Maar toch:
Het sociale systeem ligt behoorlijk onder vuur... Zo goed is het op diverse punten niet, want ze zijn nodig aan vervanging toe.
Als klein landje niet gek doen... nou... ik vraag me af of ze in het buitenland er ook zo over denken. Ons beleid komt op sommige aspecten toch behoorlijk gek over op onze buurlanden!
Ik heb geen aversie tegen Nederland, in tegendeel. Maar trots ben ik er niet op.
Ik ben niet trots op een land waarin mijn oma 4 maanden moet wachten op een dotter-operatie, terwijl ze met een ander vrouwtje op een kamertje in het verzorgingshuis ligt. Ik ben niet trots op een land wat in Hollywood nu al wordt gezien als het nieuwe Colombia, met z'n drugsbendes en -produktie. Ik ben niet trots op een land waar een hoop achterlijke mongolen rondlopen, die willekeurige moskeeen in de fik steken, en vervolgens doodleuk op de TV lopen te ontkennen dat ze er iets mee te maken hebben. Ik ben niet trots op een land dat de meest corrupte euro-commisaris heeft geleverd. Ik ben niet trots op Nederland, al ben ik wel blij dat ik er vandaan kom!
die worden wereldwijd zeker niet gebruikt en zo?
Maar om daarom nou trots op je land te zijn...
zo heeft elk land wel een dorpsidioot.
Was godslastering nou wel of niet strafbaar
:_bah_: (*edit: fuck die :_flowers_
absurde argumenten
Bewust! Maar ik wil wel eens argumenten horen van mensen die wel echt trots zijn (zo trots dat ze dus [NL] in hun nick heben, want daar gaat 't hier uiteindelijk om).
ik ben een voorstander van de dialoog. en een voorstander van een liberaal beleid.
Same here!
laatste aanpassing
sorry, maar het interesseert me echt geen ene drol wat voor een binnenlandse politiek "onze" buurlanden voeren (zolang er geen mensenrechten worden geschonden, wel dierenleed wordt toegelaten en/of zij het milieu dusdanig vervuilen zonder op te treden danwel de situatie proberen te verbeteren).
Ik ben niet trots op een land waarin mijn oma 4 maanden moet wachten op een dotter-operatie, terwijl ze met een ander vrouwtje op een kamertje in het verzorgingshuis ligt.
en jij denkt dat dat alleen in nederland voorkomt?
Ik ben niet trots op een land dat de meest corrupte euro-commisaris heeft geleverd.
tja..
laatste aanpassing
ik voel eerlijk gezegd ook geen trots over dit land.
natuurlijk, ik ben blij dat ik hier geboren ben, bijvoorbeeld wat betreft (zoals esdee dat mooi omschreef) onze vrijheid van meningsuiting, onze stabiele economie en een goed sociaal systeem. dit zijn echter niet dingen waar ik trots op ben, ik heb er tenslotte zelf niets voor hoeven doen. ik voel me gezegend dat ik een inwoner van dit land ben en niet van zimbabwe of mongolie, en that's it.
en daarnaast, je kan wel gaan mierenneuken over hetgeen onze voorvaders hebben bereikt, of welke uitvindingen er uit dit land komen, maar dat is niet iets waar ik persoonlijk ook maar íets aan heb bijgedragen.
eigenlijk vind ik "trots" ook een redelijk slechte eigenschap. kijk, als je iets hebt bereikt waar je hard voor hebt moeten knokken (in figuurlijke zin), dan mag je daar natuurlijk apetrots op zijn. maar ik ben van mening dat "trots" te vaak samenhangt met afgunst of respectloosheid voor hetgeen een ander heeft, of misschien soms zelfs een soort egocentrisme as in "kijk eens wat ik heb! dat heb jij lekker niet".
natuurlijk, ik ben blij dat ik hier geboren ben, bijvoorbeeld wat betreft (zoals esdee dat mooi omschreef) onze vrijheid van meningsuiting, onze stabiele economie en een goed sociaal systeem. dit zijn echter niet dingen waar ik trots op ben, ik heb er tenslotte zelf niets voor hoeven doen. ik voel me gezegend dat ik een inwoner van dit land ben en niet van zimbabwe of mongolie, en that's it.
en daarnaast, je kan wel gaan mierenneuken over hetgeen onze voorvaders hebben bereikt, of welke uitvindingen er uit dit land komen, maar dat is niet iets waar ik persoonlijk ook maar íets aan heb bijgedragen.
eigenlijk vind ik "trots" ook een redelijk slechte eigenschap. kijk, als je iets hebt bereikt waar je hard voor hebt moeten knokken (in figuurlijke zin), dan mag je daar natuurlijk apetrots op zijn. maar ik ben van mening dat "trots" te vaak samenhangt met afgunst of respectloosheid voor hetgeen een ander heeft, of misschien soms zelfs een soort egocentrisme as in "kijk eens wat ik heb! dat heb jij lekker niet".
affiniteit
affiniteit met...? met je cultuur? met je huidskleur? de vorm van je ogen? de mensen die van dezelfde afkomst zijn?
ik ben ervan overtuigd dat mijn persoonlijke cultuur meer samenhangt met datgene wat ik van huis uit heb meegekregen, mijn opvoeding en de grote verscheidenheid aan mensen die ik ontmoet heb in mijn leven, dan het feit dat hier de "nederlandse cultuur" in zit verweven/verwoven/whatever.
dus in mijn ogen zit daar alvast geen verwantschap met anderen met dezelfde cultuur, het is niet iets waar ik trots op ben, het hoort gewoon bij me.
mijn uiterlijk kan mijns inziens ook niet direct aan het "nederlanderschap" verbonden worden, en daarnaast ben ik niet trots op mijn uiterlijk, dus zou ook in dit geval niet op het nederlanderschap (en daarmee verwantschap met nederlanders met een soortgelijk uiterlijk) van toepassing zijn.
tenslotte, ik voel ook niet speciaal méér affiniteit met mensen met dezelfde afkomst dan mensen met een andere afkomst.
ik snap wel wat je bedoeld met "trots op je afkomst" en "affiniteit", maar voor mij persoonlijk is geen van beide van toepassing op mij.
het afkeuren danwel onverschillig zijn t.o.v. wie je bent (...) heeft nogal veel weg van zelfhaat
waar baseer je dat op?
om even voor mezelf te spreken, ik heb nooit beweerd te zijn of te doen alsof ik iets danwel iemand anders ben (om jouw bewoording maar even te gebruiken).
en ik wil ook niet beweren dat ik zo reuze mezelf ben dat ik niet meer deel uit maak van een geheel, of zelfs geworden tot wat ik nu ben door externe invloeden. het is dan ook niet zo dat ik mijn roots zou verloochenen omdat ik weldegelijk onderken dat ik een hele hoop van wat ik nu ben, heb meegekregen van mijn voorouders.
maar nogmaals, wat mij betreft voel ik geen "trots" over dat geheel wat mij heeft gemaakt.
en ik wil ook niet beweren dat ik zo reuze mezelf ben dat ik niet meer deel uit maak van een geheel, of zelfs geworden tot wat ik nu ben door externe invloeden. het is dan ook niet zo dat ik mijn roots zou verloochenen omdat ik weldegelijk onderken dat ik een hele hoop van wat ik nu ben, heb meegekregen van mijn voorouders.
maar nogmaals, wat mij betreft voel ik geen "trots" over dat geheel wat mij heeft gemaakt.
laatste aanpassing
dan rest mij de vraag..wie of wat ben je dan wel? en vind je het dan vervelend dat je diegene of datgeen bent of maakt 't je niks uit?
ik denk er vrij weinig over na wie ik ben, dus geen idee. ik vind het trouwens ook te vermoeiend om op een constante zoektocht te zijn naar "wie ben ik", "wat wil ik verwezelijken", "wat wordt er van mij verwacht dat ik ben", etc.
ik ben gewoon. ik zie eruit zoals ik ben. en ik ben gelukkig en dat maakt mij tevreden met wat ik ben. de mensen om mij heen maken mij tot wat ik ben. de dingen die ik doe maken mij tot wat ik ben. mijn passies, mijn verdriet, mijn herinneringen.
ik ben gewoon. en ik voel daar verder geen trots over.
wat ik dan nou niet snap is waarom 'trots' hier als een negatieve emotie wordt afgeschilderd. (dat gevoel krijg ik althans).
trots is iets natuurlijks, iets genetisch. het is een natuurlijke beloning die je jezelf geeft. een bepaalde vorm van voldoening. het prikkelt je tot het verzetten van werk waarop je achteraf trots kan zijn (bijvoorbeeld).
trots is iets natuurlijks, iets genetisch. het is een natuurlijke beloning die je jezelf geeft. een bepaalde vorm van voldoening. het prikkelt je tot het verzetten van werk waarop je achteraf trots kan zijn (bijvoorbeeld).
Omdat mensen in een tijd van verregaande individualisering, de-institutionalisering en globalisering steeds minder zaken hebben om hun identiteit aan op te hangen en een mens definieert zichzelf aan de hand van en geeft zijn leven zin via zijn identiteit.
Op een moment dat je in zo'n identiteitscrisis verkeert grijp je elk mogelijk instituut aan om je identiteit vorm te geven. In het westen zal dat veelal je nationaliteit zijn en zal je willen laten zien dat je er trots op bent Nederlander, Vlaming of wat dan ook te zijn.
Op een moment dat je in zo'n identiteitscrisis verkeert grijp je elk mogelijk instituut aan om je identiteit vorm te geven. In het westen zal dat veelal je nationaliteit zijn en zal je willen laten zien dat je er trots op bent Nederlander, Vlaming of wat dan ook te zijn.
Volgens mij is DarkSkywise Jan Marijnissen incognito.
http://www.janmarijnissen.nl/images/janmarijnissenxxx.jpg
https://photo.partyflock.nl/images/15298/main/87591.jpg
Ik vertrouw dit niet!
http://www.janmarijnissen.nl/images/janmarijnissenxxx.jpg
https://photo.partyflock.nl/images/15298/main/87591.jpg
Ik vertrouw dit niet!
het is een natuurlijke beloning die je jezelf geeft
true. in díe gevallen vind ik het ook helemaal niet een slechte eigenschap. je mag tenslotte best trots op jezelf zijn als je iets hebt bereikt, al dan niet met heel veel moeite.
bovendien kan je ook trots zijn op een ander. ik ben bijvoorbeeld trots op mijn moeder, omdat ze zo'n enorm drukke baan heeft en ontzettend veel zorgen, o.a. over haar eigen gezondheid, en tóch nooit loopt te klagen. ik vind haar een sterke vrouw met een mooi karakter, en ik ben er trots op dat zij zich, ondanks alles, staande weet te houden.
misschien kan je dit laatste ook een soort respect noemen, maar het is hoe dan ook een ander soort "trots" dan de negatieve "trots" waar ik het in de eerste instantie over had.
de andere kant van "trots" vind ik namelijk nog steeds vaak samenhangen met afgunst of respectloosheid voor hetgeen een ander heeft, of misschien soms zelfs een soort egocentrisme as in "kijk eens wat ik heb! dat heb jij lekker niet en ik heb dat lekker wel" (zoals ik al eerder schreef, ik kan het even niet anders verwoorden).
daarnaast is het zo dat mensen vaak roepen dat ze trots zijn op hun land, hun afkomst, hun cultuur, hun driekleur, whatever. maar tegelijkertijd vinden ze een andere cultuur maar niks. het "wat de boer niet kent..."-verhaal. sterker nog, er wordt geklaagd over onze multiculturele samenleving: "culturen botsen teveel en nederland is te gastvrij" etc. dat is natuurlijk sowieso krom, want bij dit land hoort nou eenmaal een (gast)vrijheid, we leven hier nou eenmaal in een multiculturele samenleving omdat onze voorouders hier deels voor hebben gekozen. maar bovendien loopt die "trots" dus, sort of, parallel aan een onbegrip en daarmee vaak ook afgunst voor andere culturen, mensen met een andere afkomst, datgene wat ánders is dan "wij".
laatste aanpassing
daarnaast is het zo dat mensen vaak roepen dat ze trots zijn op hun land, hun afkomst, hun cultuur, hun driekleur, whatever. maar tegelijkertijd vinden ze een andere cultuur maar niks. het "wat de boer niet kent..."-verhaal.
dat bedoel ik dus met affiniteit. ze voelen zich verwant met hun land, afkomst, cultuur etc. etc.
dit versterkt alleen maar het "wij vs. zij"-gevoel, wat overigens volgens mij een volstrekt natuurlijke emotie is.
enfin, daaruit voort komt dan het gevoel van trots. ik kan het ook niet helpen dat er geen ander woord voor bestaat, welke de volledige lading dekt.
dat dat "wij vs. zij"-gevoel compleet achterhaald is ben ik 't wel mee eens. we hebben al enkele millennia een beschaving. "survival of the fittest" gaat allang niet meer op; we laten de zwakkeren en ouderen niet meer aan hun lot over, we neuken niet meer alleen maar met 't sterkste exemplaar uit onze groep en tegen bomen aanpissen om ons terrein af te bakenen doen we ook niet meer.
dat neemt echter niet weg dat we onder dat hele dunne laagje wat we beschaving noemen, nog steeds dierlijk zijn. en alles wat we doen en laten voortkomt uit wat ons geleerd is en - veel belangrijker - wat miljoenen jaren evolutie ons in onze hersentjes heeft gestampt.
oke RR, ik snap je punt en ben het met je eens.
mijn enige toevoeging blijft dan alleen wél dat ik die trots toch niet voel.
als ik héél eerlijk moet zijn krijg ik wel eens een binnenpretje als ik bijvoorbeeld een surinaamse vrouw, in de supermarkt ofzo, haar ding op haar manier zie doen. gewoon omdat ze uit een totaal andere cultuur komt en er daarom andere manieren of gedragingen op na houdt. of als ik twee chinezen in de tram met elkaar zie converseren. of als ik een gastcollege krijg van een indische man die wat komt vertellen over intercultural communication, vanaf de indische kant belicht.
maar dat binnenpretje wordt bij mij veroorzaakt door de verwondering dat er zoveel aspecten aan het gedrag kunnen verschillen met de mijne, vanwege cultuursverschillen (of taalverschillen of whatever). dit komt niet voort uit een trots op mijn eigen cultuur, sterker nog, daar sta ik op dat moment niet eens bij stil. het is hooguit een constatering dat er zoveel of zulke grote verschillen zijn, iets waar ik dan verder geen waardeoordeel aan hang.
mijn enige toevoeging blijft dan alleen wél dat ik die trots toch niet voel.
als ik héél eerlijk moet zijn krijg ik wel eens een binnenpretje als ik bijvoorbeeld een surinaamse vrouw, in de supermarkt ofzo, haar ding op haar manier zie doen. gewoon omdat ze uit een totaal andere cultuur komt en er daarom andere manieren of gedragingen op na houdt. of als ik twee chinezen in de tram met elkaar zie converseren. of als ik een gastcollege krijg van een indische man die wat komt vertellen over intercultural communication, vanaf de indische kant belicht.
maar dat binnenpretje wordt bij mij veroorzaakt door de verwondering dat er zoveel aspecten aan het gedrag kunnen verschillen met de mijne, vanwege cultuursverschillen (of taalverschillen of whatever). dit komt niet voort uit een trots op mijn eigen cultuur, sterker nog, daar sta ik op dat moment niet eens bij stil. het is hooguit een constatering dat er zoveel of zulke grote verschillen zijn, iets waar ik dan verder geen waardeoordeel aan hang.

![[TB] Drum 'n Bas](/images/user/76732_1303773.jpg)