Partyflock

Forumonderwerp · 712695

Artiest Max Output
wat is breakcore
ik zag het op iemand z'n profiel
maar heb er nog noojt van gehoord
Ja die Breakcore Gives Me Wood Cd is vet :!),vooral Hotmail is voor Girls en die track van FFF :) Ook die track van Donna Summer is goed te doen :)
B*O*O*M>>Als je breakbeats noemt hoef je drum&bass niet meer te noemen... ;)
Maar idd breakbeats...herrie...snelle bassdrums EN een flinke portie punk...m.a.w. duidelijk aanverwant aan breakcore... ;p
zit totaal geen structuur of wat dan ook in

Tering gozer, leer eerst es luisteren naar muziek voordat je nutteloze opmerkingen geeft, dat iets geen 4/4 maat heeft wil niet zeggen dat t geen structuur heeft.
laatste aanpassing
idd wat een onnozele bullshit

Artiest Balbasaur
Man man wat een agressie weer:)
Al1 maar gefrustreerde lui hier BAL, wen er aan ;)

Breakcore is toch Butterfly VIP die stukkie's er tussendoor?
Zie breakcore gewoon als een verneukte breakbeat, die zwaar overstuurd is en pleur daar een handvol geluiden bij uit Bambi, Jenna did New York, een 909, Robocop, de staafmixer van je moeder en de verrote steekas van de auto van je opa en je hebt een perfect potje onvervlaste breakcore
Als je dit serieus meent dan moet je stoppen met muziek luisteren :) (heb het dus duideljk over Mitsuboy )
laatste aanpassing
breakcore is geen defineerbaar iets, dan klinkt het zus, dan klikt het zo.
Precies, er zit zoveel verschillend spul tussen, neem nou die nieuwe Breakcore Gives Me Wood Cd, echt variëteit ten top

ik ken het wel en vind het super maar hoe kom je aan cd's ofzo waar koop je die
over internet, zoek gewoon op webshops die breakcore verkopen
Artiest {SHOWLIST artist 50700, 21069}
Ik heb moonglow van venetian snares ... is dat dan ook breakcore ?? het lijkt wel lounge .... ?? :) het is wel erg relaxt iig !
Moonglow is wat meer IDM georienteerd, wat abstracter zeg maar

die c8.ameth.org is een topper
laatste aanpassing
Het BEUKTwel.......Maar het RAMTniet!!!!!!!!!!!

:nee:
Er zit ook geen 4/4 maat in
Laat het maar lekker een potje piepen en kraken...

Snap wel dat mn buurman soms erg pissed aan mn deur kan staan zich afvragend wat ik godsnaam aan t verbouwen ben :P

Het BEUKTwel.......Maar het RAMTniet!!!!!!!!!!!

kvind dat eigenlijk wel een goeie ja. er zit wel duidelijke lompe energie achter, maar geen rammende zieke beats ofzo.

atari teenage riot

zijn hadden daar nog een naam voor, het was iig geen breakcore. kvind RIOT eigenlijk wel een mooie benaming. alles dwars door elkaar, punk/metal/DnB/ragga/industrial/oldschool b-boy hiphop met een fiks kapot geslagen versterker sausje eroverheen.
atari teenage riot is zeker de bomb diggie(y)

hoe omschrijf je breakcore... lastig. breakbeat herrie gemaakt door iemand met een creatieve geest. want ongeveer alles kun je er wel aan toevoegen, als het maar een kapot raggend geluid geeft.
kvind dat eigenlijk wel een goeie ja. er zit wel duidelijke lompe energie achter, maar geen rammende zieke beats ofzo.

er zitten zat rammende beats in, alleen niet, zoals ik al zei, op een 4/4 maat

Artiest Hardnoize
Breakcore is een hardere, meer industriele variant van drum&bass.
Meestal wordt in breakcore de "amen-break" gebruikt.
Er is een nummer van de wintston brothers dat amen brother heet(het is al heel oud)en daar zit een breakbeat in die (bijna)altijd voor breakcore gebruikt wordt,dus vandaar de "amen-break" en die wordt zodanig vervormd,overstuurd en verknipt dat er met de bijbehorende geluiden iets industrieels ontstaat
Een paar namen zijn:Alec Empire(dat is een van de grondleggers), Atari Teenage Riot(waar ook weer Alec Empire bij hoort),Ec8or(die maakte vroeger onder de naam E-De Cologne nog hardcore,FFF(dat is een hele goede maat van me)
En er zijn nog een heleboel andere namen,te veel om op te noemen.
Het is in ieder geval heel goed, ik draai het zelf ook
19 november komt er in de nighttown in rotterdam een feest met veel breakcore maar ook hardcore genaamd wreck havoc.
ik ga er zelf oude hardcore,hellfish & producer stijl en ook breakcore draaien
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Oude ATR shit idd...alec empire was zeker niet vies van breakcore....de hele digitalhardcore stal heeft wel wat aan de breakcore scene bijgedragen.De oute Atr lp's zijn echt gruwelijk(Y)(maar waren niet echt breakcore )

Dj scud zeker..die ook samenwerkte met Alec empire en ook Panacea (techstep drum n bass goeroe)en die heeft echt veel experimentele noize/breakbeat/breakcore uitgebracht op Ambush

Society Suckers op het oude Koolpop label uit duitsland,Kamikaze klub,zelfs MeltBanana uhhhh en natuurlijk heb je weer veel bijna gelijk klinkenden varianten daarvan.Van het Bloody Fist label worden ook echt sublieme releases uitgebracht door o.a. Nasenbluten/Overcast(Y)

Widerstandreoords timmert ook al jarenlang in de breakcore scene....

uhhh en onze eigen hollandse Bongra doet ook veel dingen samen met Dj Scud.
atari teenage riot

Daar heb ik ook nog wel eens naar geluisterd, maar ik vind dat het bij de meeste nummers juist het wel RAMT!!!

Of zie ik dat verkeerd??

:D

Dj Scud en Society Suckers zijn ook namen die goede breakcore produceren en zo zijn er nog te veel om op te noemen.
Kool.POP is een vet label zeg.

Maar Peace Off vind ik wel een van de beste

Peace Off ja daar heb ik ook een paar platen van.
Dat is zeker wel vet.
Artiest {SHOWLIST artist 44392, 12465}
kvind RIOT eigenlijk wel een mooie benaming

Daar is al een hele mooie benaming voor: Riotbeats :)
hehehe de verzamelaars van DHR...die waren:respect:....vooral die nummers van Killout Trash en Patric c. En die snelle breakbeats van de Sonic subjunkies.
En op E8COR kon je ook wel ragguh en Hakkuh

em van ATR vind ik het oude SICK TO THE DEATH (alle versies) echt een kneiter pogo nummer(Y)
laatste aanpassing
:[ Burn Berlin BURN! :[

Dat spul van V-Snares kan ik ook wel waarderen. :yes:
laatste aanpassing
of het nummer

Hetzjage auf Nazi s!!! (Live) van ATR

The Peak van Alec Empire
Ec8or - You'll never find of cocain ducks

werelds gewoon b)

Patric C. is toch E de Colongne?
laatste aanpassing

Patrick C is idd E-De cologne.
Ik heb eens een keer samen met hem op 1 feest gestaan.
Op de poster ziet dat er mooi uit, dan staat Ec8or er op en staat er vlakbij ook Dj Hardnoize.
Dat vind ik overduidelijk wel vet.
Patrick heeft na mijn set tegen me gezegd dat ik goed kan draaien, en dat is duidelijk wel beter als je dat van zo iemand te horen krijgt.
Hij heeft ook een mixtape van mij en ik kreeg een Ec8or T-shirt.
das wel lekkere feedback als je een compliment van mister patrick himself krijgt

ik vind HITLER2000 ook wel lekker klinken

en als we toch maar doorgaan.....wat dachten jullie van BOMB20? ook keihard en super experimenteel...
inderdaad. Clubhopping b)
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
Mono_block 25 oktober 2004 00:02
Er zit ook geen 4/4 maat in
---------------
meeste dat ik ken is 7/7 hehe
een geniale maat als het om breaks gaat :jaja:

ik heb zelfs een Breakcore nummer van hellfish die 7/7 is hehehe
zeer experimenteel hehe, daar hou ik wel van O:)
laatste aanpassing
digital punks digital punks digital punks :lief:

Maarre over dat er zit geen ritme in...
Er zijn echt wel breakcore tracks waarbij ik het heel goed kan begrijpen dat de meeste mensen daar geen ritme in horen...zoals dingen van drop the lime...
Het springt van het ene op het andere...tempowisseling hier...tempowisseling daar...onverwacht afbreken en weer verdergaan met iets anders en dan...oh...toch maar weer terug naar het ene... :D
Kan het begrijpen enigzins... :)
laatste aanpassing
Het springt van het ene op het andere...tempowisseling hier...tempowisseling daar...onverwacht afbreken en weer verdergaan met iets anders en dan...oh...toch maar weer terug naar het ene...

Maar waar doe je het dan voor????

Ik snap het niet............je wilt toch iets opbouwen en naar een climax toewerken...... :/

Maarjah veel luister plezier als je het wel tof vind!!

:D
Om iedereen de tanden uit zun smoel te slaan natuurlijk... :[

Ghehe...geintje...
Ik kan het ritme er aardig inhouden...ook al ziet het er misschien raar uit wat ik doe... :p

Misschien vind zo de onderscheiding plaats tussen de mensen met een enorm gevoel voor ritme en mensen die te snel door bepaalde dingen uit hun ritme gehaald worden...gewoon omdat ze geen ritme gevoel hebben of waarvoor het ritme teveel voorgekauwd dient te worden anders volgen ze het niet meer...wat eigenlijk ook geen gevoel voor ritme is misschien... ;)

Dat is je straf voor het feit dat je teveel naar de elementen luistert die het ritme niet bepalen... O:)
laatste aanpassing

ook al ziet het er misschien raar uit wat ik doe...

Mwoah;)

Misschien vind zo de onderscheiding plaats tussen de mensen met een enorm gevoel voor ritme en mensen die te snel door bepaalde dingen uit hun ritme gehaald worden...

Weet je wat ik denk? Dat zo de onderscheiding wordt gemaakt tussen mensen die wel en mensen die niet van breakcore houden. Raar ideeetje misschien hoor:P
Niet waar man...jullie hebben gewoon geen gevoel voor ritme...anders is het no problem om het ritme erin te houden... ;p

Geintje...
Ik zeg niet dat jij het niet kan maar heb af en toe mensen verwoedde pogingen zien doen om in het ritme te blijven...zonder succes... :p
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Alec Empire is toentertijd toch verhuisd naar Engeland omdat in Duitsland hem een gevangenisstraf boven het hoofd hing?

ofzo?:|

Ik zeg niet dat jij het niet kan maar heb af en toe mensen verwoedde pogingen zien doen om in het ritme te blijven...zonder succes...

Ach met die breakcore liep ik ook maar wat aan te kutten:P En met Noizefucker ging ik hardstyle huppelen O:)
Terroristische activiteiten...Rote Armee Fraction...
Of het echt waar is weet ik niet...hoor het wel vaak beweerd worden...
Maar aan de andere kant hoor ik ook weer mensen zeggen dat dat komt omdat hij een torenhoge schuld heeft in Duitsland... :p
Atari Teenage riot :respect:

ooit eens gezien omdat ik zo graag daft Punk wou zien optreden. Even moeten wennen maar daarna :D
Gewoon een beetje met je armpjes zwaaien en je voetjes op de meswt vreemde plaatsen neerzetten en alles komt goed B.A.L. ;)
En hardstyle huppelen op noizefucker is goed te doen hoor...
Je moet daar toch ook niet op hakken eigenlijk nee...lijkt idd net of je hoognodig naar de wc moet of een paar insecten staat kapot te trappen... ;p

Vagen en zweven op die muziek uber alles O:)
Het ATR ook 1 keer live gezien...
Carl Crack (R.I.P.) was er toen niet bij helaas omdat hij opgepakt was voor cocaine bezit...ghehe...

Heb nog nooit zo'n grote moshpit gezien in mijn hele leven... :|
Besloeg haast het hele publiek en niet zoals gewoonlijk een paar rijen dik vooraan het podium...
Je moest steeds verder naar achteren en vanaf daar had je weer een goed overzicht op het feit dat een paar van de M.E. gruwelijk te grazen werden genomen (na aansporing van Alec Empire)...
Sja...anarchisten...

Je moet daar toch ook niet op hakken eigenlijk nee...lijkt idd net of je hoognodig naar de wc moet of een paar insecten staat kapot te trappen...

Mmm ja zoals die oudjes daar, gewoon de linker grote teen en rechter grote teen op en neer bewegen. Leuk is anders...

Vagen en zweven op die muziek uber alles

Mmm ja maar dan moet het wel mooi zijn, en Noizefucker noem ik eigelijk alles behalve mooi