Partyflock

Forumonderwerp · 704622
Wie is er nog meer fan van de Outside Agency en hun genosha label? Vind dat ze zeer vette tracks maken. Zie ze eigenlijk alleen weinig terug op feesten.

Zie ze in de agenda alleen bij Humanoize en Hardcore Madness staan.
Wie gaat er nog meer naar Humanoize om ze daar te horen draaien?
hij zeikt tenminste een keer niet een ander genre af. das al een hele verbetering :p
THE OUTSIDE AGENCY! Wat was het knallen zeg! Mensen kinderen!
Uitspraak van addiQted op zondag 3 november 2013 om 08:10:

Toen was je toch al weg??
Uitspraak van Foxhound op zondag 3 november 2013 om 10:58:

Zo'n opmerking kan toch iedere keer gemaakt worden? :P
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 2 november 2013 om 15:57:
En dat baseer je op één hardstyle track die hij op z'n wall post?
Vind 't verder ook maar een cheesy track, maar heb zelf ook genoeg foute muziek op me mp3 staan :P

Nee zag hem al meerdere keren hardstyle posten. zijn favo track van het moment was van digital punk ;'(
Op zich wel terecht, want veel hardstyle is toch wel echt beter dan wat hij tegenwoordig zelf maakt.
laatste aanpassing
Uitspraak van addiQted op zondag 3 november 2013 om 08:10:

Wat draaiden ze dan zoal? Aangezien de reacties weer vermakelijk zijn.

Artiest Natrion
Uitspraak van Ole op zondag 3 november 2013 om 13:03:
Op zich wel terecht, want veel hardstyle is toch wel echt beter dan wat hij tegenwoordig zelf maakt.

Dat wel :lol:

Uitspraak van kaboem op zondag 3 november 2013 om 12:36:
Nee zag hem al meerdere keren hardstyle posten. zijn favo track van het moment was van digital punk

Hmm, nou ja, we shall see, 't zal me niet eens zo heel erg verbazen eerlijk gezegd :P

Leuke volksverschuiving zo in de EDM, de hardstyle producers gaan deep house maken en de gaten die daardoor ontstaan in de hardstyle scene worden weer netjes opgevuld door hardcore producers 8)
Schijnt dat zelfs die TOA gasten al een hardstyle track hebben gemaakt :'(
Uitspraak van verwijderd op zondag 3 november 2013 om 18:03:
hardstyle scene worden weer netjes opgevuld door hardcore producers

Ja inderdaad :P. Die omkara techichi is ook van enge ruige boef maar naar de hardstyle gestapt :')
Artiest {SHOWLIST artist 144468, 2857, 97049, 45101, 132803, 8100}
Uitspraak van E op zondag 3 november 2013 om 15:09:
Wat draaiden ze dan zoal? Aangezien de reacties weer vermakelijk zijn.

We hebben zowaar geprobeerd om uit het arsenaal aan tracks wat we draaien, ons een klein beetje te richten op dat deel van de muziek met iets minder breakbeats e.d. - maar blijkbaar was dat toch nog allemaal veel te moeilijk voor de negatievelingen. Ik heb ook op Facebook even wat dingetjes gelezen (want ik was toch wel nieuwsgierig) en sommige statements kloppen simpelweg niet: het was nog erg druk op het eind van de avond en tijdens een hoop tracks ging het merendeel van het publiek toch echt los.

Er stonden wel wat gasten vooraan die het nodig vonden hun onvrede te tonen door middel van een middelvinger of een boze blik maar er was toch ook echt een groot gedeelte dat het allemaal verrassend goed trok. We hebben een mix gedraaid van onze eigen liedjes (uiteraard) en tracks van mensen die we goed vinden. En we sloten af met onze Frank Sinatra versie van Six Million Ways To Die omdat ons dat een leuk idee leek. En net als op onze meer grote publieks-vriendelijke tracks, werd daar door veel mensen stevig op bewogen.

Uitspraak van verwijderd op zondag 3 november 2013 om 18:03:
Schijnt dat zelfs die TOA gasten al een hardstyle track hebben gemaakt

Ik denk dat we inmiddels wel tracks hebben gemaakt die uiteindelijk kunnen worden geclassificeerd onder welke hardcore variant dan ook. Sommige mensen noemen sommige dingen die we hebben gemaakt ook frenchcore. Het enige waar we ons nog niet publiekelijk aan hebben gewaagd is iets wat op 500+ zit. Dus wie weet doen we ooit wel een extratone/splittercore etc. release.

Uitspraak van kaboem op zondag 3 november 2013 om 18:06:
Ja inderdaad :P. Die omkara techichi is ook van enge ruige boef maar naar de hardstyle gestapt

Ja, vraag me af in hoeverre hij dat gaat doorzetten, hij is wel altijd meteen zo van ok, dit is me nieuwe stijl... Heel wispelturig is ie daarin, in plaats van dat ie gewoon van alles wat probeert :P Maar zo merk ik dat ie wel in meer dingen is :P

Uitspraak van DJ Hidden op zondag 3 november 2013 om 18:18:
Dus wie weet doen we ooit wel een extratone/splittercore etc. release.

Als dat een track wordt zoals Endboss heb je mijn zegen :respect:

Hmm, lees hier nu ook een beetje van op partyflock, had het er gister toevallig nog met Omkara over, dat idd de meeste mensen het niet eens meer snappen als je je muziek ritmisch al iets ingewikkelder maakt... Van die mensen waarvoor Frenchcore al tot de hogere wiskunde behoort :rot:
En die oudside Agency met een d schrijven :lol:
Maarja, is ook moeilijk, die muziek van TOA, raak dan ook altijd zo in de war van op welke maat ik nou die handje klap onder me benen door moet doen...
laatste aanpassing
We hebben zowaar geprobeerd om uit het arsenaal aan tracks wat we draaien, ons een klein beetje te richten op dat deel van de muziek met iets minder breakbeats e.d. - maar blijkbaar was dat toch nog allemaal veel te moeilijk voor de negatievelingen. Ik heb ook op Facebook even wat dingetjes gelezen (want ik was toch wel nieuwsgierig) en sommige statements kloppen simpelweg niet: het was nog erg druk op het eind van de avond en tijdens een hoop tracks ging het merendeel van het publiek toch echt los.

Er stonden wel wat gasten vooraan die het nodig vonden hun onvrede te tonen door middel van een middelvinger of een boze blik maar er was toch ook echt een groot gedeelte dat het allemaal verrassend goed trok. We hebben een mix gedraaid van onze eigen liedjes (uiteraard) en tracks van mensen die we goed vinden. En we sloten af met onze Frank Sinatra versie van Six Million Ways To Die omdat ons dat een leuk idee leek. En net als op onze meer grote publieks-vriendelijke tracks, werd daar door veel mensen stevig op bewogen.

Tja, als er mensen zijn die liever een Partyraiser afsluiter willen zullen ze het bij het horen van een enkele snare al van streek zijn.

Dit vond ik wel een merkwaardige opmerking haha;
daarbij was de laatste set merendeels drum and bass, dubstep en vocals

Werkzaam bij Partyflock
Er stonden wel wat gasten vooraan die het nodig vonden hun onvrede te tonen door middel van een middelvinger

Wat een heerlijk gevoel moet dat toch zijn :D
Er stonden wel wat gasten vooraan die het nodig vonden hun onvrede te tonen door middel van een middelvinger of een boze blik

Heerlijke kansloze actie weer hoor, iq'tje van een steen.

Nu ik er over nadenk vermoed ik dat deze mensen wel eens gehoord kunnen hebben dat jullie er wel eens een plaatje van Paul opleggen.

Ik kan me het gevoel en de teleurstelling nu beter voorstellen.
laatste aanpassing
Werkzaam bij Het Betere Ragwerk
Artiest {SHOWLIST artist 16079, 34072}
Net als figuren die bij een Ophidian album release bericht (hier op pf) reageren dat Ophidian niet hard is, maar The Demon Dwarf wel, "luister zijn darkside podcast maar". Nou dat heb ik dus gedaan....

Doe nog maar eens een keertje iets a la Wait Your Turn :kwijl:
Uitspraak van Dubbeldooier op zondag 3 november 2013 om 18:42:
Nu ik er over nadenk vermoed ik dat deze mensen wel eens gehoord kunnen hebben dat jullie er wel eens een plaatje van Paul opleggen.

Inderdaad, Noël, je hebt het over jezelf afgeroepen :D

Kan niet wachten om Trentemøller te zien aankomend weekend :lief:
Artiest Draidy

Ik kan niet wachten! (ja is serieus bedoeld.)
Super feest alleen the out side agency was waardeloos op het eind!

Die is altijd waardeloos Hahah

:roflol:
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 27939, 39906, 2545, 63980}
Uitspraak van E op zondag 3 november 2013 om 18:31:
bij het horen van een enkele snare al van streek zijn.

Soms lijkt het hedendaagse publiek net een stel autisten. Als je niet dezelfde kleding draagt of andere tracks draait dan ze gewend zijn, raken ze helemaal ontregeld.

Enige verschil is dat ze ipv in een hoekje te gaan zitten wiebelen heel boos hun middelvingers omhoog steken. Erg jammer, dacht dat mensen onderhand al wat meer open zouden staan voor variatie en vernieuwing.
laatste aanpassing
Uitspraak van Foxhound op zondag 3 november 2013 om 10:58:

Ik ben na QULT terug gegaan naar de HMH. Ik had geen keus.

Die mensen zijn er altijd. Ik heb me er zelf over verbaasd hoe vol de zaal bleef en dat het bij vlagen goed los ging. Ik vond het dan ook een lekkere set, wat volgens mij niet onopgemerkt is gebleven. Die paar middelvingers moeten jullie maar voor lief nemen, dit is deel van de (hoog nodige) opvoeding in deze scene. Er zijn een aantal mensen geweest (waaronder ikzelf) die zich er hard voor hebben gemaakt dat namen als jullie, Ophidian en Dither hier stonden en ik ben tevreden over het resultaat en wat het toegevoegd heeft aan het totaalplaatje van het feest.

Overigens, de gedachte achter het draaien van Six Million Ways To Die vond ik gevat.
Vergeet niet:

maar er was toch ook echt een groot gedeelte dat het allemaal verrassend goed trok.

Ik vond het al met al heel erg meevallen en wij hadden er al op gerekend dat de waardering voor onze muziek niet unaniem zou zijn. Wat ik wel heel typisch vind is het commentaar in de trant van: "Hun set had teveel breaks." - Het grappige is dat wij normaal ook wel houden van doordraaien - en juist heel vaak kicks of breakbeats droppen in de breakdowns van andere tracks.

Ditmaal echter leek het ons beter om een breakdown tot zijn recht te laten komen - waarom? De reactie van het publiek. Ik zou zo graag tegen dit soort mensen willen zeggen dat als ze ons willen laten doordraaien zonder breaks, ze ons niet de indruk moeten geven dat ze moe zijn. Dat doet veel publiek (en niet alleen op dit feest) tegenwoordig wel: ze dansen een paar maten mee en stoppen dan weer als in afwachting tot de volgende track. Vervolgens dropt de volgende track en dit ritueel herhaalt zich. Als dj krijgt je dan de indruk dat je met korte salvo's moet werken om je publiek wel los te laten gaan in plaats van maar oeverloos door te gaan. Maargoed... de volgende sets zullen weer minder breakdown gevoelig zijn - en zeker als we afsluiten - eens kijken wat er dan gebeurt... waarschijnlijk is er dan wel weer iets anders niet goed.

Oh ja... we hebben tenslotte ook een set gedraaid die voornamelijk bestond uit drum n bass, dubstep en dergelijke. Welgeteld twee tracks hebben dubstep (Raging In The Dancehall remix en onze Headphone Wisdom Porter Robinson VIP) dus dat is inderdaad wel ontzettend veel. En tja... sommige tracks hadden drum n bass intermezzo's, opmaten etc. - stel je voor. Frank heeft weliswaar twee drum n bass tracks gedraaid en ook nog wat Soulkeepers - maar op dat laatste nummer stond juist een goede hoeveelheid mensen los te gaan en de andere twee zaten door hardcore 4/4 tracks. Maar hee... you can't please them all. :P
Uitspraak van Mental Wreckage op zondag 3 november 2013 om 22:09:
Enige verschil is dat ze ipv in een hoekje te gaan zitten wiebelen heel boos hun middelvingers omhoog steken. Erg jammer, dacht dat mensen onderhand al wat meer open zouden staan voor variatie en vernieuwing.

Kan best begrijpen dat als iets niet aan je verwachting voldoet, dat je daar niet vrolijk van wordt.

Maar zaken als middelvingers opsteken, bier gooien en ander gedoe vind ik dan niet kunnen.
Ik heb het ook al vaker gehad dat ik een bepaalde act totaal niks vond, maar gelukkig is daarvoor vaak een 2de zaal.
Op feesten als Club r_AW, PRSPCT en weetikveelwat heb ik dat ook vaak zat gehad.

Het is wel zo dat het niet altijd de kwaliteiten van een bepaalde artiest zijn, maar dat het gewoon is dat de act een rare plek op de timetable had, of gewoon niet echt bij het concept past.
laatste aanpassing
Uitspraak van E op zondag 3 november 2013 om 23:12:
maar dat het gewoon dat de act een rare plek op de timetable had, of gewoon niet echt bij het concept past.

Ik vond ons prima op zijn plaats... als we nu stonden af te sluiten op Qult had ik misschien gezegd van: "Hee, misschien niet helemaal" maar hier? Het feest heet Nirvana of Noise. Niet "Nirvana of Only One Particular Type Of Hardcore That You Have Become Accustomed To And The Moment It Is Not Exactly What You Expect It Sucks".

Overigens hebben we ook een behoorlijk stuk van Conrad en Danny's sets meegemaakt en die vond ik ook allebei heel tof. Iedereen doet gewoon zijn ding binnen het genre en ik denk dat zelfs de grootste zuurpruimen daar alleen maar blij mee moeten zijn. Een genre met maar 1 uniforme sound bloedt vaak al snel dood.

Zoals dit filmpje (ietwat scheef) illustreert, vond het hele publiek onze set maar niets, was er niemand meer toen we klaar waren en ging er niemand los:

https://www.facebook.com/photo.php?v=3601731379470&notif_t=video_wall_create
laatste aanpassing
Artiest Truxal
Uitspraak van DJ Hidden op zondag 3 november 2013 om 23:25:
"Nirvana of Only One Particular Type Of Hardcore That You Have Become Accustomed To And The Moment It Is Not Exactly What You Expect It Sucks"

:lol:
Uitspraak van Draidy op zondag 3 november 2013 om 20:17:
Ik kan niet wachten! (ja is serieus bedoeld.)

Ik denk echt dat ik hier maar eens aan begin zodra zich de mogelijkheid voor doet.
Ik vond ons prima op zijn plaats... als we nu stonden af te sluiten op Qult had ik misschien gezegd van: "Hee, misschien niet helemaal" maar hier? Het feest heet Nirvana of Noise. Niet "Nirvana of Only One Particular Type Of Hardcore That You Have Become Accustomed To And The Moment It Is Not Exactly What You Expect It Sucks".

Misschien dat het heel apart klinkt, maar ik denk dat een afsluiter van jullie op Qult ook aanslaat. Wellicht met wat kleine concessies.

Wat ik in mijn directe omgeving meemaak is dat juist de mensen die regelmatig naar hardcore/hardstyle evenementen gaan, weinig waardering hebben voor de muziek die jullie (en een aantal collega's) draaien.
Als het niet mainstream hardcore is, slaat het totaal niet aan bij die mensen. Dat is gewoon een type mensen die vaak gewoon bijna alle muziek kut vind zodra het niet rechttoe rechtaan is.

De mensen die met mij mee gaan naar Club r_AW, PRSPCT en dergelijken zijn vaak mensen die buiten dat eigenlijk heel zelden, of nooit naar hardcore gerelateerde evenementen gaan.
Deze hebben ook vaak een hele andere kijk op muziek en staan veel meer open voor dingen.

Het is gewoon een bepaald type volk wat op zo een event (Nirvana of Noise) afkomt.
Ik denk dat bij een feest als Qult, maar ook feesten van Theracords bijvoorbeeld de mensen al veel meer open staan voor wat moeilijkere dingen.

Enclosed luisteren als je stoned bent... fokking hel wat een beleving :P
Morgen een uur in de trein ermee (L)

Ow, en ik zal dit hier ook maar effe achterlaten:

https://soundcloud.com/embrionyc/sets/embrionyc-not-quite-forgotten/
"Nirvana of Only One Particular Type Of Hardcore That You Have Become Accustomed To And The Moment It Is Not Exactly What You Expect It Sucks".

Ik hoop dat "Mute." dit leest, mocht hij nog inspiratie nodig hebben voor nieuwe titels.
Dat is toch die titel voor

Uitspraak van DJ Hidden op maandag 4 november 2013 om 00:01:
Ik denk echt dat ik hier maar eens aan begin zodra zich de mogelijkheid voor doet.
Ik vond ons prima op zijn plaats..

Waarom verdedig(en) je/jullie jezelf eigenlijk? Nergens voor nodig.
Dat was in antwoord op Edwin. :)
Artiest EJ_V
Gister voor het eerst CD1 van Enclosed eens geluisterd, vind het een mooi album! Vooral de golfbewegingen in sfeer (van melancholisch tot pure darkness) en de variatie (ook de niet dnb tracks vind ik super, lukt niet elke artiest even goed om daar wat interessants van te maken, vind ik).

Voor mij wel het leukste Hidden album tot op heden.
Uitspraak van Dubbeldooier op zondag 3 november 2013 om 18:42:

:lol:
Uitspraak van DJ Hidden op zondag 3 november 2013 om 23:10:
Headphone Wisdom Porter Robinson VIP

?? :O
Uitspraak van Ole op maandag 4 november 2013 om 12:36:
??

Wakker worden, Ole.

http://lsdb.nl/set/141098/promo-the-outside-agency-hardhouse-generation-club-fresh-fresh-fm-25-09-13.html
Uitspraak van EJ_V op maandag 4 november 2013 om 11:38:
Gister voor het eerst CD1 van Enclosed eens geluisterd, vind het een mooi album! Vooral de golfbewegingen in sfeer (van melancholisch tot pure darkness) en de variatie (ook de niet dnb tracks vind ik super, lukt niet elke artiest even goed om daar wat interessants van te maken, vind ik).

Voor mij wel het leukste Hidden album tot op heden.

Dank je - alsmede alle anderen die het album hebben aangeschaft en het tof vinden! :)
Ik vind hem ook vet. Kan nu uren achter elkaar luisteren op m'n werk, eerst The Later After, dan The Words Below, Peer To Peer Pressure en daarna Enclosed en dan als er nog tijd is The Dogs Are Listening.
Ik hoop het album vanmiddag op de mat te vinden :-) Heel erg benieuwd!
Uitspraak van DJ Hidden op maandag 4 november 2013 om 11:27:
Dat was in antwoord op Edwin. :)

Snap ik, alleen zit er zoveel detail in dat het echt lijkt dat jullie je proberen te verdedigen/aangesproken voelen. Don't :)
Uitspraak van smtx op maandag 4 november 2013 om 15:42:
Snap ik, alleen zit er zoveel detail in dat het echt lijkt dat jullie je proberen te verdedigen/aangesproken voelen. Don't

Ik vind het juist enorm interessant om te lezen waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Vooral wel doen dus! :)

Edit: waarschijnlijk heb ik het verkeerd gelezen. Maar mijn bedoeling is duidelijk :)
laatste aanpassing
Uitspraak van E op maandag 4 november 2013 om 00:44:
Ik denk dat bij een feest als Qult, maar ook feesten van Theracords bijvoorbeeld de mensen al veel meer open staan voor wat moeilijkere dingen.

Dat is ook wel zo, maar dat zijn dan ook feesten voor de wat meer fijnproevers. En die zijn wel in een enorme minderheid. Je kunt er gewoon niet omheen dat de mainstream liefhebbers een veel grotere groep zijn en daardoor meer opvallen met hun opvattingen en meningen.

Dus we zitten in een minderheidscategorie. Nou én? Zal mij een worst wezen hoor, wat de rest van de hardcore wereld vind. Ik hou mezelf liever bezig met wat ikzelf tof vind dan wat het gros van de feestgangers niet tof vind :)
laatste aanpassing

Uitspraak van Krauser op maandag 4 november 2013 om 16:47:
Ik hou mezelf liever bezig met wat ikzelf tof vind dan wat het gros van de feestgangers niet tof vind :)

Dit.

Ik vind het toch wel frappant al die azijnpissers in het hardcore wereldje.

Als ik kijk naar lineups van een paar jaar terug zijn die nog diverser dan een line up van Nirvana of Noise.
Uitspraak van STAN. op zondag 3 november 2013 om 19:17:
Doe nog maar eens een keertje iets a la Wait Your Turn

Dylan - Virus (DJ Hidden Remix)? 175/350/700 BPM :)
Nog steeds niet Enclosed op de deurmat aangetroffen terwijl ik deze mooi gepreordered had =/ Verzonden de 25ste...
Artiest Ruvis
In vredesnaam...draai geen drum en bass. vooral niet als je op het eind nog 1x de heel zaal los wil laten gaan. want met die shit staat bijna iedereen stil.

Uitspraak van DJ Hidden op maandag 4 november 2013 om 13:04:
alsmede alle anderen die het album hebben aangeschaft en het tof vinden!

Wat nou als ik het gekocht heb en het kut vond? ;)

Uitspraak van verwijderd op maandag 4 november 2013 om 17:43:
Als ik kijk naar lineups van een paar jaar terug zijn die nog diverser dan een line up van Nirvana of Noise.

Heel aantal jaren terug dan toch. Op Breaking Barriers genoeg idioten die zeurden over de afsluiting van Ophidian, terwijl die toch écht niet zo moeilijk draaide.
Uitspraak van Destino op maandag 4 november 2013 om 18:34:
Dylan - Virus (DJ Hidden Remix)?

You don't want to know how many times I played that one :)