Partyflock

Forumonderwerp · 698899
Omdat deze "discussie" in een ander topic ontstond en het topic daar niet over ging, toch maar even een nieuw topic.

Stelling: Roken tijdens de zwangerschap is not done!

te laat..heb het al aangepast :)
mee eens :yes:

eens!
Deed me moeder ook wel toen ze in verwachting was van mij. Ik leef nog steeds :jaja: :P

Natuurlijk niet doen, jij kiest er zelf voor om te roken maar een baby niet.
Tja ik weet dat het niet goed is, zal het ook nooit goedpraten. Maar wat ik in dat andere topic ook al zei: Ik vind dat er soms té overdreven op gereageerd wordt!

Naughty_D -> De mijne ook, als een schoorsteen!

Het schijnt dat t kind vaak groeiproblemen krijgt.. Ik ben toch maar mooi 1.82 geworden.. In dat opzicht mag ik miss. blij zijn dat m'n ma rookte, anders was ik nu 2.30 ofzo :p!

jouw kind,jouw verantwoordelijkheid,jouw schuld,jouw spijt

einde van de dag moet je het zelf weten maar

als je een kwaad kind met kanker hebt...
Ow ff tussendoor: Ik ben NIET zwanger voor mensen dat gaan denken :D
:nee:

Oke, het hoeft niet altijd "fout" te gaan, maar stel dat je kind iets krijgt/eraan overhoud...

Dan is dat wel heeeel erg als het aan jou sigaretjes zou kunnen liggen!
Dan is dat wel heeeel erg als het aan jou sigaretjes zou kunnen liggen!

Dat is nou precies de reden waarom ik persoonlijk denk ik wél zou stoppen. Stel 't kind heeft een "afwijking", dan blijf je je de rest van je leven afvragen of ie dat ook had gehad als je niet had gerookt.. Dat schuldgevoel zou ik niet aankunnen denk ik :no:
voorkomen is beter dan genezen..:yes:

Waarom zou je het risico nemen dat er eventueel iets fout zou kunnen gaan??

Vaak zie je dat mensen die astmatisch (?) zijn de moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap.
Zelf rookte ik 2 pakjes per dag, maar ben wel gestopt en dat was helemaal niet zo moeilijk.
Niet zwanger mopz? Whaha mafkees..

Zal ff serieus antwoord geven op de stelling..

Denk niet dat et heel erg veel kwaad kan ofzo, iedereen moet et voor zichzelf weten. Ik rook nie dus zal der geen last van hebben :P
Tja ik denk ik meld 't ff voor ik strax constant telefoontjes uit Almelo krijg met felicitaties :P

Had gekund, 21 is een mooie leeftijd ;)

Als ik zwanger zou raken, zou ik stoppen met roken :yes:
the real jojo 14 augustus 2004 16:14

donateur! Had gekund, 21 is een mooie leeftijd ;)

Had absoluut gekund, alleen zou de grote vraag dan even zijn van wie denk ik ;)! Maar 21 is best een mooie leeftijd, heb je gelijk in!

Maar zolang 't niet zo vind ik 't wel zo prettig als mensen dat ook weten ;)

ik zou t ook niet doen.. kost je later klauwe vol met geld omdat je dan al een nicotinejunk op de wereld zet... :smoke:
Idd niet roken als je zwanger bent, hoeft idd niet fout te gaan, maar het kan wel, zou je die verantwoording aankunnen!?

Het is niet goed om te roken tijdens je zwangerschap, maar als je al rookt en je stopt terwijl je zwanger bent is het meer schadelijker omdat je meer stress krijgt.

Onzin.

Het is niet goed om te roken tijdens je zwangerschap, maar als je al rookt en je stopt terwijl je zwanger bent is het meer schadelijker omdat je meer stress krijgt.

Ik ben nu bezig met stoppen en je hebt inderdaad meer stress,momenten dat je normaal gaat roken wordt je nu gestresst of nerveus of wat dan ook...
En veel stress tijdens de zwangerschap is niet goed,maar niet zo levensbegdreigend als roken tijdens de zwangerschap kan zijn.
Bijv bedplassen,spraakproblemen of nerveus kind enz
niet roken!
heeft mijn moeder inderdaad ook gedaan, maar neem t haar wel beetje 'kwalijk', gelukkig ben ik helemaal gezond (voor zover ik weet :9 ) maar ze heeft toch risico genomen..
laatste aanpassing

Feit is dat het ongezond voor het kind is. Ook al zal het er niet aan dood gaan of meteen ernstige afwijkingen oplopen.
Ik denk dat je je je eigen belangen opzij moet kunnen zetten waneer je een kind krijgt, het kind is op dat moment belangrijker. Het kan zelf geen keuzes maken dus doe jij dat .
Daarom vind ik dat een aanstaande moeder niet moet roken. Als ze niet kan stoppen voor haar kind, moet ze niet een kind nemen.

gevolgen als je rookt :

Bij rokende vrouwen, die kinderen proberen te krijgen, is de tijd tot de conceptie gemiddeld 30% langer dan bij niet-rokende vrouwen. Roken tijdens de zwangerschap vergroot de kans op een miskraam of vroeggeboorte. Het geboortegewicht van de baby van rokende vrouwen is gemiddeld 250 gram lager. In het eerste levensjaar van de baby is de kans op luchtweginfecties en wiegendood groter. Nagenoeg onbekend is dat roken tot verminderde vruchtbaarheid kan leiden. Veel jonge vrouwen blijken niet op de hoogte van deze risico's.

gevolgen van stress:

Vroeger werd reeds verondersteld dat er wel eens een verband zou kunnen zijn tussen zware emotionele stress en bepaalde geboorteafwijkingen zoals een hazenlipje of Spina Bifida (open ruggetje).
Deze theorie werd nu in praktijk onderzocht door een Deens team onder leiding van Dr. Hansen. Ze trokken in de medische registers alle vrouwen na, die tussen 1980 en 1992 zwanger werden en tijdens hun zwangerschap blootgesteld werden aan hevige stress. Zo kwamen ze aan 3.560 vrouwen. De nakomelingen van deze vrouwen werden vergeleken met die van 20.299 andere vrouwen die tijdens hun zwangerschap niet af te rekenen hadden met zware emoties.
In de eerste groep was het aantal afwijkingen dubbel zo groot.
Dit nefaste effect van stress op het ongeboren kind zou te wijten zijn aan het vrijkomen van grote hoeveelheden van het "stresshormoon" cortisone.

bron: http://www.9maanden.com/krant/2000/stress.php?highlight=stress

= DOM!

ik ben 7 weken geleden moeder geworden en ik heb ook mijn hele zwangerschap gerookt niet een pakje per dag nee 5 per dag en met mijn dochtertje is niks mis het is juist een hele flinke meid

die mensen zijn serieus te dom voor woorden

Feit is dat het ongezond voor het kind is. Ook al zal het er niet aan dood gaan of meteen ernstige afwijkingen oplopen.

Kan er wel door doodgaan hoor!
Ik vind dat het niet kan.

Maar mijn moeder heeft bij al haar zwangerschappen doorgerookt(wel minder maar toch...),en zij heeft 3 prima gezonde kinderen op de wereld gezet.

ik ben bewust gestopt toen ik hoorde dat ik zwanger was.........maar na de bevalling weer langzamerhand gaan roken...echt het domste wat ik ooit gedaan heb.....tsja....!!!
Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik ook gelijk gestopt met Roken,was moeilijk,Maar vond het zelf beter om te stoppen

vind het beter te stoppen
Artiest {SHOWLIST artist 61045, 646, 98523}
Deed me moeder ook wel toen ze in verwachting was van mij. Ik leef nog steeds

Mijn moeder ook, maar er is aangetoond dat diverse allergien die ik heb rechtstreeks in verband kunnen worden gebracht doordat mijn moeder dus rookte tijdens de zwangerschap...

ik ben 7 weken geleden moeder geworden en ik heb ook mijn hele zwangerschap gerookt niet een pakje per dag nee 5 per dag en met mijn dochtertje is niks mis het is juist een hele flinke meid

Nu lijkt ze nog gezond, maar wat komt er aan het licht in de toekomst??? Bij mij kwamen er op mijn 28ste !! nog nieuwe gezondheidsproblemen aan de orde die door mijn tijdens-de-zwangerschap-doorrokende moeder zijn veroorzaakt...

Ik vindt gewoon dat zaken zoals alcohol, drugs en roken absoluut taboe moeten zijn voor een moeder in spe. Niets geeft je het recht om een nieuw individu al tijdens je zwangerschap op te zadelen met iets waar het nieuwe individu totaal nix tegen kan inbrengen... Waarschijnlijk wil je zelf absoluut niet hebben dat je eigen kind gaat roken in zijn/haar pubertijd....

*** sniff vinyl ***
Ik zou gelijk stoppen als ik te weten kom dat ik zwanger ben.
Het hoeft niet schadelijk te zijn voor het kindje, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er toch iets mis is met het kind terwijl ik dat had kunnen voorkomen.
dom en zeker niet volwassen...

als je rookt heb je grote kans dat je kind later kleiner wordt..

af moet kicken nadat hij of zij is geboren..

en dit zijn nog maar 2 dingen die mij zo te binnen schieten..
Mijn moeder heeft bij mijn beide broers en mijn zusje gerookt, alleen bij mij niet.

Overigens hebben mijn broers en zusje VBO niveau en ik VWO

Dus als je slimme kinderen wilt ;)

lekker verantwoord :no:
met mijn dochtertje is niks mis het is juist een hele flinke meid

En al had er wel wat mis geweest? Had je het dan ook zo stoer hier neergezet?
Kheb er maar 1 woord voor: SLECHT

Kan er wel door doodgaan hoor

Ik zei niet METEEN. Maar inderdaad, het kan wel.

met mijn dochtertje is niks mis het is juist een hele flinke meid

Maar je hebt wel het risico genomen dat er wel iets mis had kunnen zijn! :@
ben ook gelijk gestopt toen ik hoorde dat ik zwanger was, stel je voor dat er wel wat mis is met je kindje, dat vergeef je jezelf toch nooit...

Hmm ik vind het wel ieder voor zich... Maar als ik zelf zwanger zou zijn zou ik wel stoppen met roken... Gewoon voor de zekerheid :) Ik zou gewoon geen risico willen lopen..

Fijn dat het een flinke meid is, maar wat houdt ze er aan over??? Veel kinderen waar de moeder van gerookt heeft tijdens de zwangerschap krijgen luchtweginfecties/problemen.

Ik ben der ook niet echt voor.

Maar m'n moeder heeft tijdens al der zwangerschappen ook gewoon gerookt als een schoorsteen.

En niemand van de 8 heeft maar iets geks opgelopen of ergens last van.

Dus mischien word er soms wel TE overdreven op gereageerd.

Moet wel zeggen dat ze allemaal roken nu ;p
Natuurlijk niet doen, jij kiest er zelf voor om te roken maar een baby niet.

idd toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt met roken.

en zelfs nu word er bij de kleine in de buurt niet gerookt .
Ik zou het niet toestaan als mijn vriendin dat zou doen
Mijn moeder heeft bij mijn beide broers en mijn zusje gerookt, alleen bij mij niet.

Overigens hebben mijn broers en zusje VBO niveau en ik VWO

Mijn moeder rookte niet en ik zat ook op VWO en m'n tantes hebben wel gerookt tijdens hun zwangerschappen en m'n neefjes doen ook allemaal VWO...dus dat zegt ook niks.

Of ik heb gewoon een slimme familie O:)