Partyflock

Forumonderwerp · 695796
zijn er nog mensen die voorbeelden of tips hebben om lang gepermanent/ of stijl haar op te steken?
Ik ben laatst voor een bruiloft naar de kapper geweest om mijn haar op te laten steken, ...maar daar zit nogal een pittig prijsje aanvast.
Ik kan opzich best veel maar ik wil weer iets nieuws....dus kom maar op met tips / voorbeelden...:jaja:
pfff ik loop er zelf ook altijd mee te klooien :s

heb zelf ook nog eens dik haar dus :(

ik kan je geen tips geven laat het ook altijd bij de kapper doen..

Heb zelf ook dik haar..kan er weinig mee :(
Ja ik heb ook dik haar, en dat is lastig aangezien dat zwaar is en dan zakt het snel weg...
het lukt wel om het op te steken maar dat is zo standaart....en ik wil het ook niet al TE netjes hebben ofzo....

Ik heb gezocht op internet maar kan niet veel soeps vinden, ook hier kon ik niks vinden over het opsteken van haar, ik merk dat nu al een aardig wat mensen ''last'' hebben van dik haar....
laatste aanpassing
nou, moest pas met m'n vriendin naar een bruiloft en die had t ook bij een kapper laten doen en die gebruikte zo'n soort van schuimrubberen-donut waar ze alles in vast steken boven/achter op d'r hoofd.
die dingen moeten vast wel ergens te krijgen zijn.

;)
Je hebt vast geen voorbeeld qua foto he van dat schuimrubberen donut ding? ik zie me al naar de winkel gaan en vragen naar een schuimrubberen donut, klinkt best cool! :jaja: maar weet niet zo 1,2,3 wat je bedoeld...
opsteken is simpel!

gewoon een staart maken en je haar verdeeld vastzetten met schuifjes.... met flink wat schuimgel erin en als laatste wat haarlak erover, niks aan de hand :D
True! dat kan ik ook nog :D
of ben ik een zeur als ik zeg dat ik dat standaart vind? maar iig bedankt :jaja:
rechts ligt ie languit, maar je kunt ze ook vastmaken door een drukknoopje in het midden. zie linkse exemplaar.

meer info http://www.beautyenzo.nl/beautykees/beautykees_article_hlb/0,2478,6-27-8787-1,00.html

:D

hoi ik ben kapster...
als je erg lang haar hebt is ut slim om er wat lagen in te laten knippen.
Dan zit ut sowieso al wat wilder....
En je kunt ook 2 staarten ondermekaar of naastmekaar en dan flink touperen en dan met schuifjes lkkr wild vastzetten.....

Heeeeel veel schuifspeldjes gebruiken! ik heb ook lang haar en best dik

Wat ik altijd doe is een strakke staart naar achter en dan je staart in een dot douwen (beetje speels) en dan al die speldjes erin schuiven.. je moet proberen die speldjes er niet uit te laten steken, want dat ziet er niet uit

Ik ben der altijd meer dan een half uur mee bezig :frusty:
@Apotheker: thnx! denk dat ik naar de kapper moet, misschien dat je die daar wel kunt kopen...

@Crazy girl 21: Wat mijn fout is geweest is dat ik mijn haar een tijd geleden heb laten permanenten....ik had erg lang haar maar er moest een stuk af en in laagjes omdat het anders te zwaar werd. Op dit moment is er zeer weinig van die permanent over en kan ik ...er zeer weinig mee beginnen...

@MeINL: Jah dat is een nadeel dat je er lang mee bezig bent...als ik net nieuwe schuifjes heb gekocht werkt het allemaal wel...die zitten wel strak...maar ik vertik het kort te laten knippen hihi

Je woont wat ver weg anders kwam ik je wel helpen :)
Limburg is niet zo naast de deur nee, helaas.
Wel leuke kleuren in je haar trouwens op je profiel pic!
Wil binnenkort mijn haar kleuren met 3 kleuren...van licht en dan steeds donkerder...en onderaan zwart.....nog tips? *grijnz*
laatste aanpassing

Voeg me ma toe als vriendje dan zie je mn msn adres en dan kun je me toevoegen...
Praat wat makkelijker....
Dat word een weekendje Limburg.nl hihiih :D

Ik vind je haar hier wel het leukst zitten van alle foto's die ik zie ...
:)
laatste aanpassing
gewoon wat mouse in je haar gooien, maak een staart en gooi er een grote haar-klip in (y)
Ik heb zelf slag in me haar en soms dan doe ik eerst een staart in en maak er een soort van dot van met mijn hand en zet het dan vast...lekker een chaos dus, maar het word wel wat ;)
of ik verdeel het in 2 staarten en ga dan wat draaien en vastzetten dat het ook een soort van knot word ;)
K'doe vaak maar wat.... maar het mooist lukt het vaak alsi k voor de gein wat aan het klooien ben en dat zijn vaak momenten dat je toch van plan was om te gaan slapen dus je er eigenlijk niks aan hebt en tuurlijk lukt het de dag erna nie meer :s

Mijn haar zit ook altijd 't mooist als ik 't uitkam ... los haar dan zeg maar ...
Als ik een staart of twee vlechtjes in heb gehad ...

Mja .. zoals je zegt .. voordat je gaat slapen ...
Verder zit 't nooit zo ... :no:

my hair is beautiful when, whatever, you can see it on the picture right from the center,yeah with 14 dreads.

Whatever..
Ik Steek muhn haar altijd zelf op.. Gewoon ietsje gel/mousse onder aan de puntjes zodat je van die wat dikkere slierten krijgt..

Je kunt dan net alsop een van je foto's vooraan rondraaien met elastiekjes/knipjes..

en dan gewoon met knipjes en schuifjes de rest vastzetten..

Beetje raar uitgelegd misschien maar bij mij werkt dit perfect.. (Zowel stijl als krullend haar)

Dan heb je het ook niet zo plat en strak maar lkkr een volle bos..

Succes!!
laatste aanpassing
ik zeg het meestal gewoon vast met wat schuifjes en knipjes. eerst krul ik het anders zit het helemaal niet..

je kunt ook als basis een kleine staart maken scheelt als ene heel stuk opsteken!

leuke tips :d

Ik zou naar een thuiskapper (toch professioneel, en goedkoper dan in een kapperszaak :P) gaan, als je het bij jezelf moet doen is het toch meestal minder mooi, en je wilt er toch op je paasbest uit zien op je eigen bruiloft. :)

Ik kan mijn haar helemaal niet op steken, vind dat echt zo'n geklungel :P
Heb het wel eens door iemand anders laten doen die het ook echt heel goed kan, toen zat het heel mooi :)

edit: volgens mij heb ik het verkeerd begrepen, en wil je je haar "gewoon" op steken ipv een bruiloft :P
laatste aanpassing
haha ja inderdaad, ik ging laatst naar de kapper om het een aantal keren op te laten steken omdat ik bruiloft had....ik ga zelf niet trouwen...haha...eerst nog een kerel :P

leuke tips! thnx! ben al aant prutsen :D :jaja:
Waarom niet gewoon lekker los laten hangen joh, staat toch veel geiler :p
opsteken lukt mij ook nooit...het gaat altijd zo in slierten over de clipjes heenhangen dat staat niet mooi...alleen als ik er eerst krullen in heb gemaakt lukt het wel..

gewoon naar een kapper school gaan
daar doen ze het gratis voor je opsteken
die mensen zijn ermee geholpen en jij weet hoe je het volgende keer kunt doen

gewoon en simpel warrig knotje maken.dat lukt altijd wel

Kop kaalscheren en veel pruiken kopen in allerlei modelletjes ...

smeer d'r een lading schuimgel in. pak wat knipjes en draai het haar losjes in elkaar hou nog wat plukken apart en doe een knip eronder en doe de andere losse plukjes wat losjes er om heen en zet het vast met knipjes....zorg dat het geheel een btje warrig is.....

tis heel makkelijk.. je maakt banen in je haar naar t midden van je hoofd.. die zet je vcast met schuifspeldjes en dan zet je het haar wat nog los zit vast.. een btje nonchalant..
ik spreek uit ervaring ;)

heej even offtopic werk jij niet in danspaleis of zie ik ze vliegen???

Kaal scheren meid!
voorkant een hoge kuif! daarna 3 staarten onder elkaar maken, heel goed touperen, wax en lak er in doen. en dan leuk wat rommeliger vast zetten met schuifjes! (Y)
@loesbiet: klopt helemaal ik werk in het danspaleis.... je ziet ze niet vliegen haha...

mensen thnx voor de tipz! leuk leuk :jaja:

ik heb ook vrij dik haar maar wat crazy girl 21 vertelde is ook mijn methode...vaak maak ik 2/3 staarten naast elkaar of 1 dr onder achter/op ff touperen,(van die staartjes zie je dan helemaal niks meer) vast zetten en klaar en als je het vaak doet krijg je handigheid op zn snelst lukt het me nu in zn 5 min. :P;) wel handig al je snel je haar moet doen en het ook nog btje leuk moet zitte :P

mij lukt het ook nie :S

mij lukt het ook nie :S
Hc-tesjuh is er altijd goed in :jaja: hihi

nah :$ ene keer zit het ook beter als andere hoor :P

Tis indd heel moeilijk met een bos haar!
Heb tijdje als kapster gewerkt en toen deden ze het vaak bij mij haar:

Gewoon je haar in elkaar draaien in een staart zeg maar, en dan een stuk of 30 schuifspeldjes erin verdelen en t goed vast zetten daarna gewoon haarlak erover en klaar!

Haha hoop dat je het een beetje snapt is moeilijk uit te leggen!

Owja: je kan ook gewoon naar een kapperschool gaan ja daar hebben ze vaak modellen nodig voor haar opsteken :D
ik dank jullie voor de leuke tips, ik heb nog steeds spijt dat ik permanent heb genomen, ik heb het gevoel dat ik er nix mee kan beginnen, ik had het vandaag opgestoken en het zit nu allemaal in de knoop arghhh....*geen liev haar*

@MeINL: Jah dat is een nadeel dat je er lang mee bezig bent...als ik net nieuwe schuifjes heb gekocht werkt het allemaal wel...die zitten wel strak...maar ik vertik het kort te laten knippen hihi

Ja dan werkt het wel jah, bij mij zijn ze allemaal uitgerekt haha 8)

Ik ga t ook absoluut NIET afknippen :S :nee: Je kan der misschie maar heel weinig mee met lang haar (vind ik dan) alleen opsteken en los hangen en staart.. ja kan nog wel meer, maar daar heb ik zelf geen zin in om te doen of het staat niet.. tis wel warm, maar vind het iig mooier dan kort haar (bij mezelf) :S
Kort haar vind ik lelijk bij een meisje, lang haar is 1000 maal mooier, en vooral als het lekker los en wild hangt :p

deel je haar af in 4 vakken,dat je dus vanbovenaf gezien een kruis hebt
maak van de 2 achterste vakken een staart,en van de 2 vakken voor maak je een zijscheidingen zet je bij je staart met een schuifspeldje vast
de overgebleven pluimzet je in plukken vast op je koppie
en voila.... zomers kapsel

of pak allemaal plukjes,en draai ze ,en zet dat vast op je hoofd,met schuifspeltjes,hier en daar een pluk laten wapperen,en klaar is kees

<----- heb t weer opgestoken vandaag :P

Gewoon staartje maken beetje touperen en losjes vaststeken met klammetjes. beetje spray drover en klaar... binnen 5 min een leuk kapsel