Partyflock

Forumonderwerp · 694420

Telefoontjes en e-mails bewaard

Uitgegeven: 23 juli 2004 09:42

AMSTERDAM - Informatie uit en van telefoontjes, internetgebruik en e-mail moet worden opgeslagen. Deze gegevens moeten toegankelijk zijn voor justitie en politie. Zo denkt het kabinet terrorisme en criminaliteit beter te kunnen bestrijden. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdag.

Tegenstanders vinden het een schending van privacy. Na de terroristische aanslag in Madrid werd door vier Europese landen een ontwerpwet gerealiseerd. Daarin werd vastgelegd dat al het communicatieverkeer van 450 miljoen Europeanen minimaal twaalf maanden en maximaal 36 maanden dient te worden opgeslagen.

De overheid lijkt dit plan te steunen. Het kabinet is ten aanzien van een bewaarplicht van telecommunicatiegegevens in het beginsel positief. Volgens het AD gaan de Europese ministers van Justitie nog dit jaar akkoord met de plannen. De nationale invoering zal ergens in 2005 moeten plaatsvinden.

als je het mij vraagt gaat in naam van terrorismebestrijding alle recht op privacy verdwijnen
wat een gezeik altijd om privacy..:bah:

als je het mij vraagt gaat in naam van terrorismebestrijding alle recht op privacy verdwijnen

:yes:
laatste aanpassing
Wat zullen ze blij zijn met die onzin smsjes die ik de hele dag krijg. :s

:[
kut dan moek wel zorgen dak die balkelende mailtjes maar niet meer doorstuur o:)

zolang ze maar onderscheid maken tussen zaken van nationale veiligheid en het gemakkelijk opsporen van de kleine vergijpen..
zoals??
Geen bier willen pakken tijdens de voetbal??:devil:
Dat zullen ze het wel druk krijgen met de onzine smsjes die verstuur worden met grote feesten:jaja:

nee Daantjuh :[

verzekeringsfraude, drugs in-/verkoop (kleine hoeveelheden), handel in illegale cd's & dvd's..dat soort dingen..dan zijn d'r ineens een hoop mensen tegen zo'n soort ingreep hoor. :yes:

Als ze een redelijk vermoeden hebben mag het van mij. Ik heb toch niets te verbergen of wel?
Ik heb toch niets te verbergen of wel?

Dat bedoel ik..
Wat een bullshit altijd om je privacy..
Neej, ik ben tegen de id-plicht, het tast mn privacy aan!!:bah:

dus ze mogen gewoon alle (intieme) telefoongesprekken die je met je vriend/-in hebt gewoon opnemen en beluisteren?

ze mogen gewoon met een camera opnemen hoe jij met je vriend/-in aan 't krikken bent in een donker steegje?

ze mogen gewoon de brief lezen die jij heb verzonden aan je doodzieke moeder?

etc. etc.
:yes:

als ze daar gelukkig van worden en het terrorisme wordt tegengegaan vind ik het best..:yes:

mjah..dan ben jij extraverter en exhibitionistischer en ronduit emotioneel meer open dan ik dat ben.
laatste aanpassing
daar waren we toch al uit??

Onee, ik was niet egocentrisch, daar waren we uit..:yes:

dus ze mogen gewoon alle (intieme) telefoongesprekken die je met je vriend/-in hebt gewoon opnemen en beluisteren?

ze mogen gewoon met een camera opnemen hoe jij met je vriend/-in aan 't krikken bent in een donker steegje?

ze mogen gewoon de brief lezen die jij heb verzonden aan je doodzieke moeder?

Wat niet weet wat niet deert....

moet jij 't huishouden niet doen toevallig? O:)
ja ik ga zo beginnen..

Hoelaat wilt u eten??

ik eet niet thuis vanavond..heb euh..klantenbespreking. O:)
ohw..:(

naja, er staat toch nog een berg was, komt goed uit..

als je een overhemd vindt met lipstick erop..dat was een grapje van een collega O:)
Ja, die had ik vorige week ook al toen je terug van dat weekendje managementtraining ofzo..:yes:

dacht al zoiets, die collega's van jou zijn ook zulke lolbroeken..:yes:

ze zijn echt heel grappig ja. :yes:

en nu moet ik naar de KvK..ciao.
zal nog een sport worden om al die breezah smsjes te ontcijferen 8)
laatste aanpassing
als ze daar gelukkig van worden en het terrorisme wordt tegengegaan vind ik het best..

ter·ro·ris·me (het ~)
1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk

wies nou de terrorist ????

En heel veel mensen denken zoals jouw.En dat is hun plan
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
mm zal ff wat leuke mailtjes nog verzenden dan :p

als ze daar gelukkig van worden en het terrorisme wordt tegengegaan vind ik het best..

Wélk terrorisme? :/

Als zoiets erdoor komt dan krijg je dus uiteindelijk dingen als in de VS dat er opeens politie op de stoep staat waar je aan mag uitleggen waarom je in de bieb een boek hebt geleend over "Wereldgodsdiensten" (want daar staat immers een héél stuk over de Koran in) of een site over waterpijpen hebt bezocht, want dat is immers "Arabisch"

Dat soort dingen gebeuren dáár namelijk al wel... zo ver moeten we t hier gewoon NOOIT laten komen. En dit soort nieuwe regeltjes is daar gewoon t begin van. Nee dus.
Het meerendeel van de telefoontjes etc wordt al afgetapt in NL ;)
laatste aanpassing door een beheerder

En wie zit die dan te beluisteren? De andere helft van Nederland? :/

(sorry voor het "medewerker" dingetje in je tekst... mn muis schoot uit hahaha)
:[ ;p

In Groningen staat een hele grote computer. Echelon. Die scant gesprekken in NL op verdachte woorden, namen etc... Als je in 1 zin Bin laden, aanslag ofzo noemt kan je er de donder op zeggen dat daar een bandje gaat lopen ;)

3 jaar terug waren 2 studenten die wilde daar een verslag over maken. Ze hadden per mobiele telefoon afgesproken daar hen te gaan en hoe laat enzo. Stonden ze daar al bij de poort op hun te wachten... Docu van netwerk als ik me niet vergis...
Een beetje net zoiets als hier de autoban dus als je nazistische uitingen doet..??
Nee joh ik kan het me niet voorstellen... Is het al zo erg hier in Nederland?? jezus..

Ik kan er echt niet bij.. bedoel wat voor wereld/land leven we dan?? Zoals Darkie al zegt.. ik denk/hoop niet dat we hier in NL ook zo worden als in dat gekke Amerika.. bedoel, wij zijn daar toch veeeeeeeeeels te nuchter voor?
In Nederland worden de meeste telefoontjes getapt van heel Europa ;)

*edit

Heb er nu geen tijd voor, maar ga op zoek naar cijfertjes ;)
laatste aanpassing

Goh, werken ze daar nog met taperecorders? of gebruiken ze cassettebandjes van de Hema?
Yup, komt door de economische toestand ;p

In Groningen staat een hele grote computer. Echelon

dat is niet echelon, er bestaan alleen vermoedens dat ze groningen will gebruiken als onderdeel van echelon
Wat een GELUL allemaal zeg. Bullshit over terrorisme. Denken die mongolen in Den Haag nu echt dat hier iets gaat gebeuren??
Hoe denk je dat de moslims in europa gaan reageren als mede (tereur)moslims hier bommen gaan plaatsen en er moslimsdoden gaan vallen?
Geloof mij maar stelletje angsthazu er gaat in nederland NIKS gebeuren. We naaien alleen mekaar lekker op door gelijk te gaan bellen als er weer iemand zijn tas ergens heeft laten staan, want tjsa er zal maar een bom in zitten
Idd. als onderdeel van, maar door de hitte een beetje lui om het helemaal uit te tikken, is namelijk een lang verhaal ;p
Wélk terrorisme?

Als zoiets erdoor komt dan krijg je dus uiteindelijk dingen als in de VS dat er opeens politie op de stoep staat waar je aan mag uitleggen waarom je in de bieb een boek hebt geleend over "Wereldgodsdiensten" (want daar staat immers een héél stuk over de Koran in) of een site over waterpijpen hebt bezocht, want dat is immers "Arabisch"

Dat soort dingen gebeuren dáár namelijk al wel... zo ver moeten we t hier gewoon NOOIT laten komen. En dit soort nieuwe regeltjes is daar gewoon t begin van. Nee dus.

Nee inderdaad, zo krijgt het kabinet overal een groen signaal als het maar onder het mom "terrorisme" valt.
Aan de andere kant, je houdt het toch niet tegen, ze doen het stiekem al ;)

Ik geef het nog een tijdje en dan spelen we zelf in de film "Enemy of the State" :S

zie voor eventuele Echelon-akties in Groningen (en nee, ze hebben nog een capaciteit van niks op dit moment): http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=2532

Nee inderdaad, zo krijgt het kabinet overal een groen signaal als het maar onder het mom "terrorisme" valt.

Zoals Bush dus de 11 september-aanslag aanvoerde als de reden voor een strengere abortuswetgeving? zoiets dus?
laatste aanpassing

aan de andere kant..als er wel een aanslag wordt gepleegd loopt iedereen weer te blaten dat er te weinig wordt gedaan door de regering. wikken en wegen. neemt niet weg dat ik het er niet mee eens ben. de meerderheid van de bevolking zou niet moeten lijden onder de acties die worden genomen tegen een specifiek groepje "mensen". maar ja..de meerderheid is veelal de dupe van een bepaalde minderheid die zich buiten de gevestigde norm in negatieve zin gedragen.
2 Luna TiC : Hoezo naief :s Overal kan wat gebeuren. Doordat we nu voorzitter zijn van de EU neemt het risico alleen maar toe. Als er jongens van 17 opgepakt worden met chemisch stoffen in huis en ook nog eens contact hebben gehad met leden van Al quada kan ik me voorstellen dat er idd. een verhoogd risico is.

Waarom zo NL geen doelwit kunnen zijn? Omdat we mar een klein landje zijn ?

Nee, omdat t bij ons veel minder ontwrichtend zou werken. (En dat weet bin Laden heus óók wel.)
Dat ligt er maar net aan welk doelwit je pakt en welke mensen er op dat moment zijn ;)

We krijgen het aankomende half jaar nog een paar hoge gasten op bezoek ;)
laatste aanpassing
Ik heb toch niets te verbergen of wel?

Dit is echt de allerdomste maar dan ook allerdomste redernatie die er is.

You don't know what you've got till it's gone!!

Rotterdam is DE doorvoerhaven van europa. dus een aanslag in nederland is niet alleen denkbaar, het zou zelfs europa voor een groot deel ontwrichten.

Nou jongens, ik zie t al, de terroristen hebben gewonnen in Nederland... we hebben t over bijna niks anders meer, lijkt wel.... :/

Ergens had ik gewoon gehoopt dat we wat meer verstand hadden dan de Amerikanen, maar sommigen schijnen gewoon in angst te WILLEN leven he? :(
laatste aanpassing
als ze dit toch in gaan voeren lijkt het me dat "terroristen" geen risico gaan nemen en op een andere manier gaan communiceren... :/

deze regel zal alleen de "kleine crimineel" treffen bij bijvoorbeeld het verkopen van illegale DVD's.

mijn mening: Door de druk van de VS stijgt het ook de Nederlandse regering naar het hoofd...

waar is de oer-Hollandse nuchterheid gebleven ??? :/
die is nagenoeg weg :(

maar opzich vind ik dat afluisteren nog niet zo heel erg, zolang ze zich maar beperken bij terrorismeopsporing en geen dvd-handelaren of andere kleine vergrijpen.

RR 23 juli 2004 10:00
zolang ze maar onderscheid maken tussen zaken van nationale veiligheid en het gemakkelijk opsporen van de kleine vergijpen..

told you. B)
ik heb niks te verbergen .. als hierdoor het opsporen en oppakken van terroristen makkelijker gemaakt word.. ga je gang..
zolang ze zich maar beperken bij terrorismeopsporing

terrorisme is op het moment net zo hot als spongebob op PF...

binnen 5 jaar pakken ze hier en daar een paar "terroristen" op en dan zal de hype zijn verdwenen.

Dan zal de aandacht bijvoorbeeld worden gericht op het opsporen van kleinere drugscriminelen.

Daarna wordt de aandacht gericht op de aanpak van de handel in illegale dvd's.

na een flink aantal jaren zal je bij wijze van spreken al worden opgepakt omdat je in een e-mailtje hebt verstuurd dat je je lolliestokje naast de vuilnisbak hebt gegooid.... :/