Partyflock

Forumonderwerp · 687062

Ondanks alle miljoenenverslindende paniekmaatregelen van de regering van de VS bij ieder onderschept onverstaanbaar telefoontje zijn ook de échte experts bang voor nog één grote aanslag van al-Qaida in september of oktober.

Doel: president Bush de verkiezingen te laten winnen.

Door de akties van Bush en alle gevolgen daarvan is al-Qaida namelijk nog nooit zo populair als nu geweest in de Arabische wereld... zo ziet bijvoorbeeld vrijwel de gehele Irakese bevolking de VS niet meer als een bevrijder maar als een bezettingsmacht met alle afschuwelijke gevolgen van dien. Winst voor John Kerry zou hier wel eens een abrupt einde aan kunnen maken.

Bovendien is de steun voor de VS in alle landen van de wereld sterk afgenomen en ook dát is 1 van de doelen van al-Qaida. Dit zal alleen maar erger worden als Bush na zijn herverkiezing ook akties tegen Iran en Syrie zal gaan ondernemen, wat hij zeker van plan is.

Geschat wordt dat al-Qaida via omwegen al "vele miljoenen" in de verkiezingskas van Bush heeft gestort.

bron: diverse recente artikelen in de New York Times en de Washington Post
laatste aanpassing
En ook als je eens kijkt naar die complot theorien er word veel onzin geschreven maar er zijn ook veel dingen die je toch wel aan het denken zetten

Wij kunnen natuurlijk de hele situatie niet overzien, maar als je heel hard zoekt, kun je bijna overal een complot vinden.

Het lijkt mij persoonlijk sterk dat Al-Qaida (hoe je het ook schrijft :S) de bush-campagne steunt. Wat 909 al zegt, Bush heeft te veel schade toegebracht aan Al-Qaida.

Kerry daarentegen is een stuk slapper dan Bush. Afgezien van wie je wil dat er president wordt, Kerry is een ramp voor terrorisme-bestrijding. Bush is daarentegen het andere extreme (pakt het volgens mij ook niet goed aan), maar die doet er wel wat aan.
Kerry is een ramp voor terrorisme-bestrijding.

Dat zou wel meevallen. Terrorisme bestrijd je niet door Irak binnen te vallen, dat leverd uiteindelijk alleen maar meer ellende op. Terrorisme kan je niet bestrijden met een beleid gericht op alleen de VS.
Kerry zou de positie van de VS in de wereld kunnen versterken, want Bush heeft Amerika er niet populairder op gemaakt. Eigelijk is Bush een ramp op dat gebied, Afghanistan was nog een redelijk succes. Maar landen zoals Pakistan, Saudi-Arabië, Sudan enz. worden niet aangepakt, terwijl onder de bevolking daar een echte golf van fundamentalisme zich verspreid. Dat kan je ook niet negeren.
We moeten af van de olie, en het Midden-Oosten negeren, dat zou een hoop ellende schelen.

en daar geloof ik niet in...Als Kerry slim is (en hij is slimmer als Bush, maar wie niet) dan trekt hij als een speer zijn troepen terug uit het midden-oosten, en is hij scherper ten opzichte van Israel en dan ontneem je de terroristen de reden waarom ze zo vervelend zijn.

Aan de andere kant krijg je weer een budget dat klopt, leven de dotcoms weer op en gaat het goed met de economie..wat wil een mens nog meer?

Het enige terroristische minpuntje wat ik kan zien is dat die Amerikaanse rednecks (die onvoorwaardelijk geloven dat alles wat niet republikeins is communist is) weer aanslagen gaan plegen in hun eigen land.....
Terrorisme bestrijd je niet door Irak binnen te vallen

Daar zit het terrorisme niet.

Maar landen zoals Pakistan, Saudi-Arabië, Sudan enz. worden niet aangepakt

Kerry zou deze landen kunnen aanpakken. Maar dan kunnen we wel weer andere landen verzinnen die Kerry NIET aanpakt. Zo blijven we bezig...
Daar zit het terrorisme niet.

Volgens Bush wel.:D
Al met al moet er een goede internationale samenwerking komen, iets waar Bush niet bepaald een liefhebber van is. Maar als de EU op dat gebied al problemen kent, hoe moet het dan met meer landen er bij?

Wat 909 al zegt, Bush heeft te veel schade toegebracht aan Al-Qaida.

In welk opzicht dan? Al-Qaida heeft door de akties van Bush alleen maar méér steun gekregen.

Voor de 11 september-aanslag had bijna niemand ooit van al-Qaida gehoord en nu zijn ze wereldwijd bekend. Eigenlijk zagen alleen Rusland én Bill Clinton een echte dreiging in al-Qaida, maar de bestrijdingsplannen van de laatste zijn door Bush van tafel geveegd omdat hij niet met het concept kon omgaan dat iets dat niet een land-met-een-regering was een bedreiging voor de VS zou kunnen vormen.

Niet mee eens. Kerry wil alleen geen landen binnenvallen die er niks mee te maken hebben en hij wil een betere internationale samenwerking. (Spanje moest laatst zelfs een aantal al-Qaida leden weer vrijlaten omdat de VS weigerde essentieel bewijsmateriaal ter beschikking te stellen.) Als John Kerry de verkiezingen zou winnen, zou dit een regelrechte ramp voor al-Qaida zijn, omdat er dan veel effektiever bestreden zal gaan worden.

Terrorisme zul je nooit echt 100% kunnen bestrijden... het einge dat je kan doen is zorgen dat er zo min mogelijk aanhang en sympathie voor komt en Bush heeft tot nu toe alleen maar het tegenovergestelde bereikt.
laatste aanpassing
Even knippen en plakken.;)

De reden waarom er geen grote aanslagen zijn geweest moet je zoek in het uiteenvallen van de structuur van Al-Qaida.
De oorlog in Afghanistan heeft de organisatie rake klappen toegebracht. Verscheidene hoge kopstukken zijn opgepakt of vermoord. Zo is de nummer 3 van Al-Qaida, Sjeik Khalid Mohammed in Pakistan opgepakt en waarschijnlijk utgeleverd aan de VS. Hij was het brein achter de aanslagen in de VS. Daarom was het dus ook een waardevolle vangst.
Ook zijn afgelopen week de kopstukken van Al-Qaida in Algerije en Saudi-Arabië vermoord.

Je moet Al-Qaida zien als een organisatie met allemaal cellen. Die cellen zijn nu los van elkaar aan het opereren, hoeveel er zijn en in hoeverre ze allemaal actief zijn is onbekend.
Inlichtingendiensten gaan er vanuit dat Al-Qaida een inktvlek is die door de oorlog tegen het terrorisme is uitgesmeerd. Groter, maar minder dik. Dus zitten Al-Qaida leden nu overal of minder geconcentreerd dan eerst en operen ze los van elkaar.
Kijk maar eens na de aanslagen van de laatste maanden. Ze worden altijd toegeschreven en opgeist door aan Al-Qaida verwante groepen, niet aan Al-Qaida zelf dus. Bin Laden is de inspirator, meer niet.

Het is duidelijk dat een versnipperde organisatie niet de mogelijkheden heeft om nog echt grote aanslagen te plegen.

Hier zijn de redenen waarom Al-Qaida minder krachtig is dan eerst:
Operation Enduring Freedom in Afghanistan:

-- Eliminated the repressive Taliban regime

-- Denied al-Qaida safe-haven from which to plan, train, and conduct operations

Pursuit of Global Terror Network:

-- Since September 2001, over 3,000 al-Qaida suspects have been detained in over 90 countries

-- Almost all of those directly involved in orchestrating the September 11th attacks are now in custody or confirmed dead

-- Of the senior al-Qaida leaders, operational managers, and key facilitators we have been tracking, 65 percent have been captured or killed

In the global war on terrorism, the United States and its allies have:

-- Denied al-Qaida its sanctuary in Afghanistan

-- Removed the Taliban regime which supported and provided sanctuary to al-Qaida

-- Disrupted al-Qaida's finances

-- Dismantled entire al-Qaida cells throughout the world

-- Captured or killed many of al-Qaida's top leaders from the 9/11 period, including

-- 9/11 mastermind Khalid Shaykh Muhammad and key plotters Ramzi bin al Shibh, Abu Zubaydah and Muhammad Atef

-- USS Cole attack planner Walid Ba'Attash

-- Abu Yasir al-Jaz'iri, top al-Qaida facilitator

Singapore, Malaysia, Indonesia, the Philippines, and Hong Kong have all been strong partners in the War on Terrorism, arresting dozens of terrorist leaders with al-Qaida ties

-- Pakistan has taken into custody more than 500 terrorist suspects, including Ramzi bin al Shibh and Khalid Shaykh Mohammad

-- The U.S. is working closely with the Afghan and Pakistani governments to deny sanctuary to terrorists moving into and among their border areas

-- The United Kingdom along with Spain, Italy, Germany, France and other European nations have disrupted al-Qaida cells

-- Many Middle East and North Africa nations have sought and arrested al-Qaida members

-- Yemen has taken action against numerous al-Qaida members. It was in Yemen that al-Harithi was found and killed

-- Jordan arrested two individuals with links to al-Qaida who were responsible for the murder of USAID employee Laurence Foley in Amman

-- Saudi Arabian authorities have uncovered terrorist operations in the holy city of Mecca

-- Saudi Arabian security services captured Abu Bakr al-Azdi, who is believed to be a central figure in the Riyadh bombing of May 12, 2003

-- Security services also killed a major al-Qaida operational planner and fundraiser, known as "Swift Sword"

-- Morocco arrested al-Qaida operatives planning attacks against U.S. shipping

-- Djibouti is hosting the U.S. military as they pursue al-Qaida and others in the Horn of Africa

Since 9/11, the U.S. and other countries have frozen over $137 million, much of which was supporting al-Qaida operations

We have developed partnerships with both Canada and Mexico to stop illicit border crossings and facilitate legitimate trade and travel.

In the United States, al-Qaida associated cells were dismantled in Buffalo, New York, and Portland, Oregon and arrested individuals charged with supporting the Egyptian-based Al-Gamat Al-Islamiyya.

(Ik heb de 'successen' van Irak eruit gehaald, die vond ik niet relevant.)
http://www.useu.be/Terrorism/USResponse/July0103FactSheetTerrorism.html

Maar evenzo zijn ze onder de meer extreme moslims nog nooit zo populair geweest... :S

En in Afghanistan zijn ze inmiddels weer terug...
laatste aanpassing
Voor de 11 september-aanslag had bijna niemand ooit van al-Qaida gehoord en nu zijn ze wereldwijd bekend.

Klopt niet helemaal, iedereen die zich een beetje verdiepte in het nieuws kende Al-Qaida al.
Kijk anders ook maar eens hier:
ANP berichten over Al-Qaida.
Maar evenzo zijn ze onder de meer extreme moslims nog nooit zo populair geweest...

Tja, en niet alleen onder extreme moslims. Je ziet ook steeds meer mensen Al-Qaida in een heldenrol stoppen omdat ze de VS aanpakken. Denk maar aan veel Afrikanen (volgens mij had ik die al eerder genoemd) en PF leden zoals Kattivo.
Maar wat de VS dan ook doet, voor echte fundamentalisten is het nooit goed...

iedereen die zich een beetje verdiepte in het nieuws kende Al-Qaida al.

Clinton in ieder geval wél :P

ik hou t voorlopig maar hierop:

John Kerry: "Om terrorisme effectief te kunnen bestrijden zullen we ons eerst weer geloofwaardig moeten maken in de ogen van onze bondgenoten."
Mee eens.:)

Even knippen en plakken. ;)

ik heb dus een paar sleutelwoorden uit dat stukje geGoogeld en raad eens waar t origineel staat? Niet bepaald een onbevooroordeelde bron* :P:P (en bovendien loopt t stuk een vol jaar achter)

http://www.whitehouse.gov/news/releases/2003/07/20030701-13.html

t komt een beetje neer op JP vragen waarom je niet op de PvdA moet stemmen hahaha ;)

*dezelfde bron die ons eerder vertelde dat Irak massavernietingswapens had, dat Saddam achter 11 september zat, dat hij uranium in Afrika had gekocht, dat de oorlog voorbij is....
laatste aanpassing
In welk opzicht dan? Al-Qaida heeft door de akties van Bush alleen maar méér steun gekregen

De lijst die 909 heeft gepost is misschien controversieel, maar zeker een paar dingen zijn waar. Ik ga ze natuurlijk niet allemaal herhalen maar dat van het taliban regime bv, en dat een paar kopstukken zijn gepakt of gedood.
:bloos: Hehe, foutje, bedankt!
Maar veel dingen zijn gewoon een feit die er op staan, hoe je het ook went of keert.;)

ik ben best wel benieuwd hoe die lijst er nu uit zou zien als ze m een keertje gingen updaten...

in ieder geval een heel stuk korter :devil:
laatste aanpassing
Langer, alleen is nou niet alles zo duidelijk en van invloed op Al-Qaida. En die lijst lijkt de successen van de VS te suggeren, maar elk land heeft er aan bijgedragen.

Ook de nieuwe Spaanse premier Zapatero is t met Kerry eens...

"Het bevechten van terrorisme met bommen en Tomahawk raketten is geen goede manier om te winnen en lokt alleen maar meer extremisme uit. Terrorisme moet bevochten worden door het toepassen van de wet, internationale wetten en een juist gebruik van de inlichtingendiensten. De hele bezetting van Irak is één groot fiasco."

http://www.abc.net.au/news/newsitems/s1068123.htm

Wat maakt het allemaal nog uit.. Op 21 december 2012 vergaat de wereld toch :(.

Klopt. Ook dat wordt overigens door een aantal religieuze groeperingen aangegrepen om mensen te adviseren om toch maar alsjeblieft op Bush te stemmen omdat anders "Amerika geen genade in de ogen van de schepper zal vinden."

Mogen zij die dat beweren eeuwig branden.
Toch wel opmerkelijk dat conservatieven in de VS zich dan laten leiden door een Maya voorspelling, die is ook lekker betrouwbaar... *ahem*
Of denken ze dat de apocalyse zich aandient?
Trouwens, dit is wel interessant. Volgens echte bijbelkenners komt de anti-christ uit *jawel*...

... christelijke hoek!
Is het de Paus? Of toch dan maar Bush?:D

De bijbel is pas betrouwbaar :s

betrouwbaarder dan Donald Duck O:)
De bijbel is pas betrouwbaar

Nee, Maya voorspellingen wel.:vaag:

altijd beter dan Jomanda's voorspellingen :yes:

Ook de Paus vreest dat Bush misschien de Anti-Christ is...

http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=3244
http://articles.findarticles.com/p/articles/mi_m0MKY/is_9_27/ai_108881880

Ze hebben laatst nog handen geschud! :O
Hahahaha, die is sterk!:D

Nee, Maya voorspellingen wel. :s

De maya's hebben nooit gezegt dat de wereld vergaat. Hun kalender stopt dan alleen aangezien er dan [21 december 2012] een nieuwe cyclus begint van 26000 jaar.

Volgens National Geographic is het niets anders dan een astronomisch oud en nieuw.

Dat de wereld vergaat is een theorie van andere mensen.
Dat zouden ze dan in dit topic interessant vinden.;)
laatste aanpassing
Trouwens, waarschijnlijk werden eerder Napoleon, Hitler, Stalin, bin Laden e.a. ook aangezien voor de anti-christ...
laatste aanpassing

Mja.. Ik ken het topic.. Ik begin langzaam kaal te worden als ik zie welke bronnen ze gebruikt hebben.
Dat kan ik me voorstellen, ik had er nog 'gezeik' in omdat sommigen toch maar geloven wat ze willen...

Maar in de Story staat dat..
Pfff, de Story bevat meer feiten dan de gemiddelde complot site...

Je denkt toch niet dat ik het serieus bedoelde :frusty:
Ik lees alleen de Playboy en de Foxy :$
laatste aanpassing

Ik lees alleen de Libelle en Breakout! (y)
Is de Foxy niet zo'n flut blaadje waar de plaatselijke Anita's zichzelf 'showen'?

het is erg voor de mensen die zijn gestorven in het wtc, maar ik vond het een actie die amerika wel liet zien dat ze zich niet altijd even groot moeten voordoen.
het is een land, oke een groot land, maar het is niet de machtigste .
en ja bush is een klootzak, en naar mijn weten weet hij dat zelf ook.
dus van mij mogen ze nog een aanslag beramen.
maar blaas dan het witte huis op, inplaats van onschuldige kinderen en dergelijke.
Het Witte Huis was het vierde doelwit, maar de vlucht kwam niet aan...

Is de Foxy niet zo'n flut blaadje waar de plaatselijke Anita's zichzelf 'showen'?

Roep dat maar niet te hard.. Enkele Partyflockers hebben er in geposeerd. En nee, ik noem geen namen, ook niet via een privé bericht..

Back on topic please..

Trouwens, waarschijnlijk werden eerder Napoleon, Hitler, Stalin, bin Laden e.a. ook aangezien voor de anti-christ...

Candidates for the Antichrist have been men in virtually all positions of public influence, the most frequent modern candidates: Napoleon Bonaparte, Adolf Hitler, Joseph Stalin, various Popes, and recent Presidents of the United States.

Since the September 11, 2001 Terrorist Attack, the theory has become popular that Osama bin Laden, Saddam Hussein or George W. Bush may be the Antichrist.

http://en.wikipedia.org/wiki/Antichrist

The beast is supposed to have "ten horns and seven heads, with ten crowns upon its horns" (Revelation 13:1-2) which is sometimes interpreted to mean the antichrist will rule ten countries. Likewise the fact that the beast is described as being "worshipped" is taken as a sign that the antichrist will be a popular figure.

Another idea that began appearing early in the history of the Christian church, is the opinion that the Antichrist will be an apostate priest or Christian secular ruler.

Best wel interessant in dit verband is dat Bush er maar steeds op hamert dat de VS een "christelijk land" is. Niet allen *is* dit niet zo (er hoort daar een scheiding tussen kerk en staat te zijn) maar de "Founding Fathers" hebben (behalve dat) destijds nóg een leuk feitje laten vastleggen in t verdrag van Tripoli (1797)

Art. 11. As the Government of the United States of America is not, in any sense, founded on the Christian religion; as it has in itself no character of enmity against the laws, religion, or tranquillity, of Mussulmen; and, as the said States never entered into any war, or act of hostility against any Mahometan nation, it is declared by the parties, that no pretext arising from religious opinions, shall ever produce an interruption of the harmony existing between the two countries.

http://www.stephenjaygould.org/ctrl/treaty_tripoli.html
laatste aanpassing

dit word een diep gesprek
Nog even offtopic: ik hoef dat ook verder niet te weten.

Back on topic please..

Het Witte Huis was het vierde doelwit, maar de vlucht kwam niet aan...
Zo waren er in eerste instantie toen doelwitten, waar onder de hoogste gebouwen van Californië en de staat Washington. Ook de Sears Tower, een van de hoogste gebouwen ter wereld stond op de lijst.

Sears Tower, Chicago. Met zijn 442 meter (zonder antennes) hoogste gebouw van de VS. Zo niet zijn ingestort door zijn constructie:

US Bank Tower (310m), Los Angeles. Hoogste gebouw aan de westkust, komt ook in veel films voor, vandaar dat het een doel was:

Het gerucht gaat ook dat deze toren nog een doelwit was. Er schijnen Arabieren in paniek het vliegtuig te hebben verlaten omdat het luchtruim boven de VS niet meer toegankelijk was na de eerste aanslagen. Burger vliegtuigen mochten niet meer opstijgen...

Transamerica Pyramid (260m), San Francisco:

En het hoogste gebouw van Seattle,

Of deze, toch wat bekender in Seatte:
Het was Osama Bin Laden die er op stond dat het Witte huis gepakt zou worden, de rest gaf de voorkeur aan het Capitool. 10 vliegtuigen kapen bleek ook voor Al-Qaida te hoog gegrepen...

Nog even wat plaatjes voor de liefhebbers:
het Capitool;

en het Witte huis, waar dhr.Bush toch niet was;

Nee, die was op dat moment met een geit bezig :[
Geit is het symbool van Satan, de antichrist.:[

Ik geloof dat je zojuist het bewijs hebt geleverd :O