Partyflock

Forumonderwerp · 682981
Tja, na een half uur verbijsterd achter mn beeldscherm te hebben gezeten ben ik inmiddels genoeg hersteld even een topic te openen. JA het zijn veel lettertjes en degenen die niet verder komen dan een reactie als "pfff boeiuh veel tuh veel ik ga nie lesuh" mogen vast doorbanjeren naar een topic over "Hoeveel pillen slik jij op een avond" of "Hardcore will never die". Denk dat dit namelijk iets teveel tekst gaat worden voor die drie hersencellen.

Voor de overigen: Ik geef even een paar voorbeeldjes van druk bezochte topics de laatste tijd:

https://partyflock.nl/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/677171

https://partyflock.nl/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/679066

https://partyflock.nl/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/681803

Moet ik hier nog iets bij uitleggen? Wat eens een knusse partycommunity was, lijkt te zijn veranderd in een politiek forum waarbij iedereen precies weet wat er moet veranderen en waarbij haat, narrow-mindednees en meeloperij de nieuwe karaktereigschappen lijken te zijn geworden.

"Nederland gaat naar de klote. Het wordt steeds erger. Je mag je mening niet meer geven want dan word je doodgeschoten en het stikt van de buitenlanders. Er moet snel wat veranderen." Dit hoor je hier voortdurend. Allemaal leden die prima weten wat ze willen dus.

Nu zijn er 10 juni Europese verkiezingen. DE ultieme kans om je stem te laten gelden. Want wat veel mensen vergeten: In de eerste plaats zijn we mens, dan pas wereldburger, daarna Europeaan en DAN pas Nederlander. Alles wat er in de Nederlandse politiek gebeurt wordt bepaald door wat er in Europa plaatsvindt. Daarbij kan Nederland ook invloed uitoefenen op Europa. Door bijv. op een partij te stemmen die het gedoog- en drugsbeleid in Nederland verder wil versoepelen. Een partij die staat voor de legalisering van softdrugs in heel Europa (kun je ook in Duitsland je jointje roken). Of door op een partij te stemmen die iets wil doen aan het huidige asielbeleid.

Gezien het verstandelijk vermogen van een grote groep mensen hier (hoe hoog zou t IQ van een slagroomsoesje eigenlijk zijn? :[ ) zou je verwachten dat dat soort punten toch moeten aanspreken (want ik heb nog altijd de hoop dat dat leeghoofdige gedrag veroorzaakt wordt door een teveel aan chemicaliën...als t echt steeds een tekort aan hersencellen blijkt te zijn vrees ik dat onze evolutie de verkeerde kant opslaat).

Natuurlijk ga je ervan uit dat mensen begrijpen dat Europa ook belangrijk is. En denk je: Iedereen heeft zo'n grote mond en aangezien je verder zelf weinig kunt doen (en Pim ook nog eens dood is, want o o o had Pim nog maar geleefd...%) ), ga je natuurlijk wel je stem uitbrengen. Nadat je de programma's van alle deelnemende partijen hebt doorgelezen. Je mag zowaar stemmen, dat is je RECHT. In andere landen wordt je vermoord als je je mening geeft...daar was toch iedereen zo boos over bij Pim? Je mocht je mening toch niet geven?"

GODDAMN laat dit nu een uitgelezen kans zijn WEL een beetje inspraak te kunnen hebben zeg! Dat snappen die PF'ers vast ook wel denk je dan.

Ik keek dus vol goede moed (ja hallo, je moet toch een beetje geloof in de mensheid blijven koesteren, dus ook in de gemiddelde PF'er, ben tenslotte zelf ook lid van dit land EN van deze site).

Maar wat schetst mijn verbazing? Ik kijk naar de antwoorden in de Poll en ik zie een berg dingen staan waar mn ogen spontaan van uit mn kassen rollen.

Ten eerste lijkt een aantal PF'ers compleet niet in de gaten te hebben waar het over gaat. Europseseverkiezingen? Er wordt gepraat over Balkenende en Pim Fortuyn, terwijl natuurlijk een gefrituurde kip nog kan bedenken dat het hier om hele andere lijstrekkers en leden gaat. Kweenie maar Balkenende en Bos enzo...zouden die het niet al een beetje druk hebben in de Tweede Kamer? %) Paar quotes (ik zal de namen van de PF'ers besparen, hebben zichzelf met zulke uitspraken al genoeg voor lul gezet):

"Ik ga wel want die rotte BALKENENDE moet oprotten"

"heel jammer dat pim dood is"

"jammer genoeg staat PIMMETJE er niet bij"

"maar als pim er nog was zou ik op hem hebben gestemt...BAKELENDE moet weg!!!"

Verder zijn er complete conspiracy theories bedacht waar zelfs Mel Gibson een puntje aan kan zuigen:

"Als ze willen dat bijvoorbeeld PvdA wint met iets dan laten ze die ook echt wel winnen terwijl misschien CDA ofzo de meeste stemmen in het echt heeft gekregen"

"der wordt toch niet naar je geluisterd"

"ALLEMAAL CRIMINELE, ONZUIVERE ZAAKJES!! "

"net alsof ze luitsteren naar wat je te zeggen heb ze doen toch wel wat ze zelf willen ookal stemt iedereen ergens op tegen dan doen ze het toch!!"

"heeft toch geen zin, corrupte kutzooi daarzow"

En dan hebben we natuurlijk nog de OpperDombo's (ik wist niet dat ze in opvangtehuizen voor verstandelijk gehandicapten tegenwoordig ook al internet hadden...Of dat Corky uberhaupt zoveel broertjes en zusjes had... maar goed):

"moes net aan me vriendin vragen wat een parlement was"

"van mij mogen ze al die lui er uit trappen kosten alleen maat geld"

"ik druk toch altijd op het verkeerde knopje, weet helemaal niet hoe dat werkt!!"

"-Mja- ik ga niet stemmen zal niet eens weten waarop te moeten stemmen.. En wat houd het in godsnaam in... Nederland in Europa DA HARDSTE !!!"

"pfff zou niet eens weten wat het pcies inhoudt dussuh nee ik ga niet stemmen.laten ze eerst maar is nadenken over welke grenzen ze open gooien,al die klote polen die hier komen werken wor je ook niet wijzer van"

" Pffff stom gezeik met dat gestem altijd kijk wel wat me stem'ming is die dag....
Fock europa! HoLLaND iS GVD uT aLLeR HaRDSTeuH!!"

Gelukkig zijn er nog mensen die WEL weten wat ze gaan stemmen. Zulke enthousiastelingen werven zelfs alvast wat leden:
"nieuwe rechts alle maal op stemmen"

%)...Maar Nieuw Rechts mag op de stemmen van de meeste PF'ers rekenen. Vraag je diezelfde PF'ers om naast t feit dat ze een strenger asielbeleid willen nog 3 partijpunten op te sommen gaan ze de mist in. Werkelijk waar geen kaas gegeten van wat ze brullen.

Ben nog eens even wat verder onderzoek gaan doen. Check alle bovenstaande uitspraken, zoek ze op in de Poll, ga naar de profielen van degenen die deze uitspraken deden en kijk eens naar hun Eigen Inbreng en favoriete muziektijl (En NEE ik scheer niet alle hardcoreliefhebbers over een kam..ben zelf ook al jaren verknocht aan die beat maar t is overduidelijk dat de scene redelijk verrot is door een groepje Neanderthalers)...Typisch toch? Zonde ook vooral!

Het moge duidelijk zijn. Uitgerekend de leeghoofdige wannabee-nepgabbers (wij noemden ze vroeger zwabbers, tegenwoordig zijn t wazi's...het betreft iig een groep mensen met het IQ van een aardappel, ze zijn erg onzeker overzichzelf, dr is ooit een keer "boe" geroepen door een neger vroeger omdat ze zo lelijk waren waardoor ze een gezamenlijke haat tegen buitenlanders hebben ontwikkeld, hun favoriete film is American History X maar ze kijken ook graag naar SpongeBob, en ze zijn anticlubkutten, anitpuntschoenen, anti-alles eigenlijk. Je kent ze vast wel.) die in elk topic zo hard roepen wat er allemaal moet veranderen, die nog altijd denken dat Pim Fortuyn hun Messias was en die altijd met politiek bezig lijken te zijn....

Gaan hun stembiljet gewoon in de prullenbak gooien en NIET stemmen!

%) %) %)

Mijn God...

Nu ben ik altijd best wel open-minded geweest en heb nooit begrepen waarom zulke lul-de-behangers mensen als Hitler zo ophemelden. Ik begin het steeds beter te snappen. Was Hitler niet voor uitroeiing van de UnterMensch? Vooralsnog begin ik steeds beter te snappen wat 'ie daarmee bedoeld heeft. :kots:

Want als ik verdomme in zo'n Poll kijk begin ik me ineens te realiseren dat het op PF ook te vol wordt. Vol = vol. De grenzen moeten maar eens dicht. Het stiksterft hier van de mongolen die hun eigen taal niet eens beheersen, die complete poep praten en die helemaal niet begrijpen wat het is om een eigen mening te hebben. Het is af en toe jammer dat Tommie (de grote almachtige baas van PF :respect: ) zo'n goedzak is. Ik zou best wat voelen voor een man met het gedachtengoed van Pim Fortuyn die hier eens even grote schoonmaak zou komen houden. Al die dipshits wegvegen. Ophoeren. Heerlijk.

Maar goed, dat is een utopie.

Daarom ben ik zo blij met 10 juni.

Want met de dag schaam ik me meer om lid te zijn van deze community. Terwijl er genoeg leuke normale weldenkende mensen rondlopen, maar die worden overschreeuwd door die guppekoppen. En door wat ik hier allemaal lees, schaam ik me af en toe ook nog om Nederlander te zijn. Gelukkig ben ik ook nog Europeaan.

En daarom ga ik 10 juni zeker stemmen. Op een partij die wil investeren in beter onderwijs (lees de bovenstaande quotes nog maar eens terug...vooral Nederlands en Geschiedenis mogen wel eens worden bijgespijkerd). Op een partij die wil investeren in de zorg voor ouderen (want van de jeugd moet je het ook niet meer hebben tegenwoordig). En op een partij die staat voor meer normen en waardenbesef.

Want ja, je KUNT wat doen. Slechts je stem laten horen op een internetforum, zoals ik nu doe middels dit topic, heeft weinig zin. Maar je stem voor Europa telt wel mee.

En stem in hemelsnaam op een partij vanwege hun HELE gedachtengoed. Er is in Nederland meer aan de hand dan een krom asielbeleid, datzelfde geldt voor Europa. Kijk eens wat verder dan je neus lang is. Wil jij open grenzen? Hoe moeten de leden van het Europees Parlement gekozen worden? Wat moet er gebeuren met kernenergie? Of ben jij helemaal TEGEN Europa? Ook dan zijn er mogelijkheden!

Kijk eens op http://www.allesoverdeverkiezingen.nl/ of vul de Stemwijzer in op www.stemwijzer.nl

Laat je stem niet verloren gaan. En doe je dat wel om een van hoerboven geciteerde redenen? Doe jezelf en de rest van PF dan een plezier en stort jezelf met een steen om je nek in de dichtsbijzinde gracht. Zou Pim vast blij mee zijn geweest!

Zo. Dat moest ik even kwijt! Hoop nu wat reacties te krijgen van mensen die WEL begrijpen wat 10 juni betekent! :)
laatste aanpassing
Ja das waar. Maar dat behandelt toch niet veel meer dan de verschillende politieke stromingen en hun betekenis?

En dan nog: hoeveel zou iemand die het geen hol interesseerde (ik vond het toen ook stom) daar nu nog van weten?
Probleem is alleen wel dat het heel moeilijk is om mensen voor te lichten als het ze niet interesseert.

Als het op school een verplicht vak is moet je er wel naar luisteren...

Wij hebben ook maatschappijleer gehad, maar de keuze van de onderwerpen is redelijk vrij daarin.
laatste aanpassing

als ze onderwerpen aansnijden die de hedendaagse jeugd bezighoudt dan letten ze wel op, en steken ze er wellicht nog wat van op ook... en er gewoon een verplicht vak van maken en examen in laten doen
Ik vind het idee ook lang zo slecht nog niet.
Nee zeker niet. Het lastige is misschien wel dat de lesstof regelmatig moet worden aangepast omdat politiek zo'n veranderlijk iets is.

Maar in principe zou het moeten kunnen en werken denk ik :yes:

nu, en toen ik op school zat, is/was het een freewheel vak, ff een uurtje bijkomen van de andere vakken... als je op school zit is dat wel lekker natuurlijk maar als je er vanaf bent, en er nog eens over nadenkt dan had je die, eigenlijk verloren, tijd veel beter kunnen besteden... maar dan moet je wel een leraar hebben die wat van het vak weet te maken...
In grote lijnen is politiek altijd hetzelfde. Je kan beginnen met de structuur en de geschiedenis van de EU en de NL politeik.
Daarna krijg je een stukje verantwoordelijkheid van leraren om het huidige beleid uit te leggen ;)

de dingen die tegenwoordig gebeuren in onze maatschappij is toch voor iedereen van belang...

Ik praat met mijn nichtje over de verkrachting van Wei-wei... Door een tbs-patient! Mijn nichtje is ongeveer net zo oud als haar!

zij snapt dus ook wel dat er een strenger beleid moet zijn voor zulke mensen!

Mijn neefje praat over het alcohol gebruik hier in het dorp! Op zijn school is zelfs een boek uitgedeeld waarin staat dat in Reusel ( heel de kempen)(NB) het alcoholgebruik abnormaal hoog is!

Hij zegt zelf ook dat dat niet langer kan... Er zijn hier jongens die zich dood tegen een boom rijden omdat ze dronken zijn..

Er zijn hier bijna ieder weekend rellen tussen zatte boeren... en wat doen de flikken... weinig..

dus de jeugd is wel degelijk met die dingen bezig.. dagelijks

je kunt niet meer om de politiek heen
Lonneke: Dat snap ik wel maar dat is nu juist mn punt. Je kunt de overheid wel van alles in de schoenen schuiven maar je bent er nog altijd zelf. Een betere voorlichting over alcohol zal allicht wat helpen maar jij bent nog aaltijd zelf degene die teveel drinkt.

Begin eens bij jezelf, neem je eigen verantwoordelijkheid.

De wereldpolitiek kan je toch niet veranderen. Het enige wat je kan doen is je verdiepen in de mensne die WEL deel uit maken van die politiek, die t meest aansluit bij jouw ideeen en je stem uitbrengen. En verder zorgen dat je zelf als een goed burger leeft en ook eens om je heen kijken als t vrienden betreft ofzo met wie t wat minder goed gaat.

De maatschappij, dat ben jij. Dat is ook zo. Brullen heeft geen zin, DOE wat! :)

natuurlijk begint het bij jezelf...

maar sommige dingen kun je zelf niet oplossen!

als de jeugd op de hoogte is van de dingen die de regering uitvoert... kunnen zij meepraten... ideeen geven!

uiteraard is de jeugd de toekomst...

(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y­)(y)(y)(y)(y)(y)(y)(y)

Wackyjacky, voor jou!:respect:

Welgeteld een stuk of 24. Voor elke alinea waarin ik het eens met je ben. Het zijn ze allemaal!
Werkelijkwaar prachtig gezegd! Dat heb ik je al ns eerder meegegeven :)
Ik verbaas me over een hele hoop, iets waar jij nu een zeer duidelijk topic aan wijdt!
En hopelijk kan je hiermee, naast even fijn je gal spuwen ;), toch nog een paar van die verloren zieltjes inspireren tóch te gaan stemmen, mensen waarbij het kwartje nog even valt. ik denk dat, jammer genoeg er een heleboel bij zullen zijn die zich werkelijk waar aangevallen zullen voelen, maar, SCHIJT!

Echt prachtig gezegd meis, ik ga zéker wel stemmen en hoop écht dat "men" ook ns wat verder kijkt dan hun neus lang is!

(y)
laatste aanpassing

dat ben ik iig wel met bass-o-holic eens...

en... wie zich aangevallen voelt, voelt zich aangesproken..

en als ze dan ook nog snappen waar wackyjacky het over heeft, dan is er nog een kans dat ze misschien toch maar overwegen iets aan hun loze hersenspinsels te doen..

ipv met de kudde meelopen
Goed verhaal zeg. :respect:

Eindelijk eens iemand die durft te zeggen wat velen hier al een hele tijd zien. Ik ben niet iemand die veel post, maar ik lees wel veel.
en steeds vaker denk ik...... :S:S

Om op de verkiezingen in te gaan:

Ik ga zeker stemmen. heb dat sinds ik mag stemmen altijd nog gedaan. En ik vind ook dat wie niet gaat stemmen ook niet moet klagen. Je hebt niet vaak kans om direct invloed uit te oefenen op de politiek, en als je die kans wel hebt, dan moet je hem pakken.

Ik heb zojuist nog een keer de stemwijzer "gedaan" en wat ik vooraf dacht werd bevestigd. ik blijf bij de partij waar ik altijd al op gestemd heb.

:respect: To wackiejacky !!!
Ik vind dat je altijd zeer goede (y) topics opent en vind ook dat je meestal gelijk hebt hoor :)

Lekker boeiend of de tekst te lang is of niet, ga dan lekker naar andere topics om te beantwoorden wat "de lauwste auto is" ,maar laat mensen gewoon met rust :/

Ik ben nog geen 18(over 13 dagen en 1 maand pas :p) maar als ik dat wel was, dan ging ik zeker stemmen :yes:

Je hebt niet voor niks een recht om te stemmen en ik vind dat mensen daar blij mee moeten zijn, dat ze dat moeten accepteren !
Mensen denken het hier allemaal zo goed te weten hoe de maatschappij in elkaar zit en hoe de mens is,waarom weten die mensen dan niks van hun eigen politiek af :S?
Tuurlijk geef ik toe dat iedereen andere intresses heeft,maar als je het allemaal zo goed weet waarom alles zo klote is ,waarom zorg je er niet voor dat het verbeterd dan ?

Ik geloof er niks van dat Nederland naar de klote gaat of dat dat perse door alle buitenlanders komt. De maatschappij dat ben jij, dus ben ik het er gewoon helemaal mee eens dat mensen gewoon moeten stemmen :yes:
Tnx allemaal!:) Fijn dat er mensne zijn die snappen wat ik bedoel! :)

Knuffolmutz: Dat vind ik dus zo jammer. Dr zijn genoeg mensen die nog niet de wettelijke leeftijd hebben bereikt om te stemmen die zich WEL bewust zijn van wat er in de wereld gebeurt.

Terwijl er zoveel mensen zijn die wel de 18 gepasseerd zijn en mogen stemmen maar geen idee hebben van wat het allemaal inhoudt.

Ik denk dat het belangrijk is dat jongeren meer gestimuleerd worden zich hierin te verdiepen. Wellicht op alle scholen een soort van Stembus inrichten (dat deed mijn oude school destijds wel! :) ). Geef ze informatie tijdens maatschappijleer, gebruik onderwerpen die de jeugd aanspreken, maak het een beetje eigentijds. Verzamel al die stemmen en kijk dan wat de jeugd in Nederland voor ideeen heeft.

Ik vind het ongelofelijk om te zien hoe weinig verstand veel mensen (ook van mn eigen leeftijd) hebben van dit soort zaken. Ze gaan stemmen en douwen gewoon een knopje in.

Kijk ik krijg 100x op een dag te horen dat t niets uitmaakt wat ik allemaal neerzet en dat het allemaal toch zinloos is...ik zie dat anders en zal dat blijven doen. Ik kan de wereld niet veranderen. De Eurpese politiek ook niet, maar kan dr wel een minuscuul stukje invloed op uitoefenen. Op de NL politiek ook, in de Provincie heb ik nog meer inbreng en tijdens gemeenteverkiezingen word mn stem ineens veel belangrijker. Datzelfde geldt voor stemmen voor oftegen een bepaald idee op je school, werk of sportclub. Laat staan wat je dan voor invloed kunt uitoefenen op je eigen leventje. Het zit m in de kleine dingen en je kunt echt wel wat veranderen. Als je maar wilt! :)

Yup :) Ik vind ook dat de leraren op scholen wel wat meer politiek in hun les mogen toevoegen :)
Het is niet zomaar iets, het is je eigen stem en jou stem geld ook :)
Helaas snappen dat niet alle mensen dat en kun jij (en de anderen die er ook zo over denken) er niet iedereen over te halen om te stemmen,maar je kan ze wellicht laten beinvloeden door zo'n topic te starten bijvoorbeeld :) Vind het super van je!

Onder maatschappijleer hadden we weleens een les over de democratie en over het parlement en de stemmen,maar omdat de helft te stoned was of niet zat te luisteren, brengt het meestal niks op bij de leerlingen :/
Maarja dat moet je dan ook maar accepteren dat de ander andere intresses heeft :)
Wel kregen we in groep 8 (op de basisschool !) wel wat meer invloed van een leraar die vertelde hoe en wat,maar of dat nou echt nut had, weet ik ook niet.

Er zijn ook gewoon ontzettend veel ouders die niet stemmen of die het geen ruk boeit en ik denk dus ook dat menig kind daar ook wel wat mee te maken heeft :)
Mijn ouders stemmen gelukkig wel,maar ik heb wel een andere keuze dan hun :)

Ik heb verder geen idee wat je er tegen zou kunnen doen, ik denk wel dat het handig zijn als de break out ofzo een artikel publiceert over politiek, dan weten die lezers tenminste ook wat dat is :)
Maar of dat ooit gebeurd ? :no: Ik denk het niet!

alleen op met een sterk europa tellen we nog mee in de politiek ...
anders krijg je een balkenende die op schoot zit bij bush ..
waar ik me nu nog voor schaam ..

en wat je hier neerzet wackyjacckie is totaal niet zinloos ..
iedere actie geeft een reactie ... dus het heeft altijd zin ...

dankje voor je verhaal wackie.. erg duidelijk idd!!
ow uhmm.. ik vond het niet te lang, integendeel..men moet begrijpen hoe belangrijk dit stemmen is.. dus in mijn ogen kan dit verhaal NIET lang genoeg zijn (Y):)
Tja t is misschien wel een lang verhaal maar er staan ook veel quotes in enzo, dan lijkt t al langer. Valt me sowieso op dat topics die langer van stof zijn vaak niet eens gelezen worden. Wat zijn veel mensen toch lui geworden tegenwoordig zeg, ik vind t juist wel interessant om veel te lezen! :)

Valt me sowieso op dat topics die langer van stof zijn vaak niet eens gelezen worden. Wat zijn veel mensen toch lui geworden tegenwoordig zeg, ik vind t juist wel interessant om veel te lezen!

Ja met mij is het zo: als ik het zie dan denk ik "ja daaaaaag" maar als ik eenmaal begin te lezen vind ik het toch wel weer boeiend, tis net als naar je werk gaan;)
denk de meeste het gewoon zien en denken : ja daaaaaag

maar ik vind verder wat je zegt in dit topic wel (Y)
eindelijk weer een topic van niveau! Een pakkend stuk tekst. Moet toegeven toen ik de naam zag, dat ik wel even moest scrollen en weliswaar slikte bij zoveel leesvoer. Maar :respect: ik wil je toch complimenteren met de goede opbouw van dit stuk, de relevante informatie (ja ik heb alles gelezen :jaja: ) en je punt is mij volledig duidelijk.

Ook de tips die andere PF-ers hier neer hebben gezet kan ik zeker gebruiken bij mijn uiteindelijke keuze (ik heb al een idee, maar dat moet nog even geverifieerd worden.)

Waar ik zeker mee eens ben: als je wat te blaten hebt, maak dan gebruik van je voorrecht! Gewoon stemmen, al zou het in jouw belevingswereld niks uitmaken! Kies de partij waar je je het meest in kan vinden en druk op het corresponderende knopje, druk op Stem (niet vergeten, je staat er toch ;) en keer huiswaarts! Twee knoppies!!! Maar ooooo zo belangrijk...
Ehm... ja als je een of meer foutjes maakt, moet je wat meer knopjes indrukken... ach je staat er toch ;) En mocht je onverhoopt toch niet weten hoe dat werkt, kan je een workshop volgen bij mij. Kost wel € 500 excl. BTW, maar dan heb je ook wat! En voor die ene gratis consumptie hoef je het niet te laten ;) je begrijpt, ik zit te dollen :D (alhoewel... :k)

Kortom: ik ga die Stemwijzer zeker raadplegen, de punten van die partij en vooralsnog de punten van mijn partij eens bestuderen en dan druk ook ik op die twee knopjes!

Stem ze (Y)

*edit* dit topic is genomineerd voor in mn volglijst (Y)
laatste aanpassing

en je forum foto maakt me een stuk geintereseerder in je tekst wackiejacky ;)
laatste aanpassing

moes net aan me vriendin vragen wat een parlement was"

"van mij mogen ze al die lui er uit trappen kosten alleen maat geld"

"ik druk toch altijd op het verkeerde knopje, weet helemaal niet hoe dat werkt!!"

"-Mja- ik ga niet stemmen zal niet eens weten waarop te moeten stemmen.. En wat houd het in godsnaam in... Nederland in Europa DA HARDSTE !!!"

"pfff zou niet eens weten wat het pcies inhoudt dussuh nee ik ga niet stemmen.laten ze eerst maar is nadenken over welke grenzen ze open gooien,al die klote polen die hier komen werken wor je ook niet wijzer van"

" Pffff stom gezeik met dat gestem altijd kijk wel wat me stem'ming is die dag....
Fock europa! HoLLaND iS GVD uT aLLeR HaRDSTeuH!!"

--------------------------------------------

Ik kan het idd ook egt niet over uit hoor, wat een uitspraken zeg, en het ergste is ook, dat ik dit soort mensen ook ken, damn dat is toch ZOOOOOOOOOOn simpel volk :frusty:
doel bereikt dus ;)

nee sorry, ik kijk alleen naar de inhoud. Veel belangrijker...

tekst mag dan wel lang zijn (moest mn monitor hoger zetten) maar de inhoud (Y)

ja de inhoud snappik vedde tog niej, maa tis wel goed geschrevuh hoar ik doet ut je nie na:no:

;p
laatste aanpassing

WJ schreef:
Ik kan de wereld niet veranderen.

Maar blijf alsjeblieft altijd geloven van wel en proberen; het is je kracht en je schoonheid! :flower:

Anyways, zodra je goed voor jezelf hebt uitgemaakt welke partij voor jou op dit moment maar ook voor de toekomst, alsmede voor je geliefden, de beste haalbare plannen en ideëen heeft kies je dus. Vervolgens wacht je de uitslag af en weet je waar jouw partij en dus jouw visie staat ten opzichte van de rest. Nu is het aan die partij om met de middelen die zij hebben toegereikt gekregen te strijden voor hun ideologie in het europese parlement. Dát wordt in principe in die mooie (en dure) bankjes in Brussel uitgevochten. Echter woedt er in onze eigen straten ook een strijd; namelijk die van onze eigen politieke/maatschappelijke/ethische visie die botst met de politieke/maatschappelijke/ethische visie van anderen. Dat is veel minder een 'ver van m'n bed show' en eigenlijk de dagelijkse werkelijkheid. In deze strijd zie ik tegenwoordig niemand meer z'n nek uitsteken en daar verliezen we het dus alsnog.
Geweldig verwoordt jacky :respect:

Moet zeggen dat ik zelf ook al de poll in de gaten hield en dat ik me ongelovelijk heb lopen opwinden over de domme uitspraken. :s

Laat ik er maar niet verder over uitwijden, denk dat ik dan ook blijf typen :bloos:
Erg goed gesproken :respect:
Ik ga ook zeker stemmen ( wat ik zowieso al wel van plan was). En ik ga me nu even verdiepen in je links :yes:

Goeie shit hoor!
Ik hou me al heel lang uit de discussies over politiek, omdat 90% van de mensen er gewoon geen vrstand van (lijken te) hebben.... voorbeelden: zie eerste post:p
Even wat extra info over europa:

http://europa.eu.int/abc/12lessons/index4_nl.htm

Ik hoor ook vaak dat brussel veel invloed heeft op nederland. Ik las net een stukje hierover in Intermediair nr. 23, lijkt me wel zinvol om dat te citeren:

'Europa, best belangrijk', is de slogan waarmee de Nederlandse overheid haar burgers naar de Europese stembus probeert te lokken. Maar hoe belangrijk is Europa werkelijk?
Niemand weet precies hoeveel procent van de nationale wetgeving uit Brussel komt. Zestig procent? Zeventig procent? Dertig procent? 'Ik zou er geen slag naar durven slaan', zegt Wim Voermans, hoogleraar bestuursrecht in Leiden. De Vereniging voor Wetgeving en Wetgevingsbeleid had hem gevraagd uit te zoeken hoe de vlag er nu bij hangt, met de nieuwe Europese Grondwet in het verschiet. 'Ik heb stad en land afgebeld: ministers, het europarlement, de Europese Commissie - niemand kon antwoord geven.'
Een recent onderzoek in Denemarken stelt dat 'minder dan een derde' van de Deense wetgeving door Brussel is geïnspireerd. 'In Nederland variëren de percentages die genoemd worden tussen de dertig en zeventig', zegt Voermans. 'Europarlementariër Ria Oomen heeft het over dertig procent, omdat ze de burgers niet wil afschrikken. Maar euroscepticus Hans van Baalen van de VVD roept zeventig procent, want hij vindt dat de macht van Brussel moet worden ingeperkt.'
Meten is moeilijk, omdat nationale wetten soms alleen een beetje hoeven te worden aangepast op last van Brussel. En worden het daardoor meteen 'Europese' wetten? 'Het enige houvast dat we hebben, is de papierberg', zegt Voermans. 'In Nederland worden jaarlijks zo'n dertigduizend pagina's wetsteksten geproduceerd. De EU heeft tot nu toe slechts tachtigduizend bedrukte vellen afgescheiden: dat is twee keer de Nederlandse jaarproductie - en daar heeft ze 44 jaar over gedaan! Zo bezien valt het aandeel van Brussel dus wel mee.'

Samengevat: Dat Brussel veel invloed heeft op Nederland is gelul.

Ik ga niet stemmen en waarom niet?
Ten eerste omdat het nix helpt, je kunt wel zeggen als iedereen zo denkt kom je nergens daar heb je idd een punt. Maar dan stem je ergens op die het toch allemaal niet waarmaken, al die fabeltjes etc tis een grote farce.
Dan vind ik iets waar ik op stem, prachtige idealen en denkbeelden en een paar jaar erna is er niets meer van over, omdat ze zich er totaal niet aanhouden of weet ik wat voor andere smoesjes ze hebben.
Laten ze zich eerst maar bewijzen voordat ze mijn stem waardig zijn.
Laten ze zich eerst maar bewijzen voordat ze mijn stem waardig zijn.

Hoe kunnen ze iets bewijzen als ze nooit gekozen worden?

Hoe kunnen ze iets bewijzen als ze nooit gekozen worden?

ik ga mijn stem niet weggeven aan iets waarvan ik denk dat het toch niets wordt.
:respect: wacky

Ik zat mij dit ook al te bedenken toen ik de poll zag, maar het was mijn de opwinding niet waard.

Brussel heeft wel veel invloed op Nederland, als bepaalde mensen aan de macht komen, word het drugsbeleid hier radicaal omgegooid
(voor de gemiddelde pf-er wel een reden om te gaan stemmen lijkt mij...)

Zo lang je niet gaat stemmen mag je ook niet klagen.
ik ga mijn stem niet weggeven aan iets waarvan ik denk dat het toch niets wordt.

als je niet stemt gaat jou stem naar de grootste partij, ben je niet wezen stemmen afgelopen verkiezing dan ben je medeverantwoordelijk dat de CDA nu aan de macht is ...

wacky

Ik zat mij dit ook al te bedenken toen ik de poll zag, maar het was mijn de opwinding niet waard.

Brussel heeft wel veel invloed op Nederland, als bepaalde mensen aan de macht komen, word het drugsbeleid hier radicaal omgegooid
(voor de gemiddelde pf-er wel een reden om te gaan stemmen lijkt mij...)

Zo lang je niet gaat stemmen mag je ook niet klagen.

Ik heb altijd nog gestemd wanneer ik dat kon, alles doorgelezen van de partijen, kieswijzers gevolgd via internet etc. debatten gevolgd. Ik denk dat ik vooral slecht over het kiezen denk omdat ik zie dat als je ergens voor kiest het vooral in Nederland geen fuck uitmaakt in mijn ogen althans waar je ook op stemt. Het wordt er hier niet beter op. Het ene drama volgt op het andere. Partijen komen met oplossingen en ideeen, maar altijd te laat. Maargoed tis nog ff tot 10 juni maybe kan ik me ertoch overheen krijgen om te stemmen, wie weet.

:respect: wacky :respect:
wat een top stuk zeg!!! :respect:

gelukkig zijn er meerdere mensen hier die er over na denken! :yes:
De grenzen moeten maar eens dicht. Het stiksterft hier van de mongolen die hun eigen taal niet eens beheersen, die complete poep praten en die helemaal niet begrijpen wat het is om een eigen mening te hebben

Whahaha, wat een geweldige suggestie. WJ heeft de cursus 'hoe krijg ik het intelectuele deel van Pf aan mijn zijde' met vlag en wimpel gevolgd :D

Ik ben blij dat je de moeite neemt om je visie te digitaliseren, want net als Gerald lees ik veel maar post ik weinig. Ik kan je helemaal volgen en bewonder je gave om dit probleem zo treffend verwoorden!

En X-Ception G Member -> Stem dan blanco, dan gebruik je iig je recht om te stemmen en laat je weten dat je het pertinent niet eens bent met de gang van zaken!

P.S:
Op een partij die wil investeren in beter onderwijs (lees de bovenstaande quotes nog maar eens terug...vooral Nederlands en Geschiedenis mogen wel eens worden bijgespijkerd). Op een partij die wil investeren in de zorg voor ouderen (want van de jeugd moet je het ook niet meer hebben tegenwoordig). En op een partij die staat voor meer normen en waardenbesef.

Nog suggesties WJ?
laatste aanpassing
wacky: wat zal jij een pijn in je klauwen hebben...

en ik vind dat je zeurt.
:jaja:

Jogan good point!!
Maar ik wil juist dat het wel gaat veranderen, alleen als je blanco stemt zal dat ook niet snel gebeuren vrees ik.
wacky: klasse gezegt :)

Wacky = Goed gedaan...

Mooi dat je het stemmen zo in de aandacht brengt..
Ikzelf ben nog een beetje aan het twijfelen...

Maar ikzelf zal waarschijnlijk D66 stemmen...
Ze presenteren toch het meest waar ik voor sta...
Ja jongen, met dat soort drogredeneringen kom je er echt niet. Je zegt:

' Als ik stem doet de politiek toch niets, dus stem ik niet maar dan veranderd er ook niets dus stem ik niet.'

Denk dat blanco stemmen dan nog steeds de beste optie is.

*edit*
laatste aanpassing

Totale onzin....
Als iedereen zoals jij denkt komen we nergens natuurlijk...
Sorry maar ik sta tenminste voor iets en zo te zien jij blijkbaar niet.
En doe je dat wel, kom er dan voor uit.

Als ik stem doet de politiek toch niets, dus stem ik niet maar dan veranderd er ook niets dus stem ik niet.

Als ik het voor het zeggen zou hebben in dit land, dan was jij de eerste geweest die ik er zonder pardon uitgegooid had. Wat een belediging tegen de opvoeding van je ouders, alle uren die leraren mede op onze kosten aan jou besteed hebben.

En jij bent student..?? :dood:
Ho, stop!

Ik probeer hier aan X-Ception <<--G-Member uit te leggen dat je ALTIJD zou moeten stemmen, desnoods blanco.

Graag wil ik even duidelijk maken dat ik wel na degelijk overdenken wel degelijk mijn politiek voorkeur ga uitspreken op 10 juni! Haha.

Maar serieus, ik vind blanco stemmen echt nog altijd veel beter dan niet stemmen! Zo geef je aan het niet met het systeem eens te zijn, maar verkracht je niet het recht waar zoveel mensen in het verleden voor hebben gevochten!

Oké..verkeerd geïntepreteerd!
Sorry! :flower:
No offence! :flower:

Kan me voorstellen dat je een btje pissig wordt als je denkt alsnog een eencellige wazi student tegen te komen in een topic dat bedoelt is voor een intelligente discussie :D
Sissy de opperkotser (anti-wazi) 4 juni 2004 13:05
wacky: wat zal jij een pijn in je klauwen hebben...

Valt reuze mee hoor. :) Ben wel meer gewend!

en ik vind dat je zeurt.

Dat mag. Dat kan. :) Dat vinden wel meer mensen maar je kunt niet heel de wereld tevreden stellen.