Partyflock

Forumonderwerp · 680600

Gejat van Fok, omdat ik het zo'n interessant topic vond.
(met dank aan:_onderhond_)

Wat denk jij dus dat de reden zal zijn voor een 3e wereldoorlog, en wanneer denk je dat die plaats vindt.

Er zijn bijvoorbeeld een aantal scenario's te bedenken.

• De arabische staten icm. terreurcellen tegen de westerse wereld. Als dan in de komende 20 jaar denk ik.
  • China vs de USA. Met europa verdeeld, sommige landen helpen de USA andere China. Andere neutraal. Mogelijke trigger Taiwan, Korea, of ruimte race. Ergens in de komende 50 jaar.
  • USA tegen Europa. Vanwege een hoog oplopend verschil in mening/ideologie. Denk aan genetische modificatie voedsel, kloning mensen/dieren, wereldpolitiek etc. Ook ergens in de komende 50 jaar.
  • Een invasie van buitenlandes wezens :-P . Iedereen tegen de aliens, en enkele staten zullen wel hun voordeel proberen te krijgen uit de conflicten tov van andere landen. Ergens in de komende 200 jaar.

Ze staan op volgorde van waarschijnlijkheid, tenminste zoals ik het zie. Iemand anders nog scenario's of aanpassingen aan die van mij?

Er werd iig al een heel mooi scenario geschetst:

Zomaar een scenariootje:

-18 mei: Iran voert een kernproef uit, gevolgd door de aankondiging dat de [propaganda] Amerikaans/Zionistische genocide op de shi'ieten in Irak [/propaganda] onmiddelijk moet stoppen. De olieprijs verdubbelt.
-20 mei: Amerikanen proberen Iraanse kernwapens uit te schakelen, maar 2 kernwapens waren al met vrachtcontainers in de buurt van Amerikaanse bases in Qatar en Koeweit gebracht. Die worden tot ontploffing gebracht, waardoor de Amerikaanse troepen in Irak een groot deel van hun bevoorrading kwijt raken. Duizenden Iraanse "vrijwilligers" stromen Irak binnen. Olieprijs verdubbelt wederom.
-25 mei: Iran laat Turkije onder vier ogen weten dat hun de volgende zullen zijn als ze de Amerikanen toestaan via Turkije te worden bevoorraad. Turkije verklaart zich neutraal, net als de meeste Europese landen, die oproepen tot bezinning en overleg.
-19 juni: VS trekt zich uit de NAVO terug. De militaire positie in Irak wordt onhoudbaar en de troepen worden via Jordanië en Israël geëvacueerd.
-8 juli: Iran stuurt honderdduizenden manschappen van de Revolutionare Garde Irak binnen. Soennitische en Koerdische bolwerken worden uitgeroeid. Irak wordt een vazalstaat van Iran.
-26 augustus: China erkent Iran als het gezag binnen Irak en sluit een militaire overeenkomst, in ruil voor olie en militaire bases leveren ze rakettechnologie en stationeren duizenden "waarnemers".
-Novemer: Een getraumatiseerde Amerikaanse bevolking kiest John Kerry met een enorme meederheid. Kerry zweert nooit meer een Amerikaanse soldaat in verre landen te laten sneuvelen.
-11 Februari 2005: Bij een aanslag op een trein in de VS vallen honderden doden. De Hezbollah en Al-Qaida claimen verantwoordelijkheid.
-17 februari: President John Kerry verklaart een volgende aanslag massaal te zullen vergelden. Europa roept op tot bezinning en overleg.
-23 maart : Aanslag op American Football stadion op het laatste moment verijdeld. Kerry stuurt de vloot richting de Perzische Golf.
25 maart: Chinese schepen blokkeren de Amerikaanse vloot, WOIII is een feit.

Ben benieuwd wat de flockers ervan maken ;-)

GreetX Chris
laatste aanpassing

altijd maar die negatieve gedachten

ik denk dat er wereldvrede komt
alle wapens zullen verdwijnen uit de wereld

en love rules the world!!!

Jou fantasie is ideaal! :D Helaas iets wat onrealistisch :Flower: :D

Ik denk dat als China zich tot supermacht werkt en Amerika nog steeds in de "wereld democratisering" sfeer is dat daar conflicten gaan komen... En daaruit zal door een slipper van 1 van beiden een fatale WO3 kunnen bezorgen... Een fallout zal plaatsvinden dat voel ik gewoon of het nou uit oorlog komt of niet een fallout zal komen...
(ik denk soms iets wat negatief...)

ja er komt wereldwijd vrede zeker..

Nee, er zal waarschijnlijk wel een koude oorlog komen en we blijven conflicten in kleine landjes voeren, misschien zelfs wereldwijde terroristenaanslagen, maar niet echt een oorlog.

Waarschijnlijk zullen Eurazie een eenheid vormen en Amerika/Afrika ook, hoogstens een koude oorlog dus.

Maar in wereldvrede of een wereldoorlog geloof ik niet echt, daar is gewoon geen reden voor.
De 3e wereldoorlog? Die begint in Zelhem op de kermis, als het bier op is.......
Zaterdag 19:00, Defqon!! Op het moment dat de Russen aan de GHB gaan :kwijl:
We gaan langzaam maar zeker naar een communistische wereld, aangezien veel problemen door het kapitalisme komt en mensen daar genoeg van krijgen...