Partyflock

Forumonderwerp · 674221

waarom zijn rechtse symbolen en dergelijke wel verboden op feesten en extreem linkse niet iedereen heeft toch recht op meningsuiting
joh, inderdaad, je leest weer zo goed.. Ga is terug naar de basisschool dan.. Ik zei dat fascisme NAAST (een komma, is een leesteken, had je geweten als je gewoon naar school was gegaan, is geen koppelteken, maar juist bedoelt om onderscheidt te maken) anti-semitisme bij een extreem rechts denkbeeld hoort.

LEZEN

L

E

Z

E

N

enm nou hop, lekker terug naar je LOM-instelling

deze replies bestaan dus voor 90% uit persoonsgerichte bullshit en daar had ik 't over...
foute argumentatie dus (bedankt voor de goeie term)
ja t enige verschil is dat jij t ook nog idd verkeerd had gelezen

maar maakt niet uit:)
Artiest Vexer
politiek, link en rechts, is gewoon fout op een feest.
Beide niet tollereren !

Maar de eerste links extremist die een feest verneukt moet ik nog tegenkomen.
Extreem rechtse harries die de boel verneuken op een feest heb ik wel vaak genoeg gezien...

Dus tja, logisch dat ze sneller tegen "rechtse" symbolen optreden dan "linkse".

Extreem rechtse harries die de boel verneuken op een feest heb ik wel vaak genoeg gezien...

Uhm..die pubertjes noem jij toch niet extreem-rechts mag ik hopen?
Er is ook nog zoiets als nationalisme en racisme, dingen die niet perse onder extreem-rechts horen.

Ik ben bijvoorbeel rechts, maar op een feest hoef ik dat echt niet te laten zien hoor, dat doe ik lekker in mn stemhokkie en zo zullen veel extreemrechts partypeoples ook denken.

Dat iemand handje omhoog doet heeft vaak geen ene ruk met politiek te maken, hoogstens beetje stoer doen.

Die "harries" staan overigens altijd wél dingen als "en ik groet jullie met rechtSS" te roepen en waar maar mogelijk op links (door hun ook wel genoemd "slinks") te braken

dat kan ik toch niet echt links of centrum noemen :P
Viptweak, mwah...die pubertjes hebben wel foute gedachtes lijkt me...

En ik denk dat je feesten zoals Hardcore Overdrive niet meegemaakt hebt, want daar zat ook "serieus extreem rechts" (laten we zeggen, bepaalde "leiders") op alles in te slaan wat niet blank was en gezellig te s*ieg heilen.

Politiek hou je lekker voor je.
Alleen heb je vaker last van extreem rechts op feesten dan van extreem links.
Dus ontopic: logisch dat extreem rechtse symbolen verboden worden (dankzij die extreem rechtse harries).

Viptweak, mwah...die pubertjes hebben wel foute gedachtes lijkt me...

Daar zijn het pubers voor ;P

En ik denk dat je feesten zoals Hardcore Overdrive niet meegemaakt hebt, want daar zat ook "serieus extreem rechts" (laten we zeggen, bepaalde "leiders") op alles in te slaan wat niet blank was en gezellig te s*ieg heilen

Nee, dat soort feesten vermijd ik, meestal kan je van tevoren goed inschatten wat voor publiek erop af komt.
En dat soort mensen kan ik moeilijk serieus nemen, sorry :P

Maar ik was op Slaves to the rave in Rotterdam en daar liep van alles rond: links, rechts, extreem rechts, blank, zwart, marokkaans, chinees enz enz.
En dat ging gewoon zonder problemen, zonder rellen zonder knokken..gewoon gezellig hakken.
En zo hoort het :D

Maar bij ClubX in Tilburg bijvoorbeeld, allemaal van die wazi's die denken dat ze het zijn :s :s :s

Als je serieus genomen wilt worden met politieke opvattingen dan hoef je dat niet te laten zien. Als ik geintresseerd ben in jouw politieke voorkeur dan vraag ik er wel naar :)

Dus op feesten nx met politieke inslag dragen, nergens voor nodig :)

Nederlands vlaggetje mag niet, maar een trainingspak met achterop 'Bin Laden 11-09' is natuurlijk wel toegestaan hier in vrij Nederland!

En dat was op welk feest?

hahahahaha
wat een kneus
die heeft het nog steeds niet begrepen :D

Feest in Roosendaal, in La Vie!

En Bin Laden is links?
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3417, 168}
Werkzaam bij {SHOWLIST location 14513, 22781}
politieke voorkeuren heeft toch niets te maken op een hardcore/harstyle/techno feest, daar moet je feesten :D

tja en dat sommmige mensen een politieke ontmoetingsplek er van maken :/

Precies! En waar heb ik het eigenlijk over? Lama! :)

Bin Laden is helemáál niet links toch?

EN EEN LAMA OOK NIET!! :P
laatste aanpassing
Bin Laden is helemáál niet links toch?

kzag hem gisteren op een SP bijeenkomst naast jan marijnissen zitten :[

dat was toch Femke Halsema met afgezakt haar?

Feest in Roosendaal, in La Vie!

Hahahahaha :D :D :D

En nu serieus :P

Ken jij die tent dan?

Ja, van vroeger.

blaat...

Rode Veters
Gele Vetters
Witte Veters
Bretels

Hebben zeker weten nog wel wat te betekenen, en dan gaat het niet over de nl skins :S
Bijna alle skinheads uit verschillende landen, lopen met dezelfde kleding style....

Ik ga hier verder niet me mening in brengen, is nergens voor nodig!
Maar wat die blaat uit kraamt is helemaal niet waar!!!
laatste aanpassing

Ik ga hier verder niet me mening in brengen, is nergens voor nodig!
Maar wat die blaat uit kraamt is helemaal niet waar!!!

Hoe zit het dan wel?

Dat heb ik net uitgelegt hij zegt dat,

Rode Veters
Gele Veters
Witte Veters
Bretels...

Niks meer te betekenen hebben onder de Nl skins..
Skinheads heb je in vele landen, ze dragen bijna allemaal dezelfde kleding!

De kisten Met Gele,rode,of witte veters!
Bretelse...
Een camouflage broek komt ook vaak voor!
En natuurlijk de bomberjacks....

Maar ik ga hier niet op in, wat ik ervan vind...

Niks meer te betekenen hebben onder de Nl skins..
Skinheads heb je in vele landen, ze dragen bijna allemaal dezelfde kleding!

De kisten Met Gele,rode,of witte veters!
Bretelse...
Een camouflage broek komt ook vaak voor!
En natuurlijk de bomberjacks....

Hij heeft wel gelijk in dat veters niets betekent onder skins.

En wat jij zegt is beetje de standaard look van hoe ze in de jaren 70/80 erbij liepen.

Ja maar dat is ook zo gebeleven...
Hoe ziet een skin van deze tijd eruit..?!
Nog steeds hetzelfde....

Hoe ziet een skin van deze tijd eruit..?!
Nog steeds hetzelfde....

Stelling: skin houden niet van afwisseling :o ;-)

even on-topic:
Maar is de betekenis in de loop der jaren dan niet veranderd (al dan niet door het toedoen van "wazi's")?

Wazi's vinden het stoer om met hun rechter hand omhoog te staan, en te roepen ''sieg heil'' :gaap:
Vaak genoeg meegemaakt in de stad bijvoorveeld..
Echt van die ernome kneuzen..:frusty:
Ik zou me dood schamen tegen over me opa & oma..

Maar je hebt verschillende skins, en vergeet dat niet...
Zeg "pogo kereltje"...

Ga je nou een skinhead vertellen hoe een skinhead er uit ziet en wat de kleding codes wel/niet zijn? Ben je wel helemaal lekker bij je hoofd?

Over het algemeen verschillen de kleurencodes per regio/land, maar het is meer iets dat in de jaren 80 wat betekende. Ik loop zelf af en toe ook met witte veters en witte bretels, gewoon omdat de witte veters mooi staan in zwarte kisten, zelfde geld voor de bretels. En veel van mijn vrienden doen dat ook, ik zelfs gekleurde mensen die met witte veters rondlopen.

In NL heeft het in ieder geval nog maar weinig tot geen betkenis, mensen op straat zullen het misschien, maar skins onder elkaar weten dat het niet speciaal een betekenis hoeft te hebben.

Ga maar lekker verder "pogoen" kereltje (als je dat pogo kan noemen, lijkt meer op liefkozen wat jullie op hardcore festen doen).

Blaat...:Gaap:
Als ik over straat loop zeggen ''buitenlanders'' doe er witte veters in dat is mooi en vet stoer..
Maarja daar ga ik niet op in!
Kijk ik heb weer rode veters, omdat ik het mooi vind, maar vele ''buitenlanders'' weten wat het betekent, en die zullen vast niet denken... O hij vind het alléén mooi...
Bijna iedereen weet/denkt als hij iemand op straat ziet met witte of rode veters.. O dat is zo'n nazi... :gaap:
laatste aanpassing

even korte conclusie.. Voor Skins hebben de "kleurencodes" die in de jaren 80 zijn ontstaan geen betekenis meer, maar de niet-skins zien het nog wel zo...

Skins staan (in mijn ogen) bekend om duidelijk voor hun standpunten uit te komen, en kleding als een van de communicatiemiddelen daarvoor.

Hoe haal ik als niet-skin de "echte" uit de niet-echte :/
En hoe zit het nu met de spinnenwebben-tatoo's??
Pogo kereltje> knulletje, dat komt omdat dat VROEGER de mode was onder extreem rechtse/nationalistische skins (jaren 80), die kleding codes zijn in de loop van de jaren vervaagd en nu kan ELKE skin er zo bij lopen zonder er iets mee te bedoelen. Door films als American History X, romper Stomper, Pariah, enz krijgt iedereen het beeld dat het zo is + dat mensen zoals JIJ dat soort dingen vooral lekker door blijven vertellen waardoor steeds meer mensen gaan denken dat het nog echt zo is ook. Het is iets van vroeger.

Nicolle> vaak zitten de bombers onder de patches, als ze extreem rechts zijn met ss patches, AH patches en andere extreem rechtse onzin. Niet racistische hebben vaak gewoon patches van bands en muziek die ze goed vinden (ska, 2-tone, Oi!). Verder kan je heel veel aflezen aan tatoos, een afbeelding van SS of WP zegt genoeg lijkt mij zo.

Het spinneweb is een van de meest gebruike skinhead tatoos. Zitten ook meer betekenissen aan, verschilt per regio/land. Het kan "het web van het leven" betekenen, maar ook dat je iemand vermoord hebt (dan zit er nog een vliegje in getatoeerd<---vooral in Rusland). Maar over het algemeen is het een tatoage die staat voor je toewijding aan de skinhead scene.

Maar het komt veel voor en hoeft dus niets te beteken.
laatste aanpassing

Das net als met Lonsdale, fubu en is ook het geval als je een net pak draagt.

Jij hecht er misschien geen waarde aan, maar anderen doen het zeker wel. Kleren maken de man.
Dat is absoluut zo, maar de instelling van Skins is meestal dat iedereen ze toch al beoordeelt op hun uiterlijk, dus het boeit toch geen reet meer hoe ze er bij lopen
laatste aanpassing

Boeit jou nou hoe je erbij loopt, gaat toch om je gedachtegoed?

Maar deze discussie hebben we al es gehad en ergens heb ik wel respect voor jullie, maar het is iig nx voor mij ;P
Niet? :P

oke, ik ga ook maar ff mijn mening geven aangezien ik in nederland woon en daar mag dat!!! jah jah, ik ben het met veel van jullie eens maar mede dankzij een slechte reputatie van onze rechtse medemens dankzij foutive en opgeblazen meldingen in het nieuws denken een hoop mensen al gauw dat de linkse bewegingen niks doen, maar ik vind dat links en rechts gewoon lekker zn gang mag kunnen gaan want we hebben hier vrijheid van menings uiting, dus waarom zou een rechtse niet mogen laten zien dat hij/zij recht is???

Nee, ik ben van mening dat uiterlijk belangrijk is en dat je erop word afgerekend. Zowel positief als negatief bedoelt.

Hoe ik over bepaalde zaken denk komt natuurlijk ook terug in mijn kleding, dat is niet te voorkomen. Zo zal je me niet snel met bijvoorbeeld een dikke goude ketting zien rondlopen of met een vlinderstrik om :P

Dus waarom zou je zoveel moeite doen om je te kleden om te laten zien waar je bij hoort?

Kijk, soms kan het leuk zijn, zoals Sensation White en Black, dat iedereen hetzelfde aan heeft, maar toch niet in het dagelijks leven.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg :)

dus waarom zou een rechtse niet mogen laten zien dat hij/zij rechts is???

Waarom wil je dat perse laten zien dan?

Waarom wil je dat perse laten zien dan?

Eigenlijk is het de vraag: waarom wil je dit op feesten laten zien????

als je je wil uiten dan doe je dat overal het is een gevoel in je dat kan je niet wegstoppen ook niet op een feest

2 reinbier aka goudse kaas is de baas> Maar op basis van de kleding die iemand draagt beoordeel jij wel mensen..

Brengt een rotsfeer met zich mee, want dat kan botsen. Terwijl die andere persoon misschien wel, net zo goed als jij, in hard en nieren helemaal voor die muziek gaat :S

ik en rein veroordelen niemand, maar volgens mij word dat nu bij ons wel gedaan aangezien wij gelijk als rechtse worden aangewezen. je mag toch zeker wel laten zien dat je voor iets staat? ik bedoel dit niet racistisch maar hoeveel turkse en marocaanse mensen lopen er niet met een vlag van hun land rond??? en dan mogen wij geen nederlandse vlag hebben op onze kleding??? wie worden hier nu gediscrimineerd???

Foto commentaar van reinbier aka goudse kaas is de baas

zaterdag 10 april 2004 om 09:51

verkeerde feessie cker

ik en rein veroordelen niemand

Gelukkig dat jij en rein niemand beoordelen :/

je mag toch zeker wel laten zien dat je voor iets staat? ik bedoel dit niet racistisch maar hoeveel turkse en marocaanse mensen lopen er niet met een vlag van hun land rond??? en dan mogen wij geen nederlandse vlag hebben op onze kleding??? wie worden hier nu gediscrimineerd???

En dit vind ik een beetje standaard praat, dat al duizend keer uitgekauwd is.

Brengt een rotsfeer met zich mee, want dat kan botsen. Terwijl die andere persoon misschien wel, net zo goed als jij, in hard en nieren helemaal voor die muziek gaat

en daar ging het mij om. Snap de achterliggende gedachte wel, maar juist omdat iedereen die zo nodig moet "uiten" op feesten krijg je die vervelende sfeer op feesten, omdat mensen elkaar zonodig aan moeten kijken op hoe ze eruit zien.

Nu kan je wel roepen; hun probleem, moeten ze maar niet doen... Maar helaas, het gebeurd toch. Vandaar dat er een verbod is op dat soort kleding op feesten.
Maar waarom die "extreme standpunt/mening-dragende kleding" niet achterwegen laten. Omdat je een leuk feest wil hebben, zonder gezeik.
laatste aanpassing

het is een gevoel in je dat kan je niet wegstoppen

sorry, maar dat gevoel is mij totaal niet bekend... leg es uit..

weet je wat liefde is een gevoel
zoiets voel ik voor holland
en voor hardcore
als jij verliefd bent uit je dat toch ook
ik uit mijn voorliefde
aan holland ook .

Als ik verliefd op een meid bent draag ik ook geen shirt met haar naam erop, jij wel?

ik en rein veroordelen niemand, maar volgens mij word dat nu bij ons wel gedaan aangezien wij gelijk als rechtse worden aangewezen

Ik ben ook rechts en ik kan me ook normaal kleden, dus het kan wel ;)

tja, ieder zijn smaak.

maar jij vind dus dat je aan mijn kleding kan zien waar ik voor sta??? nou vertel dan maar is viptweak, waar sta ik voor en hoe denk ik er over????

maar nee mensen hij is niet bevooroordeeld hoor. je heb zeker ook nooit een kettinkje gehad met een naam er op

maar jij vind dus dat je aan mijn kleding kan zien waar ik voor sta??? nou vertel dan maar is viptweak, waar sta ik voor en hoe denk ik er over????

Je ziet er zwart uit met een wit ei op je kop :p
Weet ik veel hoe jij eruit ziet.

maar nee mensen hij is niet bevooroordeeld hoor. je heb zeker ook nooit een kettinkje gehad met een naam er op

Ik geef alleen maar aan dat kleding de man maakt, dus dat je altijd word afgerekend op wat je draagt, ook onbewust.
Waarom denk je dat verkopers in pak staan? Om erop afgerekend te worden als een stabiel betrouwbaar en zakelijk persoon.

En tuurlijk heb ik in mn puberale jaren een kettinkje gedragen, maar nu doe ik dat niet meer.

maar okey, jij loopt in lonsdale net als vele ander die zich wel netjes gedragen... maar d'r zijn er een aantal die het niet kunnen... deze zorgen elke keer voor rellen...wij en andere organisaties krijgen het elke keer aan het stok met gemeentes die eventueel je feest verbieden.... jammer dan voor diegene die zich wel kunnen gedragen en dan moet je niet kwaad worden op organisaties omdat ze kleding regels instellen, maar op diegene die het voor jullie verneuken....extreem rechtse gasten in de zelfde kleding die zich niet kunnen gedragen...

anders hadden die kleding regeles helemaal niet gehoeven...maar daar houden de extreem rechtse gasten geen rekening mee... maakt mij geen reet uit hoe je denk maar hou er rekening mee dat je het niet op feesten doet... het kan nadelig zijn voor de party organisatie...
laatste aanpassing

Viptweak en Nicolle stelden best wel een goede vraag eigenlijk... waarom willen sommigen toch zo graag op feesten laten zien dat ze rechts zijn???? (vooral als je WEET dat heel erg veel mensen "dat soort kleding" dragen om te laten zien dat ze een hekel hebben aan "buitenlanders".. dat kan toch niet ontkend worden!)
laatste aanpassing