Partyflock

Forumonderwerp · 674221

waarom zijn rechtse symbolen en dergelijke wel verboden op feesten en extreem linkse niet iedereen heeft toch recht op meningsuiting

Wat links minder slecht maakt als rechts is dat links voor iedereen is en geen onderscheid maakt tussen kleur, afkomst

Onder Stalin zijn er meer rassen "gezuiverd" dan onder Hitler hoor.

, enz. Links is sociaal, je bent met z'n allen bezig en iedereen heeft evenveel recht op een goed leven

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA :P :P :P
Goeie grap, maar niet op waarheid gebasseerd. :D

Rechts daar en tegen is juist verdeeld over groeperingen die tegen anderen zijn. Ieder voor zich en schijt aan de mensen die het moeilijk hebben.
[quote]
Onzin, maar in een liberale samenleving ben je verantwoordelijk voor jezelf, ja. Daar staat dus ook meer vrijheid tegenover.

[quote]
Extreem links en Xtreem rechts tegenover elkaar kan al gevaarlijk zijn

Meestal kunnen die makkelijk door 1 deur hoor.
Hitler was natuurlijk een facist, maar heeft ook erg veel sociale wetten ontwikkeld en was op veel politieke vlakken duidelijk links.

Stalin was een communist, maar op veel vlakken redelijk rechts.

VlaamsBlok heeft een paar extreemrechtse punten, maar voor het grootste gedeelte zijn ze centrum en zelfs links.

Je kan die scheiding niet makkelijk trekken.

En ja... ik heb shirts met CCCP en Che

En ik heb stropdassen..duidelijk een rechts symbool.

Viptweak 26 april 2004 23:02

neej maar dat bedoel ik ook niet ik bedoel dat mag niet omdat het tegen christenen is ofzo.. serieus mag echt niet! weet niet de precieze reden

Raar, pentagram staat voor earth,wind,fire,water en de 5de punt is soul.
Als die punt naar boven wijst, stel je het geestelijke boven het materiale (wit) punt naar onder stel je materie voor op het geestelijke (zwart).

en rode veters kan (behalve links) helaas ook betekenen dat je iemand van een ander ras in elkaar hebt getrapt

Onzin. Rode veters staan of voor extreem links of voor facisme.
Dus eigenlijk betekent het nx

En wat zit er op zo'n pakje ... ?
Noh dan.

Geen hakenkruis hoor. En uniformen van de hitlerjugend worden nog steeds gedragen (of waar dacht je dat scouting van geinspireerd was?)

leuke redenatie. Kun je nog steeds niet vergelijken met de imperialistische, totalitaire regime van een hitler. Deze was puur gericht op haat. Per definitie zijn linkse denkbeelden niet op haat en ongunst/jaloezie berust, maar op samenwerking en vooruitgang

Ja, Stalin was erg opbouwend bezig met zijn zuiveringen

Stalin doodde veel mensen omdat ie door drug-gebruik, internationale druk, tekort in financiële/militaire middelen een parnoia had gecreëerd. Dit had niets te maken met zijn linkse denkbeeld, maar zijn moordpartijen waren puur gebaseerd op een ziekte

Dat telt ook voor Hitler.

Er staat nergens in linkse ideologiën dat er bepaalde rassen inferieur zijn,

Dat staat ook niet in rechtse ideologien.
En je kan best rassen zuiveren en toch links zijn...

Dit terwijl extreem rechts juist fascismem racisme, nationalisme, partiotisme en geweld verheerlijkt. Hierbij maakt het niet uit wie de leider is.

Wel es van USSR gehoord? Dat was volgens mij geen extreem rechtse samenleving.

Extreem rechts discrimineert, extreem links laat iedereen in zijn waarde

Extreem rechts hoeft niet te discrimineren. En extreem links laat niemand in hun waarde.

tering, jij leest gewoon echt niet.

als je echt had gelezen wat er stond, had je begrepen dat het over de basis van de denkbeelden gaat en dat de uitwassen aan linkse kant aan de leiders te wijten is, en aan de rechtse kant staan die uitwassen juist als regel geschreven (anti-semitisme, fascisme etc.)

je bent echt een dom jongetje, viptweak :bah:

echt, lees toch is een keer wat er staat voordat je van die onzin te berde brengt!
Zowel linkse als rechtse uitingen moeten op feesten verboden worden. Je komt op een feest toch verdomme om een leuke tijd te hebben en niet op je politieke voorkeur te uiten ?
ik moet toch zeggen dat voor een reltopic er vrij serieus wordt gediscuseerd :P

Inprinciepe is Communisme het mooiste systeem, alleen heeft het tot nu toe altijd de verkeerde leiders gehad zoals bijv. Stalin.

En voor op feesten:

Ik denk dat een CCCP of Che shirt minder agressie wekt en uitstraald dan een hakenkruis, vandaar dat het ene wel en het ander niet word getolereerd.

Kijk: als je een CCCP-shirt draagt is dat volgens mij gewoon retro. Ik zie dezelfde shirtjes met Italia, Turkye, Oranje met leeuwtje, Jamaica, Australië enz... De CCCP is een land dat een hoop doden op zijn geweten heeft, maar dat geldt ook voor Turkije (Armeense genocide) en Amerika (Indianen, Vietnam, Irak enz.), maar ik weet zeker dat er geen direct verbod zou komen als je een strak wit shirt aan zou trekken met een Amerikaans of Turks vlaggetje...

Che Guevara was niet direct een dictator die (een hoop) doden op zijn geweten heeft. In ieder geval niet hier in Europa. Hitler heeft wél veel slachtoffers gemaakt in Nederland. In Groot Brittanië ligt dit bijvoorbeeld al veel minder gevoelig omdat zij nooit onder Duits bestuur hebben hoeven leven.
Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat je met een Stalin-shirt weinig commentaar zou krijgen, omdat dit simpelweg niet zo'n 'icoon van het kwaad' is hier in NL (hoewel hij meer doden dan Hitler op zijn geweten heeft).
Maar ik kan me zo voorstellen dat een Stalin-shirt je in veel Oostbloklanden op een flink portie klappen zou komen te staan omdat daar die anti-communistische sentimenten veel sterker zijn (bij de meeste mensen).

Het heeft van alles te maken met referentiekaders van mensen.

tering, jij leest gewoon echt niet.

Jij ook niet, want dan had je gezien dat ik niet alleen op jou reageer.

als je echt had gelezen wat er stond, had je begrepen dat het over de basis van de denkbeelden gaat en dat de uitwassen aan linkse kant aan de leiders te wijten is, en aan de rechtse kant staan die uitwassen juist als regel geschreven (anti-semitisme, fascisme etc.)

Anti-semitisme heeft niets met fascisme te maken. Dat er toevallig 1 fascist anti-semiet was wilt niet dat zeggen dat die denkbeelden daarmee doordrenkt zijn.

Ik ga het absoluut niet opnemen voor fascisme, maar als jij in de idealen van het communisme gelooft, dan zal je ook moeten openstaan voor fascisme.

echt, lees toch is een keer wat er staat voordat je van die onzin te berde brengt!

Beredeneer niet alleen je eigen denkbeelden, ook die van een ander.

je bent echt een dom jongetje, viptweak

Tis dat een eikeltje als jij het zegt, anders had ik het serieus genomen :P
laatste aanpassing

Inprinciepe is Communisme het mooiste systeem, alleen heeft het tot nu toe altijd de verkeerde leiders gehad zoals bijv. Stalin

In welk land werkt het communisme dan wel goed?

Maar ik kan me zo voorstellen dat een Stalin-shirt je in veel Oostbloklanden op een flink portie klappen zou komen te staan omdat daar die anti-communistische sentimenten veel sterker zijn (bij de meeste mensen).

Dit klopt ja.
In Polen zijn ze bijvoorbeeld meer anti-rusland en hebben ze minder problemen met Duitsland.
vanuit een democratische instelling functioneert het communisme niet. Maar communisme neemt wel veel onzekerheid weg bij mensen omdat er voor hun gedacht en beslist wordt.

Houd China in de gaten. Dat wordt een communistische grootmacht a la cccp, maar dan met geld
laatste aanpassing
maar ik ben geen communist.

en vind dat de huidige "gabbers" wel een heel trieste kledingkeus hebben.

In welk land werkt het communisme dan wel goed?

Zo ver ik weet nergens, en dat is mede dankzij of de al genoemde verkeerde leiders. Maar ook zeker dankzij gigantische tegenwerking van de V.S. doormiddel van handelsblokkades en dergelijke. Soms gaat het zo ver dat de V.S. militair gaat ingrijpen (Vietnam, Cuba).

Maar Communisme blijft het mooiste systeem, maar misschien is het wel een utopie en zal het dus nergens haalbaar zijn.
China is het meest kapatalistische land wat ik ken. Communisme bestaat er slechts nog op papier.

Communisme is het idee dat wanneer je mensen alles afpakt dat zij zich voorbeeldig gaan gedragen.;)
laatste aanpassing
ik snap best dat een hakenkruis agressiever over komt dan een cccp of she-dinges shirtje

maar waarom moet dat rood/wit/blauw nou verboden worden? das toch zooo mooi! beetje vaderlandsliefde.

als dat wat meer was in nederland dan zou het misschien een stuk beter gesteld zijn met nederland, en met de mentaliteit van de (mede)nederlanders
het is een mooi ideaal beeld dat iedereen elkaar lief vind en dat niemand ooit ziek wordt maar mja... ik vind het ook mooi als er nu een mooi geldbedrag op mijn rekening gestort krijg

al klinkt het nog zo mooi, het zal niet gebeuren
maar waarom moet dat rood/wit/blauw nou verboden worden? das toch zooo mooi! beetje vaderlandsliefde

heb je in principe helemaal gelijk in

maar ik vind wel dat de grenzen snel vervagen met zulke flauwekul...
ik snap dan ook heel goed dat bijvoorbeeld party-organisatoren hier een duidelijk beleid in willen voeren.

en als je daar echt wakker om kan liggen dan is dat wat mij betreft ook niet helemaal gezond.... toch?

Houd China in de gaten. Dat wordt een communistische grootmacht a la cccp, maar dan met geld

Enig echt communistisch land is Noord-Korea...nou nou wat zou ik daar graag willen wonen :s :s

CCCP had ook best veel geld, een oost-duitser was ook absoluut niet arm, alleen ze konden niets met hun geld doen.
Pas toen het kapitalisme zn intreden deed onder de noemer democratie werden ze straatarm.

maar waarom moet dat rood/wit/blauw nou verboden worden? das toch zooo mooi! beetje vaderlandsliefde.

Omdat nationalisme en discriminatie erg dicht bij elkaar liggen, de een kan het onderscheid wel maken, de ander niet.

Enne...je draagt die kleuren toch niet omdat je zo van NL houd he ;)

Wat ik dan wel raar vind is dat je bijvoorbeeld wel een rood shirt met een groene ster mag dragen.

ff opmerking tussen door ;)

het communisme dat (extreem)links aanhangt heeft niks met het communisme te maken zoals we dat kennen in rusland en china enzo.
maar is puur gebaseerd op de ideeën van karl Marx.
dus iedereen die roept dat links voor dat soort communisme is snapt het echt niet :)

en over het feit dat extreemlinkse simbolen niet verboden worden op feesten heeft er gewoon mee te maken dat die mensen komen om te feesten en geen problemen opleveren
en mensen met extreem rechtse simbolen en roodwitblauwe vlaggen zijn juist vaak de probleemmakers op feesten.

maar het beste zou natuurlijk zijn als iedereen zijn politieke voorkeur thuis laat en gewoon een shirtje aandoet van zijn favo dj of zo
iets wat ook met de muziek en het feesten te maken heeft :)
en als je daar niet mee kan leven dan hoor je niet op feesten thuis :[
klaar punt uit. ophoeren en terug naar de kleuterschool :[

edit -> en de mensen die tegenwoordig blijven roepen dat nederland een links land is moeten ook maar es terug naar de basisschool of zo, want met cda en vvd in de regering kan je niet van links spreken :)
laatste aanpassing
ik heb ook na een feest een paar flyers gekregen en op een paar van die feesten stond ook: geen extreem rechtse of linkse uitingen

op de meeste staat geen extreem rechts, terwijl die feesten dan weer discrimineren ;)
precies diviner :D

maar het beste zou natuurlijk zijn als iedereen zijn politieke voorkeur thuis laat en gewoon een shirtje aandoet

Helemaal mee eens !! :D :D

Onzin. Rode veters staan of voor extreem links of voor facisme.

gelul... rode veters staan voor anarchisme oftewel links...

dat er vervolgens domme wazi's (alhoewel dat dubbelop is) zijn die denken dat het staat voor, dat je iemand van een ander ras in elkaar hebt getrapt, dat laat alleen maar zien dat ze dus echt dom zijn...

ik vraag me trouwens af waarom de topicopener zich daar druk om maakt... omdat ie misschien zelf een wazi is??
laatste aanpassing

rode veters komen vanaf de molukken vandaan

Rode veters betekent bij sommige groepen rechts-extremistische skins écht dat je iemand van een ander ras hebt doodgetrapt.
laatste aanpassing

en extreem rechts en extreem links is geen meningsuiting,dat is aanzetten tot haat en schaapjes gedraag van klootjesvlok wat graag met een paar gebroken ribbeem het ziekenhuis in willen.
dat soort symbolen hoort niet op een een feest.
dus laat je uitingen lekker thuis enzo.

zo is dat!

Rode veters betekent bij sommige groepen rechts-extremistische skins écht dat je iemand van een ander ras hebt doodgetrapt

Die dragen geen veters, die tatoeren een traan.

dat soort symbolen hoort niet op een een feest.
dus laat je uitingen lekker thuis enzo

Mee eens. Alleen je ziet wel dat communisme tot cult status in de mode wereld verheven word, waardoor je het ook in het uitgaansleven tegenkomt.
Artiest {SHOWLIST artist 75199, 42686}
allemaal bullshit over die veters.

kleur veters staat in de skinheadscene eigenlijk helemaal nergens voor, voor de 1 betekend het de groep waar hij bij hoort, de muzieksoort waar hij van houd (wit/zwart=ska rood/geel=oi) en de ander neemt die kleur omdat hij m simpelweg mooi vind of bij de rest van zn kleding vind passen ;)

Alleen bij rechtsextremistische "skins" zie je veel witte veters. terwijl die juist in tegenstelling tot traditionele skins over het algemeen niet van ska houden maar van RAC of oi
laatste aanpassing

Witte veters kunnen bij Skins ook betekenen dat je homo bent.

Origineel komen die gekleurde veters van voetbalclubs, dus niet echt politiek getint ofzo.
idd, die vergat ik nog, voetbal doet ook erg mee in de kleur van je veters idd. maar vooral ook je vriendengroep.

homoskins, oftewel gewoon kale homo's dragen wel zakdoeken in hun broek om aan te geven waar hun sexuele voorkeur ligt...

een gele staat voor: ik ben in voor plassex
een bruine: ik ben in voor poepsex
een zwarte: ik doe aan sm

en verder weet ik het niet... maar het is serieus!
nutty wat weet je dat allemaal goed :p
hahaha, idd, die heeft zich wel heer erg "verdiept?" in de homoskinscene ;)

en met groene veters zijn ze stiekem lid van Greenpeace

en met gele zijn ze toch stiekem Chinees?
laatste aanpassing
Ik vind de naam van dit topic verkeerd!

het moet zijn: Rechts Links en Rechtdoor

:[

ik vraag me af waarom je dit vraagt? Wil je nu zo graag met zo'n keltische kruis of witte veters lopen?

Wat ik niet snap is dat mensen die die zich schuldig maken aan discriminatie zich gediscrineerd voelen als zo iets op een flyer staat. beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt...

En d'r is een vrije menings uiting en dat stopt bij aanzetten tot haat. Daar gaat het vaak mis bij extreem rechts. Dus als organisatie ga je regels maken om groepen die telkens voor problemen zorgen te weren. Gemeentes zijn niet echt blij als er relletjes onstaan en treffen hun eigen regelingen, waar onder het sluiten van locaties/verbieden van feesten. Zeker als er extreem rechts bij betrokken is. Wij (als party organisatie) hebben dat laatst nog onder vonden in Bussum en dat is zeker niet de eerste keer. Dus leer er maar mee te leven.

Doc Martens with coloured laces (white for white supremacists, red for neo-Nazis, yellow for cop-haters) that have made such a statement in Hamburg and Milan. (The shoelace code is no longer as reliable as it once was: some Docs wearers unaligned with white supremacy will sometimes wear white laces on a whim.)

http://www.nizkor.org/hweb/orgs/canadian/council-public-affairs/press/monday-magazine-030393.html

BOOT LACES

The color of the laces in your boots can mean more than you think. Some people wear them to make a statement, others wear them just 'coz they like the color. In the case of the former, the colors mean a lot of different things in a lot of different places. So here's SOME things they can mean in some places.

Black: This usually means freshcut (a new skin) or "I just got these boots and I havent got other laces yet" or even "I could give a fuck about what color my boot laces are!"
White: If you asked most people what this was for they were quickly tell you "White power" but I've heard of skins from NY and New England wearing the white laces in defiance. I know that's why I do. Dont assume either the case without talking to the skin first.
Red: Communism, RASH, Redskin, Leftist politics. "Boneheads" wear it for something about being willing to bleed for their make believe "Aryan race"
Blue: This can mean sXe(straightedge), it can mean cop killer, or even anarchy.
Yellow: I've heard yellow meaning anarchy, looking for ultra-violence (murder, rape etc), being and Asian basher, or liking bananas.
Pink: Gay skinhead, or "Queer basher". Even "Queers bash back." Not neccessarily for gay skins in the latter case, but supporting them.
Green: I've heard all kinds of stuff for this one; Ska fan, SHARP (?), environmentalist, celtic pride
Orange: An FAQ once said this meant "Biohazard fan". I assume they were joking...

http://www.angelfire.com/wv2/sharp/gear.html
laatste aanpassing

EastSideGait >>> de dingen waar je het over hebt zijn instelling die meer aan geld denken dan aan mensen, dieren en natuur.
Dat zijn naar mijn mening veel belangrijkere dingen die ten alle tijden gerespecteerd dienen te worden.
Extreem links is er EXTREEM in doorgeslagen..
Mauzz >>Waarom valt een kraker onder tuig ?? meestal zijn dat wel mensen die verder kijken dan hun neus lang is inplaats van verblind te zijn door geld en commercie.
Bovendien zijn de feestjes altijd super (y)
laatste aanpassing

Mauzz >>Waarom valt een kraker onder tuig ?? meestal zijn dat wel mensen die verder kijken dan hun neus lang is inplaats van verblind te zijn door geld en commercie.

Ben jij dan wel verblind door geld en commercie?
Dat soort figuren zijn meestal helemaal doorgeslagen naar het ongezonde.

Anti-semitisme heeft niets met fascisme te maken. Dat er toevallig 1 fascist anti-semiet was wilt niet dat zeggen dat die denkbeelden daarmee doordrenkt zijn.

Ik ga het absoluut niet opnemen voor fascisme, maar als jij in de idealen van het communisme gelooft, dan zal je ook moeten openstaan voor fascisme

joh, inderdaad, je leest weer zo goed.. Ga is terug naar de basisschool dan.. Ik zei dat fascisme NAAST (een komma, is een leesteken, had je geweten als je gewoon naar school was gegaan, is geen koppelteken, maar juist bedoelt om onderscheidt te maken) anti-semitisme bij een extreem rechts denkbeeld hoort.

LEZEN

L

E

Z

E

N

enm nou hop, lekker terug naar je LOM-instelling

Lytheon>De feestjes die ze geven zijn idd super(y)
Maar kwa leef en denkwijze moet ik echt niets te maken hebben met die vaak extreem-linkse figuren,ze zijn vaak tegen de huidige maatschappij maar als je ziet wat ze doen en hoe ze zich gedragen passen ze gelukkig ook niet in de maatschappij:)

ach rollie, als je met 2 ruigerts hebt gewerkt en je elke maandag weer de verhalen over het weekend moest aanhoren dan blijft er wel eens iets hangen... gelukkig is het alleen dit wat ik onthouden heb :dood:
vind je dat je je rehtse mening mag uiten dan en waar is zo'n menning op gebaseerd als ik mag vragen?>

bodytobody> leer eerst eens discussieren voordat je je ermee komt bemoeien :S

Gayskins op een foto van de Gay Pride parade in Amsterdam (van Partyflock trouwens).

En wat zien we? rode veters, veters betekenen onder Nederlandse skins geen ruk meer, ook de witte niet. Dat denken alleen de wazi's. Zelfde geld voor witte bretels, heeft in NL allebij bijna geen betekenis meer.

Als je iemands politieke voorkeur (van een skin) wil weten kan je beter op de tatoages afgaan, die zeggen veel meer dan welke kleding code ook.
laatste aanpassing
bodytobody> leer eerst eens discussieren voordat je je ermee komt bemoeien

nu we het toch over leren discussieren hebben

fout 1

argumentum ad baculum (oid)
persoonlijke aanval op de man
ofwel een argumentatiefout

leren discussieren lieverd

grtz