Partyflock

Forumonderwerp · 674221

waarom zijn rechtse symbolen en dergelijke wel verboden op feesten en extreem linkse niet iedereen heeft toch recht op meningsuiting

Het toppunt van links is namelijk communisme voor zover ik weet

wat dacht je van anarchisme? de Baader-Meinhof groep? dat is toch wel aardig wat linkser dan het "gewone" communisme

We leven nu anders ook best wel in een links imperium

met een CDA/VVD regering die braaf achter de Amerikaanse president aanloopt? :vaag:

enne... GO ROLLIE! GO ROLLIE! (Y)
laatste aanpassing

:$ my bad...

Een links imperium moet niet vergelijken worden met een EXTREEM links imperium.
laatste aanpassing

We leven nu anders ook best wel in een links imperium

Tja en zo willen de meeste mensen het dus ook :vaag:

nee hoor, ik heb niks verwijderd :/

ik zag et al ;) had nog niet boven mennos tekst gekeken :)

en die 5 punten ster (naam is me ontschoten als punt naar beneden staat is het teken van satan zie je ook altijd in films) mogen ook niet

Pentagram en dat heeft helemaal niets met politiek te maken, het is een levensbeschouwlijk symbool, net als een kruis of een davidster.

En het verschil tussen Facisme en Communisme is redelijk dun, vandaar dat ik het achterlijk vind dat dingen zoals USSR en een hamer+sikkel tegenwoordig mode is.
Pentagram en dat heeft helemaal niets met politiek te maken, het is een levensbeschouwlijk symbool, net als een kruis of een davidster.

neej maar dat bedoel ik ook niet ik bedoel dat mag niet omdat het tegen christenen is ofzo.. serieus mag echt niet! weet niet de precieze reden
laatste aanpassing

tjuss
laatste aanpassing
de organisatie bepaalt dat! en ja ik denk dat de meerderheid hetzelfde denkt. waarom staat het overal op flyers van feesten?

tjuss
laatste aanpassing
ja dat er steeds meer meelopers met bretels en witte veters lopen klopt... worden jullie daar nou niet gek van? 15 jarige kutkinderen die jullie naam als echte ""diehards"" kapot maken? kzou me daar eerder druk over maken

tjuss
laatste aanpassing

haha (Y) jahoor daar hebben we dr weer 1.. :gaap: u heeft zojuist de prijs voor een loos topic gewonnen
laatste aanpassing

en volgens mij bedoet ie niet eens vrijheid van meningsuiting maar vrijheid van kledingsuiting :P:P

(daar staat écht niks over in de grondwet hoor)
laatste aanpassing
jawel :O moet je maar is rondwandelen met een oud nazi officier kostuum. word je opgepakt want da mag nie :P

Rel topic da zeg ik :[

UnRel:[

jawel moet je maar is rondwandelen met een oud nazi officier kostuum. word je opgepakt want da mag nie

Ervaring meej ja? :P

ik weet toevallig 2534% zeker dat Rollie nog nooit heeft rondgewandeld in een nazi kostuum! :P
laatste aanpassing
Niet zeiken, kom gewoon naar een feest om te feesten, en niet om te stoken door een bepaald soort kleren aan te trekken
Tja en zo willen de meeste mensen het dus ook :vaag:

Alleen loopt wel ongeveer iedereen al jaren te zeiken op het beleid in dit land :bah:
rode veters kan ook een teken zijn van extreem links.

Eveneens als een embleem dat je tegen racisme bent.

Ik vind dit evenaals bijvoorbeeld een WP-kruis allemaal niet op een feest thuishoren.

er zijn ook zat rechtse mensen die met anti-racisme buttons enzo lopen hoor! ;)

en rode veters kan (behalve links) helaas ook betekenen dat je iemand van een ander ras in elkaar hebt getrapt :/

maar verder ben ik t helemaal met je eens... waarom zou je in godsnaam dingen aantrekken of om je nek hangen waarvan je wéét dat t provocerend is? dat is toch gewoon expres voor anderen t feestje willen verzieken?

ik bedoel, ik ben óók best wel een btje trots op Nederland, maar je ziet *mij* niet met roodwitblauwe elastiekjes in mn haar lopen! :@
laatste aanpassing

tering, wat een simpele ziel die deze vraag stelt..

waarom mag links wel?

omdat links geen uitroeiing van volkeren aanhangt

waarom rechts niet?

omdat rechts dat wel aanhangt.

waarom jij simpel bent?

omdat je bovenstaand niet zelf kan bedenken.

ik hou t maah gewoon bij rechtdoor:)
Een mens is een kuddedier dat ook weer heel egoistisch is.

Ieder mens heeft een rechtse en een linkse kant, dus waarom zou je je andere kant verlochenen???

Met wedstrijden van het Nederlands elftal en met koninginnedag ben ik trouwens volledig in het oranje met rood wit blauwe stiekjes in mijn haar en als make-up.

Darkskywise (L)

ja, maar jij staat daar dan niet met je rechterarmpje omhoog "Holland Volland" te roepen :P

:lief:
body to body:bow:

jawel moet je maar is rondwandelen met een oud nazi officier kostuum. word je opgepakt want da mag nie

lul geen stront, dit mag echt wel zolang je maar geen hakenkruizen op je pakje hebt

ze zouden echt jullie stem af moeten nemen, of jullie een enkeltje marroko moeten geven

lul geen stront, dit mag echt wel zolang je maar geen hakenkruizen op je pakje hebt

En wat zit er op zo'n pakje ... ?
Noh dan. :[

Ofzo.
In Nederland heerst een politiek correcte centrum-linkse moraal, die door de media wordt ondersteund. Links is normaal, en rechts wordt meteen extreemrechts.
laatste aanpassing

Daarom hebben we natuurlijk ook gekozen voor een centrum-rechts kabinet he?

errug logisch... :vaag:
Het feit dat er gekozen is voor een centrum rechts kabinet hoeft dit niet in de weg te staan. De meeste belangrijke posten op ministeries, omroeporganisaties en kranten zijn nog bemand door mensen met een sterk linkse mening.

Er is wel een langzame verschuiving zichtbaar, maar dit is vooral op politiek vlak en niet zo zeer op 'mediavlak'.

Daarnaast worden in de media vaak dezelfde 'rechtse' boegbeelden gepresenteerd. Helaas zijn dit vaak no-no's van de bovenste plak.....LPF figuren, Nieuw Rechts en andere aanverwanten.
laatste aanpassing

heb je daar wat statistieken van? ben wel nieuwsgierig eigenlijk :)
Ik geloof dat die gekke meneer wel een beetje een punt heeft.

er heerst altijd een beetje een PVDA sfeertje in kranten, op TV programma's, etc.

(zo komt dat bij mij over iig)
laatste aanpassing
Het is niet mijn stijl om zonder cijfers en feiten een mening te ondersteunen. Maar ik weet dat er door het IPP onderzoek naar gedaan is, maar dat kan ik ff zo snel niet terug vinden.

Centraal stond daar het aantal issues van linkse, dan wel rechtse hoek dat opgenomen werd in de kranten.
laatste aanpassing

(extreem)links word geaccepteerd terwijl die symbolen staan voor dictators die soms erger waren dan Hitler.
2 Mauzz : Wanneer je kijkt naar de kwantitatieve gegevens heb je al volledig gelijk. Maar deze figuren Mao, Stalin, Lenin e.a. hebben niet alleen slachtoffers gemaakt, maar ook de toekomst van de landen die ze bestuurden op de lange termijn onmogelijk gemaakt.

Links is normaal, en rechts wordt meteen extreemrechts.laatste aanpassing: 26 april 2004 11:45

kappen nou! Damn, echt hoor... je snapt zelf het verschil tussen gewoon rechts en extreem rechts, ga het dan niet uit zn context trekken en gebruiken in argumentatie omdat het jou uitkomt. De scheiding tussen normaal rechts (liberaal dus) en extreem rechts (he-laten-we-met-zn-allen-3,6-miljoen-joden-doden-en-60-jaar-na-dato-dezelfde-symboliek-gebruiken-als-toen-ze-dat-deden-want-we-zijn-echt-dom-rechts)

dus domme opmerking.

Maar deze figuren Mao, Stalin, Lenin e.a. hebben niet alleen slachtoffers gemaakt, maar ook de toekomst van de landen die ze bestuurden op de lange termijn onmogelijk gemaakt.

leuke redenatie. Kun je nog steeds niet vergelijken met de imperialistische, totalitaire regime van een hitler. Deze was puur gericht op haat. Per definitie zijn linkse denkbeelden niet op haat en ongunst/jaloezie berust, maar op samenwerking en vooruitgang.

Je loopt nu persoonlijke problemen van de leiders die deze denkbeelden droegen in het denkbeeld zelf te implementeren. En dat is natuurlijk per definitie fout.

om het verschil nog duidelijker te maken:

Stalin doodde veel mensen omdat ie door drug-gebruik, internationale druk, tekort in financiële/militaire middelen een parnoia had gecreëerd. Dit had niets te maken met zijn linkse denkbeeld, maar zijn moordpartijen waren puur gebaseerd op een ziekte.

Lenin heeft nooit echt heel erg veel op zijn geweten gehad. dat was meer de dienst om hem heen, lenin was in essentie een ware dromer, iemadn die dacht iets te kunnen bereiken, maar verdwaalde in zijn eigen denkbeelden en later weggewerkt door Stalin.

Dit soort persoonlijke ziektes en problemen hebben niets te maken met het denkbeeld wat ze aanhangen.

Er staat nergens in linkse ideologiën dat er bepaalde rassen inferieur zijn, er staat nergens dat je die moet uitroeien, er staat nergens dat je mensen ongelijk mag behandelen. De voorbeelden die jij geeft die vele moorden op hun geweten hebben, kloppen niet, omdat je nu doet alsof zij representatief zijn voor het denkbeeld. Dat zijn ze dus niet. Het ligt duidelijk aan de leider of dat het een bloederig haatregime is of niet.

Dit terwijl extreem rechts juist fascismem racisme, nationalisme, partiotisme en geweld verheerlijkt. Hierbij maakt het niet uit wie de leider is.

bij links maakt dat dus wel uit. Dat is het verschil.

en nu kappen met die verschrikkelijke kortzichtige argumentaties (ik weet het, het is maandag, maar het scheelt mij typwerk)

dank u
laatste aanpassing

Extreem rechts discrimineert, extreem links laat iedereen in zijn waarde (behalve de extreem rechtse)

Extreem rechts discrimineert, extreem links laat iedereen in zijn waarde

nou... als je zeg maar een
- rijke industrieel bent
- een boer met een nertsenfokkerij of legbatterijkippen
- manager van een McDonalds vestiging bent
- werkt voor een grote bank o.i.d.
- een hoge pief bent bij een bedrijf dat inversteert in Nigeria (Shell) o.i.d.
- werkt bij de Amerikaanse ambassade
- bewaker bent van militaire bases

dan zijn er zeker wel extreem-linkse mensen te vinden die je naar het leven kunnen staan...
laatste aanpassing

Idd extreem links zorgt ook voor tig keer meer problemen dan extreem rechts..
Denk bijvoorbeeld aan dat anarchistische krakertuig..
Maar beiden horen hier niet thuis.

neej maar dat bedoel ik ook niet ik bedoel dat mag niet omdat het tegen christenen is ofzo.. serieus mag echt niet! weet niet de precieze reden

Raar, pentagram staat voor earth,wind,fire,water en de 5de punt is soul.
Als die punt naar boven wijst, stel je het geestelijke boven het materiale (wit) punt naar onder stel je materie voor op het geestelijke (zwart).

en rode veters kan (behalve links) helaas ook betekenen dat je iemand van een ander ras in elkaar hebt getrapt

Onzin. Rode veters staan of voor extreem links of voor facisme.
Dus eigenlijk betekent het nx ;P

En wat zit er op zo'n pakje ... ?
Noh dan.

Geen hakenkruis hoor. En uniformen van de hitlerjugend worden nog steeds gedragen (of waar dacht je dat scouting van geinspireerd was?)

leuke redenatie. Kun je nog steeds niet vergelijken met de imperialistische, totalitaire regime van een hitler. Deze was puur gericht op haat. Per definitie zijn linkse denkbeelden niet op haat en ongunst/jaloezie berust, maar op samenwerking en vooruitgang

Ja, Stalin was erg opbouwend bezig met zijn zuiveringen :s :s

Stalin doodde veel mensen omdat ie door drug-gebruik, internationale druk, tekort in financiële/militaire middelen een parnoia had gecreëerd. Dit had niets te maken met zijn linkse denkbeeld, maar zijn moordpartijen waren puur gebaseerd op een ziekte

Dat telt ook voor Hitler.

Er staat nergens in linkse ideologiën dat er bepaalde rassen inferieur zijn,

Dat staat ook niet in rechtse ideologien.
En je kan best rassen zuiveren en toch links zijn...

Dit terwijl extreem rechts juist fascismem racisme, nationalisme, partiotisme en geweld verheerlijkt. Hierbij maakt het niet uit wie de leider is.

Wel es van USSR gehoord? Dat was volgens mij geen extreem rechtse samenleving.

Extreem rechts discrimineert, extreem links laat iedereen in zijn waarde

Extreem rechts hoeft niet te discrimineren. En extreem links laat niemand in hun waarde.
waarom zijn rechtse symbolen en dergelijke wel verboden op feesten en extreem linkse niet iedereen heeft toch recht op meningsuiting

Wedden dat de topicstarter niet vindt dat een imam mag oproepen tot haat?...
Heb jij wel eens mensen gezien op feesten die echt extreem-linkse uitingen bij zich droegen? Zo ja, wat dan? Dan denk ik niet aan shirtjes van Che Guevara, afbeeldingen van de Sovjetunie of de DDR, wat nu bijna een cultstatus heeft in de mode. Daar zit dus ook geen boodschap achter. Ik heb nog nooit iemand gezien met een shirtje van de Rote Armee Fraktion, de Rode Brigades, RARA of zoiets...
Die zit er wel achter keltische kruizen, '88', witte veters e.d. wat men niet op feesten wil. Als je even naar de geschiedenis kijkt zie je waarom mensen daar moeite mee hebben.
Ik snap niet waar de topicstarter zich druk om maakt, heeft iemand uberhaupt serieuze en massale extreem-linkse uitingen gezien op een feest? Ik niet, en ook niet op de goa en drum &bass feestjes waar ik eerder kwam...

bodytobody: en nu kappen met die verschrikkelijke kortzichtige argumentaties (ik weet het, het is maandag, maar het scheelt mij typwerk)

Goh, ik kan me iemand herinneren die vaak zijn kortzichtige gal over de VS spuwt en waar het zelf ook vaak ontbreekt aan argumenten. Iemand waarvan zijn overtuiging groter is dan dat hij feiten aanvaard. Komt die jou niet bekend voor, kijk maar hier bijvoorbeeld...
https://partyflock.nl/SECTION/forum/ACTION/showtopic/TOPICID/672074
laatste aanpassing
Ik heb zelf niet veel kaas gegeten van politiek , dus daar kan ik niet echt een mening over geven .

Maar als ik een dokus met een keltisch kruis om zijn nek zie lopen op een feest , dan kan die dokus net zo goed recht in mijn gezicht zeggen "Hee vuile zwarte , rot op hier"

ik beschouw dat als een belediging , en daar mijn handen van jeuken :@
laatste aanpassing

Begrijp het soms ook niet..
Laat sommige zich lekker hollander voelen!
Andere voelen zich toch anders.
2 Medicman :
Misschien omdat die linkse minder tot last zijn als rechtse ?

Persoonlijk denk ik dat we juist van linkse kant de rotzooi hebben, denk eens aan krakers, milieufacisten, vluchtingenwerk enzo ...... Kost me een partij geld.....
(he-laten-we-met-zn-allen-3,6-miljoen-joden-doden-en-
60-jaar-na-dato-dezelfde-symboliek-gebruiken-als-toen-ze-dat-
deden-want-we-zijn-echt-dom-rechts)
Dus domme opmerking.

Ik denk dat jou opmerking dommer is. (Extreem)rechts en (neo)
nazisme komen weliswaar naast elkaar voor, maar zijn niet onderling uitwisselbare termen en ideeen.

Dit terwijl extreem rechts juist fascismem racisme, nationalisme, partiotisme en geweld verheerlijkt.

Ik denk dat je hier de plank een beetje mis slaat. USSR en DDR waren zo mogelijk nog nationalistischer dan de USA. En met nationalisme en patriotisme in de kern is niets mis hoor.
laatste aanpassing
Dames en heren van mijn part mag ut allebei niet allebei kunnen zware ruzie's veroorzaken!

Extreem links en Xtreem rechts tegenover elkaar kan al gevaarlijk zijn maar Neutraal vs neutraal gebeurt er niks waarom niet gewoon beide afschaffen op feesten?

Wat links minder slecht maakt als rechts is dat links voor iedereen is en geen onderscheid maakt tussen kleur, afkomst, enz. Links is sociaal, je bent met z'n allen bezig en iedereen heeft evenveel recht op een goed leven. Rechts daar en tegen is juist verdeeld over groeperingen die tegen anderen zijn. Ieder voor zich en schijt aan de mensen die het moeilijk hebben.

En even voor de duidelijkheid: overal waar extreem voor staat is vaak slecht.

En ja... ik heb shirts met CCCP en Che (y)
laatste aanpassing