Partyflock

Forumonderwerp · 673346
(geen idee of ie al dubbel is maja boeie dan)

Ik blijk al 2 jaar te lijden aan hypochondrie, het zit in mijn familie

zijn er nog meer mensen die dat hebben?
zal wel fijn zijn om er met mensen over te kunnen praten, want het is niet leuk..

(k)

Daar heb je gelijk in.
Met mij gaat het eigenlijk super goed,een hele goede relatie,leuk werk,net een huis gekocht enz enz,ik ben blij met mijn leven en daarom ook zo heel erg bang dat er iets komt wat alles op zijn kop kan zetten!
Maar toch zou ik het liever niet hebben hoor,die angst voor ziekten,nee positief wil ik het zeker niet noemen,want ik vind er niks leuks aan :P
laatste aanpassing
ja inderdaad alles gaat heel goed, me baan met de liefde hoef ik ook niet over te klagen, maja dat is zo'n beetje me enigste probleem

Artiest {SHOWLIST artist 54609, 15191, 54617}
Dat soort leuke dingen als een goede baan, relatie, mooi huis enz enz hebben wel invloed op je gevoel, maar het bestrijdt de oorzaak niet.

Zoals Gupcore al zei, het kan ook averechts werken. Je moet de oorzaak bestrijden. Ik heb nu al een jaar homeopatische medicatie en dat helpt ontzettend. Daarbij zit ik nu in Cognitieve gedragstherapie en dat draagt ook zn steentje bij..
Dat allemaal bijelkaar zorgt ervoor dat ik bijna geen last meer heb van al mn klachten.
De klachten die hierboven ook ongeveer allemaal zijn genoemt.

Dus ik kan iedereen met dezelfde klachten aanraden: Ga eens op bezoek bij een holistisch therapeut en bel Altrecht (voormalig RIAGG)
http://www.altrecht.nl

er bestaan hele goede medicijnen tegen dit soort aandoeningen. bepaalde soorten antidepressiva helpen hier heel goed tegen.

Antidepressieva moet je niet aan beginnen.
Ze helpen goed, that's for sure.
Alleen ze zijn zo verslavend als de herpes en de meesten hebben bijwerkingen die een normaal leven alsnog bijna ondoenlijk maken :S

dat ben ik niet met je eens. ik slik ze ook voor een angststoornis en ik functioneer voor 100 procent dankzij die medicijnen. en ik heb geen last van bijwerkingen

Dan heb jij precies de goeie...
Maar kan je zonder die dingen??

ben bezig met afbouwen nu.. gaat tot nu toe wel goed.. je moet er niet zomaar in 1 keer mee stoppen nee, dan vraag je om problemen

True :yes:
Ik heb homeopathische antidepressieva gebruikt (y) Werkt ook prima...is natuurlijk he??
Geen chemische teringzooi!!

Succes enniewee!
ik heb het niet zo met medicijnen, ik had toen ik 15 was ook valium gekregen (maar dan voor een ander reden) maja ik wil niet meer aan medicijnen verslaafd aanraken

het zit tussen me oren dus ik wil het liever zonder medicijnen doen.

maar homeopatisch? is dat net zoiets als St janskruid?
ik kan je alleen maar aanraden praat er met een vertrouwens persoon over of in een groep.
want als het echt tussen de oren zit helpen medicijnen niet altijd en dan word het in gedachten alleen maar hoopelozer.

en voor de rest kan ik je alleen maar hopen voor je dat het met de tijd beter met je gaat (F)

ik heb dit ook.. en ik heb ook angsstoornissen, paniek aanvallen, hyperventilatie..

help me out :S
angsstoornissen, paniek aanvallen, hyperventilatie..

Pff dat ken ik ja :(
Lieferts, gebruik de zoekfunctie en check op angststoornissen/paniekaanvallen/hyperventilatie en neem effe de tijd om die topics door te lezen want er staat veel nuttige informatie in! Succes! :flower:

tnx (Y)

hmmm oke?!

?!

St Janskuid heb ik nooit gebruikt. Blij toe ook, want dat schijnt ook niet het fijnste middel te zijn. Ik ben vergeten waarom dat was maar bij Altrecht vroegen ze of ik dat weleens had gebruikt. Toen ik negatief antwoordde seiden ze dat ik dat ook maar nooit moest doen om bepaalde (vergeten) redenen. Ik weet nog wel dat ik heeeel errug blij was dat ik dat nooit had genomen toen ik die redenen hoorde, dus het zal nooit fijn zijn geweest :S