neej, ik heb zo een instelling als mijn tijd gekomen is dan ga ik . uit ben ik snel klaar mee.
Maarjah, dat heb je nooit zelf in de hand. Heb vanmiddag ut formulier in de bus gekregen, heb ut weggegooid.. mocht er met mij iets gebeuren heeft me moeder het toch voor ut zeggen... dusjah... maar ze kennen mijn standpunt dus dat zit wel goed
Maarjah, dat heb je nooit zelf in de hand. Heb vanmiddag ut formulier in de bus gekregen, heb ut weggegooid.. mocht er met mij iets gebeuren heeft me moeder het toch voor ut zeggen... dusjah... maar ze kennen mijn standpunt dus dat zit wel goed
Geen idee..? Hoe kom je aan die informatie en klopt dat wel? 4-6 weken vind ik wel héél erg lang...lijkt mij sterk dus 
Laat ik nou zo nieuwsgierig zijn en even kijken op www.jellinek.nl;
Dus als je vaak en veel blowt heb je de kans dat het nog na 7 dagen aantoonbaar blijft in je bloed
Laat ik nou zo nieuwsgierig zijn en even kijken op www.jellinek.nl;
Bij de vraag hoelang cannabis aantoonbaar is, is het begrip halfwaardetijd van belang. Halfwaardetijd is de tijd die het lichaam nodig heeft om de concentratie van een stof in het bloed te halveren.
Bij cannabis moet je echter niet alleen kijken naar het bloed, maar ook naar het vetweefsel. Cannabis wordt namelijk nadat het in het bloed terechtkomt afgegeven aan het vetweefsel. Vervolgens geeft het vetweefsel het weer heel langzaam af aan het bloed. Het zijn dus twee stappen:
-afgifte door bloed aan het vetweefsel
-afgifte van het vetweefsel aan het bloed.
Bij de eerste fase bedraagt de halfwaardetijd 30 minuten, bij de tweede fase afhankelijk van de gebruiker 2 tot 7 dagen. Omdat de afgifte van cannabis vanuit het vetweefsel zo langzaam gaat, blijft cannabis nog zo lang aantoonbaar.
Bij cannabis moet je echter niet alleen kijken naar het bloed, maar ook naar het vetweefsel. Cannabis wordt namelijk nadat het in het bloed terechtkomt afgegeven aan het vetweefsel. Vervolgens geeft het vetweefsel het weer heel langzaam af aan het bloed. Het zijn dus twee stappen:
-afgifte door bloed aan het vetweefsel
-afgifte van het vetweefsel aan het bloed.
Bij de eerste fase bedraagt de halfwaardetijd 30 minuten, bij de tweede fase afhankelijk van de gebruiker 2 tot 7 dagen. Omdat de afgifte van cannabis vanuit het vetweefsel zo langzaam gaat, blijft cannabis nog zo lang aantoonbaar.
Dus als je vaak en veel blowt heb je de kans dat het nog na 7 dagen aantoonbaar blijft in je bloed
ow?? 
ik heb altijd overal gelezen (nu even zo snel geen bron bij de hand..) dat dat altijd met cannabis 4 - 6 weken is...
ik ga t morgen nog eens even opzoeken.want als t dus waar is zou ik niet weten waarom ik geen bloed zou doneren
heb nog zeldzaam bloed ook heb ik me laten vertellen
a/b negatief of positief..
ik heb altijd overal gelezen (nu even zo snel geen bron bij de hand..) dat dat altijd met cannabis 4 - 6 weken is...
ik ga t morgen nog eens even opzoeken.want als t dus waar is zou ik niet weten waarom ik geen bloed zou doneren
heb nog zeldzaam bloed ook heb ik me laten vertellen
a/b negatief of positief..
De afbraakproducten van THC schijnen nog wel langer in je urine aantoonbaar te zijn, dat is wel zo'n 4-5 weken..misschien heb je dat gehoord! Maar uit je bloed is het dus veel sneller verdwenen!
AB pos of neg is volgens mij ook stukken zeldzamer dan O pos ofzo! Vinden ze altijd wel beter die bloedgroepen ook af te kunnen tappen
Denk r nog ns over na anders!
AB pos of neg is volgens mij ook stukken zeldzamer dan O pos ofzo! Vinden ze altijd wel beter die bloedgroepen ook af te kunnen tappen
Denk r nog ns over na anders!
Ik gebruik regelmatig alcohol / cannabis / XTC. Is dat een probleem?
Dat is geen probleem, op voorwaarde dat er geen sprake is van verslaving en u op de dag van de donatie niet onder invloed bent.
Dat is geen probleem, op voorwaarde dat er geen sprake is van verslaving en u op de dag van de donatie niet onder invloed bent.
bron
http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_donor_nl.nsf/
ok dan!dat is nog stukken soepeler dan ik had verwacht
Dat is ook nieuw voor mij, nooit gelezen! ..ook veel soepeler dan ik had verwacht..
Al denk ik wel dat ze je bloed blijven screenen (uiteraard!) op aanwezigheid van deze stoffen / afbraakproducten er van..Geeft je vást nog geen vrijkaart! Stel dat je positief wordt bevonden op één van deze stoffen, zal je er denk ik wel op aangesproken worden bij je volgende donatie!?
Ik ga morgen weer ff een half litertje wegbrengen!
Al denk ik wel dat ze je bloed blijven screenen (uiteraard!) op aanwezigheid van deze stoffen / afbraakproducten er van..Geeft je vást nog geen vrijkaart! Stel dat je positief wordt bevonden op één van deze stoffen, zal je er denk ik wel op aangesproken worden bij je volgende donatie!?
Ik ga morgen weer ff een half litertje wegbrengen!
Pfff zou ook al bijna een topic hierover openen. Ik moet namelijk ook een keuze maken, heb zo'n brief door de bus gekregen. Maar op de één of andere manier ben ik heel erg bang om "ja" te zeggen en aan de andere kant wil ik het ook wel, als je andere mensen daarmee kan helpen...(stel dat jezelf "iets dergelijks" overkomt...).
Maar toch, ik zit met het idee. En ik zie wel dat er meerdere mensen van partyflock donor zijn
en dit vind ik echt supergoed...maar toch die twijfel
...
Maar toch, ik zit met het idee. En ik zie wel dat er meerdere mensen van partyflock donor zijn
Maar toch, ik zit met het idee.
Met welk idee zit je dan? Wat houd je tegen het niet in te vullen terwijl je het eigenlijk wel wilt?
Eye of the Tiger, Lucia en Heleentje,
denk niet dat ze mij bloed accepteren
en me organen zijn ook van slechte kwaliteit
en me organen zijn ook van slechte kwaliteit
Hoe weet je dat?
ik heb EINDELIJK mijn brief binnen gehad
gelijk ingevuld en op de post gedaan vandaah *proud*
gelijk ingevuld en op de post gedaan vandaah *proud*
Cool Mo!
Very good
mijn organen zijn al verkracht door de .....................................
Dit vind ik altijd zo'n slap excuus om je hiervan weg te trekken (n)
Ik snuif af en toe cocaïne (geld overigens voor alles dat wordt gesnoven). Is dat een probleem?
Na het snuiven van drugs wordt de donatie een jaar uitgesteld, vanwege het risico op besmetting met een virus via het neusslijmvlies. Frequente gebruikers kunnen dus geen bloed geven.
vind dat dit hier ook ff neer moet worden gegooid, aangezien er meer soorten drugs bestaan dan alleen alcohol / cannabis / XTC
Het gaat er niet om dat je er op aangesproken word
maar dat je anderen ziek kan maken door het te verzwijgen.
Na het snuiven van drugs wordt de donatie een jaar uitgesteld, vanwege het risico op besmetting met een virus via het neusslijmvlies. Frequente gebruikers kunnen dus geen bloed geven.
vind dat dit hier ook ff neer moet worden gegooid, aangezien er meer soorten drugs bestaan dan alleen alcohol / cannabis / XTC
Je hebt er niet voor getekend dat er getest wordt op drugs en je mag ook vrijwel alle medicijnen gebruiken, dus ga er maar niet vanuit dat je op drugsgebruik aangesproken wordt...
Het gaat er niet om dat je er op aangesproken word
laatste aanpassing
Ik snuif af en toe cocaïne (geld overigens voor alles dat wordt gesnoven). Is dat een probleem?
hier ben ik dus ook net achtergekomen bij een keuring
balen man!
die arts zelf vond het geen probleem, maar hij ging toch maar even de richtlijnen van de bloedbank erop naslaan...
en toen waren we snel uitgepraat
echt jammer dit....dan zullen ze toch nog even moeten wachten op mn donatie....

![[-Stef-]](/images/user/18702_1183061.jpg)