Partyflock

Forumonderwerp · 667620

Wilde even weten wie onder ons PF'ers bloed doneerde of al n donorcodicil had...

Waarom wel, waarom niet?

Ik ga zelf binnenkort voor n checkup om bloed te doneren :D

Hahaha volgens mij is degene die mijn bloed krijgt ineens spontaan fucking stoned :D

heb nog steeds me donorcodicil niet gekregen :(

O das gek Mo, ik heb m n tijdje geleden aangevraagd, kreeg m snel in de bus, opgestuurd, en ook weer snel t pasje terug! Zou ff bellen :)
nog steeds niet gedaan, hmmzz binnenkort mar ff doen :yes:
Jeb míí is donor :D

Heel goed miss ;)

Volgende week ga ik voor de 2e keer...nu ff in de gaten houden of ik weer verkouden word erna..kent iemand dit? verkouden worden na donatie?
Ik heb me al eens aangemeld voor bloeddonor, maar mijn rhesus factor is negatief. Dus ze willen mij niet hebben.

Had me wel opgegeven als orgaandonor, maar eigenlijk nooit bij stil gestaan hoe blij je daar iemand mee kunt maken.
Tot 2 maanden geleden althans, want toen leerde ik iemand kennen met een donor orgaan.
Dus zo mogen me helemaal leeg halen na m'n dood.
laatste aanpassing

:no: want als ik in het ziekenhuis lig en iets nodig heb komen ze er ook niet mee en moet ik ook op een wachtlijst dus begin der zelf ook niet aan!

want als ik in het ziekenhuis lig en iets nodig heb komen ze er ook niet mee en moet ik ook op een wachtlijst dus begin der zelf ook niet aan!

Lekker triest uitgangspunt zeg :s

Ga vd week alweer voor mn 3e donatie :9

Ik geef geen bloed, heb wel een donorcodicil :)

Ik geef geen bloed, heb wel een donorcodicil

Da's ook (y)

ik ben geen bloeddonor... kan het gewoon niet.. als ik alleen al bloed moet laten prikken voor een onderzoekie... wordt ik al helemaal eng.. en tijdens het prikken voel ik me totaal misselijk kan niet tegen het gevoel dat het bloed eruit stroomt...

en donorcodicil.. nee... ik ben geboren met al me organen en wil er ook mee begraven worden...

ik zou alleen eventueel een uitzondering maken (denk ik) als ik iemand in me naaste omgeving kan helpen...

(vat het niet verkeerd op het is gewoon een mening van mij)

geef geen bloed en heb ook geen codicil...ik leef niet gezond ,drank ,drugs wil mensen niet zieker maken dan ze al zijn... maar vind het goed dat mensen het wel doen..

ben het helemaal met devil eens!!

heb enorm veel respect voor de mensen die het wel doen!!

wil wel sperma doner worden maar ja of je daar gelukig mee moet zijn haha (beetje lol tussen door mag).......maar idd hoe meer mensen het doen hoe beter. er kunnen zo veel mensen mee geholpen worden wie weet heb ik of jullie zelf het ooit eens nodig en dan ben je blij dat dit een mogelijkhied is om geholpen te worden (y) (y)

neej... nog nie over nagedacht en denk ook nie dat k het doe waarom weet ik niet, maar de gedachte dat je zonder organen in je kist ligt vind ik niet zo prettig

ik leef niet gezond ,drank ,drugs wil mensen niet zieker maken dan ze al zijn...

Als je zo ongezond leeft zullen je organen vast niet voor transplantatie gebruikt worden..de organen die daar niet door beschadigd worden, waarom zou je die niet willen afstaan dan?

Sperma donor :D Ja, wie doet dat tegenwoordig? Daar krijg je toch wél cash voor? :p Maar volgens mij gebeurd dat niet meer voledig anoniem, of wel?

neej... nog nie over nagedacht en denk ook nie dat k het doe waarom weet ik niet, maar de gedachte dat je zonder organen in je kist ligt vind ik niet zo prettig

Scheelt dat als je in je kist ligt je niet echt meer hoeft na te denken, makkelijk toch?!
Wel donorcodicil ingevuld, maar heb een veel te lage bloeddruk. Schiet niet zo op om het risico te lopen dat ik daar onderuit ga en uiteindelijk zelf donorbloed nodig heb. Al zou ik het willen, dan doen ze het nog niet bij me :no: :(
laatste aanpassing
..::Marjolein::.. 26 juli 2004 08:58
want als ik in het ziekenhuis lig en iets nodig heb komen ze er ook niet mee en moet ik ook op een wachtlijst dus begin der zelf ook niet aan!

:frusty: Als iedereen zoals jou denkt dan lost die wachtlijst echt niet op ook...
Snap dat je het niet ziet zitten om leeggehaald te worden na je dood, ook al kan je daar andere mensen mee helpen, heb ik alle respect voor. Maar wel verontwaardigd zijn dat je op een wachtlijst komt en er vervolgens niets aan willen doen, vind ik een beetje erg simpel.

Idd Lindaaatje :frusty:

Ik respecteer iedereen zn keuze wat betreft donor zijn/niet willen zijn, maar de motivatie die sommige mensen erbij geven...:s zo kan je merken dat er maar weinig over nagedacht is..:/

Wat denk je Marjolein? Dat zodra jij dan een donorcodicil zou hebben je op je wenken bediend zal worden?
laatste aanpassing

nee en nee want aan mijn organen heb je niks meer :o

Waarom denk je dat? :/

Ik ben donor, voor alles behalve mijn ogen :) die wil ik zelf houden ;)

ben geen donor
ze laten me maar lekker met rust
Ik heb keuze 1 ingevuld. Van mij mogen ze alles hebben, anders ligt het toch maar weg te rotten of gaat het in rook op.

Vandaag medische keuring gehad. Als ik geen enge ziektes heb kan ik binnenkort ook bloed doneren.

Tja, je hebt er niks aan, maar als je zelf iets nodig hebt ben je toch ook blij dat iemand anders jouw leven heeft gered? ;-)

Idd Ferdi :yes:

(y)

Mensen zien vaak niet de keerzijde..óf zijn bang dat straks een een of andere buitenlander of crimineel zomaar hun bloed of organen krijgt :s
laatste aanpassing
Ik ben voor donor zijn! :jaja:
Mijn broertje heeft hierdoor 10 jaar extra bij zijn leven gekregen.. Hij is nu 15 en heeft op 14 jarige leeftijd een dubbele longtransplantatie ondergaan..

Anders had mijn broertje nu niet meer geleefd.. Dus ik weet hoe belangrijk donors zijn!!! :jaja:

Nu maar hopen dat er over 10 jaar de nodige medische ingrepen zijn om te zorgen dat er bij hem nog maals een transplantatie kan ondergaan..

Tis maar 10 jaar levensverlengend en ik wil hem nog veel langer bij ons houden.... :/

DUS ALLEMAAL DONEREN.. RED LEVENS!!!!!!

brrr ik weet nieteens wat mijn bloedgroep is :o

Ben bloeddonor en heb optie 1 op mijn donorcodicil. (Ja, ik sta mijn organen na mijn dood af voor transplantatie/onderzoek)

Ik heb een donorcodicil :jaja:
Geen donorcodicil.. en als ik bloed ga geven ga ik van me sokken. Heb nogal snel last van bloedarmoede en dan mag dat nie..
Nou heb wel een codicil

En mijn bloed willen ze niet.
Anders stuiteren :bounce::bounce::bounce: ze het ziekenhuis uit denk ik met mijn bloed :P

Maar zit gewoon teveel drugs in denk ik zomaar
Ik heb mijn donorcodicil gelijk opgestuurd toen ik hem in de bus kreeg. Ze mogen alles hebben, behalve mijn pincode... euh longen! :p (ik rook)

Bloed geven doe ik niet, nooit bij stil gestaan om eerlijk te zijn.

T kan gewoon ;)

(y)

Zo, weer ff n half litertje afgetapt.

Wat ik me afvraag, zijn er hier ook mensen die bloed doneren en erna last van hebben? Duizeligheid, sneller ziek/verkouden, dat soort shit?

Zooo ik zeker wel, wou dat ik gewoon normaal weg kon lopen haha bij mij gaat het altijd goed totdat ze na een halve liter die naald er uit trekken
dan word ik opeens niet goed, kotsmisselijk, zweten, vlekken zien en dan een uurtje later gaat het wel weer ff koeken eten maar voel me dan de hele dag verder niet goed,

ga het nog 1 x proberen kijken hoe het dan afloopt anders is dit niet voor mij weggelegd, wel jammer (maar ja lage bloeddruk he..) Vind dit gewoon erg belangrijk om te doen!

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 2421, 3052}
Yeps, donorcodicil. Maar ni voor alles, van mijn ogen moeten ze afblijven!
En verder mogen ze alles hebben, geen id of ze er nog iets mee kunnen dan :P

:no:
:no:

- bloed

soms, want ik ben 0 - negatief, en dat is erg gewild.

maar ja, ben bang voor naalden, dus ga vaak van me stokje :$

- organen

nee, principe kwestie, en ik hou niet van het idee. Ik zou wel een nier afstaan voor een famillielid.
yup :yes: ben wel orgaandonor (sta alleen me huid en me ogen niet af) en zit te twijfelen of ik bloed donor ga worden.

Het is een moeilijke keus,mensen die geen hersenactiviteit meer hebben maar waarvan het lichaam nog wel 'leeft' zijn kandidaten voor donatie.
Zelf ben ik eigelijk van mening dat je dan nog niet helemaal dood bent, toch worden de organen in die fase
eruit gehaald.
Aan de andere kant is het natuurlijk vervelend als je zelf op een wachtlijst staat en een orgaan niet optijd komt omdat er maar weinig mensen doneren.
Hier was gister nog een documentaire over op Netwerk

Moet het codicil nogsteeds invullen.
bloed geven.. no way.. dan kunnen ze me zelf oprapen!!
donorcodicil.. eigenlijk nog nooit echt over nagedacht, ik wil wel wat voor die mensen kunnen doen maar ik vind het zo'n vreselijk eng idee!

Zooo ik zeker wel, wou dat ik gewoon normaal weg kon lopen haha bij mij gaat het altijd goed totdat ze na een halve liter die naald er uit trekken
dan word ik opeens niet goed, kotsmisselijk, zweten, vlekken zien en dan een uurtje later gaat het wel weer ff koeken eten maar voel me dan de hele dag verder niet goed,

ga het nog 1 x proberen kijken hoe het dan afloopt anders is dit niet voor mij weggelegd, wel jammer (maar ja lage bloeddruk he..) Vind dit gewoon erg belangrijk om te doen!

Wat vaag man, ik heb nooit ergens last van....alleen de paar dagen erna met sporten dat ik wat sneller buiten adem ben of mn uithoudingsvermogen is minder, maargoed, heel verklaarbaar..

Wel goed dat je t toch wilt proberen! (y)
Ik wil zelf wel donor worden..
En me vader heeft dat volgens mij al vast gezet..
Vind echt wel goed dat mensen dat worden..
laatste aanpassing

Neej

Je kan je lichaam weg laten rotten in een kist, en je kan jezelf tot as laten om toveren. Bij beide opties blijven je ingewanden echt niet heel hoor. :)

Van mij mogen ze best wat organen hebben. Misschien een simplistische gedachtegang, maar zo zie ik het wel.. :)