ik ben geen bloeddonor... kan het gewoon niet.. als ik alleen al bloed moet laten prikken voor een onderzoekie... wordt ik al helemaal eng.. en tijdens het prikken voel ik me totaal misselijk kan niet tegen het gevoel dat het bloed eruit stroomt...
en donorcodicil.. nee... ik ben geboren met al me organen en wil er ook mee begraven worden...
ik zou alleen eventueel een uitzondering maken (denk ik) als ik iemand in me naaste omgeving kan helpen...
(vat het niet verkeerd op het is gewoon een mening van mij)
en donorcodicil.. nee... ik ben geboren met al me organen en wil er ook mee begraven worden...
ik zou alleen eventueel een uitzondering maken (denk ik) als ik iemand in me naaste omgeving kan helpen...
(vat het niet verkeerd op het is gewoon een mening van mij)
wil wel sperma doner worden maar ja of je daar gelukig mee moet zijn haha (beetje lol tussen door mag).......maar idd hoe meer mensen het doen hoe beter. er kunnen zo veel mensen mee geholpen worden wie weet heb ik of jullie zelf het ooit eens nodig en dan ben je blij dat dit een mogelijkhied is om geholpen te worden

ik leef niet gezond ,drank ,drugs wil mensen niet zieker maken dan ze al zijn...
Als je zo ongezond leeft zullen je organen vast niet voor transplantatie gebruikt worden..de organen die daar niet door beschadigd worden, waarom zou je die niet willen afstaan dan?
Sperma donor
neej... nog nie over nagedacht en denk ook nie dat k het doe waarom weet ik niet, maar de gedachte dat je zonder organen in je kist ligt vind ik niet zo prettig
Scheelt dat als je in je kist ligt je niet echt meer hoeft na te denken, makkelijk toch?!
..::Marjolein::.. 26 juli 2004 08:58
want als ik in het ziekenhuis lig en iets nodig heb komen ze er ook niet mee en moet ik ook op een wachtlijst dus begin der zelf ook niet aan!
want als ik in het ziekenhuis lig en iets nodig heb komen ze er ook niet mee en moet ik ook op een wachtlijst dus begin der zelf ook niet aan!
Snap dat je het niet ziet zitten om leeggehaald te worden na je dood, ook al kan je daar andere mensen mee helpen, heb ik alle respect voor. Maar wel verontwaardigd zijn dat je op een wachtlijst komt en er vervolgens niets aan willen doen, vind ik een beetje erg simpel.
Idd Lindaaatje
Ik respecteer iedereen zn keuze wat betreft donor zijn/niet willen zijn, maar de motivatie die sommige mensen erbij geven...
zo kan je merken dat er maar weinig over nagedacht is..
Wat denk je Marjolein? Dat zodra jij dan een donorcodicil zou hebben je op je wenken bediend zal worden?
Ik respecteer iedereen zn keuze wat betreft donor zijn/niet willen zijn, maar de motivatie die sommige mensen erbij geven...
Wat denk je Marjolein? Dat zodra jij dan een donorcodicil zou hebben je op je wenken bediend zal worden?
laatste aanpassing
Ik heb keuze 1 ingevuld. Van mij mogen ze alles hebben, anders ligt het toch maar weg te rotten of gaat het in rook op.
Vandaag medische keuring gehad. Als ik geen enge ziektes heb kan ik binnenkort ook bloed doneren.
Tja, je hebt er niks aan, maar als je zelf iets nodig hebt ben je toch ook blij dat iemand anders jouw leven heeft gered?
Vandaag medische keuring gehad. Als ik geen enge ziektes heb kan ik binnenkort ook bloed doneren.
Tja, je hebt er niks aan, maar als je zelf iets nodig hebt ben je toch ook blij dat iemand anders jouw leven heeft gered?
Ik ben voor donor zijn! 
Mijn broertje heeft hierdoor 10 jaar extra bij zijn leven gekregen.. Hij is nu 15 en heeft op 14 jarige leeftijd een dubbele longtransplantatie ondergaan..
Anders had mijn broertje nu niet meer geleefd.. Dus ik weet hoe belangrijk donors zijn!!!
Nu maar hopen dat er over 10 jaar de nodige medische ingrepen zijn om te zorgen dat er bij hem nog maals een transplantatie kan ondergaan..
Tis maar 10 jaar levensverlengend en ik wil hem nog veel langer bij ons houden....
DUS ALLEMAAL DONEREN.. RED LEVENS!!!!!!
Mijn broertje heeft hierdoor 10 jaar extra bij zijn leven gekregen.. Hij is nu 15 en heeft op 14 jarige leeftijd een dubbele longtransplantatie ondergaan..
Anders had mijn broertje nu niet meer geleefd.. Dus ik weet hoe belangrijk donors zijn!!!
Nu maar hopen dat er over 10 jaar de nodige medische ingrepen zijn om te zorgen dat er bij hem nog maals een transplantatie kan ondergaan..
Tis maar 10 jaar levensverlengend en ik wil hem nog veel langer bij ons houden....
DUS ALLEMAAL DONEREN.. RED LEVENS!!!!!!
Geen donorcodicil.. en als ik bloed ga geven ga ik van me sokken. Heb nogal snel last van bloedarmoede en dan mag dat nie..
Ik heb mijn donorcodicil gelijk opgestuurd toen ik hem in de bus kreeg. Ze mogen alles hebben, behalve mijn pincode... euh longen!
(ik rook)
Bloed geven doe ik niet, nooit bij stil gestaan om eerlijk te zijn.
Bloed geven doe ik niet, nooit bij stil gestaan om eerlijk te zijn.
Ik zal er over nadenken 
Zooo ik zeker wel, wou dat ik gewoon normaal weg kon lopen haha bij mij gaat het altijd goed totdat ze na een halve liter die naald er uit trekken
dan word ik opeens niet goed, kotsmisselijk, zweten, vlekken zien en dan een uurtje later gaat het wel weer ff koeken eten maar voel me dan de hele dag verder niet goed,
ga het nog 1 x proberen kijken hoe het dan afloopt anders is dit niet voor mij weggelegd, wel jammer (maar ja lage bloeddruk he..) Vind dit gewoon erg belangrijk om te doen!
dan word ik opeens niet goed, kotsmisselijk, zweten, vlekken zien en dan een uurtje later gaat het wel weer ff koeken eten maar voel me dan de hele dag verder niet goed,
ga het nog 1 x proberen kijken hoe het dan afloopt anders is dit niet voor mij weggelegd, wel jammer (maar ja lage bloeddruk he..) Vind dit gewoon erg belangrijk om te doen!
yup
ben wel orgaandonor (sta alleen me huid en me ogen niet af) en zit te twijfelen of ik bloed donor ga worden.
Het is een moeilijke keus,mensen die geen hersenactiviteit meer hebben maar waarvan het lichaam nog wel 'leeft' zijn kandidaten voor donatie.
Zelf ben ik eigelijk van mening dat je dan nog niet helemaal dood bent, toch worden de organen in die fase
eruit gehaald.
Aan de andere kant is het natuurlijk vervelend als je zelf op een wachtlijst staat en een orgaan niet optijd komt omdat er maar weinig mensen doneren.
Hier was gister nog een documentaire over op Netwerk
Moet het codicil nogsteeds invullen.
Zelf ben ik eigelijk van mening dat je dan nog niet helemaal dood bent, toch worden de organen in die fase
eruit gehaald.
Aan de andere kant is het natuurlijk vervelend als je zelf op een wachtlijst staat en een orgaan niet optijd komt omdat er maar weinig mensen doneren.
Hier was gister nog een documentaire over op Netwerk
Moet het codicil nogsteeds invullen.
Zooo ik zeker wel, wou dat ik gewoon normaal weg kon lopen haha bij mij gaat het altijd goed totdat ze na een halve liter die naald er uit trekken
Wat vaag man, ik heb nooit ergens last van....alleen de paar dagen erna met sporten dat ik wat sneller buiten adem ben of mn uithoudingsvermogen is minder, maargoed, heel verklaarbaar..
Wel goed dat je t toch wilt proberen!