Partyflock

Forumonderwerp · 667620

Wilde even weten wie onder ons PF'ers bloed doneerde of al n donorcodicil had...

Waarom wel, waarom niet?

Ik ga zelf binnenkort voor n checkup om bloed te doneren :D
Ik heb wel een donorcodicil op zak!
Maar bloed geven doe ik (nog) niet..
Lijkt me op zich wel iets om te gaan doen!
ik de bedoeling dat ik binnekort een kijkje ga nemen daar, mn moeder doet het ook, ga dr gewoon achter na:D
hmmm kreeg gisteren zo'n formulier in de bus....

ik geef me hele hebben en houden weg (y), dat zouden meer mensen moeten doen :9

en bloedgeven doe ik nog, niet, ff kijken wanneer die brief in de deur komt, ben ik daar ook weer vanaf 8)

Gewoon ns voor n checkup gaan Kizzzme en Loes! (y)

ik kreeg hem ook gister . . . .

ik laat me ouders beslissen O:)
2 Bass-o-Holic: Hoevaak moet jij zoiets gebeuren, weet je dat??
bloed doneren is (Y)
heb t eens gedaan...
precies 1 jaar geleden
Nope ik nie....ga al neer als k die naald zie:P

ben afgelopen dinsdag voor mn checkup geweest, daar tappen ze 3 buisjes af met bloed om het te analyseren...waarschijnlijk volgende week hoor ik of t ok is, en dan zal ik wel binnen korte tijd moeten komen voor mn eerste donatie!

Verder mag je officieel maar 4 keer per jaar doneren, dus das echt niet veel!
En ze zijn heel makkelijk met wanneer je kan, als t jou niet uitkomt, kom je gewoon niet, bel je af en kom je later, kan zelfs zonder afspraak..Als je nou je 2e keer ns eerder wilt doen dan gepland, dan kan dat ook, het meest wanneer t jou uitkomt. Makkelijk toch?!

Heb al vanaf mn 15e een donorcodilciel op zak.
En dat doe ik omdat ik na mn dood toch niks meer aan mn organen heb. En ik kan dan een ander misschien nog een gelukkig leven geven.
Ik hoop alleen wel dat het eerlijk gaat met dat donorgedoe,niet straks dat de rijke eerder aan de beurt zijn dan de arme.
Als dat zo is dan kom ik bij ze langs spoken
Verder mag je officieel maar 4 keer per jaar doneren, dus das echt niet veel!

Nee hoor. Mannen mogen 5 keer per jaar doneren en vrouwen 3 keer per jaar. :jaja:
als ze bloed van mij afnemen... hebben ze r toch niets aan want het zit vol met chemische stoffen!!!! whahahahahahah

Ze zeiden tegen mij 4 keer :s maar ik kan t wel hebben 8)
Dat is wel vreemd. Het is toch een landelijke bloedbank. :vaag: Ik zou de foldertjes nog maar eens nalezen. :)

je kan ook alleen plasma afstaan, dan mag je veel vaker geven. ik weet alleen niet hoe vaak. ik mag nou een jaar geen bloed geven omdat ik een piercing had laten zetten, daar zijn ze echt superstreng in.
`Bass, ik zet het erbij, en iedereen in mijn omgeving weet dat ik er zo over denk... kan weinig misgaan dan mijns inziens ;)

Ik heb een donorcodicil.
Verder wil ik ook bloed af gaan geven,
maar daar wacht ik nog even mee.

Mn bloed is goedgekeurd!

Morgen ga ik voor mn eerste aftapbeurt 8)

Ben écht benieuwd!

ze morgen alles hebben behalve mijn huis...zo van de buitenkant hebben mensen mij gekend enzo wil ik gaan...maar alles wat erin zit, neem mee neem mee
Wat als je donor bent terwijl je nog leeft??

Een goede kennis van me heeft jaren geleden een donornier gekregen. Het was zn laatste kans. Na jaren aan de apparatuur en een al reeds verstote nier was het einde nabij zeg maar.
Tot zijn broer zei dat ie een van zijn nieren aan hem wilde afstaan. De kans dat hij nog een donornier zou krijgen was al erg klein, en echt positief was zijn instelling ook niet meer. Kort erna was de operatie een feit, je kan 1 nier missen.
De nier van zijn broer zit er nogsteeds nu, en hij leeft in goede gezondheid.

Zou jij ook zo'n keuze kunnen maken?

ja! zonder twijfel! met 1 nier kan je perfect leven, en als je daar een ander mee redt van wie je houdt, absoluut!

Ik ben geen donor. En ik vind dat een ieder daar zelf de keuze over moet kunnen maken en je iemand daarom niet kan veroordelen.
dat is een keuze van iemand die je moet respecteren.
Dat is net als iemand begraven wil worden en jij wil hem gaan ompraten om zichzelf te laten cremeren.
ieder heeft zo zijn eigen wensen en dat moet je respecteren vind ik.
ik vind het voor de familie prettiger en er zijn mij ook teveel "spookverhalen" dat ze je dan opgeven of je al openmaken als je nog niet dood bent.
Hoeft natuurlijk niet waar te zijn, geef ik toe. maar ik wil het gewoon niet.
Bloed geven doe ik ook niet omdat ik flauw val als ik een naald zie. ben niet zoveel gewend.ben eigenlijk een beetje een watje.
Als mn zusje of moeder of weet ik veel wie een orgaan van me nodig zou hebben wat ik kan missen doe ik dat met alle liefde.
maar als ik dood ben wil ik intact blijven.
Gewoon voor de nabestaanden.
mijn opa is net overleden en ik vind het een fijne gedachte dat ik afscheid heb genomen van een hele opa en niet van een halve... gewoon gevoelsmatig..

Tuurlijk is het je eigen keus en ik zal die keus vanb iemand altijd respecteren. Maar ik informeer iemand er wel graag over, zodat hij of zij ook de goede of de tot dan toe onbekende kant ook weet en misschien toch wel doneert of een donorcodicil zal gaan dragen, dat noem ik ook niet echt overhalen. Als iemand zn keus heeft gemaakt zal ik mijn idee echt niet opdringen! Ben geen Jehova! :s

Ik ben trouwens vanavond geweest voor mn eerste bloeddonatie! :D

Sjezus zeg, daar is ook niks aan!Echt n eitje, ook totaal geen last gehad van dizzyness of wat dan ook!

Wel n fantastische mok gekregen in ruil voor een half litertje van mijn rode goud ;)
Volgende week vrijdag word ik achttien, dan ga ik ook wel alles regelen... Bloed geven ga ik ook wel doen, maar daarmee toch maar ff wachten tot na mijn examens... Maar daarna zeker :yes: ik ben toch bijna vier jaar lang helemaal lek geprikt vanwege een of andere anti-hooikoorts-kuur (wat totaal niet gewerkt heeft) en ik heb meerdere keren bloed moeten laten onderzoeken enzo (en iedere keer was ik harstikke gezond), dus die naalden vind ik geen probleem...
laatste aanpassing

Ik heb laatst papieren aangevraagd, omdat ik die niet had gehad! Ben het nu dus ook! En ga eerdags ook naar de bloedbank om bloed af te geven!

Waarom niet! Als ik iemand er blij mee kan maken, graag!!

(y) heel goed tijgertje en Michelle!

Toch al een heleboel positieve reacties gekregen in dit topic, ben ik echt over te spreken zeg! Nooit verwacht!
En dat voor PF, waar 80% van de reacties totaal niet serieus zijn ;p

Ben trouwens wel snipverkouden geweest na die donatie! Kan het ermee te maken hebben? Iemand ervaringen met verlaagde weerstand na de donatie?

...en...zijn er onder de PF'ers nog meer bloeddonoren bijgekomen?

ik niet, me ouders wel.
kost me teveel tijd enzo en volgens mij (kweet het niet zeker) mag je geen eens bloed doneren als je regelmatig drugs gebruikt

Mij mogen ze na mijn dood helemaal leegtrekken.
Of er dan nog wat bruikbaars te vinden is de vraag.
Ik wil ook bloed gaan geven, vind dat wel een goeie zaak! (Y)

En verder ben ik ook donor voor organen en weefsels, met uitzondering van 5 dingen.. Waarom dat ook alweer was weet ik niet meer, vond het een goor idee denk ik.. Maar dat wordt binnenkort dus even veranderd :)
Nee, nog steeds niet en het zal niet gebeuren ook!!!

donorcodicil heb ik wel, bloed mag ik helaas niet geven.....

kost me teveel tijd enzo en volgens mij (kweet het niet zeker) mag je geen eens bloed doneren als je regelmatig drugs gebruikt

Het kost erg weinig tijd...voor je checkup ben je hooguit n uurtje kwijt, maar dan moet je wel n bloedbank in de buurt hebben, en de donatie duurt alles bij elkaar ook maar max. een uurtje!
Wat betreft drugs, mja, ben er niet vies van en ik zorg gewoon dat mn bloed helemaal schoon is ervoor :) Maar das niet zo moeilijk...en daarbij komt ook nog, je doneert maar een stuks of 5 keer per jaar! Dus tijd kosten? Nee, vind ik niet, vind het het wel waard!
Ik wil ook bloed gaan geven, vind dat wel een goeie zaak!

En verder ben ik ook donor voor organen en weefsels, met uitzondering van 5 dingen.. Waarom dat ook alweer was weet ik niet meer, vond het een goor idee denk ik.. Maar dat wordt binnenkort dus even veranderd

Goedzo Damiët:lief:, (y)ben trots op je! :p

kwil dat wel maar wacht nog

waar wacht je op, bitchass?

Nee, nog steeds niet en het zal niet gebeuren ook!!!

Y not?
laatste aanpassing

Voor de geinteresseerden:

http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_home_nl.nsf
Artiest {SHOWLIST artist 7148, 75201}
ik geef geen bloed want ik schijt hem voor naalden :)

donorcodicil had ik wel... nu dat leuke pasje... met keuze 3.. wat mij betreft trekken ze me leeg als ik dood ben ( zelfs me huid mogen ze hebben) maar dat ligt natuurlijk ook nog aan je nabestaanden he ;)

Mietje ;p

Ja meer hebben het, ik heb er geen last van, ben eerder gefascineerd dat zo'n ding je arm ingaat dan dat ik het eng vind..
Maar waarom laat je de beslissing aan je nabestaanden over als jij er een idee over hebt? Dan wil je toch graag dat na je dood dat ook zo uitgevoerd wordt??
Bloedgeven doe ik al, heb me gelijk aangemeld toen ik 18 was, maar trof precies de verkeerde die dus nie kon prikken :s Had maar een kwart zak gegeven (dus eigenlijk voor niks geweest) en een mega beurse arm :s Ik heb gelijkt gevraagd aan de balie of je ook een gouden speltje kreeg bij zoveel keer mis prikken ;) Maar gelukkig ging het de keer erna goed ;) Nu met ik eigenlijk weer eens gaan :$ de laatste keer mocht ik nml nie (had lichte vorm van pfeiffer gehad). Verder moet ik nog steeds mijn donorcodicil invullen :$ Mijn ouders weten wel dat ik donor wil zijn, maar moet hem toch nog ff invullen!
Goedzo Damiët (l), (Y)ben trots op je! :P

:$

(y) leintje :)...nu maar hopen op n zuster zonder parkinson...:s :p

Damiët, ik vind het goed als mensen zich hiermee bezig houden en ook doen! (y)

En...ik zou 5 euro per nieuw aangemelde donor krijgen :devil: :p
Bass-O-Holic 8 juni 2004 14:24

donateur! Mietje

Ja meer hebben het, ik heb er geen last van, ben eerder gefascineerd dat zo'n ding je arm ingaat dan dat ik het eng vind..
Maar waarom laat je de beslissing aan je nabestaanden over als jij er een idee over hebt? Dan wil je toch graag dat na je dood dat ook zo uitgevoerd wordt??

nou kijk... zodra ik van die naalden angst af ben mogen ze me elk half jaar leeg zuigen.. :)

en over dat doneren van organen; ik heb met mijn moeder besproken wat ik graag wil, maar de uiteindelijke beslissing ligt nog bij haar aangezien zij momenteel mijn meest vooraanstaande nabestaande is, zij zal er mee moeten verder leven etc.

Het kost erg weinig tijd...voor je checkup ben je hooguit n uurtje kwijt, maar dan moet je wel n bloedbank in de buurt hebben, en de donatie duurt alles bij elkaar ook maar max. een uurtje!
Wat betreft drugs, mja, ben er niet vies van en ik zorg gewoon dat mn bloed helemaal schoon is ervoor Maar das niet zo moeilijk...en daarbij komt ook nog, je doneert maar een stuks of 5 keer per jaar! Dus tijd kosten? Nee, vind ik niet, vind het het wel waard!

een uurtje is inderdaad niet zo veel. maar dat schoonhouden van het bloed is een groter probleem

Donorcodicil :yes:
Bloeddonor: :no:
Ja inderdaad bass hahahah en het lompe was dat mijn zusje zich aan ging melden een tijdje geleden en 'haar' dus voor het onderzoek had en toen kwam ze ook helemaal beurs naar buiten en het eerste wat mijn zusje zei: dat mens ken echt nie prikken!! Ik wist precies over wie ze het had ;)

Het was gisteren trouwens Wereldbloeddonorendag!

Nog meer mensen n kaartje in de bus gehad? ;p
ik weet nog niet wat ik wil..

Iemand enig idee hoeveel tijd er tussen elke donatie zit ongeveer? Mn laatste keer was alweer 2 mndn geleden dus verwacht zo bijna al wel weer n uitnodiging..:)
Je kan 4 a 5 keer per jaar opgeroepen worden. Dus gemiddeld elke 2 a 3 maanden :)
laatste aanpassing

alles gaat weg behalve mijn huid!

als ik dood ben mogen ze pakken wat ze nodig hebben.

ik zou best bloed willen doneren maar kan niet tegen naalden, dus daarom doe ik t nie