Wat nou als jouw organen worden gebruikt voor een of andere zware crimineel, verkrachter, moordenaar? Vind je het dan nog steeds goed dat jou organen worden gebruikt om zo'n persoon in leven te houden?
Sjezus.. dit gaat dus echt te ver. Zo kan je alle onderwerpen wel verdraaien.
En Summy.. je kan ook heel erg makkelijk (zonder veel moeite te doen) je aanmelden op de site van de bloedbank. Dan bellen ze jou op voor een afspraak. Voor de luiere mensen onder ons.
Spakenburg...die gedachte heeft bij mij ook wel eens de revue gepasseerd, maar zoals Bornslippy ook al zegt, zo kan je alles verdraaien..
Daar komt ook nog ns bij dat als je een donor orgaan zou krijgen, je daarvoor vaak lang op een wachtlijst komt te staan, en vaak zijn dat echt zieke mensen die er een nodig hebben...
Lijkt mij dus niet dat een moordenaar/verkrachter/crimineel rustig op zijn donor orgaan zit te wachten, die heeft andere dingen te doen en zal écht niet in aanmerking komen...denk je dat ze gek zijn die artsen???
Daar komt ook nog ns bij dat als je een donor orgaan zou krijgen, je daarvoor vaak lang op een wachtlijst komt te staan, en vaak zijn dat echt zieke mensen die er een nodig hebben...
Lijkt mij dus niet dat een moordenaar/verkrachter/crimineel rustig op zijn donor orgaan zit te wachten, die heeft andere dingen te doen en zal écht niet in aanmerking komen...denk je dat ze gek zijn die artsen???
denk je dat ze gek zijn die artsen???
Gek genoeg om 9 uit de 10 keer bij een sterfgeval niet eens te checken of de overleden persoon donor is of niet
Voorbeeldje: Die Hoogland, die K.Bruinsma vermoordt heeft, is voor een aantal weken geleden neergeschoten. Als die bijvoorbeeld in zijn nier oid geschoten was en hij zou het overleven als hij maar een donor had gevonden dan was dit gebeurt!
Maar je hebt wel gelijk, je kunt alles verdraaien. Net zoals hier heel vaak gebeurt als het over drugs gaat, dan gaat het binnen no-time over hoe slecht alcohol wel niet is
laatste aanpassing
ik was 15 toen ik mijn donorcodocil heb ingevuld
*trots*
Genoeg mensen gezien waarbij het leven veel dragelijker is geworden door mensen die donor waren. (of uberhaupt nog leven)
Maar bloed
, nu moet ik ook maar even toe gaan geven dat ik niet zo stoer ben, en bij het zien van een naald tegen de vlakte ga

Genoeg mensen gezien waarbij het leven veel dragelijker is geworden door mensen die donor waren. (of uberhaupt nog leven)
Maar bloed
Ik heb trouwens nog n mooi verhaal:
Wat als je donor bent terwijl je nog leeft??
Een goede kennis van me heeft jaren geleden een donornier gekregen. Het was zn laatste kans. Na jaren aan de apparatuur en een al reeds verstote nier was het einde nabij zeg maar.
Tot zijn broer zei dat ie een van zijn nieren aan hem wilde afstaan. De kans dat hij nog een donornier zou krijgen was al erg klein, en echt positief was zijn instelling ook niet meer. Kort erna was de operatie een feit, je kan 1 nier missen.
De nier van zijn broer zit er nogsteeds nu, en hij leeft in goede gezondheid.
Zou jij ook zo'n keuze kunnen maken?
Een goede kennis van me heeft jaren geleden een donornier gekregen. Het was zn laatste kans. Na jaren aan de apparatuur en een al reeds verstote nier was het einde nabij zeg maar.
Tot zijn broer zei dat ie een van zijn nieren aan hem wilde afstaan. De kans dat hij nog een donornier zou krijgen was al erg klein, en echt positief was zijn instelling ook niet meer. Kort erna was de operatie een feit, je kan 1 nier missen.
Ik ben nu nog geen donor, maar ik wil het wel worden.. Ik bloed heel snel, dus dat is weer geluk.. Maar ja, er zit hier en daar wat nicotine in mijn bloed.. Moeten ze wel eerst verversen natuurlijk!!
Heb trouwens geen problemen met naalden en dat soort dingen: Heb voor mijn school 3 Hepatitis B injecties gekregen, omdat ik toch veel zelf met bloed moet werken (doktersassistente)
Heb trouwens geen problemen met naalden en dat soort dingen: Heb voor mijn school 3 Hepatitis B injecties gekregen, omdat ik toch veel zelf met bloed moet werken (doktersassistente)
Als mijn zus een nier van mij nodig heeft als ze ziek zou zijn zou ik geen moment twijfelen en gelijk ja zeggen
Alles voor mijn familie
Ben vanavond geweest voor mn eerste check-up voor mn bloed.
Dat mens dacht dat ik al donor was en begon gelijk mn bloeddruk op te meten en n gaatje in mn vinger te prikken! Daarna naar de dokter met allerlei vragen over of ik wel ns betaalde sex had gehad etc...
...
daarna weer terug voor wat buisjes bloed. Binnen n week of wat hoor ik of t ok is! Ben benieuwd man!
Dat mens dacht dat ik al donor was en begon gelijk mn bloeddruk op te meten en n gaatje in mn vinger te prikken! Daarna naar de dokter met allerlei vragen over of ik wel ns betaalde sex had gehad etc...
daarna weer terug voor wat buisjes bloed. Binnen n week of wat hoor ik of t ok is! Ben benieuwd man!
ik zou heel graag willen dat ik na mijn dood een ander kan helpen, maar ik ben een schijtluis...
dan kan je zeggen JA MAAAAARRR je bent toch al dood...maar wie weet wat er na je dood met je gebeurd.....klinkt stom maar vindt het maar eng...bovendien ben ik voor mn studie wel es in de snijkamer van t Erasmus geweest en wat je daar ziet
dat wil je nie weteeeeee BRRRR
dan kan je zeggen JA MAAAAARRR je bent toch al dood...maar wie weet wat er na je dood met je gebeurd.....klinkt stom maar vindt het maar eng...bovendien ben ik voor mn studie wel es in de snijkamer van t Erasmus geweest en wat je daar ziet
Sasje...waarom is die wil dat je anderen zou willen helpen niet sterker dan dat je t zelf eng vindt?? En ja precies...ik denk nu ook, je bent toch al dood! Why not??!! think it over! 
Waarom uK? dat zeggen n heleboel mensen, maar begrijp de reden nooit zo goed...ik denk als je echt donor wilt zijn, je alles zonder pardon zou willen weggeven
Waarom uK? dat zeggen n heleboel mensen, maar begrijp de reden nooit zo goed...ik denk als je echt donor wilt zijn, je alles zonder pardon zou willen weggeven
Maar het idee dat je iemand kan redden er mee lijkt me rede genoeg om het te doen 
(en als ze er een slecht persoon mee redden: so be it... gewoon transplanteren die hap, de arts of ik hoeven niet te beslissen over het lot van een crimineel.. daar hebben we rechters voor) ookal is het soms een gaar beleid hier in NL
Maar iedereen moet doen wat hij/zij het beste vind, alleen vind ik wel dat iedereen er een keer serieus over moet nadenken...
(en als ze er een slecht persoon mee redden: so be it... gewoon transplanteren die hap, de arts of ik hoeven niet te beslissen over het lot van een crimineel.. daar hebben we rechters voor) ookal is het soms een gaar beleid hier in NL
Maar iedereen moet doen wat hij/zij het beste vind, alleen vind ik wel dat iedereen er een keer serieus over moet nadenken...
Voor bloed afstaan krijg je toch geld ??
In je dromen ja! Je krijgt wel speldjes, knuffeltjes en een mok.
Ze gaan pas kijken als je Klinisch dood bent of je in aanmerking komt voor donororganen. Dus je bent HersenDOOD. Dood = dood, niet meer te redden, als je gewoon dood gaat ben je niet zo'n hele goede kanshebber, omdat het dan te lang kan duren dat je organen zonder zuurstof zitten. De kans dat iemand klinisch dood gaat is erg klein,Of dat je op de OK sterft o.i.d. Dus daarom moet eigenlijk iedereen donor worden om die kans te vergroten en we meerdere mensen per jaar kunnen redden.
Ben zelf ook donor maar alleen voor alles wat er in me zit. wel ogen, geen huid. En van je ogen halen ze alleen het hoornvlies eraf niet je hele oog.
Hoop hiermee ooit iemand te kunnen helpen. Heb je toch nog iets voor deze maatschappij betekent.
Ben zelf ook donor maar alleen voor alles wat er in me zit. wel ogen, geen huid. En van je ogen halen ze alleen het hoornvlies eraf niet je hele oog.
Hoop hiermee ooit iemand te kunnen helpen. Heb je toch nog iets voor deze maatschappij betekent.