Ik heb mijn donor codicil ook ingevuld alleen niet opgestuurd. Maar iedereen in mijn naaste omgeving (familie + vriend) weet hoe ik erover denk en waar hij ligt. Van mij mogen ze mijn organen hebben, maar niet alles. Alles wat inwendig is mogen ze hebben, maar van mijn ogen en huid blijven ze af. Waarom weet ik eigenlijk ook niet, maar vind het gewoon een vies idee.
Vind het een beetje onnodig om mijn organenen te houden. Ik heb ze niet meer nodig en nu kan ik er iemand anders mee helpen. Een vriend van ons is een paar jaar geleden ook overleden omdat ze geen nier voor hem konden vinden.
Vind het een beetje onnodig om mijn organenen te houden. Ik heb ze niet meer nodig en nu kan ik er iemand anders mee helpen. Een vriend van ons is een paar jaar geleden ook overleden omdat ze geen nier voor hem konden vinden.
laatste aanpassing
Bianca, waarom dan niet huid en ogen, als ze daar iets nuttigs mee kunnen doen?... en de rest vind je wel goed?
Dat weet ik eigenlijk niet echt. Zoals ik al zei vind ik dat gewoon een vies idee en ik wil als ik opgebaard wordt dat ik er dan nog wel "netjes" bij lig. Ik weet wel dat ze het zodanig doen dat je het niet ziet, maar het is gewoon het idee.
Mijn longen willen ze denk ik ook niet. Ben nu wel (half) gestopt met roken, maar heb toch wel een aantal jaren zwaar gerookt.
laatste aanpassing
Ik hoop ook idd dat steeds meer mensen gaan overwegen om na hun dood iets af te staan. Elke week gaan er mensen dood omdat er geen nieuwe organen beschikbaar zijn.
Trouwens, je kan er toch niets mee. Waarom zou je dan niet iemand helpen die het wel kan gebruiken?
Trouwens, je kan er toch niets mee. Waarom zou je dan niet iemand helpen die het wel kan gebruiken?
ben ik het helemaal mee eens!!! dat was ook het 1e wat ik regelde op de dag dat ik 18 werd..
DONOR zijn
*Steekt handje op*
Ik ben bloeddonor en draag al sinds mijn tiende een donorcodicil
Ik ben bloeddonor en draag al sinds mijn tiende een donorcodicil
weekend er voor flinkloos gaan is niet zo heel er slim lijkt me
En geen buisje delen als je snuift
Ik vroeg het me dus ook af
Ik heb dinsdag mijn medische keuring gehad.. zal allemaal wel goed zijn. Over drie weken gaan ze mijn bloed aftappen.
En donorcodicil heb ik volgens mij ook.. weet het niet eens zeker (is alweer een tijdje geleden).
Ik heb dinsdag mijn medische keuring gehad.. zal allemaal wel goed zijn. Over drie weken gaan ze mijn bloed aftappen.
En donorcodicil heb ik volgens mij ook.. weet het niet eens zeker (is alweer een tijdje geleden).
Ik hoop ook idd dat steeds meer mensen gaan overwegen om na hun dood iets af te staan. Elke week gaan er mensen dood omdat er geen nieuwe organen beschikbaar zijn.
Dit is vaak niet de schuld van dat er te weinig donoren zijn maar meer iets van dat er te weinig rekening wordt gehouden of iemand donor is? (bij overlijden)
Ik heb touwens geen donorcodicil ingevuld en ik ben het ook niet van plan. Ook bloed sta ik niet af!
Dit is vaak niet de schuld van dat er te weinig donoren zijn maar meer iets van dat er te weinig rekening wordt gehouden of iemand donor is? (bij overlijden)
Ik heb touwens geen donorcodicil ingevuld en ik ben het ook niet van plan. Ook bloed sta ik niet af!
Volledig mee eens.
Ik geef elke 3 maanden bloed
Aan het ziekenhuis
Aan het ziekenhuis

![[-Stef-]](/images/user/18702_1183061.jpg)