Partyflock

Forumonderwerp · 667620

Wilde even weten wie onder ons PF'ers bloed doneerde of al n donorcodicil had...

Waarom wel, waarom niet?

Ik ga zelf binnenkort voor n checkup om bloed te doneren :D

wacht op me brief :)
Denk dat een groot deel hier geen eens bloed mag doneren :P

Allemaal verdovende middelen :S

Goed van je(Y)
ik doneer geen bloed, simpelweg neit omdat ik al neer ga als ik moet bloedprikken, voor bloed testen (duizelig etc)

ik ben wel donor,na mijn dood mogen ze alles wat bruikbaar is hebben

Zou mijn bloed helpen dan ? :vaag:

Partyhuman...ik denk dat je wel ns heel erg gelijk kunt hebben...;)

Modacha, jij je ook al ingeschreven? (y)

Na het zien van die beelden in Madrid ging r ook n belletje bij mij rinkelen...Ik vond t zo goed van die mensen die daar gewoon 8 uur gingen staan om wat bloed te geven..:)
laatste aanpassing
Ik heb mijn donor codicil ook ingevuld alleen niet opgestuurd. Maar iedereen in mijn naaste omgeving (familie + vriend) weet hoe ik erover denk en waar hij ligt. Van mij mogen ze mijn organen hebben, maar niet alles. Alles wat inwendig is mogen ze hebben, maar van mijn ogen en huid blijven ze af. Waarom weet ik eigenlijk ook niet, maar vind het gewoon een vies idee.

Vind het een beetje onnodig om mijn organenen te houden. Ik heb ze niet meer nodig en nu kan ik er iemand anders mee helpen. Een vriend van ons is een paar jaar geleden ook overleden omdat ze geen nier voor hem konden vinden.
laatste aanpassing

niemand krijgt wat van mij daar ben ik veel te zuinig voor!!!

hmm wacht op brief om donor te worden..

zelfde verhaal als phantom val al bijna flauw van bloedprikken..

maar na me dood mogen ze bijna alles hebben :)
al zullen ze aan me longen weinig hebben :P

Bianca, waarom dan niet huid en ogen, als ze daar iets nuttigs mee kunnen doen?... en de rest vind je wel goed?
zou best bloed willen geven, maar ik ben niet zwaar genoeg! er is weer een bepaalde richtlijn voor!

mijn donorcodocil net ingevuld en opgestuurd :yes:

:s nee mijn longen, daar kunnen ze denk ik ook wel n betere donor voor vinden
voor mij was het niet eens een keus, het is gewoon ja ik ben donor, heel simpel als je dood bent heb je er toch niets meer aan

precies (y)
Bianca, waarom dan niet huid en ogen, als ze daar iets nuttigs mee kunnen doen?... en de rest vind je wel goed?

Dat weet ik eigenlijk niet echt. Zoals ik al zei vind ik dat gewoon een vies idee en ik wil als ik opgebaard wordt dat ik er dan nog wel "netjes" bij lig. Ik weet wel dat ze het zodanig doen dat je het niet ziet, maar het is gewoon het idee.

Mijn longen willen ze denk ik ook niet. Ben nu wel (half) gestopt met roken, maar heb toch wel een aantal jaren zwaar gerookt.
laatste aanpassing

ze mogen alleen me ogen en huid niet :)
heel veel mensen die wel donor zijn willen huid en ogen niet laten wegnemen na hun dood..

waarom niet? geen idee raar idee.. het is een buitenkant.. maar met de rest hoop ik een leven te redden :)
ze mogen van mij ....als er iets bruikbaars in mij lichaam zit,het best gebruiken om iemand anders op te lappen :jaja:

ook mijn hersens die zijn namelijk briliant :[ hahaha
ik heb er wel 1 ben ze mogen me helemaal leeg trekke als ik de pijp uit ben, tenminste wat er dan nog te halen valt,

zoiezo alles wat mij mij maakte is tog al weg als ik dood ben dus en als ik er een ander wel mee kan laten leven waarom niet?!
ik heb vandaag brief gehad !! :D ze mogen alles hebben van me!! :yes:

Echt heel veel goede reacties al! :D Beter dat er zo positief gedacht wordt (y)

ik ben al donor en zal het internet al rond te spitten om te kijken hoe ik bloed donor word.

Alle beetjes helpen en ik kan het toch missen(Y)
Ik hoop ook idd dat steeds meer mensen gaan overwegen om na hun dood iets af te staan. Elke week gaan er mensen dood omdat er geen nieuwe organen beschikbaar zijn.

Trouwens, je kan er toch niets mee. Waarom zou je dan niet iemand helpen die het wel kan gebruiken?

http://www.sanquin.nl/sanquin-nl/sqn_home_nl.nsf

Ik hoop ook idd dat steeds meer mensen gaan overwegen om na hun dood iets af te staan. Elke week gaan er mensen dood omdat er geen nieuwe organen beschikbaar zijn.

Trouwens, je kan er toch niets mee. Waarom zou je dan niet iemand helpen die het wel kan gebruiken?

ben ik het helemaal mee eens!!! dat was ook het 1e wat ik regelde op de dag dat ik 18 werd..

DONOR zijn

Juist...that's the spirit!

Ben het er helemaal mee eens...alle kleine beetjes helpen!!!
Werkzaam bij Explosive Sounds
Artiest {SHOWLIST artist 32642, 60114}
Haha ik heb het altijd gedaan totdat ik egt fulltime naar feesten ging..;)

Lijkt me niks.. krijg je een ongeluk, krijg je bloed van en feestganger.. ben je 24/7 :|

;P
laatste aanpassing

Ik heb een donorcodicil, bloed geven heb ik nog nooit gegeven.

1 keer wilde ik het doen, maar toen kon het niet, omdat ik 2 maanden daarvoor een tattoo laten zetten.
ik ga wel donor worden want als je zelf iets nodig hebt wil je ook graag en nier ofzo

mensen die zelf niet willen geven hebben dan ook geen recht op iets van een ander vind ik
je bent toch dood als t nu verrot of verbrand
of een leven ermee red
geen moeilijke keus toch

Ik ben al 10 jaar donor.

Alleen geen bloed, niet zo verstandig denk ik. :S
*Steekt handje op*

Ik ben bloeddonor en draag al sinds mijn tiende een donorcodicil :)

WOW ben echt verbaasd!

Mn eerste topic waar ik alleen maar serieuze replies krijg (dat gebeurd op heel PF niet vaak..;))

En toch nog aardig wat peepz die doneren of willen doneren :D

(y)

ja idd valt mij ook mee.. toch meer mensen dan ik dacht :) (y)
hmmm nee doe ik nog niet, hou me er ook niet echt mee bezig :S
Ik heb een donorcodicil :)
Artiest Mount
ik geef ook bloed en ben donor, ze mogen van mij alles hebben om iemand anders te redden :yes:

Maar je moet er wel rekening mee houden dat je bloeddonor bent

weekend er voor flinkloos gaan is niet zo heel er slim lijkt me :vaag:
Ik geef geen bloed, maar heb wel een donorcodicil, wat ze van me kunnen gebruiken om iemand anders te helpen, be my guest, ik heb het toch niet meer nodig.
weekend er voor flinkloos gaan is niet zo heel er slim lijkt me

En geen buisje delen als je snuift :)

Als ik door de checkup heen kom, en ik zal bloed gaan doneren denk ik niet dat ik flink los zal gaan als ik die week erna moet geven weer...lijkt me idd niet slim :s
Bang voor naalden, dus doneren is niet echt iets voor mij,

maar als ik dood ben, mogen ze wel alles van me gebruiken hoor (y)
Ik vroeg het me dus ook af

Ik heb dinsdag mijn medische keuring gehad.. zal allemaal wel goed zijn. Over drie weken gaan ze mijn bloed aftappen. :S

En donorcodicil heb ik volgens mij ook.. weet het niet eens zeker (is alweer een tijdje geleden). :)

Dit is vaak niet de schuld van dat er te weinig donoren zijn maar meer iets van dat er te weinig rekening wordt gehouden of iemand donor is? (bij overlijden)

Ik heb touwens geen donorcodicil ingevuld en ik ben het ook niet van plan. Ook bloed sta ik niet af!
Dit is vaak niet de schuld van dat er te weinig donoren zijn maar meer iets van dat er te weinig rekening wordt gehouden of iemand donor is? (bij overlijden)

Ik heb touwens geen donorcodicil ingevuld en ik ben het ook niet van plan. Ook bloed sta ik niet af!

Volledig mee eens.

Na mijn dood mogen ze ook alles hebben..
Ik heb er niks meer aan en als ik andere mensen daarmee kan helpen.. :)
Als ik dood ben mogen ze alles van me gebruiken, maar het lijkt me toch een raar idee als iemand ineens met mijn organen rond loopt.

Nou ja, dat merk ik toch niet... ik ben dan dood.

ik heb bloedarmoede die steeds weer terug komt en dus heeft het geen zin om bloed af te staan maar ik heb wel een donorcodicil ingevuld.dat zou iedereen moeten doen!stel dat jij een nier nodig hebt om te overleven...

Ik mag helaas geen bloed geven vanwege m'n bloedarmoede, maar m'n donorcodicil zit in m'n portemonnee..ze mogen alles van me hebben!
Ik geef elke 3 maanden bloed

Aan het ziekenhuis :@
Mijn moedertje heeft me pas overgehaalt om bloed te geven. Dus binnenkort eerst een check-up. Ben benieuwd. Maar goed, met bloed doneren doe je iets goeds, dus vandaar dat ik besloten heb dit maar eens te doen.