Partyflock

Forumonderwerp · 666204
Ik voel me zo rot dus daarom moet ik het echt even kwijt....
M'n neef van 16 ( precies 1 week ouder dan mij ) heeft een ongeluk gehad met zijn scooter 16 maart jl.

Hij heeft net als ik ook een lichte vorm van suikerziekte en als je dan niet goed of te weinig eet dan word je daar heel flauw van. Hij had verschrikkelijke honger toen hij terug kwam van de gymles en reed op zijn scooter naar huis. Hij heeft een blackout gehad/is flauwgevallen op zijn scooter is tegen de stoeprand gebotst en over de kop geslagen. Met z'n kin is hij op de stoep terecht gekomen en daardoor bewusteloos geraakt en in coma afgevoerd naar het ziekenhuis. Daar aangekomen hebben ze gelijk scans gemaakt ( was nix ernstigs op te zien ) en hij is op de Kinderafdeling geplaatst.Tot 22:00 dinsdagnacht heeft hij in een zware coma gelegen....

Woensdag ben ik even op bezoek geweest bij hem met een paar maten en hij zag er niet goed uit ( had hele dikke ogen ) Hij was wel comateus en viel telkens terug in een lichte coma maar ik heb m kunnen vertellen dat ik van m hou en dat t een tijger is. Die dag heeft hij +30 mensen op bezoek gehad. Om 05:45 werd m'n tante uit bed gebelt met de mededeling dat hij onder de scan lag en in een compleet coma was. Hij kon er niet meer uitkomen ondanks de pijnprikkels en impulsen van buitenaf die de dokters m gaven. Na die scans is hij overgeplaatst naar een wat rustigere kamer en is een kwartier volkomen bij kennis geweest. Daarna weer terug gezakt in een comateuze toestand en dat is zo gebleven de hele dag.Ik was weer op bezoek vandaag ( donderdag ) en hij zag er even beter uit maar in z'n hoofd was het zeker nog niet stabiel. Gelukkig kan hij wel normaal plassen en heeft hij een broodje gegeten :D:D:D
En ik was in het jongerencentrum bij ons in het dorp donderdag en toen vertelde m'n neef ( zijn broer ) dat hij om het kwartier wakker gemaakt moest worden omdat hij weer telkens neigt om in een zwaar coma te belanden.

Ze hebben op de scans gezien dat hij (nog) geen blijvend hersenletsel heeft en dat allemaal dankzij z'n helm die hij op had en goed vast had. Zo kom je er maar weer eens achter dat die regels niet voor nix zijn.
Ik zal ook nog even vertellen wat coma precies is : Coma is een teveel van prikkels die in de hersenen verwerkt moeten worden dmv een klap of iets dergelijks. De hersenen kunnen al die prikkels niet verwerken en de cellen gaan ''op slot'' als zelfverdedeging.

Hij mag niet rechtop zitten of lopen ofzo want dan heeft hij kans op een hersenbloeding of andere narigheid.... Hij ligt telkens op z'n rechterzij want hij heeft ook nog flink wat andere verwondingen maar t is t belangrijkste dat z'n hoofd rust krijgt.

Door dit alles ben ik ook helemaal van slag en kan ik me ook niet goed concentreren op school en stage. Maar we blijven positief denken ondanks alle dingen die er nog kunnen gebeuren terwijl hij comateus is. Vrijdag ga ik weer ff op bezoek en neem een mooie kaart mee die hij na kan lezen als hij bij volledige kennis is en ik geef m een knuffeltijger. Dat is wel symbolisch voor het doorzettingsvermogen wat die jongen heeft en natuurlijk dat hij door moet blijven vechten :)

Dit verhaal moest gewoon ff van m'n hart en ik zal per dag even het forum nalezen en z'n vorderingen opschrijven. Tis wel een heel verhaal maar ik hoop dat jullie even de moeite nemen om het door te lezen anders snap je het niet goed.
Greetz, Roxanne
laatste aanpassing

Floxie heel veel sterkte, alsmede de familie ook veel sterkte toegewenst !!
(F)(K)

Ey Meis!
Heel veel sterkte, ik heb mijn lieve neef door een scooter ongeluk verloren, dus ik kan wel begrijpen hoe geschrokken en bang je bent!
Heel veel sterkte en ik zal aan je denken!!! (K)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 3526, 16538}
Artiest {SHOWLIST artist 154159, 177529, 47522}
het is zeker goed dat hij zijn helm op had en ook het bandjes vast had!!!

ik kreeg een x een boete voor dat helmbandje open... ik was het gewoon vergeten na het tanken ofzo...

het verkeer zit vol gevaren,,, maar dit was natuulijk een ander verhaal! wel heeeel erg schrikken voor jullie...hoop dat het al wat beter is!

sterkte!!!

sterkte :flower:
Ohwww Floxie = happy @ the moment :)
M'n neefie is lekker thuis nu en heeft zelfs even achter de computer gezeten ( oké wel met een zonnebril op vanwege de rare straling )
T gaat dus echt beter nu weer :)

Hij moet nu alleen nog herstellen van :
- een gescheurde monnikskapspier
- schaafwonden
- een snijplek waar de band van z'n helm zat
- een zwaargekneusde elleboog

En uiteraard z'n hoofd want hij heeft nog heel erg veel rust nodig en tijd om er weer compleet bovenop te komen. Hij heeft namelijk gekneusde hersenen; klinkt een beetje eng en dat is t ook, tis namelijk erger als een hersenschudding :S
Hij is lekker thuis en morgen ga ik m ffies opzoeken :)
laatste aanpassing
Echt beter dat ie nu thuis is volgens mij is die neef van jou een keiharde vechter!
En heeft ie dit topic al gelezen?
Omdat je zei dat ie achter de computer had gezeten.
(K)
Nee hij is net zo msn-verslaafd als dat ik af en toe ben dus hij zat met z'n bril op z'n neus lekker te i-netten (H)