Partyflock

Forumonderwerp · 660359
Het valt me op dat de toevoeging DJ tegenwoordig lukraak door iedereen gebruikt wordt. Als je de profielen op PF mag geloven zijn ongeveer de helft van de bezoekers DJ voor hun beroep. Wat ik me nou afvraag, hoeveel "DJ's" zijn er nou die meer publiek hebben dan alleen de bakstenen in de muur van hun kamertje. Om vast een begin te maken met de reply's:

Ikzelf ben sinds kort regelmatig in de gelegenheid mijn kunsten voor anderen te tonen, en dan nog lang niet alles betaald. (gemiddeld 1 keer in de maand) Omdat ik hier best wel hard voor heb moeten werken vraag ik me af of het anderen misschien wat makkelijker aangewaaid komt.

Nou ???????

idd bekendste, ik vind het wel goed dat ie er wel altijd staat en weer de dj aan het uithangen is maar verder zit er niks speciaals aan hem. Toch wel knap om er altijd te staan en altijd in het vliegtuig te zitten.

een draaitafel kan als instrument gebruikt worden voor (volgens mij) alle stijlen zolang je maar creatief blijft met je hobby.

Artiest Warlok
P cies :yes: x2
laatste aanpassing
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1543, 1112}
Ik vindt dat je iemand niet kan uitroepen tot "Beste Dj"
Zou je dat wel doen dan zou je dat in het genre waar diegene draait moeten doen maar geen nationale of internationale wedstrijd van maken.
Mensen uit bijv. Zuid-Afrika kennen Dana of Darkraver helemaal niet. Maar omdat tiesto een hitje scoort internationaal is ie al gauw nummer 1
Je kan iemand simpelweg (vindt ik) niet uitroepen tot "beste". Iedereen houd van andere muziek en zal dan voor zichzelf wel een keuze hebben voor wie hem/haar de beste is.

Jonge wat arogant hee. Wat is dat nou voor iets doms om te bepalen wie dj is en wie niet. Ook al sta je voor jezelf te draaien. Dan vind ik dat je al dj bent.
Wel ff ALLE reply's lezen voor je je mening geeft he snotaap!

Wanneer je wel of geen DJ bent blijft een grijs gebied. Dat zie je wel aan alle verschillende meningen. Ik denk wel dat DJ'en een stuk minder serieus wordt genomen dan pak em beet 6 jaar geleden. Iemand die toen besloot dat hij van plaatjes draaien z'n hobby wou maken ging er ook echt mee aan de slag. Apparratuur kopen, wekelijks naar de platen winkel, je kent het wel. Tegenwoordig oefen je twee keer bij een vriend thuis met iemand anders zijn platen en ben je 'DJ'
Beetje jammer voor iedereen die er wel serieus mee bezig is. Heb je jarenlang geoefend en duizenden euri's geinvesteerd, zeg je dat je DJ bent en wordt je bijna uitgelachen met een sarcastisch: "tja, wie niet?"

Heb je jarenlang geoefend en duizenden euri's geinvesteerd, zeg je dat je DJ bent en wordt je bijna uitgelachen met een sarcastisch: "tja, wie niet?"

Als je erbij zegt dat je geen hardstyle draait dan worden mensen gelijk een stuk serieuzer heb ik gemerkt. ;P

Maar ff zere neus: het is een herkenbaar verhaal ja. Iedere lul die een paar 5e hands beltdrives en 10 hardstyleplaten heeft is tegenwoordig DJ. Bizar, maar niks aan te doen. Hooguit wachten totdat de hype over is. :)
Eén voordeel aan de DJ hype: er zijn denk ik nog nooit zoveel mensen aktief met muziek bezig geweest sinds de komst van house. De drempel om DJ te worden of house te produceren is nu eenmaal een stuk lager als de drempel om in een bandje te stappen. Niet in de laatste plaats omdat je het in je eentje kan doen denk ik.

Op zich heb je daar ook wel weer gelijk in. Het is alleen maar positief dat veel mensen met muziek bezig zijn toch? En de lui die er echt werk van maken en er 24/7 mee bezig zijn, pik je er zo uit. Die worden namelijk gevraagd om op feestjes te draaien. Misschien dat je dan pas echt dj bent.

En de lui die er echt werk van maken en er 24/7 mee bezig zijn, pik je er zo uit. Die worden namelijk gevraagd om op feestjes te draaien. Misschien dat je dan pas echt dj bent.

Dat is ook niet helemaal waar. Ik ken gasten die gruwelijk goed draaien maar bijna nooit op feesten staan.

Als je op een feestje staat te draaien, ben jij op dat moment "the DJ".
Als je lekker thuis draait, doe je net als of je "the DJ" bent
Als je grootste bron van inkomsten via plaatjesdraaien is, dan ben je van je beroep DJ.

De meesten willen DJ worden, de meesten zijn het (nog) niet. Ik ook niet.....
Ik ben af-en-toe The DJ op een feestje, hoofdzakelijk doe ik net als of ik "the DJ" ben (hobby DJ), van beroep receptioniste. Dus nee ik noem mezelf geen DJ. En of ik er een wil worden...... Maarja als ik mezelf geen DJ noem, dan weten mensen ook niet dat ze mij kunnen vragen "the DJ" op een feest te zijn, dus........
laatste aanpassing
:respect:

Heb ik weinig aan toe te voegen
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 892, 3487}
Artiest Sander May
idd :yes:

Ik ben begonnen omdat ik de muziek die ik leuk vond nergens kon vinden, alleen op de radio tijdens grote "events" en dergelijke. Daardoor besloten door toch maar platen te gaan kopen met muziek die IK tenminse cool vond, puur voor mezelf. Nou draaide ik sinds m`n 12e al op huis-tuin-en-keuken feestjes, op de "apres-ski" manier zeg maar, dus met mixen was ik al bekend. Daardoor was de overstap niet zo heel groot.
Toen ik na een hele tijd merkte dat ik ineens best leuk plaatjes netjes aan elkaar kon mixen en mensen MIJN muziek óók leuk vonden, toen is het balletje een beetje gaan rollen. Sindsdien ik weet wat voor kick het geeft om op een vet feest voor publiek te staan, wil ik niets anders meer, hahaha.

Nu ik zelf ook alweer een tijdje ermee bezig ben, valt het me eigenlijk pas op hoeveel mensen wel niet ineens dj willen worden om het "dj zijn".

Ach, gelukkig onderscheid je de mensen wel die er serieus mee bezig zijn en het met liefde doen van de mensen die het om het "dj zijn" doen :jaja: Bovendien vind ik dat je als dj ook helemaal niet iemand anders bent als buiten de booth. Tenminste, ik zie er het nut niet van in om je heel anders voor te doen. --> sluit ook naadloos aan bij het al dan niet gebruiken van dj namen.
Ik ben wie ik ben, en toevallig mix ik hier en daar ook nog eens wat plaatjes.
Ik ben een 11 maanden geleden begonnen met draaien, puur en alleen omdat ik dat al vanaf mijn 14 wilde ofzo. Maar aangezien ik nog andere dure hobby's had, kwam het er niet van, en als scholier heb je niet enorm veel geld te besteden.

Ik heb afgelopen jaar enorm veel vooruitgang geboekt, en toen op aanraden van een paar vrienden een aantal demo's in de rondte gestuurd. Dat ik daarop gevraagd ben om te komen draaien is natuurlijk mooi meegenomen. Maar in de eerste plaats doe ik het nog steeds voor mijn eigen lol.

Verder, gegeven het feit dat er steeds meer mensen DJ willen worden, geeft me dan ook weer een impuls om het beter te doen. Gezonde concurrentie zeg maar. Als je echt goed bent kom je er wel, daar ben ik overtuigd van...

[slightly offtopic]
Alleen het kromme is: Tegenwoordig kun je, als je als producer een paar sterke tracks neerzet, zeker zijn van boekingen als DJ. Terwijl er producers zijn die er na 2 jaar nog steeds geen reet van bakken. Dan komt er volk op de naam "X" af, of een naam "Y", en die gozer/vrouw kan in een uur tijd geeneens 5 foutloze overgangen bewerkstelligen. Natuurlijk is het wel zo, dat je als succesvolle producer beloond moet worden voor je werken, en dat kan dus heel goed op die manier.

Maar als ik, als "thuis-DJ" zijnde op een feest sta, waar een "X" of een "Y" de ene fout na de andere maken, is mijn feest verkloot.

En ik zie toch steeds meer dat de beste producers ang niet zo goed kunnen draaien als de beste gevestigde namen. Darkraver en Vince produceren niet veel, maar weten het altijd wel interessant te maken achter de tafels. Vinyljunk kan ook meesterlijk draaien. Catscan kan meesterlijk produceren, maar een overgang van 32 beats, die niet vlekkeloos verloopt, nee, dat vind ik niet kunnen. De beste man kreeg zijn eerste boeking al toen ie nog nooit met een platenspeler had gespeeld :S:S (lees de Decade-ThunderMagazine er maar op na). Verder DJ D. Maakt meestelijke muziek (al wat veel van hetzelfde), maar is de naam "DJ" D echt niet waard. Op MOH vs. HELL bakte ie er werkelijk geen ene reet van. Dat is toch wel het meest foute voorbeeld van de toevoeging DJ.....
laatste aanpassing
idd, een heel ander voorbeeld, maar ook deze DJ's verdienen die toevoeging eigenlijk niet. Maar ja, dat heeft weer alles met commercie te maken denk ik. Als er een bekende naam staat komt er meer publiek en het maakt eigenlijk niet uit waar die naam dan precies bekend van is.

Wat ik ook een rare trend vindt is dat je als DJ eigenlijk wel MOET produceren om een wat grotere bekendheid te krijgen. Kijk bijvoorbeeld naar Benny Rodrigues. Voor mij een van de grote voorbeelden als het gaat om mixtechniek en platen keuze. Zo'n jongen kan mega goed draaien maar om verder te komen dan hij nu is, is-ie toch maar gaan produceren. Eigenlijk zou dat natuurlijk niet nodig moeten zijn. Wat mij betreft zouden DJ's en producers als twee hele verschillende dingen gezien moeten worden. Ieder zijn eigen ding toch?
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 4456, 2124}
Artiest {SHOWLIST artist 68299, 89019}
Dat hoeft niet altijd.
Kijk maar naar The Darkraver
die heeft niet zoveel tracks gemaakt maar wat word die geboekt.

Kijk maar na Vince heeft niet zoveel gemaakt maar wat word die geboekt.
Jij (en ik ook al eerder) noemen alleen wel namen die al tijden gevestigd zijn, en Vince en Darkraver zijn er al uit de gabbertijd. Voor die mensen is het makkelijker naamsbekendheid te behouden, dan voor een nieuweling om te vergaren. het DJ aanbod was toentertijd helemaal niet groot, vandaar dat je gevestigde namen als Dana, Pavo, Darkraver, Vince etc. nog wel met regelmaat ziet. ik zie dat als een soort "beloning" voor wat ze gedaan hebben op feesten en voor de scene destijds....

Noem jij maar eens een aantal DJ's die je met enige regelmaat op feesten ziet, maar die je niet kent van producties.. Dat wordt toch verdome lastig, denk ik zo...
laatste aanpassing
Benny WAS dus een van hen, maar gelijk ook het enige voorbeeld wat ik me zo kan bedenken.

Ricky Rivaro?? of is die ondertussen ook gezwicht?
Werkzaam bij Area 0522
Artiest {SHOWLIST artist 1760, 7723}
ik ben in beginsel (in het weekend) een MC, en ik vind het leuk om erbij te draaien, dat maakt mij zeker nog geen dj. Zeker gezien mijn kwaliteiten...ik kan leuk een paar plaatjes draaien, en wordt al een beetje gevraagd om hier en daar te draaien, maar meer omdat ik een beetje bekendheid heb als mc dan dat ze mijn dj kunsten hebben gezien en/of gehoord. Ik heb een dj naam, 2 technics en een dateq en een stel vrienden die mij met beide benen op de grond houden door te zeggen dat het allemaal niet zveel voorstelt!!
Artiest {SHOWLIST artist 42189, 33622}
Eerst produceren en dan draaien ;) ik zelf produceer nu 2 jaar muziek en ik draai nu ruim en half jaar! En ik zeg eerlijk in een half jaar kun je veel leren maar uren lang foutloos draaien kun je niet in een half jaar leren!
Artiest Dummy
Vroeger was alles beter.. ;)

Tegenwoordig doet een kruiwagen ook wonderen trouwens.. want zeg nu eerlijk, een beetje oefenen en je kunt draaien. Dus plakken mensen snel het woord dj aan zichzelf vast. Alleen de plekjes waar gedraaid kan worden zijn schaars en het aanbod dj's wordt steeds groter.

Ik noem iemand een dj als diegene geregeld draait als resident of op middelgrote tot grote feesten. De rest noem ik hobbyist :)
laatste aanpassing
Iedere lul die een paar 5e hands beltdrives en 10 hardstyleplaten heeft is tegenwoordig DJ. Bizar

Ow ja dj bizar! Die ken ik wel :devil:

Een dj is iemand die plaatjes draait. Punt.
Een sucessvolle dj is iemand die voor publiek plaatjes draait. Punt 2.
laatste aanpassing
Artiest Triax
Ik ben er al mee bezig sinds mijn 12de ofzo en het is mijn grootste bezig heid produceren en Draaien!!!maar ik zie het nog steeds als mijn hobby en leuk is om daar je werk van te maken :p

ik ben pas 1 jaar serieus bezig met draaien na eerst bij een neef geleerd hebben te draaien, nadat ik wat eigen maakte tracks heb laten horen wouden ze me graag hebben ik heb toen een contractje gekregen en heb nu mijn eerste boekingen binnen, en het is ongeloofelijk snel gegaan!! :D dit duid er dus op dat ik me DJ mag noemen, ik vind sowieso dat iedereen dat zelf mag weten!!! :yes:
laatste aanpassing
Weet iedereen het verschil tussen beroep en hobby? 90% heeft als hobby dj en nog geen 10% is fulltime dj. Ik vind dat ik mezelf een dj mag noemen al is het jammer dat ik daar weinig mee verdien en nog altijd 40 uur per week moet werken als iets anders dan DJ. Maakt niet uit waar ik heen ga als ik maar mn platen bij me heb want een kans is gauw gekregen. Als jij daar staat achter de tafels dan ben jij de Dj en niet degene die naar je zit te luisteren en hetzelfde thuis op zijn hobbyapparatuur uitprobeert.

graag reactie positief of negatief....
Ikzelf zou nooit me werk opgeven voor de muziekbusiness, kan het mooi combineren indien het ooit nodig zou zijn. Al het geld dat ik eventueel ooit nog eens zou verdienen stop ik ook direct in nieuwe plaatjes of iets dergelijks..

Het is ook echt niet mijn grootste wens om elk weekend 2 of 3 keer te draaien, ik heb ook nog andere dingen, die ik ook in het weekend moet doen. Maar zo af en toe eens draaien op een goed soundsysteem is best wel eens lekker. Thuis kan het allemaal niet zo snoeien. Komt de buurman aan de deur: Kan het nie wat zachter?? Man rot op, ik heb me werk mee naar huis genomen, doe jij dat nooit??

Wat dat betreft is DJ een leuk beroep om te combineren met ander werk. Doordeweeks "normaal" werk/studie etc. In het weekend plaatjes draaien, beetje platen shoppen, relaxen etc. :jaja: lijkt me wel wat hoor.
Artiest {SHOWLIST artist 10335, 82438}
Als iemand tevreden is over zijn draaistijl en het met heel veel plezier doet dan mag diegene zichzelf toch dj noemen..
Dat bepaalde dj's daar problemen mee hebben snap ik niet helemaal, je weet zelf toch dat je met veel ervaring en wat meer boekingen en eigen stijl niet bang hoeft te zijn voor concurrentie??

toch?
laatste aanpassing

heb een tijdje geprobeerd te draaien, maar de vrijheid van produceren spreekt mij veel meer aan.
heb die draaitafels lekker omgeruild voor een chille synth.ik draai liever strax eigen shit :P

Artiest Dennis Hupla
Goed topic!

De laatste tijd heb ik het er ook veel over met vrienden want idd iedereen wil Dj zijn, de een met een nog moeilijkere naam dan andere. Zelf draai ik ook wel eens plaatjes op feestjes, soms betaald & soms niet maar ik wil mijzelf juist door al die wannabe Dj`s geen Dj meer noemen, ik ben Dennis, bijnaam Hupla en ik draai plaatjes maar ik kan er niet van leven dus ik werk nog gewoon.
Zelfs al zou ik nooit meer ergens voor gevraagd worden dan blijf ik toch nog wel plaatjes kopen (mijn grootste en meest hardnekkige verslaving) en ze draaien op kleinere/besloten feestjes en mocht ik wel ooit doorbreken dan blijf ik ook dezelfde pipo (heb ik wel genoeg nuchtere vrienden voor)ZONDER Dj voor mijn naam want ik wil niet geassoccieerd worden met mannetjes die Dj willen zijn met andere beweegredenen dan de liefde voor de muziek.

Sterker nog, ik draai nu vier jaar, afgelopen november had ik mijn eerste optreden en toen heb ik twee weken voor dat feest uit pure noodzaak een DJ-naam moeten verzinnen. :D
laatste aanpassing

En is het nog een leuke creatieve lading-dekkende naam geworden of 'gewoon' Dj Tim? ;-)

Ik draai op verjaardagen, gewoon voor vrienden en op eigen georganiseerde feestjes voor 250 mensen, veelal vrienden. Ik ben heel goed, maar of ik echt een dj ben...ja alleen niet iedere week

2 Hupla >> totaal mee eens :respect:

2 Phony: tnx, ik weet niet of iemand het boek How to Dj Properly kent (ook heel leuk als je geen plaatjes draait met anekdotes over een heleboel bekende Dj`s) maar daar werd daar ook over gesproken dat het vooral de liefde voor de muziek moet zijn om te Dj-en, het grote geld en de status is pas sinds een jaar of 8 (?) aan de orde. Daarvoor moesten Dj`s vaak de hele avond in hun eentje draaien en kregen ze alleen wat gratis drank, hoeveel Dj`s van tegenwoordig zullen daar nog mee accoord gaan als ze dat opnieuw invoeren? Ik denk zelf dat 75 % afhaakt en de Dj voor hun naam schrapt :yes:
Ik denk juist dat dat een heel goed idee zou zijn. Alle gevestigde namen zouden iets anders gaan doen om toch die bakken geld nog binnen te halen. Resultaat: ruimte voor nieuw talent!

Ik vraag me af hoeveel grote DJ's (vooral die de laatste jaren zijn opgekomen) echt voor de muziek gaan en in hun vrije tijd exact dezelfde muziek luisteren die ze in het weekend draaien. DJ zijn is een commercieel beroep geworden. Een DJ die zijn marketing goed voor elkaar heeft krijgt meer gigs dan eentje die bovenaards goed kan draaien. Misschien kun je daar ook wel de scheiding trekken: Iedereen die het doet voor het geld en alles op alles zet om door te breken is eigenlijk geen DJ, ookal staat-ie voor 20.000 man te draaien. Iedereen die het echt puur doet voor de muziek (bekend of onbekend) mag zichzelf DJ noemen, of hij nu veel of weinig ervaring en skills heeft.

Volgens mij komen we steeds dichter bij de oplossing ;-)

Iets waar geen hart in zit kan geen hart raken, doe gewoon wat je doet dan komt er steeds meer op je weg.

En is het nog een leuke creatieve lading-dekkende naam geworden of 'gewoon' Dj Tim? ;)

Eigenlijk was het TimmMer, hou wel van het betere timmerwerk :devil: , maar de goochems die de poster maakten hebben er DJ Tim van gemaakt. :D
Maar volgende keer wordt het gewoon Timmer, lekker straight to the point en timmerend, een redelijke omschrijving van mezelf. :)
laatste aanpassing
Artiest Deex
Een Dj ben je al snel, zoals al gezegt is. Draai een paar plaatjes voor een publiek en je bent dj. Maar waar het omgaat, ben je een goede dj. Een Dj moet connecten met het publiek en het publiek een gave avond bezorgen. Thuis draai ik voor mezelf. Maar wanneer ik voor mensen moet draaien draai ik voor het publiek en probeer ik er een top avond van te maken, dat doet me zelf ook goed. Een goede Dj weet te connecten met het publiek en heeft een hart voor de muziek die hij draait.
Als dj moet je je eigen ding doen, niet lukraaks stylen overnemen. Zoals het vele Hardsyle Dj publiek. Muziek moet niet in hokjes worden geplaats!!!

Greetz Deex
Dat laatste is denk ik het understatement van de week! ;-)

Een eigenschap van een goede DJ is idd dat hij contact maakt met het publiek. Dat is alleen natuurlijk niet het enige wat een DJ een goede DJ maakt. Ik denk dat zeker in deze tijd vooral een eigen en vernieuwende muziek keuze bepalend is voor succes

Wat dit onderwerp betreft moet je lekker iedereen in zijn waarde laten. Wel denk ik dat mensen niet zomaar dj/producer op pf moeten neerklappen als zijnde beroep terwijl het niet zo is. Zelf ben ik al 10 jaar bezig met draaien en produceren wat in het verleden voor mij al leuke dingen heeft gebracht en ik denk me nog wel wat gaat brengen. Tot die tijd wil ik niet voor mijn beurt praten. En let op: er zijn heeeel veeeel talenten in nederland die het echt wel zouden kunnen. Hoevaak ik me namelijk al niet irriteer aan dj's op feesten die de passie kwijt lijken te zijn en met een chagrijnige/ongeinterresseerde kop een kutset draaien is ongelofelijk. Voorbeelde: kai tracid / bass d & king matthew op Qlimax...... Dj Rob op hardbass.... Buzz Fuzz op Impulz en noem maar op. Dat is pas erg... mensen die er zijn maar zich niet kunnen motiveren terwijl er wel 1000 staan te trappelen om het beter te doen. 1 ding mag ik me zelf aanrekenen en dat is dat ik in het verleden te weinig aan mijn netwerk heb gedaan..... maar dat gaat nu veranderen.

Dj zijn: voor velen een hobby met passie, voor anderen hun beroep en sommige een droom. Ieder zijn eigen ding en daar heb ik respect voor.

Cheers :D
ik had het niet beter kunnen zeggen. Het probleem is inderdaaad dat de gevestigde namen meestal de drive niet mee rhebben. Als je Darkraver bezig ziet, of een Vince, die maken er nog wat van, maar zie jij veel van die oudere bekende DJ's nog echt springen achter de tafels??
Is natuurlijk ook wel een beetje logisch. Die jongens hebben al zo vaak gedraaid dat er geen enkele kick meer in zit. Voor hun is het net zo erg werken als voor een ander vakken vullen ofzo. Daarom zou er ook veel meer doorstroom moeten zijn van nieuw talent. Als je nog 'vers' bent stroomt de adrenaline nog iedere set door je aderen en dat zie je natuurlijk terug in de energie die een DJ de zaal in kan pompen. Maarja, wat ik eerder al zei, het is een groot commercieel wereldje en een bekende naam trekt nu eenmaal meer bezoekers als een onbekende ( misschien wel veeeeeeeel beter draaiende) naam.
Daarom moeten ze vooral op de kleinere feestjes talenten wat meer de kans geven. 1 bekende naam, en voor de rest talenten. Entree niet duur en een feest word ook wel bezocht.

Ik sta zelf 13 maart op een talent-night, met een entreeprijs van 5 euro. En die feestjes zijn altijd wel goed bezocht, dus ik verwacht wel aardig wat volk. En er zijn nog wat talenten, dus ik moet wel heel goed me best doen van mezelf...
Artiest {SHOWLIST artist 128234, 5570, 215, 36212, 103101}
dan zal ik ook ff mijn mening geven :p

ik vind iemand pas een dj als ie het publiek kan vermaken, of ie nou mixtechnisch goed is, of helemaal niet kan mixen maakt niet uit, als diegene met zijn setje de zaal aan het springen ktijgt, of ie nou geld krijgt of niet, of ie nou al lang draait of dat het zijn eerste keer is maakt niet uit, als je de zaal op zijn kop krijgt ben je DJ ........

verder over dat bekende dj's soms niet uit hun dak gaan .... ik zit er vaak goed in, ga zelf ook altijd vet uit mijn dak, maar het gebeurt ook wl eens dat het niet zo lekker gaat en dat de mensen voor je gevoel net ff niet lekker genoeg uit hun dak gaan, dan word je serieus en en omdat je dan voor aardig wat geld geboekt wordt moet je je gaan concentreren en ga je extra nadenken wat je moet draaien en zo, en dan zijn dj's best serieus ja.

en even tegen Groovar, er zit bij vele jongens zeker wel kick in, maar het is soms ook gewoon werk ja.
Artiest {SHOWLIST artist 15618, 45950}
Zo Bass D heeft gesproken ;)
ik draai helemaal nx.k rag alles doormekaar.
ghe ghe
18 uur per dag
en je eet met je reet want je praat peop
ghe ghe
18 uur per dag
MADCORE by the MADBUTCHER on ButcherRadio
ghe ghe
18 uur per dag

Mad Butcher (live producer) en ja 18 uur per dag!
ik bedoel:POEP
oh ja !

"ach wat maakt het uit, dj's zijn
toch maar nerds,'"

vond ik wel geinig

:S?????