Ik ben een 11 maanden geleden begonnen met draaien, puur en alleen omdat ik dat al vanaf mijn 14 wilde ofzo. Maar aangezien ik nog andere dure hobby's had, kwam het er niet van, en als scholier heb je niet enorm veel geld te besteden.
Ik heb afgelopen jaar enorm veel vooruitgang geboekt, en toen op aanraden van een paar vrienden een aantal demo's in de rondte gestuurd. Dat ik daarop gevraagd ben om te komen draaien is natuurlijk mooi meegenomen. Maar in de eerste plaats doe ik het nog steeds voor mijn eigen lol.
Verder, gegeven het feit dat er steeds meer mensen DJ willen worden, geeft me dan ook weer een impuls om het beter te doen. Gezonde concurrentie zeg maar. Als je echt goed bent kom je er wel, daar ben ik overtuigd van...
[slightly offtopic]
Alleen het kromme is: Tegenwoordig kun je, als je als producer een paar sterke tracks neerzet, zeker zijn van boekingen als DJ. Terwijl er producers zijn die er na 2 jaar nog steeds geen reet van bakken. Dan komt er volk op de naam "X" af, of een naam "Y", en die gozer/vrouw kan in een uur tijd geeneens 5 foutloze overgangen bewerkstelligen. Natuurlijk is het wel zo, dat je als succesvolle producer beloond moet worden voor je werken, en dat kan dus heel goed op die manier.
Maar als ik, als "thuis-DJ" zijnde op een feest sta, waar een "X" of een "Y" de ene fout na de andere maken, is mijn feest verkloot.
En ik zie toch steeds meer dat de beste producers ang niet zo goed kunnen draaien als de beste gevestigde namen. Darkraver en Vince produceren niet veel, maar weten het altijd wel interessant te maken achter de tafels. Vinyljunk kan ook meesterlijk draaien. Catscan kan meesterlijk produceren, maar een overgang van 32 beats, die niet vlekkeloos verloopt, nee, dat vind ik niet kunnen. De beste man kreeg zijn eerste boeking al toen ie nog nooit met een platenspeler had gespeeld

(lees de Decade-ThunderMagazine er maar op na). Verder DJ D. Maakt meestelijke muziek (al wat veel van hetzelfde), maar is de naam "DJ" D echt niet waard. Op MOH vs. HELL bakte ie er werkelijk geen ene reet van. Dat is toch wel het meest foute voorbeeld van de toevoeging DJ.....