Partyflock

Forumonderwerp · 639386
Ja, binnenkort is het zover:

Rookvrije werkplekken....

In sommige treinen is de rookvrije terreur al begonnen....

Wat vinden jullie er nou van?

En wat vinden jullie te ver gaan?
(Rookvrije uitgaansgelegenheden bijvoorbeeld?)

Ik als roker vind het eigenlijk wel prima :o :D

Door de eerste rookvrije trein waar ik laatst in zat schrok ik wel een beetje,
vooral na een feest is het lekker als je nog ff lekker kan :smoke: in de trein :/

Maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen :)

En rookvrije werkplekken vind ik eigenlijk ook wel prima :)

Ik wil graag minder roken, dus voor mij ideaal! :D

Zolang ik thuis, buiten en tijdens het uitgaan lekker kan :smoke: , vind ik het prima :yes:
vind dat het bij horeca gelegenheden niet afgeschaft kan worden, dan houd in dat je in een coffeeshop ook niet mag roken :S
Ben zelf ook roker, maar eigenlijk vind ik die maatregelen wel goed. Wat nou terreur tegen rokers? We doen het onszelf toch aan, en we vallen er anderen mee lastig, dus waarom geen maatregelen om die overlast te verminderen? Bovendien komt het mij wel goed uit omdat de drempel om te stoppen nu erg klein is (moet er niet aan denken dat ik als roker straks uit een feest naar huis moet reizen en ik kan niet roken, nee dan maar stoppen). Nog 2 pakjes uit m'n slof roken, en dan ist afgelopen (hoop ik :s)
we vallen er anderen mee lastig

daar moet dus een oplossing voor worden gevonden...

maar ik vind eigenlijk dat de eigenaar van een zaak het zelf moet bepalen....

in een restaurant of in een snackbar oid, wil ik gewoon kunnen roken....

pfff ik denk dat ik maar stop met roken:)
Ik ben er helemaal mee eens.
Ik heb niks tegen roken, maar niet in openbare gelegenheden.

Dus ook in uitgaansgelegenheden moet dit verbod worden ingevoerd.

Kim vindt alles goed van prima??? :/

Ik ben tegen! :@
Wil kunnen paffen als ik dat wil. :(

:smoke:

ach ja..weer zon regeltje in nederland

:smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

____________________­_____________//

:smoke:
laatste aanpassing
Ik ben (als roker) best bereid om wat van mijn "rokersvrijheid" in te leveren, maar dat mag van de andere kan ook wel....

Dat vind ik zo'n onzin. Je schaadt mensen met roken. Niet-rokers schaden niemand met niet-roken.
Het is heel logisch dat roken verboden wordt in openbare gelegenheden.

- snif - :smoke: - snif - :smoke: - snif - :smoke: - snif - :smoke: - snif - :smoke: - snif - :smoke: - snif - :smoke: - snif - :smoke: - snif - :smoke: - snif - :smoke:
laatste aanpassing

jij wint

Dat weet iedereen Joh..
ReldelRebel 8)

Snuiven mag wel gewoon overal hoor O:)

Op de werkplek, in de trein, maakt niet uit :lief:
Van mij mag de hele wereld rookvrij worden. :)

Kee dan Kimhmm... :lief:

Saampjes mag coke?

:bounce:

Doe jij morgen?
(Y) ik vind het prima

kan ik tenminste lekker rookvrij mijn broodjes eten in de kantine!!!
Ik ga morgen G-en met een vriendin.

Samen snauven op Qlimax dan? :9

Ik denk ik neem daar andere poeder... mdma poeder. Ook goed toch? :lief:

Ik rook niet en vind een rookvrije werkplek logisch en rookvrije treinen ook er werd eerder gezegd dat iemand een trein als iets ontspannends ziet en derhalve moet roken, daarop zeg ik dat het voor mij ook ontspannend is tenzij iemand loopt te paffen maarjah daar had rook en rookvrije cabines voor.

Wat betrefd uitgaansgelegenheden maak je niet druk dit gaat voorlopig nog niet door.
Werk in een restaurant en we hebben een brief gekregen waarin stond dat de horeca een uitzondering is dus ga je uit eten mag je daar gewoon roken tenzij het restaurant dit verbied natuurlijk wettelijk is hier nog geen algemeen verbod ingegaan.
Ik als niet roker zou het ook onzin vinden al mag daar niet gerookt worden, want je weet dat mensen roken lekker en 'ontspannend' vinden en dus plezierig en je gaat voor je plezier naar een restaurant tog?? Dus ik vind al wil je rookvrije werkplek als horeca medewerker moet je ontslag nemen en niet zeuren want in de horeca wordt eenmaal gerookt.

ps horeca is me bijbaan ;-)
rookvrije trein vinnik lichtelijk doorgeschoten,
rookvrije café's vinnik erg doorgeschoten en
rookvrije coffeeshops vinnik belachlijk.

trein.. conducteurs die 3 min. lang in de rook coupé moeten zijn :S is het nou zo moeilijk om ff je adem inhouden...
café's.. beetje hypocriet aandoend.. laat maar wat rookvrije café's openen.. [denk niet dat ze lang overleven trouwes]
en shops.. sja.. te triest voor woorden.. [vage geruchten gehoord over vergunningen voor een rooklokaal :S nahja, et blijft te krom voor woorden, lekker buiten blowen :S moet je de buurt horen enzow..
nahja Nederland is krom..

rookvrije werkplek bennik voor, is niet zo moeilijk om een appart hokkie te vinden bij de meeste bedrijven.. en ach, na de lunch ff snel doorpaffen buiten, misschien beetje koud, maar daarna kan je wel tegen de baas zeggen dat je er weer fris tegenaan kan :P
Rebel ---> Als het maar snaufbaar is :lief:

't zijn capsules... :)
En die zou ik niet snuiven...

Maar als je wilt neem ik m'n nieuwe baus ff mee. Mag je best lenen. Mits ik 'm niet kwijt ben dan natuurlijk!

cafe's e.d. worden vooralsnog uitgezonderd van het rookverbod
Ik vind het niet erg als mensen roken, als ik de rook niet binnenkrijg.

Dus liever nergens...
Capsules snauven..? Nee, doe maar niet nee ;)

Ik snauf liever zonder baus, maar toch bedankt :lief:
ik rook zelf wel maar ik vin het wel ok zo lang ze het maar nie gaat verbieden in de horeca:S:S..
gaan we snaufen morgen?????? :|:|

dan ben ik ook van de partij \\____________
de rokerscoupe moet terug, ik als niet-roker zou daar geen problemen mee hebben zolang ik er maar geen last van heb
ik rook zelf niet dus maakt me niet zo veel uit
maar vind het opzich wel fijn
als je bij mij bij de AH de kantine in loopt
stink je gelijk helemaal naar rook..nie echt fris
hetzelfde geld voor de voetbal kantine

maar denk wel dat het wennen word voor veel mensen
laatst zat ik bijvoorbeeld in een trein waar je niet mocht roken
en daar nam een groep jongens naast me geen gehoor aan
gewoon peuk op steken en as afkloppen op de grond
ja zelfs de sigaret uit drukken op de grond
dus heele brand gaten in de vloer
dat soort dingen krijg je dan....

de trein is de ideale plek om voor je werk of na je werk nog ff een sigaretje te roken...

en helemaal met gebrek aan controle en het toenemende geweld in de teinen, zal het alleen nog maar meer escaleren
laatste aanpassing
mij maakt het niet zoveel uit.. ben een ex-roker duss..
tja... in de trein vind ik het waardeloos want rook eigenlijk alleen als ik naar feesten ga :)

Maar voor de rest :) op me werk is het nu in de kantine helemaal rustig en staat iedereen buiten :D beetje omslachtig kenne ze wel een tent voor die mensen neerzetten :D
Werkzaam bij Partyflock
ik rook niet dus ik heb er ook geen last van :D

Bij mij op het werk hebben ze in de kantine ook een gescheiden rokersgedeelte sinds een paar weken , 3 kwart van de mensen rookt en nu zitten de niet-rokers gewoon bij de rokers aan tafel :D
Achja, iedereen zoekt toch de gezelligheid :yes:
Niets zo vervelend als iemand die gestopt is met roken en dan ineens ook zwaar anti-roken wordt... :frusty:

Maar laat ik nu net sinds twee maanden van de ene op de andere dag van een redelijk zware roker helemaal gestopt zijn en de zaak nu wat anders bekijken; roken is op zich een perfecte manier om bij te ontspannen en vooral op werkplekken of op school even met collega's of mede schoolgenoten in contact te komen.
Ik heb echter gemerkt dat roken al snel meer een gewoonte kan worden dan een verslaving. Veel mensen dénken verslaafd te zijn terwijl in feite zij gewoon die sigaret niet uit hun normale routine kunnen halen of denken. Ik kon op een zaterdagavond makkelijk één of twee pakjes wegzuigen. Automatisch stak ik er al één op zodra ik bij bepaalde mensen kwam of zodra ik de kroeg binnen stapte. Als ik dan de maandag erop bijvoorbeeld op werk een drukke ochtend had, snel moest lunchen en s'middags ook niet naar buiten kon dan besefte ik s'avonds dat ik ook best met één of twee peuken per dag kon. De situatie bepaalde mijn gebruik en dat klopt niet.. :/

Maar goed, ik vind roken dus wél iets sociaals hebben echter denk ik dat de mens er gewoon te ver in is doorgeschoten. Een sigaret zou iets moeten zijn als een beloning zoals dat biertje of dat wijntje wat je s'avonds drinkt als je na een lange dag thuis komt. Helaas is de sigaret zó zeer aan de mens opgedrongen door allerlei imago's, films, reclame's etc. dat we denken het nodig te hebben....

Dat van die stinkende kleren is wel een punt. Zelfs toen ik nog rookte ergerde ik me groen en geel aan die stinkkleren. Daarvoor zal ik dan ook géén bezwaar meer maken tegen het plan om roken in Café etc. te verbieden... :devil:
(gaat de versiertruc heb je een vuurtje voor me? helaas ook op de schop ;P )
laatste aanpassing
in hengelo is er één keer in de maand een rookvrije party, errug gezellig en het stinkt echt NIET gewoon!!! (Y) Dus het kan wel!

wel ergerde ik me laatst wel behoorlijk aan het feit dat iemand aanbelde, ik was te laat met de deur los doen, diegene was weg, en me hele keet stonk verdomme een uur in de wind van die gore kutrook >( :kots: :frusty:
Trouwens wel een fascinerend spel tussen concument, overheid en fabrikant als het op roken aankomt;

80% van wat een pakje kost gaat direct naar de overheid (accijnzen) en dus pakt de fabrikant maar een kleine marge aan opbrengst. Verhoogd hij zijn prijs om de kosten te kunnen dekken dan kost dat de consument dus nóg meer maar strijkt de overheid ook nog eens extra accijns op... :P
Enerzijds probeert de overheid dus door anti-rook campagnes en het verbieden van roken in openbare ruimtes en op werkplekken de sigarettenverkoop tegen te gaan maar anderzijds snijd het zichzelf daarbij in de vingers door minder accijns-opbrengsten...

Bah.. 1 wagon waar je mag roken is wel zo handig.
Ik had eigenlijk geen problemen met de rokencoupe's in de trein..
Het scheelt natuurlijk wel zitplaatsen in de spits, maar ik denk dat de niet-rokers er nu meer last van zullen hebben als voorheen aangezien er altijd wel eigenwijze rokers zullen zijn die toch roken ondanks dat het niet mag.

er zit trouwens toch een deur tussen roken en niet-roken, dus heb je er als niet-roker volgens mij geen last van (ik heb het tenminste nooit gemerkt)
laatste aanpassing
Voor de conducteur is het wel weer begrijpelijk, want het is niet echt lekker om door zo'n stinkhok te lopen :kots:
In Frankrijk is het bij de wet geregeld dat er MINIMAAL 1 niet rokers tafel in iedere kroeg aanwezig is!! Nou was ik eens in een Franse kroeg tussen de middag om een hapje te eten en hij had een miniatuur tafel staan op de bar met stoeltjes erbij in een glazen kast met een bordje "defense de fumer" erboven!
Ik vroeg de barman waar dat ding voor diende, en hij vertelde mij toen dat het bij de wet is geregeld dat iedere kroeg dus een nietrokers tafel moest hebben, maar hij had de wet doorgenomen en er stond nergens in vermeld hoe groot die tafel moest zijn!!! :P:P:P
Dus heeft hij het zo voor elkaar, en geen enkele instantie die hem daarop kan pakken totdat die wet weer veranderd wordt!! Die gast is slim!!
Stinkzooi ;(
een tevreden roker is geen onrust stoker :D
heb er geen problemen mee:D

zat vandaag alleen in de trein naar school en zo'n oude man snapt rookvrije trein ne denk :@
gaat ie ff zo'n dikke sigaar roken :kots:
echt stinken!!!

op perron in tilburg mag vanaf 1-1-2004 ook nie meer gerookt worden.

(Y)
Op perron in tilburg ook niet meer???? :|

:/

Rookvrij!!??? :@:@.....

Kim... :lief:
nope ze zijn nu met voorbereidingen bezig dat er nu al rookvrije treinen zijn en begin 2004 mag er op tilburg station niet meer gerookt worden, volgens mij willen ze dat op elk station gaan doen.