Partyflock

Forumonderwerp · 635617

Marokkaanse jongens in Amsterdam blijken zich veel vaker schuldig te maken aan wangedrag en criminaliteit dan tot nu toe werd aangenomen. Zowel de politie en justitie alsmede het gemeentebestuur zeggen dat het probleem ''buitenproportionee­l'' is.

In heel Amsterdam plegen jongerenbendes delicten, variërend van hinderlijk gedrag tot het plegen van gewapende overvallen en ramkraken. Daartussen zit openlijke geweldpleging, verkeersgeweld, antisemitisme, aanranding, homohaat, bedreiging en meer. Alleen al in Amsterdam-West zijn 30 jeugdgroepen actief.

De groepen bestaan voor 70% uit Marokkanen, de rest zijn Antillianen, Surinamers en autochtone Nederlanders.

Tot voor kort wisten politie en gemeente niet dat de situatie zo ernstig was. Dat komt omdat uit angst voor represailles veel slachtoffers vaak geen aangifte durven te doen. Na de rel in 1998 tussen Marokkaanse jongens en politie in West werden miljoenen geïnvesteerd in projecten voor de Marokkaanse jeugd. Vorig jaar erkende burgemeester Job Cohen het falen ervan. Al in augustus 2002 kondigde Cohen een harder optreden tegen Marokkaanse reljongeren aan.

Uit onderzoek van de gemeente Amsterdam blijkt dat veel jongeren werkloos zijn en verslaafd aan softdrugs. Een flink aantal lijdt aan een psychische stoornis. Volgens een Amsterdamse politierechercheur bestaat voor veel jongens hun enige belevingswereld uit stelen: ''Vaak zijn ze ook gewetenloos. Het maakt hun niet uit om iemand met een mes te steken als zij maar krijgen wat ze willen''.

Bron: De volkskrant

"Buitenproportioneel­", "gewetenloos"...
Daar kun je alleen wat tegen doen door KEIHARD op te treden...
laatste aanpassing

Dat is een steelgranaat(Ik weet niet precies hoe je dat in het duits schrijft):)
laatste aanpassing
in elk geval met n hoofdletter S

der stond eerst granate..
laatste aanpassing

En Panzerfaust zonder t;)
dat kan je mij nie kwalijk neme ik wist nie eens wat t was blijkbaar..mgoed gooi je die toch?..
die gooi je naar een medesoldaat die hem vervolgens wegkopt naar de vijand.

Dat is pas teamwork(y)
Dat versterkt het saamhorigheids gevoel.
met cs wordt daarop geoeffend met n HE
tot over tien dagen! ;)
hier koppe!!
opletten: omhaal :D

Tja echt positief staan ze niet in het nieuws..
ik zal dit topic ff nieuw leven inblazen:

ruikt naar stemmingmakerij..das meestal voldoende

Ik bedoel er niets mee, ben absoluut geen nazi... maar leest eigenlijk wel iedereen wel wat ik ZEG?! :S
neuh

Ontzie de waarheid... toemaar....
story of my life..

zielig en simpel levensverhaaltje heb je dan maar....:S
Ik ben het ermee eens dat die lui hier helemaal niets te zoeken hebben. Een fatsoelijke bijdarge aan de smaneleving kunnen ze blijkbaar niet leven. Daarom mag je ze van mij op het vliegtuig zetten naar Marokko. Hier kunnen en willen ze blijkbaar zich niet aanpassen.
In de VS deed men dat ook met lastige latino's. Ook als ze geboren waren in de VS werden ze zonder pardon teruggestuurt naar Latijns-Amerika. Daar hebben zij zich uitstekend aangepast. 50% van alle criminaliteit daar komt van die lui.
Maar het verschil met Marokko is dat het een land is met sociale controle en echt harde straffen. Daarom kan je die gekken wel terug sturen. Het probleem verplaats zich niet daarheen maar kan daar wel een halt worden toegeroepen.
ik ben echt zielug :yes:
pffff.....altijd hetzelfde verhaal met dat volk. :gaap: :@
en als ik erop reageer wordt ik toch weer meteen voor nazibal uitgemaakt, maarja doe het toch maar....want ik vind dat degene die zich nie kunnen gedragen mooi terug moeten naar hun eigen land.
Als het aan mij ligt voeren ze gewoon ook een 3 punten paspoort in net zoals bij je rijbewijs. De eerste 5 jaar moeten allochtonen zich gedragen en als ze 3 keer voor een "groter delict" met de politie in aanraking komen dan mogen ze terug. Met groter delict bedoel ik dan dus dat ze voor een boete voor te hard rijden enz. geen puntenaftrek krijgen. Als ze dan terug willen moeten ze een zware inburgeringscursus ondergaan en dan wordt gekeken of ze worden teruggelaten. Veel problemen opgelost lijkt mij. Wat vinden jullie hiervan? En de goede buitenlander wordt hierbij dus niet aangepakt en mag gewoon blijven .

Inderdaad(y)En als ze hun bruid uit het buitenland halen moeten ze eerst Nederlands kunnen spreken...

Lijkt me ook verstandig bij wet neef-nicht-huwelijken te verbieden en hiervoor dna-testen te verplichten. Met je familie trouwen kan ernstige gevolgen hebben voor de kinderen die daaruit voortvloeien (inteelt)
Dit soort topics op PARTYflock vormen een groot probleem.

Probleem voor wie?

en wat wordt hier vervolgens mee gedaan? NIETS :frusty:

Helaas niet nee...We zijn gewoon te tolerant:)

Ik ben geil.
Ik ben nat....

dat bied perspectief :$

Dit forum gaat nergens over....

punt

Dat vindt jij:)

Uit onderzoek van de gemeente Amsterdam blijkt dat veel jongeren werkloos zijn en verslaafd aan softdrugs.

gelukkig de meerderheid van deze site niet O:)

Hard aanpakken!

Inderdaad En als ze hun bruid uit het buitenland halen moeten ze eerst Nederlands kunnen spreken...

Ik ben meer voorstander van gezinshereniging alleen in eigen land, als ze met de vrouwen in Nederland geen genoegen nemen gaan ze maar lekker naar hun eigen land i.p.v. alles maar hier heen te halen.
Het probleem van een bruid halen uit het land van herkomst is dat het altijd om neven of nichten gaat. Dit resulteert in een inteelt en kans op mislukte kinderen. Uiteindelijk gaat ook dat weer geld kosten.
Onburgeringscursesse­n zijn geldverspilling. Als een allochtoon gewoon werkt maakt hij ook contact met de samenleving en leert die zodoende kennen. De enige die wel op cursessen moeten zijn de imans. Zij hebben invloed op hun volgelingen. Als ze niet slagen zouden hier ook niet mogen blijven. Zo ben je ook meteen van de extremisten af.
laatste aanpassing

Hhmm, juist ja. :s
gewoon afschaffen, die bruiden enz...hierheen halen! klar aus!!!

Ik las gisteren ook een stuk in de krant over bejaarden in Adam die geterrorisseerd worden door marokkaanse jongeren.
Dat is toch tegek voor woorden..

Maar nee hoor.. steek ons geld lekker in integratiecursussen.­.:S:S
Dat geld kun je beter steken in enkeltjes marokko voor diegenen die zich crimineel gedragen hier.
laat ze daar hun straf uitzitten..

Maar ach.. waar maak ik mijn woorden ook eigenlijk aan vuil..
De regering houdt zijn ogen toch stijf dicht..
Want zeg nu zelf..
Nederland is en blijft het paradijs op aarde toch!!

Nederland is en blijft het paradijs op aarde toch!!

En jij de engel in dit paradijs! ;)

kus

:bloos:

hihi

Marokaanse jongeren in nederland zijn gewoon een probleem!!! Maar de nederlandse regering wil dit gewoon niet zien...

Ik hoop dat de regering snel een keer wakker geschut wordt en aktie neemt tegen dit soort jongeren.
actie is reactie..

zit al jaren te wachten op een reaktie... :s
nja meneer Fortuyn was vrij snel aan de beurt..

Tsja..
Zeg nu zelf..

Deze mensen wonen allemaal in nette buurten en/of buitenwijken..
DAAR heb je geen last van de problemen die zich voordoen met deze mensen..

Laat ze eens een weekje in bijv. de beilmer wonen, en ze de echte realiteit onder ogen zien... dan piepen ze wel anders!!!
en beilmer schijf je met n ei ja..
Laat ze eens een weekje in bijv. de beilmer wonen, en ze de echte realiteit onder ogen zien... dan piepen ze wel anders!!!

De Bijlmer wordt steeds blanker. Op een paar gare flats na.

Nou ik denk dat ze het gewoon niet willen zien, want dan krijg je hier een pleuris zooitje. Dat misschien wel uitloopt op een burgeroorlog.

Waarom is O.J. Simpson in Amerika vrijgesproken terwijl het bewijs overduidelijk was dat hij schuldig was!!! Alleen om de gemoederen in het land te sussen!!!!

Politiek... :frusty:
idd..ze blijven ook stug beweren dat Volkert van der Graaf alleen gehandeld zou hebbe..hallo bent u daar nog?

net als die vriendjes van m..eerst staan ze onschuldig taarten te gooien en overmorgen is t n handgranaat..