Partyflock

Forumonderwerp · 635617

Marokkaanse jongens in Amsterdam blijken zich veel vaker schuldig te maken aan wangedrag en criminaliteit dan tot nu toe werd aangenomen. Zowel de politie en justitie alsmede het gemeentebestuur zeggen dat het probleem ''buitenproportionee­l'' is.

In heel Amsterdam plegen jongerenbendes delicten, variërend van hinderlijk gedrag tot het plegen van gewapende overvallen en ramkraken. Daartussen zit openlijke geweldpleging, verkeersgeweld, antisemitisme, aanranding, homohaat, bedreiging en meer. Alleen al in Amsterdam-West zijn 30 jeugdgroepen actief.

De groepen bestaan voor 70% uit Marokkanen, de rest zijn Antillianen, Surinamers en autochtone Nederlanders.

Tot voor kort wisten politie en gemeente niet dat de situatie zo ernstig was. Dat komt omdat uit angst voor represailles veel slachtoffers vaak geen aangifte durven te doen. Na de rel in 1998 tussen Marokkaanse jongens en politie in West werden miljoenen geïnvesteerd in projecten voor de Marokkaanse jeugd. Vorig jaar erkende burgemeester Job Cohen het falen ervan. Al in augustus 2002 kondigde Cohen een harder optreden tegen Marokkaanse reljongeren aan.

Uit onderzoek van de gemeente Amsterdam blijkt dat veel jongeren werkloos zijn en verslaafd aan softdrugs. Een flink aantal lijdt aan een psychische stoornis. Volgens een Amsterdamse politierechercheur bestaat voor veel jongens hun enige belevingswereld uit stelen: ''Vaak zijn ze ook gewetenloos. Het maakt hun niet uit om iemand met een mes te steken als zij maar krijgen wat ze willen''.

Bron: De volkskrant

"Buitenproportioneel­", "gewetenloos"...
Daar kun je alleen wat tegen doen door KEIHARD op te treden...
laatste aanpassing
stemming maken is ook helemaal nie erg..krijg je tenminste n discussie..en bedankt voor jouw antwoord..
laatste aanpassing
To Bla>Wat voor antwoord verwacht je nu??Ik zeg dat me interesseert dat zegt toch genoeg denk ik??
En nee ik ben niet gefixeerd op deze medelanders maar volg wel veel nieuwsberichten waar ze in voorkomen....

En wat verwacht je te bereiken door ons te "informeren"? Dat we allemaal in opstand komen tegen de kankermarokkanen?
Weer n normaal antwoord van chris (Y)

En mauzz die een eerlijk direct antwoord weer vermijd. Beetje jammer!

Gewoon jezelf erbij neerleggen dat iedereen maar een mens is en dat je beter gewoon je eigen leven kunt gaan leiden/lijden zonder teveel over dingen na te denken waar je toch niks aan kunt veranderen.

Op dit moment is dit denk ik ook de beste oplossing die er is.
Mensen houden zich teveel bezig met de problemen van anderen terwijl ze zelf ook zat problemen hebben.
Los eerst je eigen problemen op voordat je je met de problemen van n ander kan bemoeien.

T is net als gelukkig zijn, zolang jezelf niet gelukkig bent met jezelf.
Kan je iemand anders ook niet gelukkig maken.

Op dit moment is dit denk ik ook de beste oplossing die er is.
Mensen houden zich teveel bezig met de problemen van anderen terwijl ze zelf ook zat problemen hebben.

Mja, als ik mijn eigen problemen moet oplossen... die zijn veel lastiger dan het marokkanen probleem, believe me ;-)

Chris

Ik plaats het je hoeft het niet te lezen of te reageren:)
Kankermarokkanen??Wa­arom zou je door dit nieuwsberichtje in opstand moeten komen??Laat je je leven leiden door nieuwsberichten dan?
laatste aanpassing
T is weer leuk geweest, ga dr weer vandoor.
Was leuk discussieren :D

En wens iedereen, lees iedereen !!!

Van de kutmarokkaan tot aan de personen met een overmatige belangstelling voor deze marokkanen een heel fijn weekend toe (Y)

laterzzz
Hmm ik leek op iemand anders te reageren

Chris je hebt een druiper?

To Sir Kenny>Wat wil je nou uit mijn mond horen dan??Dat ik ze haat,dat ik ze allemaal uit nederland wil hebben??
Nogmaals ik plaats nieuwsberichten die ik interessant vind en daar hoeft toch geen bepaalde gedachtengang achter te zitten?
kenny (y)

en muisje is gewoon een raCist die houdt van aandacht..
lekker he muis!

*Zucht*
Into ga jij eerst je school maar afmaken dan leer je daar wat racist betekent(y)

Chris je hebt een druiper?

nee malloot, mijn beste vriend is deze zomer in mijn armen gestorven en de moeder van Inge heeft nu kanker en leeft niet lang meer, ik doelde eigenlijk meer op dit soort ECHTE problemen...

Chris

Into wat ben jij ongelooflijk triest.
Neem een normaal kapsel en ga je persoonlijke frustraties dan nog eens overdenken.
muisje toch lievurd..
ben je boos?

jij weet precies wat racist betekent en wat nazi betekent he ;)
laatste post dan ff snel...

Tuurlijk zit daar een gedachtengang achter, je vind iets niet voor niets interessant dat heeft een reden....

Dus mauzz je huiswerk voor dit weekend is dat je uit moet gaan zoeken waar die overmatige interesse voor dat soort berichtgeving vandaan komt.

(K)-je voor iedereen :D
wou n grapje maken ..maar kheb nu geen zin meer..

Sry Chris was niet serieus bedoeld
gecondoleerd en veel sterkte met de oma van Inge :)
normaal kapsel HAHAHAH
mallootje toch..
dat was je aanval?

en jij weet veel over mijn persoonlijke frustraties ;):D
Laat je je leiden door nieuwsberichten dan?

Dit is wel de wereld op zijn kop! :D:D
maar hoe zie jij er eigenlijk uit?
of ben je bang dat mensen je gaan uitschelden om hoe jij eruit ziet?
MALLOOT!

:gaap:
Wat is je genoten opleiding dan Into??
Iemand met een beetje verstand zou niet zo'n opmerking maken:)

Sry Chris was niet serieus bedoeld
gecondoleerd en veel sterkte met de oma van Inge

Nee ik snap dat je het niet serieus meende, maar condoleer me dan wel fatsoenlijk en wens me sterkte met de MOEDER van Inge, niet de oma...

Chris

Dat merk ik wel hoe je reageert op zijn mening waarom hij dat nieuwsbericht post. Mensen zijn niet zomaar "gewoon" iets.

Ik post ook alle dingen over drugs. Ben ik dan gelijk een junk?

To Bla>Leven moet er nog tussen;)

Omdat ik (als ik mauzz zijn plaatje god bekijk) eigenlijk twee keer in de prullenbak word gedonderd (links en buitenlander) ben ik misschien lichtelijk bevooroordeeld. Het plaatsen van interssante nieuwsfeiten is goed, heel goed. Maar als alle nieuwsfeiten eigenlijk hetzelfde gemeen hebben begint het toch wel erg op het opstoken van een hetze te beginnen. Ergens diep in mijn ziel voel ik het woord kristalnacht in me opkomen.

En doe mij maar een Pilsener Urquell (halve liter)

maar hoe zie jij er eigenlijk uit?
of ben je bang dat mensen je gaan uitschelden om hoe jij eruit ziet?
MALLOOT!

Hij stond voordat ie gebanned werd gewoon met z'n kop op internet en afgaande op de mening van een homofiele vriend van ons, nog niet eens lelijk ook niet.

(ja echt waar!)

Chris
hbo meer hoef je niet te weten :)
een beetje verstand?
ik zie dat je heel veel hebt

zoveel verstand dat je niet eens fatsoenlijk kan improviseren bij een vraag die je gesteld wordt ;)
Ik post ook alle dingen over drugs. Ben ik dan gelijk een junk?

Hehehe ja en mauzz is eigenlijk Marokkaan natuurlijk :respect:

sry ik lees het helemaal verkeerd chris!
Sterkte met der moeder dan Chris. Ik ben soms te snel door fora's heen aan het rossen. Mijn fout...

into
http://www.weerstand.info/nnj/Image1.jpg
kusje?
laatste aanpassing
achja dat zegt niet veel over zijn geest..
zijn woorden wel chris

AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH Malloot....

DE MOEDER van INGE!!!

*zucht* laat maar....

dubbel
laatste aanpassing
kusje haha
popu doen?

oude truucjes..

wel grappig ;)
Geil hoor!

Nee wat dat betreft kun je Malloot niet pakken, zijn kop stond tot voor kort gewoon nog onder zijn naam.

To Zheddie>Islam is volgens mij een geloof en je bent communist?

En Into waarom noem je mij dan een racist als je verstand hebt,waar haal je dat vandaan dan...Onderbouw je mening eens:)
laatste aanpassing
mn bitterballe zijn mislukt..jullie schuld!!

Zo houden we het wel rustig op het forum :P
muisje..
onderbouwen voor jou?

ik heb genoeg troep van je gelezen en over je(zelfs in dit topic)
vind ik wel voldoende

je mag ontkenne :)
laatste aanpassing

Waarom spreken we niet eens met zijn allen af in een cafe, hehe hebben we het daar nog wel eens over onderwerpen als deze.

Chris

Noem maar eens wat op dan...
Ik wacht wel even:D
groot gelijk..
beginne bij jou? gabber?
laatste aanpassing

Afschiete die lui!

*zucht*
ik noem niks op
dus je blijft wachten

als je het zelf maar weet..
en je weet het..
ik zeg het

Aan welk feit kan je zien dat ik een racist ben Into??
Noem ze maar eens op...
je krijgt toch geen antwoord..hij gaat r dit weekend over denke..

deze was te laat..
laatste aanpassing

Ik wil wel een keer met alle actueel posters een cafe in :)
gaap

Lijkt me gezellig :D
downer je hebt het in de gaten!!