Partyflock

Forumonderwerp · 630861
Als ik K in een club gebruik ben ik meestal nog wel enigszins helder. Maar thuis ga ik af en toe wel eens volledig door het lint met dat spul.

Doe het dan als ik alleen thuis ben, 's avonds voor het naar bed gaan. Soms met een slaappil erbij, want het terugkeren uit zo'n heftige trip is niet echt geweldig, omdat je bijna volledig verlamd bent, en nauwelijks licht kan verdragen, en al helemaal niet helder kan zien. TV kijken om je roes uit te 'slapen' is er niet bij, je kunt alleen maar in je bed wachten tot het weg is. Met een slaappil wil je aan het eind van je trip nog wel eens gewoon in slaap vallen (MAAR DIT IS ABSOLUUT NIET AAN TE RADEN! Ik heb ooit gelezen dat K en slaappillen een heel gevaarlijke combinatie is.)

Anyway, meestal snuif ik in totaal een kwart tot een halve gram weg. Er zijn wel eens nachten geweest dat ik wakker werd en de hele gram was weg :-S Ik gebruik altijd een bullit, omdat je anders na een paar snuiven te ver weg bent om nog op een andere manier te snuiven.

Uit ervaring weet ik nu dat je niet ineens een heleboel moet nemen. Je vliezen in je neus kunnen maar een beperkte hoeveelheid opnemen. Snuif je in 1x een kwart gram, dan zal het overgrote deel niet opgenomen worden, en zakt het gewoon achter in je keel weg. En Ketamine werkt niet als je het doorslikt - daar word je hooguit misselijk van. Je begint dus gewoon met 1 snuif uit je bullit in ieder neusgat.

Als je merkt dat de eerste snuif aanslaat, kan de tweede komen. Ik ga dan in mijn bed liggen, licht uit, ogen dicht, en wacht tot wat er komen gaat. Bullit vast in mijn hand geklemd, want die kan ik anders zeker niet meer vinden.

Dan begint de trip. Om de zoveel minuten neem ik nog een snuif met ieder neusgat, tot ik te ver naar de klote ben om me nog te kunnen bewegen. Vaak ben ik dan al in een andere wereld beland. Eerst lijkt de buitenwereld te verdwijnen, het geluid om je heen lijkt weg te dempen.

Logisch, want wat Ketamine doet is hetvolgende: het verbreekt de connectie tussen de hersenen en de zintuigen (gehoor, zicht, tast, etc). Het wordt wel een disassociatief verdovingsmiddel genoemd. In tegenstelling tot pijnstillers, die het hart (en dus het lichaam) vertragen, zorgt ketamine dat het hart SNELLER gaat pompen. Je hersens blijven dus aan de gang gaan, maar omdat ze geen signalen meer krijgen van buiten, gaan ze aan de gang met herinneringen, fantasieen, dromen, het onbewuste, en creeert zo een totaal eigen realiteit.

Na het dempen van het geluid begint de tijd te vertragen. De volgende stap is dat de ruimte langzaam instort. Deze fase is eigenlijk niet goed in woorden te beschrijven, want het is een totaal onbekende wereld, waar de gewone regels van de fysica niet gelden. Ik krijg meestal het gevoel dat ik onder grond gevangen zit - zonder dat dat een eng gevoel is - en dat ik via gaten in de ruimte-tijd beweeg.

Over het algemeen lijken mijn trips op elkaar. Als het lukt mijn ogen open te krijgen, lijk ik altijd in dezelfde situatie in dezelfde kamer - of beter: ruimte, want op een kamer lijkt het niet meer - te liggen, of ik het nou thuis doe, of bij vrienden in London of Los Angeles. De ruimte is altijd vervormd, en in een fractie van een seconde kan je als het ware met een rollercoaster in een andere ruimte raken. Vaak lijk je te vallen, weggesleurd te worden. Soms is dat angstig, meestal niet.

De meest extreme ervaringen in de tip zijn de "Betekenis van het Leven" ervaringen, en de bijna-dood ervaringen.

De Betekenis van het Leven ervaring is over het algemeen heel mooi. Het is niet zo dat je in woorden te horen krijgt wat de betekenis van het leven is, maar je voel het gewoon. Alsof je alles los hebt gelaten, al je kennis, al je vooroordelen, alles wat je wist, en ineens alleen maar het NU voelt. Boeddisten en mensen die mediteren zijn over het algemeen op zoek naar juist dat gevoel. Probleem is dat je het alleen kunt voelen, als je het met woorden (in je hoofd) probeert te beschrijven, vervliegt het gevoel. Het is dan alsof het antwoord van het leven steeds net om de hoek is, en als je om die hoek kijkt, hij net weer om de volgende hoek verdwenen is. Wat mij betreft 1 van de mooiste ervaringen die ik ooit heb meegemaakt.

De Bijna-Dood ervaring klinkt eng, en soms is dat ook zo, soms is het een heel mooi gevoel, meestal is het een combinatie van beiden: ontzettend mooi en ontzettend eng. Als een parachutesprong. Ik heb ooit een BBC programma gezien over bijna-dood ervaringen, en die mensen zeggen ook altijd dat het ofwel heel mooi was, ofwel heel eng, ofwel beiden. In dat programma werd ook opgemerkt dat een K-overdosis het dichtst bij een bijna-dood ervaing komt.

Bij zo'n bijna-dood ervaring ben je over het algemeen helemaal alleen. Je ziet of hoort niks meer, en er is niks om je geen. Je hebt alleen je gedachten. Eén keer was mijn ervaring als volgt: ik besefte dat ik leefde omdat ik dacht. Daaruit concludeerde ik dat als ik ophield met denken, ik ophield te bestaan. Lijkt een enge gedachte, maar ik voelde me er prima bij, was totaal niet bang. Een andere keer voelde ik mijn hart kloppen. En ik had het gevoel alsof dat niet onbewust klopte, maar alsof ik dat ZELF kon sturen. En de angstige gedachte was dat ik mijn hart zelf kon stilzetten ...

Anyway, dat waren mijn extreme ervaringen met K. De reden ook dat ik gek op dat spul ben (hoewel ik de lage dosis ook geweldig vindt, en het boven XTC prefereer in een club. Voor sex is het trouwens ook geweldig, omdat het dan oneindig lang lijkt te duren.) Probleem is het "bijkomen". Bij een lage dosis zoals in een club, kun je gewoon een uur voor dat je vertrekt stoppen, een red bull of een colaatje drinken, en je bent bijna volledig helder. Bij een grote dosis thuis moet je echt je roes uitslapen.

De vraag blijft natuurlijk: wat zijn de lange termijn gevolgen? En misschien wel acuter: wanneer is veel "te veel"?
Die dieren zullen er ook wel aardig van gaan spacen dan :D
mooi verhaal! maar dan zal ketamine wel een downer zijn net als alcohol en slaappillen, dus das niet zo best voor je hartslag met als gevolg niet zo best voor de rest van je lichaam.

Doe je het wel een met uppers...coke, speed, xtc?
Volgens mij is Special K inderdaad een downer: je wordt er sloom van. Maar je hart gaat sneller kloppen en je ademhaling wordt sterker, dat zijn kenmerken voor een upper. Ik heb ergens ooit gelezen dat het combineren van Special K met downers gevaarlijk kan zijn (vooral valium en dergelijk), omdat die downers je hartslag verlagen terwijl K je hartslag wil verhogen, en je hartritme wel eens flink in de war zou kunnen raken. Heb dat verhaal echter nooit kunnen bevestigen.

K met XTC is een vrij normale combinatie. Met de K kun je het naar de klote zijn van de pil een beetje bijsturen. Is ie nog niet ingeslagen, neem je wat K, of begint ie uit te werken, neem je wat K.

Special K gecombineerd met Coke noemen ze in de USA cK one (naar het luchtje van Calvin Klein). Je neemt dan tegelijk of achter elkaar een klein beetje coke en wat meer K. Ik vind het niet zo bijzonder, omdat coke het effect van K eigenlijk opheft. Coke wordt zelfs vaak gebruikt om mensen uit een K-hole te halen.

Een variatie hierop is cK two, crystal+K. Heb ik wel eens geprobeerd, en je bent dan uiterst bewust van het feit dat je uiterst vaag bent. Bizar, maar om het nou nog een keer te doen, nee. Zonde van de crystal.

K met speed heb ik nooit geprobeerd. Denk ook dat de speed het K-gevoel opheft, dus die combinatie heeft niet zoveel zin. Lijkt me trouwens ook een gevaarlijke combinatie: van K gata je hartslag omhoog, van speed word je nogal hyper, dus dan kan je hart wel eens overuren gaan maken.
om keta met downers te gebruiken lijkt me geen slimme actie.. ik heb het ook ergens gelezen maar zou niet meer weten waar.
eminem, kan je nou zelf je trips sturen met gedachtes of wordt je gewoon meegevoerd en moet je afwachten wat komen gaat?
En wat betaal je ongeveer voor een gram?

Ik wordt er wel steeds nieuwsgieriger naar.
vind t maar eng allemaal
Keta met downers gaat over het algemeen niet goed. De enige bad trip die ik ooit heb gehad in mijn leven was toen ik K met GHB mixte. Ik ging volledig out, begon midden in de club te kotsen, kon niet meer lopen, niet meer praten. En K en alcohol schijnt ook geen beste combinatie te zijn.

Emphelator: ik kan me niet herinneren dat ik mijn trips kon sturen. Het is wat dat betreft echt een rit in de achtbaan: je stapt in, wordt vastgebonden, en moet de rit maar uitzitten. Je moet echter geen trip verwachten zoals bij paddo's of LSD. Want dan ben je nog in de normale wereld aanwezig. Bij Ketamine verdwijn je echt in een totaal andere parallelle wereld.
laatste aanpassing
Prijs? Ik zou niet goed weten wat het in Nederland kost, want het is in Nederland moeilijk te verkrijgen, en dus erg duur. Prijzen die ik hoor zijn vanaf 40 tot 70 euro, en dan moet je maar hopen dat het een beetje puur is. Ik gebruik het bij voorkeur in Engeland, waar het wel redelijk makkelijk te verkrijgen is. Prijzen zijn daar zo'n £30 tot £40, maar als vaste klant ( :bloos: ) betaal ik een vriendenprijsje van £25.

In de USA heb ik het wel eens in de originele flesjes kunnen krijgen (zoals hiernaast). Dan kun je het zelf koken, en weet je ook dat je een zuivere gram krijgt. Van vrienden hoor ik wel eens dat je in Duitsland nog wel eens aan die flesjes kunt komen. Echter: het merendeel aan K komt tegenwoordig uit Zuid-Oost Azie. Daar schijn je voor $20 een hele halve liter te kunnen kopen (of in ieder geval dergelijke belachelijk lage prijzen). Vervolgens wordt het vermomd als bijvoorbeeld parfum naar Europa gesmokkeld. Vandaar dat sommige K zwaar naar parfum ruikt.

En voor ik nog een half dozijn PB's krijg: NEE, IK VERKOOP DAT SPUL NIET, EN IK GA OOK NIEMAND HELPEN OM K TE VINDEN. Jullie zoeken het zelf maar uit :-P
laatste aanpassing

Artiest Sentinel
(Y) verwoord.
Voor mij persoonlijk is het niets, heb het wel gedaan.
Mijn vroegere manager kende een dierenarts ;)die hebben pas vage ellende, laat je xtc maar thuis, en wordt vrienden met je dierenarts :D

Maar iig ik hou er niet zo van om met me onderbewuste in aanraking te komen, wat bij mij wel gebeurde, maar ik kan me voorstellen dat mensen hierbij zweren :yes:
Ik heb het zelf nu 3 keer gehad... IDD super spul. Met dit verhaal geeft het me tenminste meer duidelijkheid over Ketamine.. Ik hoor namelijk veel verhalen dat mensen na 3 tot 4 puntjes al de pijp uit zijn gegaan van dat spul. En dat bij langdurig gebruik je rijp bent voor het gesticht... Wat is van deze geruchten waar????

En ja ik ben zelf nu geminderd met drugs. Kijk ik wil zelf wat meer aandacht aan mijn training besteden, maar als ik in het weekend veel pillen (4 of meer) heb gehad gaat dat natuurlijk niet echt (dan val ik teveel af). Nou is dus mijn vraag, val je van Ketamine af????

Maar verder :respect: dat je het hier zo neer zet.... SUPER!!!!
laatste aanpassing
Eminem, Ketamine kan wel degelijk gevaarlijk zijn, zeker voor je hart. Omdat het, zoals je al zegt, je hart sneller laat kloppen. Daarnaast zijn er nog degevarne van gebruik op het moment zelf, dus dat je bewusteloos kan raken, je kan bezeren omdat je geen pijn voelt e.d. Maar er is nog geen sluitend bewijsdat ketamine neurotoxisch is. Al wordt wel vermoed dat er bepaalde andere stoffen die vaka als toevoeging gebruikt worden, wel toxisch zijn. Maar zoals je zelf al zegt, is dit hetzelfde verhaal als xtc, duidelijk sluitend bewijs is er nog niet.

Wat wel een gevaar is is dat je er geestelijk verslaafd aan kan raken. En volgens mij is het ook zo dat er gewenning optreedt en je dus steeds meer kan nemen. Daar krijgt je hart rake klappen door. En hoe meer je neemt, hoe groter ook het risico wordt op bewusteloosheid of een coma. Zeker als je het met een slaapmiddel combineert. Lijkt me toch een beetje gevaarlijk eminem! Zeker omdat sowieso wordt afgeraden hjet te gebruiken met middelen als GHB en valium, lijkt me dat je dezelfde grotere risico's lopt als je slaapmiddelen gebruikt.

Sowieso, je zegt dat je dus veel medicijnen gebruikt. Die daardoor de werking van drugs vertragen omdat het minder snel wordt afgebroken. Ik zou daar toch echt mee gaan oppassen want hoe langer bepaalde dope in je lichaam blijft hoe meer kans het krijgt om schade aan te richten. Dat geldt zeker voor middelen als xtc.

Ik zou echt zorgen dat je mate houdt in je gebruik. Ik herinner me nog dat in de jaren 60 vrolijk lachgas werd gebruikt als narcosemiddel. Jaren later bleek dat de anesthesisten die dus heel de dag met dat spul in aanraking kwamen defecten vertoonden in hun genetisch materiaal. Zolang er niet precies bekend is watnu de gevolgen zijn ben je je eigen proefkonijn. Maar dat geldt voor alle middelen en medicijnen.

Begrijp het sowieso niet zo goed, als je die trips toch een paar keer gehad hebt voegt het toch niets niuews meer toe? Waarom dan die drang om ze toch steeds weer te beleven? Terwijl je daar dus best risico's voor moet nemen (combineren met slaapmiddelen, het wel eens alleen doen en ook niet weten of je met je kop op een nachtkastje terecht komt)? En dan niet weten wat de lange-termijn-effecten zijn bij regelmatig gebruik, zeker voor je hart?

Pas gewoon een beetje op wat je doet mop ok???
Wackie, bedankt voor je bezorgdheid :bloos:

Ik ben me inderdaad maar al te goed bewust dat het gebruik van Ketamine (of welke andere drug dan ook) niet zonder gevaren is. En zeker in de hoeveelheden die ik hier beschrijf. Met slaappillen combineer ik het niet meer. Maar dat doe ik omdat die slaappillen niet meer werken.

Gevaren voor het hart: wllicht als je een zwak hart hebt, of het combineert met andere medicijnen, maar ik denk niet dat K op zich een gevaar oplevert. En wel hierom:

Ten eerste: de dosis die ik neem is een stuk lager dan die men veelvuldig heeft gebruikt (o.a. in de Vietnam oorlog) om mensen te verdoven voor operaties. Dan heb je het namelijk al snel over INJECTIES van 1 gram. Een injectie is veel effectiever dan snuiven (bij snuiven verdwijnt een groot deel in je keel), dus met mijn 1/4 tot 1/2 gram snuiven zit ik ver onder een injectie van een halve gram. In het boek Uit Je Bol van Hans Plomp kun je lezen dat voor een recreationele trip ongeveer 60 tot 150 mg injecteert. Dit lijkt me ongeveer van de orde van 250 tot 500 mg snuiven.

Ten tweede: als Ketamine gevaarlijk voor het hart was, was het nooit in zulke mate gebruikt in de Vietnam oorlog, en was het al heel snel uit de handel genomen. Uiteindelijk verloor Ketamine zijn populariteit ook niet doordat het gevaarlijk was voor het hart, maar omdat mensen er te vaak hallucinaties van kregen (de trips die ik beschrijf).

Ik zal toegeven dat ik niet alles weet van Ketamine, en het blijft natuurlijk altijd gevaarlijk om met medicijnen te spelen, maar mijn logica vertelt me dat Ketamine op zich niet gevaarlijk kan zijn voor het hart, niet in de dosis die ik neem. Lange termijn gevolgen voor het hart? Dr John Lilly tripte eens 100 dagen achter elkaar op ketamine, en die overleefde het zonder problemen.

Het gevaar van vallen heb je met alle andere drugs ook, en de K trips die ik doe, beleef ik meestal liggend in bed. Het is inderdaad gevaarlijk dat je pijn niet voelt, maar dat risico neem ik voor lief. En bewusteloos raken ... ik weet niet of dat gebeurt bij K. Je raakt in een andere bewustzijn, maar omdat je hart niet vertraagt zoals bij grote hoeveelheden alcohol of slaappillen, denk ik niet dat je bewusteloos raakt.

De geestelijke verslaving is inderdaad een gevaar. Jij snapt niet waarom mensen die trip steeds opnieuw willen beleven, maar voor mij is dat gevoel van volledig los zijn echt onbeschrijfelijk mooi. Logisch dat ik het keer op keer opnieuw wil voelen. Gewenning is ook een gevaar, maar vooralsnog kan ik nog steeds volledig naar de klote zijn als ik in een club 2 snuifjes neem.

Die andere medicijnen die ik slik vertragen inderdaad de afbraak van drugs in mijn lichaam, maar ik heb daar wel mee leren leven. Ik kan bijvoorbeeld niet meer dan 3 pillen slikken in 24, vaak ga ik bij de derde al kotsen, omdat mijn lichaam zich ertegen verzet. Ongezond, ik weet het, maar ik leef maar 1x. En dat proefkonijn: misschien klinkt dit fatalistisch, maar de medicijnen die ik slik zijn nog nieuwer en onbekender dan ketamine, er zijn absoluut geen lange-termijn effecten bekend, en die slik ik 2x per dag. Dan kan er wat mij betreft ook wel af en toe iets recreationeels bij. Ik kan wel 100% gezond gaan leven, maar dat noem ik geen leven meer.

Anyway, misschien praat ik het gebruik allemaal iets te gemakkelijk goed, maar aan de andere kant ben ik volgens mij volwassen en verstandig genoeg om dit soort beslissingen te nemen. Of ze allemaal juist zijn, de tijd zal het leren, maar 100% zekerheid in het leven bestaat niet.

Nogmaal een (k) voor je bezorgdheid.
Hier een stuk uit Uit Je Bol van Hans Plomp.

1961 werd ketamine ontdekt door de Amerikaan Cal Stevens. Het is een verdovingsmiddel, dat gebruikt werd bij operaties op de slagvelden in Vietnam, waar de soldaten het de "death drug" noemden. De werking lijkt een heel klein beetje op lachgas.

Ketamine is niet verboden. In Amerika, Rusland en Engeland wordt het op de illegale drugsmarkt in pil- en poedervorm verkocht, maar voor zover wij weten is ketamine hier op drugsmarkt niet bekend en kun je het alleen gebruiken via iemand die kan beschikken over ampullen van het merk Ketalar, waarvan de inhoud moet worden geinjecteerd. Je hebt dus te maken met een stof die je niet zelf kunt toedienen !

Bij operaties gebruikt men veel hogere doses, maar entheogene doeleinden neem je 1 a 2 milligram per kilo lichaamsgewicht. Dat betekent gewoonlijk tussen de 60 en 150 milligram. Het is een kortwerkende trip, die ongeveer een uur duurt. Je moet zorgen dat je warm en comfortabel ligt, dat er een ervaren persoon bij je is die je de injectie kan geven en dat je niet gestoord wordt. Zachte muziek kan heel plezierig zijn bij deze reis naar een andere dimensie.

Hoe diep de ketamine-ervaring kan gaan, blijkt uit de woorden van de Russische onderzoeker Igor Kungurtsev. Hij beschrijft in de Albert Hofmann Foundation Newsletter de resultaten van jarenlange studie van ketamine door hem en zijn collega's. Ze behandelden er honderden alcoholisten en andere patiënten mee, maar experimenteerden ook zelf; "Drie of vier minuten na de injectie voelde ik hoe deze wereld begon te verdwijnen en ik ervaarde mezelf als een puntje van bewustzijn dat door vreemde werelden zweefde. Het meest ongewone gevoel was dat ik geen lichaam had, terwijl "ik" op de een of andere manier toch bestond. (...)

Hierna kwam er een stadium waarin zelfs dit lichaamloze zelfbesef begon te verdwijnen en ik voelde een wezenlijke angst om dood te gaan. Op dat moment lukte het mezelf los te maken en me over te geven. Alleen bewustzijn bleef over, er was geen "ik" als zelf. Het was alsof alleen datgene bestond wat zich bewust was van zichzelf. Deze ervaring gaf me meer inzicht in bepaalde begrippen uit het boeddhisme en andere oosterse filosofieën. Ook mijn begrip van dood en sterven werd diepgaand veranderd." In de jaren dat wij in het Westen nooit iets over entheogene ervaringen uit de Sovjetunie hoorden, werd daar druk geëxperimenteerd met LSD-25 en ketamine. Na de glasnost ontstond er meer openheid. Toen bleek dat de Russische onderzoekers, die vrijwel niets wisten over de "psychedelische revolutie" in het Westen, tot dezelfde conclusies gekomen waren als wij; entheogene middelen maken ons bewust van het "goddelijke" in onszelf en in het leven en helpen ons te begrijpen wie we zijn.

Ketamine is bij deskundige toediening volkomen ongevaarlijk. Bij een hogere dosis raak je buiten bewustzijn, maar na verloop van tijd kom je weer bij en even later is er "niets meer aan de hand" . Sommigen verkiezen het bij bewustzijn te blijven, al kun je tijdens een ketamine-trip moelijk praten en bewegen. Tijdens de trip verlaat je je lichaam en heb je het gevoel dat je "sterft". Eerst ben je wel bang, maar dan voel je je bevrijd. Je komt in gebieden terecht die je bij wijze van spreken "de hemel" zou kunnen noemen. Er zijn daar soms ook andere zielen aanwezig waarmee je kunt communiceren, hoewel niet met woorden. Ook kom je in contact met hogere krachten en sferen, maar daar voel je je wel aan onderworpen. Het is een ongelooflijk indrukwekkende ervaring waarmee je nog vele maanden later bezig bent. Bij hogere doses kan verhoging van bloeddruk of storing in de ademhaling voorkomen. Maar wie slechts nu en dan ketamine gebruikt voor een prachtige en leerzame "bijna-dood-ervaring", loopt geen enkel gevaar.

superinteressant, hoewel ik het zelf nooit uit zou proberen.

maar ik heb nog wel een paar vraagjes:

- sommige drugs (paddo's bijvoorbeeld, maar ook alcohol) kan je beter niet gebruiken als je niet lekker in je vel zit. het haalt de kutgevoelens alleen maar naar boven in plaats van dat je ze even kan vergeten (wat een badtrip tot gevolg heeft).
geldt dit ook voor een k-trip (omdat je naar je onbewuste reist) of heeft k juist als effect dat je je bevrijd voelt van alle 'nare' gevoelens?
- ik word redelijk vaak paranoja tijdens het gebruiken. toen ik net blowde had ik het ook na het roken van een jointje (bang dat je niet meer zal ademen als je in slaap valt, etc), maar ik heb het voornamelijk na slechte pillen gehad.
het duurde bij mij vaak een paar maanden (!) om die gevoelens los te kunnen laten, want in nuchtere toestand kwamen ze vaak terug.
nogmaals: ik ben niet van plan k uit te gaan proberen want ik denk niet dat het iets voor mij is, maar mijn vraag is: zou 'snel para worden' een argument kunnen zijn om k niet te gebruiken? bijvoorbeeld: tijdens je trip angstig worden dat je er niet meer uit wakker wordt of snel in paniek raken door het onbekende, ongewone gevoel (waardoor je heftig gaat badtrippen).
laatste aanpassing
eminem, je hebt gelijk hoor, het is naturlijk vooral gevaarlijk als je hartklachten hebt of een zwak hart. Maar het probleem isdat mensne vaak niet eens weten hoe goed hun hart werkt zeg maar. Of hoe je op een middel reageert. De een slikt 10 pillen en heeft nergens last van en een ander krijgt een allergische reactie na een pil. Dus die risico's heb je altijd.

Ik wete niet precies in welke mate het middel gebruikt werd in de Vietnam oorlog, maar als ik effe een heel simpel voorbeeldje neem, koffie ofzo, zie ik wel dat naarmate je meer van zo'n middel gebruikt je hart t ook steeds zwaarder te verduren krijgt. Als je echt vaak en veel gebruikt dan lop je wel grotere risico's ja.

Maar goed, ik ben er verder niet bang voor dat jij in 7 sloten tegelijk loopt, lees anders mn eerste PB nog maar eens na die ik je hier stuurde! :) Ben juist blij dat je dit zo open een eerlijk neerpent en dat je net als Timo iemand lijkt te zijn die echt gebruikt puur voor psychonautische ervaringen, die dit dan ook doet als een aanvulling en geen invulling. Jehoeft helemaal geen heilig boontje te zijn, maar in jouw case krab ik me eerder op mn koppie, juist vanwege al die andere medicijnen! Want we willen je natuurlijk nog wel heel lang op PF houden he! :P

Denk dat het grootste gevaar van drugs gebruiken nog altijd bij degen ligt die t gebruikt. Jammer dat er zoveel mensen zijn die dus NIET met K kunnen omgaan, heb destijds in de Zino's echt zoveel idioten gezien die gewoon van hun stoel afvielen of rustig een uur in coma lagen. Niet goed. Daarom is het wel prettig eens de other side te horen! :)

dikke (k) terug!
Het is helemaal waar dat iedereen anders reageert. De eerste keer in mijn leven dat ik een 3e pil slikte (en het was echt een hele lange nacht, dus echt geen 3 pillen snel achter elkaar) moest ik overgeven. Wat XTC betreft heb ik een vrij lage tolerantie. Ik ben dus ook heel voorzichtig met pillen. Speed moet ik ook vanaf blijven, want ik ben al hyper genoeg, en bij GHB heb ik bijna het gevoel dat ik daar allergisch voor ben, dus dat gebruik ik ook liever niet.

Met K heb ik zelf nooit problemen gehad. Maar wees niet bang: ik snuif echt niet iedere week ketamine ... daar is het veel te moeilijk voor te verkrijgen, te duur voor ... en het moet leuk blijven.

Bij IEDERE nieuwe drug die mensen moeten proberen moeten ze eerst nadenken of ze het wel willen proberen, en vooral niet te veel nemen. Aan iedere nieuwe dug zul je moeten wennen. Neem je te veel, dan heb je de kans op een bad trip, of nog erger. Leer dus goed wat je lichaam aan kan. De ene is na 2 breezers al flink aangeschoten, de ander kan een half vat bier op. Zo is het ook met (andere) drugs.

Het grootste gevaar van drugs is inderdaad niet de drugs zelf, maar de mensen die het fout gebruiken, mensen die het misbruiken. Mensen zouden beter geinformeerd moeten worden, zodat ze bewuste keuzes kunnen maken wat betreft het gebruik van drugs, en niet iets slikken of snuiven en denken "god zegene de greep". Een belangrijk argument voor de legalisatie van drugs is wat mij betreft ook dat er dan duidelijk voorgelicht kan worden (bijsluiters) en de drugs safe zijn (bij een pil moet je vaak maar wachten wat er in zit, en hopen dat het goed is). En zo lang die legalisatie niet gebeurt, doe ik - en velen met mij - gewoon verslag over wat er gebeurt als je slikt of snuift, en probeer ik mijn kennis te delen. "Kennis" die ik uit eigen ervaring, logisch denken en externe informatie heb opgebouwd, en die ook echt niet altijd 100% juist hoeft te zijn.

Dat veel mensen niet met K om weten te gaan is juist, maar hetzelfde geldt voor XTC (mensen die kauwend en met de ogen draaiend rondlopen), Speed (van die kids die vreselijk aggressief worden) ... eigenlijk geldt het voor alle drugs. Over GHB zal ik het maar niet hebben, want 9 van de 10 keer dat iemand out gaat is het door GHB, heb ik het gevoel.

En nog een waarschuwing:

Ik krijg regelmatig PB's van mensen die nog nooit K hebben gebruikt, en die na het lezen van mijn ervaringen ook wel eens Ketamine willen proberen. Laat het heel duidelijk zijn: die trips zijn NIET voor mensen die nieuw zijn met Ketamine. K-holes (zoals ze officieel worden genoemd) zijn echt voor de gevorderde K gebruiker. Ketamine is een heftige drugs, en heeft lichamelijk meer effect dan welke drug dan ook.

Als je nog nooit gebruikt hebt zul je soms al na 1 puntje moeite hebben om overeind te blijven staan. Ga dus NOOIT de eerste keer met te veel K aan de gang. Probeer het alleen met mensen die het eerder gedaan hebben, die weten wat het met je doet. Gebruik een bullit, dan krijg je nooit te veel in 1 keer binnen. Toen ik voor het eerst K gebruikte had ik aan 3 of 4 snuifjes uit de bullit al genoeg om een HELE AVOND naar de klote te zijn, dus je kunt je voorstellen dat het nogal heftig is.

En als je het dan een paar keer hebt geprobeerd, weet hoe snel je naar de klote gaat, weet hoe beperkt je wordt in je doen en laten, je weet hoe je weer bij komt, dan kun je misschien aan een K-hole gaan denken. Maar zelfs dan moet je er goed over nadenken. Mijn eerste K-hole had ik in een club. Ik was lang niet zo erg heen als in de ervaringen die ik hierboven beschrijf, maar het was vreselijk eng. Het was ook de eerste keer in mijn leven dat ik in een hoekje in een club moest zitten, met vrienden om me heen die me gerust stelden. ONDERSCHAT HET NIET.
laatste aanpassing
-- maar mijn vraag is: zou 'snel para worden' een argument kunnen zijn om k niet te gebruiken?

Om eerlijk te zijn: ik zou het niet weten. Drugs gebruiken als je niet lekker in je vel zit is sowieso af te raden, dan worden de negatieve gevoelens inderdaad vaak versterkt. Niet doen dus.

Of een K-trip je bevrijd als je je slecht voelt, ik zou het niet weten. Je bent inderdaad in een totaal andere wereld, maar je zit wel opgesloten (want zo zou je het kunnen omschrijven) met je gevoelens, je fantasien, je dromen. Als die gevoelens niet positief zijn, zou dat best wel eens een enge trip kunnen zijn.

Of K af te raden is omdat je er para van wordt ... In lage doses is K een drug die voornamelijk iets lichamelijks doet. Je wordt er sloom van, je hebt moeite met zien, praten, of zelfs rechtop staan. Maar het is niet zoals een slaappil, waarbij je de neiging hebt om in slaap te vallen. Je hart pomt juist harder, je ademhaling wordt dieper. Bij een lage dosis kun je dus vrij helder denken, alleen wordt het soms moeilijk om je gedachten in de praktijk uit te voeren, omdat je licht verlamd bent. Als je dat nog nooit eerder hebt meegemaakt, kan het zeker angstig zijn. Maar da's iets puur lichamelijks.

Geestelijk doet Ketamine in lage doses weinig. Het heeft niet dat draaierige suffe gevoel van een joint, die rush van XTC, of dat extreme gevoel van LSD of paddo's. Dat zijn volgens mij drugs waarbij je sneller para wordt. Die drugs vervormen veel meer je gedachten, en dus kunnen angsten heel erg versterkt worden.

Bij hogere doses zou ik het niet weten. Je zou paranoia kunnen worden van de achtbaan rit door tijd en ruimte die je in het K-hole terecht brengt. Of je je er dan tegen kunt verzetten weet ik niet, ik heb het namelijk altijd maar over me heen laten komen. Ik denk ook niet dat je je goed kunt verzetten tegen een verdoving. Als je eenmaal in de K-hole beland bent, ben je volledig stuurloos. Geen idee of je daar para van kan worden.

In het kort: ik zou gewoon geen drugs gebruiken als ik me slecht voelde. Want ze hebben te vaak een averechts effect. K is echter niet een drug waarbij ik denk dat je er snel para van wordt, zoals bij LSD of paddo's. Je kunt wel angstig worden van het onbekende.
oke ik ben overtuigd kom ma op met die bende..
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1916, 2460}
Ik heb dit weekend voor het eerst in me leven K gebruikt.

Ik had eerst 1 snoepjes weggetikt en later 2nifjes K.
Ik kwam van de wc af en liep naar de bar en zag de afstand steeds groter worden, en het leek net of ik naast mijn schoenen liep.
Toen heb ik even wat drinken gehaald en ben gaan zitten.
Het gevoel werd steeds heftiger en ik werd ook steeds vager.

Ik heb echt nog nooit zo veel lol gehad op een feest als toen.
Na 1,5uur werd het minder en heb ik weer wat bij genomen.

Ik heb wel gemerkt dat dit een zeer "gevaarlijke" drugs is. vooral omdat je snel te veel neemt.
Dus jongens Pas wel op!
laatste aanpassing
ik vind het maar lijp spul.. ik heb 1x eens 2 punten genomen en was compleet vd kaart, niet meer normaal kenne lope, zweverig gevoel, leek net of ik in een halve paddotrip zat :S

en toen het begon uit te werken voelde ik me vet klote! :/

nee doe mij dan maar gewoon een lekker :xtc:

Ketamine staat ook op mn lijstje!

Naast LSD en DMT neemt mn intresse in dit middel met de dag toe!

Het lijkt echter wel of deze middelen in mn buurt niet tot nauwelijks gebruikt en verkocht worden, of er gaat een complete handel aan mn neus voorbij! :)

zo dit is nog eens een uitleg forum!!!
Klinkt allemaal heel intressant en vond het heel boeiend om te lezen maar ik weet nu ook zeker dat Ik dit nOOIT ga doen!
mij te eng! en ik houd er zoizo niet van dat ik zelf niet echt me dosering kan bepalen.
want als ik al lees dat je van 2 puntjes weg kan zijn dan laat ik het maar bij me lijstje> nooit gebruikt en zal ik ook nooit doen!
Bedankt voor de reakties.

Sid & Candyman: jullie bedankt omdat uit jullie verhaal duidelijk blijkt dat Ketamine niet zo maar een drug is. ALS je het ooit gaat proberen, heel voorzichtig doseren. En als je je vreemd voelt, NIET in paniek raken. Bij GHB gaat het vaak fout als je te veel hebt genomen (overgeven, schokken, bewusteloos), maar bij Ketamine is het effect dat je gewoon een tijdje verdoofd bent. Het enige dat je dan kunt doen is - net als na een operatie - te wachten tot je weer helder bent. Eventueel wat cola of Red Bull, dat helpt je sneller terug op aarde te keren. Sommigen gebruiken ook wel coke of speed om weer bij te komen, maar drugs gebruiken om uit een foute drugstrip te komen vind ik niet zo verstandig.

En Hakkuhpoester: ben blij om te horen dat niet iedereen zo nodig aan de K hoeft. Gewoon doen waar je zelf zin in hebt, en er een beetje je verstand bij gebruiken. Ik hou niet van speed, en laat dat dan ook links liggen, jij doet dat met K. Prima.
Eventueel wat cola of Red Bull, dat helpt je sneller terug op aarde te keren. Sommigen gebruiken ook wel coke of speed om weer bij te komen, maar drugs gebruiken om uit een foute drugstrip te komen vind ik niet zo verstandig.

Toen ik echt goed in de war was van de K en een beetje coke nam was ik in 1x nuchter!! Ik weet niet of het goed is om te doen maar het werkt wel!
laatste aanpassing

Goed forum(Y) Eigenlijk zou er over elke drug zon forum moeten zijn van iemand die er heel ervaren mee is. K lijtk me lekker om te doen maar ik heb me grens al bereikt.

Bizarre shit...

Hoe vaag is het dat in Nederland 'psychonauten' zijn die om de zoveel tijd in een volledig ander universum verkeren. En dan ben je uitgespacet na zo'n weekend en dan ga je maandag gewoon naar werk, je groet wat mensen en zij hebben geen idee dat jij op een andere planeet bent geweest :D

Maar anyway, deze shit ga ik nooit doen, paddotrips gaven me soms al situaties die fysiek en visueel niet heel zwaren maar geestelijk ........

tsja veel plezier nog :)
Maar laat wel even duidelijk zijn dat je K op verschillende manieren kunt gebruiken.

Je hoeft niet gelijk helemaal van de planeet te zijn zoals "Eminem" beschrijft.
Je kan ook heel weinig nemen en goed in de war zijn maar nog wel weten wat je aan het doen bent.
laatste aanpassing
ik wordt idd ook echt nieuwsgierig van, wel een super uitleg in dit forum!
zou t op zich wel een x willen proberen, maar ik zou zeker fucking voorzichtig zijn en nog een x dit forum goed doorlezen..

Ik vind het echt indrukwekkend dat jij zoiets over je heen kan laten komen...
Ik zou echt gaan flippen denk ik brr :s

(kijk je wel n btje uit, vind t eng spul man!)

ff een domme vraag maar zit dit spul niet ook in "jaba"?? hahaha had zoiets gehoord :$
Oke nou ik lees vanalles en vraag overal rond, maar het is VET moeilijk te vinden...

Als iemand me kan helpen kan diegene me pls ff een bericht sturen...

Omgeving Utrecht enzo zeg maar....

Alvast bedankt

je kannog zoon beer zijn.
maar na een puntje KET snapte er heeelemaal niks meer van.
een bekend citaat van een maat van me, zlef heb ik het nog nooit gedaan,het lijkt me wel vage shit!
-- Hoe vaag is het dat in Nederland 'psychonauten' zijn die om de zoveel tijd in een volledig ander universum verkeren. En dan ben je uitgespacet na zo'n weekend en dan ga je maandag gewoon naar werk, je groet wat mensen en zij hebben geen idee dat jij op een andere planeet bent geweest

De beroemdste Ketamine psychonaut (en voor wie het niet weet: een psychonaut is een soort astronaut, maar dan eentje die reizen door de psyche maakt) is de 2 jaar geleden overleden Amerikaan Dr John Lilly. Hij was een vooraanstaand wetenschapper, die voor ie in aanraking kwam met Ketamine o.a. experimenten met LSD in een isolatie tank (zijn uitvinding) had gedaan, experimenten die nergens toe leidden.

Hij had migraine en toen ie weer eens een aanval had stelde een collega voor om hem eens Ketamine injecties te geven. Bij lage doses verdween de pijn, maar kwam ook weer terug. Na een dosis van 150 mg was de migraine echter totaal verdwenen, en kwam nooit meer terug.

Hij was zo onder de indruk van zijn ervaringen met K dat ie besloot om meer experimenten te doen. K bleek een goed middel te zijn omdat K erg voorspelbaar is: als je twee keer dezelfde dosering doet bij verschillende trips, zul je ongeveer dezelfde trip beleven, of in ieder geval, een even diepe trip. Bij drugs als LSD moet je vaak maar afwachten hoe hard ze inslaan, en dat hangt dan nog weer sterk af van de geestesgesteldheid op dat moment.

Lilly bschreef o.a de verschillende fasen die men tijdens zo'n trip beleeft. Welke fase men uiteindelijk bereikte hing van de dosis K af, maar was goed te voospellen. Uiteindelijk wist ie precies hoeveel K hij moest injecteren om een bepaalde fase te bereiken.

Tijdens de eerste fase keert de geest zich naar binnen. De buitenwereld verdwijnt, je lijkt in je eigen lichaam te keren. Bij Lilly gebeurde dit bij injecties van 30 mg. Lilly deed zijn experimenten in een isolatietank, dus bij een volledige afwezigheid van licht, geluid en welke andere externe factoren dan ook.

Vervolgens verdwijnt het lichaam (bij Lilly: 75 mg). Sommigen noemen het een Out Of Body Experience, maar in wezen is het het niet zo dat je geest uit je lichaam verdwijnt, maar je lichaam gewoon ophoudt te bestaan. Je voelt dat "ik" bestaat, maar die "ik" bestaat in het luchtledige, er is geen lichaam. Geest en lichaam worden gescheiden, alleen de eerste blijft over.

Bij 150 mg komt het echte vuurwerk. Het besef van een "ik" die in onbekende ruimte zweeft verdwijnt. Vaak gaat dit gepaard met het gevoel door een donkere tunnel te vallen, of met het gevoel dood te gaan. Dit is meestal de meest angstige fase van een K-trip. Je lijkt op te houden te bestaan. Vaak wordt dit als een bijna dood ervaring gezien.

Aangezien het onmogelijk is om iets te doen omdat je zo ver heen bent, is de enige mogelijkheid om je maar mee te laten sleuren. Zodra je dat toelaat, kom je in de mooiste fase. Je hebt alles losgelaten. Er is geen lichaam & geen geest meer over. Alleen het bewustzijn is nog aanwezig. Dit is ongeveer wat het Boeddhisme probeert te bereiken. Een staat waarin niks meer bestaat, alleen maar de ervaring zelf. Je bent het hele universum & niks tegelijk. In deze toestand voelde ik de betekenis van het leven. In woorden vatten lukt niet, want er zijn geen woorden voor het gevoel. Dit is de fase die ik vorige week heb bereikt.

Bij een nog hogere dosis (bij Lilly: meer dan 300 mg) verdwijnt ook het bewustzijn. Je bent dus buiten bewustzijn. Niet zo vreemd als je bedenkt dat bij een Ketamine verdoving (voor een operatie) meestal zo'n 1 gram werd ingespoten.

Anyway, Lilly zette zijn experimenten voort. Er was een periode waarin ie 100 dagen lang iedere dag een injectie nam. Er was zelfs een experiment waarbij ie 3 weken lang IEDER UUR een injectie nam. Lilly werd ook slordig. Eerst deed ie zijn experimenten altijd met iemand in de buurt, later ging ie het alleen doen. Hij verongelukte ooit bijna toen ie tijdens een K-trip in een bad ging zitten dat te heet was. Vanwege de Ketamine voelde hij de pijn van het warme water niet, en kon ie niet uit het bad klimmen. Zijn vrouw vond hem, en kon hem redden.

Vager is nog dat Lilly ook Aliens zag (ECCO's noemde hij ze). Buitenaardse wezen die hem vertelden wat ie moest doen. Er zijn een paar moeilijk verklaarbare zaken in Lilly's leven die hij zelf verklaart met behulp van die aliens. Die aliens waren ook de reden dat Lilly volledig doorsloeg en eigenlijk continu onder invloed van K probeerde te zijn. Hij ging zelfs op zoek naar een drug die hem langer in een K-trip kon houden.

Uiteindelijk waren het de aliens die Lilly vertelden dat ie moest stoppen met de experimenten, en gewoon in de dagelijkse ruimte & tijd moest gaan leven. Meteen stopte hij.

Zelf ben ik wel in de staat van "alleen bewustzijn" gekomen, maar aliens of andere vage dingen heb ik nooit gezien. Er is ooit een film gemaakt over de K-experimenten van Lilly: Altered States, een film uit 1980 met William Hurt. Ik heb hem nog niet gezien, maar hij schijnt niet erg goed te zijn.
-- Je hoeft niet gelijk helemaal van de planeet te zijn zoals "Eminem" beschrijft. Je kan ook heel weinig nemen en goed in de war zijn maar nog wel weten wat je aan het doen bent.

Inderdaad. Die trips doe ik ook niet vaak. In clubs gebruik ik het vaker, simpelweg omdat ik er wel van houd lekker vaag te zijn. En in een club zijn vaak een paar snuifjes al genoeg om me uren bezig te houden.

-- Ik vind het echt indrukwekkend dat jij zoiets over je heen kan laten komen...
Ik zou echt gaan flippen denk ik brr

Indrukwekkend is het niet. Je KUNT namelijk niet anders omdat je 'verlamd' bent. Het zou mogelijk kunnen zijn dat mensen in paniek raken, en dat het dan helemaal fout gaat, maar ik heb er nooit over gehoord.

-- kijk je wel n btje uit, vind t eng spul man!

Ik kijk zeker uit, en ik hoop echt dat iedereen dat ook doet. Het blijft gevaarlijk (maar dat zijn andere drugs ook als je ze fout gebruikt). Ik heb nog eens verder gezocht naar de VEILIGHEID van Ketamine. In een bulletin (Vol 2, #4, herfst 1991) van de Albert Hofmann Foundation (een organisatie in California die informatie verzamelt over voornamelijk psychedelische drugs, en daarmee mensen informeert; vernoemd naar de uitvinder van de LSD) schreef Igor Kungurtsev:

Ketamine ('K', or 'Vitamin K') does not produce any known permanent neurological or physiological impairment, but reaction to the drug varies even more widely from person to person than with other drugs. Some are horrified by the experience and never try it again. Some become nauseous and throw up. A few users report heavy after-effects. Others process Ketamine with remarkable physiological ease and become wildly enthused about its psychedelic dimension. However, even the most devoted users mention a number of hazards and pitfalls.

Ketamine can be a particularly seductive psychedelic. While there is no evidence of physiological addiction, many of those who enjoy the drug find the state it induces so desirable that they will use it constantly until their supply is exhausted. In the late 70s this phenomenon earned Ketamine a reputation as a kind of 'psychedelic smack'.

Sustained frequent use of Ketamine can lead to certain physical problems, particularly digestive difficulty and inability to urinate. An occasional problem reported by both recreational users and medical literature is convulsions. Such incidents tend to suggest that K might not be a particularly good bet for epileptics.

Another hazard stems from the feeling of dissociation which can accompany Ketamine trips. Users have reported feeling 'so objective that you don't care if you live or die'. This can lead to what have been called 'automaticities' - automatic, unintentional physical activities, rather as if the body keeps going while the mind is elsewhere. In this state people can walk into walls (or under cars) - and it doesn't help that Ketamine severely impairs coordination. Or they can fall into the trap of semi-automatic, unpremeditated re-dosing.

Ketamine is dus absoluut NIET zonder gevaar.

-- ff een domme vraag maar zit dit spul niet ook in "jaba"??

Jaba ken ik niet. Kan die vraag ook niet beantwoorden.
laatste aanpassing
Eminem-->>Bedankt voor de info. Ik zat vanochtend net te zoeken naar de "gevaren" van K

ff een domme vraag maar zit dit spul niet ook in "jaba"??

Jaba heeft helemaal nix met K te maken. Jaba is een drugs die in Thailand e.o. word gemaakt van een of andere plant.
Heb al veel forums gelezen .. maar mijn complimenten voor de maker van dit forum ! Goeie discussieleider .. en j weet egt waar j het over hebt! Toppie! :flower:
Ik kan iedereen die meer over Ketamine wil weten het boek "Ketamine: Dreams *& Realities" aanraden. Alles wat je maar wilde weten over Ketamine, out-of-body ervaringen, bijna-dood-ervaringen, Ketamine verslaving, de gevolgen van langdurig gebruik, de geschiedenis & de toekomst, etc etc staat erin. Het ultieme boek over K, dat trouwens 5 sterren krijgt (het maximale) bij Amazon.

En als het een beetje meezit komt er op mijn website (http://mikkie.net) binnenkort een uitgebreid verhaal van mijn Ketamine ervaringen.
laatste aanpassing

Vage drugs.

Lijkt mij echt helemaal niks. Ik heb zat gedaan, maar dit lijkt mij echt te ver gaan.

Ik heb er geen behoefte aan om zo vaag te worden, en bovendien heb ik graag zelf controle over de dingen die gebeuren.
laatste aanpassing
Die ervaringen die ik hier beschrijf zijn dan ook "extreem". Een snuifje K zal je gewoon een beetje vaag maken. Waar ik het hier over heb komt overeen met een stuk of 10 snuiven binnen een paar minuten.
had er al van gehoord echt een vaag spulletjes
niks voor mij, ben al eens ooit helemaal door het lint gegaan van lsd, nooit meer!!!!!
Bij een hoge dosis Ketamine ga je "trippen", en daarom denken veel mensen dat het vergelijkbaar is met LSD of Paddo's. Is absoluut niet het geval. Het trippen op Ketamine is een zeer lichamelijke ervaring, in jezelf gekeerd. Trippen op LSD zit vooral tussen je oren, en in wat je ziet en hoort om je heen. Totaal NIET met elkaar te vergelijken.

Van LSD kun je inderdaad flink door het lint gaan, en heel erg fout gaan. Er zijn genoeg verhalen van Ketamine trips die vreselijk fout gaan (bijna-dood ervaringen, een "trip to hell" zoals sommige het beschrijven, tijdsloos leven in het niets, etc etc), maar het is gewoon niet met een LSD trip te vergelijken.

Anyway, als je er bang voor bent, moet je het gewoon niet doen. Trips kunnen namelijk gestuurd worden door wat je ervan verwacht.