Partyflock
 
Forumonderwerp · 617311
Mischien kan iemand hier wat antwoorden.

Waarom is het zo dat als er een expert bij een bedrijf langskomt om bepaalde acties te doen(in mijn geval over IT-zaken) ze tegenwoordig ALTIJD meteen een collega moeten bellen die het WEL hoort te weten.
Waarom komt die collega dan niet meteen langs i.p.v die persoon die geen kennis heeft en via z'n mobieltje alles moet worden voorgekauwd?

Ik heb het nu meerdere keren meegemaakt.:S

Ze komen binnen..kijken...hup­...mobieltje...belle­n...ik kom er niet uit..
laatste aanpassing
misschien denken die lui wel dat ze zo ooit nog eens wat leren :P
Dat lijkt er wel op.

Ze kunnen/durven geen beslissing meer te nemen.
Basiscursus en hup het veld in. :bah:
De mensen die er echt verstand van hebben zitten dan ergens anders 3 dingen tegelijk te doen.
Overal wordt bezuinigd...

Het is echter in de IT wel zo, dat je nooit overal verstand van kan hebben. Ook is het vaak moeilijk in te schatten wat het probleem nou precies is, als je naar een klant gaat.
Als je de juiste bronnen hebt, is er echter altijd een oplossing.

Ik zie het jou nog niet oplossen of wel?
laatste aanpassing
Er bestaat toch iets als vakkennis.




Ik zie het jou nog niet oplossen of wel?


Vanwaar deze mening?...leg uit?
Er is vakkennis, maar er zijn zoveel dingen die je een keer gedaan moet hebben of in de praktijk geleerd hebt.
Ik zit ook in de IT en ervaring is gewoon erg belangrijk.
Wij weten allemaal andere dingen omdat we verschillende projecten hebben gehad.
De 1 weet meer van hardware de ander van Microsoft office...
en jij van partyflocken? :P:9











;D
 
Ik overleg veel met collega's, maar das meestal om gezeik te voorkomen...
Bijvoorbeeld dat ik een Product A adviseer, terwijl onze verkoop najuist Product B wilde verkopen...

Ook kan het zijn dat iemand eerst een advies heeft gegeven en ik voor second opinion kom, toch wel handig om het eerste advies ook te weten.

Als laatste kan het inderdaad zijn dat iemand komt voor probleem A, terwijl het eigenlijk probleem B is..verkeerde man op de zaak, maar kan niemand wat aan doen en moet toch opgelost worden.

En zo kan ik nog 100 redenen verzinnen waarom adviseurs veel contact houden onderling ;)
laatste aanpassing
Die mening had ik, omdat je net deed alsof het vakgebied zo makkelijk was. Net alsof een loodgieter ff een buisje komt vervangen (no disrespecting plumbers...mario roels :respect: )
 
Ze houden elkaar gewoon aan het werk... Collegiaal hoor