Partyflock
 
Forumonderwerp · 616854
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Kunnen we er nog omheen...kunnen we nog zonder?Bijna alle ingesproken vocalen in HC tracks zijn rap vocalen/samples of samples van oude gansta films...hoor veelal Ice cube,Ice-t en Busta voorbij vliegen de laatste tijd

ik ben geen fan van de hedendaagse R&B en hiphop meuk ...ben meer van de oldskool hiphop maar ik vind zo n opgefokte rap vocaal wel lekker klinken in een HC track...

In frankrijk gebruiken ze hiphop ook veelal in Hc...en in Nieuwzeeland/Austral­ie (Bloody Fist)gebruiken ze het al jaren....en klinkt soms ook veel meer rauwer dan sommige Nederlandse HC tracks.

Omar Santana maakt ook vette tracks met rapvocalen plus breakbeats vind ik
laatste aanpassing
 
Werkzaam bij Partyflock
UndergroundPsyco 21 juni 2003 21:23

pioneers als promo aka dj homo meteen afschieten want ze verneuken stijlen, alle producers volgen en voor je ut weet komt er alleen nog maar trage draaiorgel bagger uit zoals nu....

---------------

Jongen tijden veranderen...word wakker.

Zonder vernieuwing geen vooruitgang.

Hardcore kreeg de dip in de tijd die jij beschreef.

En hardcore kwam terug uit de dip en guess what...het was langzaam en het bestaat nog steeds.

Hebben Promo en zijn collega's toch niet slecht gedaan!

En waar zijn de mensen van de Juno sound?( Attic & Stylzz,Isaac)
Juist! Die maken andere stijlen.

Out.
 
Dat is een oneindige discussie.

Laat ik het zo zeggen, je muziek maken volgens een bepaald "sjabloon" gaat ook vervelen. Respect iig voor de eerste paar files, daarna vind ik het hard achteruit gaan.
Dit vind ik wel een vette :

Tommyknocker - The World is Mine
Elite Forces - Hardcore world wide
bijde van het zelfde rap(?) nmmr geript

Dit vind ik ook een zeer bruut nummertje :
Elite forces - Pussy Ass Punks

Ik denk dat bijna alle producers wel iets uit een rap etc nummer/film halen Tha Playah - bounce(orgeltjes :P) heb je nog.
Maar bv. het RTC doet maar vooral deed(Three Waisted Souls:respect: ) wel veel eigen vocals maken en gebruiken vooral vroeger had meneer raw toch wel wat aardige teksten zeker op een feest erg indrukwekkend vooral met zijn stem :D

//offtopic
Van mij zou het ook weer wat sneller mogen worden,maar afgelopen moh/defqon hoorde ik toch ook alweer dat er aardig gepitched werd soms.
={NL}=HCR={NL}= ik ben het niet vaak met UG eens maar hij beschrijft echt niet de dip tijd van de hardcore.
Zoveel vind ik het niet veranderen er is nog steeds de hoofdstroming hardcore met een paar substromingen zoals dat vroegah ook al was.
De hoofdstroming pikt weer wat sounds mee van de substromingen word weer wat ruiger substomingen faden weer wat weg en er komen weer een paar nieuwe stromingen etc.
laatste aanpassing
 
Ik ken em wel vinden in je reply...maar ik doelde meer op de tijd die hij beschreef van +-180bpm zeg maar de echte rag nummertjes met scheurende synths...die zie ej nog weinig.

Daarom ook veel respect voor the killing fields 2 ep. van brian acardy a.k.a Promo
Als we het toch over rap samples hebben -->

Wie weet de originele artiest & titel van de zeer bekende sample -->

Yeah I Know, Mantronix is really great...but my style is much ..........BETTER!!!!­!!


Zoek namelijk die originele plaat nog.
 
Artiest Hungry
bounce bounce, common bounce. i said common b b bounce :bounce:
Ik hoorde inderdaad op Defqon in die hardcore-tent een "vervormde"-DMX stem met lyric...verder hoorde ik ook Chuck D langskomen ja...wel grappig...en leuk om eens mee te kunnen zingen/rappen ;)
Yeah I Know, Mantronix is really great...but my style is much ..........BETTER!!!!­!


Dat is gewoon een Belg, Mantronix dat zijn die lui van dat pianotrackie wat eerst langzamer gaat en dan sneller.

Met zo'n vrouwenstem die "dance to the rhythm" zegt en zo'n gast die "here we go again" zegt.

Het human beatboxen is wel een sample uit een oude Fat Boys track.
 
mwah de juno sound is dus voor jou ook de sound uit de dip tijd?? vind ik niet.... want juno's hebben wat, in die tijd waren de tracks sowieso sneller, harder en ze hadden meer diepgang, die tracks hebben gewoon ïets"het doet iets met je gevoel, ze blijven je bij.. de hardcore van 2002/2003 doen me geen fuck, het is een keer horen en ik luister weer ouwe hc.... zegt genoeg toch.... het is mij veels te eentonig nu, veels te traag.. het mag wel weer wat harder, desnoods maak je een ouwe gabber beat en gebruik je weer claps, maakt nie uit, het is weer een soort van "up-start" en van daaruit ga je je eigen stijl/sound creeeren :) de pitch moet omhoog, waar is neophyte nu dan?? vroeger stonden ze voor verandering, kan je horen in hun lyrics, het moest snel en hard!! en wat doen ze nu?? ze gaan met de meute mee, en de "echte" neophyte sound is in mijn ogen verdwenen uit hun producties.. tuurlijk moeten ze ook vernieuwen, maar waarom je bekendheid laten vallen?? neophyte kent iedereen ze staan bij vele bekend omdat ze "hard" zijn in hun ogen, hoge bpms, lekkere kicks.... echt als ze nu neophyte horen, dan denken ze van what the fuck!!!!...

ik weet ook wel dat niks meer zo wordt zoals vroeger.... die tijd is geweest... maar die bekende sound van toen mogen wel weer terug komen.. waar zijn de echte gabber tracks gebleven?? als je nog echte gabber tracks wil horen in de stijl van toen moet je je in tekno sites verdiepen of je op de frenchcore gaan richten... dat is de sound die ik lekker vind en die ik waardeer... terror heeft sowieso al mijn voorkeur, omdat het lekker hard en snel is :) het is nog lekker "vertrouwt" om ut zo maar te zegge... back to the good old days.... ik ben sowieso geen "mainstream" mannetje, sinds ut begin al nie.... ik ben letterlijk grootgebracht met labels als industrial strength, agent orange, labworks, etc etc.
laatste aanpassing
voor ={NL}=HCR={NL}=
Vanaf 1993 had je al 200+bpm nummers ook het bpm gehalte gaat het ene jaar omhoog en het andere jaar weer omlaag etc. etc. ook al zo vanaf het begin een ook die hoor ik weer meer en meer terug komen(je hoort de ouwe nummers ook steeds meer en meer in livesetts).
Sowieso begint de ouwe style hardcore een klein beetje een hype teworden(mindcontrol­ler,GT2003,mindcontr­oller) dus zal je dat ook terug gaan horen in de mainstream.
Men maakt wat wij willen horen of wat populair is.
laatste aanpassing
 
dick de eerste GTI tracks en de Leatherneckers waren er toch ook al eind 1993 als ik ut goed heb... :D 200+ bpm is beter... als ut maar die vertrouwde gabber beat is!!!!
Artiest Dylan
marc acardipane heeft van een cd een hoop gesampeld. Snoop Doggy dog- doggy style.
sixmilionsway to die choose one.
radiostoorzender
goodmorning boys and girls
hustler
 
Dylan die six million ways to die sample komt uit een bubbling track, en ook die sample uit ut nummer van tellurian van dibidibidibidibie deejay komt ook uit een bubbling track :)

zo is er veel meer hehe :)
 
Artiest Dennis Hupla
En beide bubbling tracks (eigenlijk dancehall of ragga tracks, bubbling is versnelde shit die ze alleen op de antillen, Suriname en hier in Nederland draaien) zijn weer afkomstig van Cutty Ranx, waarschijnlijk als je meerdere tracks van die gast gehoord hebt dan weet je gelijk waar ik weet niet hoeveel producers hun shit van hebben gejat :-)
-> UndergroundPsyco

ouwe gabberbreat + claps roeleren idd veel meer dan dat gebras van tegenwoordig (y)

komt denk ik ook denk ik wel weer terug :)
ik heb altijd voor de uitmix van mijn track een rap vocal :D van KRS - ONE
Nasenbluten - intellectual killer :respect:
- machette en ga zo maar door.

En vergeet de UK hardcore niet Underground Psycho...hellfish & producer :respect: