Partyflock

Forumonderwerp · 616517

wie heeft deze film gezien?? zo ja wat vond je ervan? ik heb hem gister gezien en vond hem erg goed!

ja echt, ik snap er nog wat kleine stukjes niet van dus ga 'm nog een keer kijken over een tijdje.
Bij het einde beginnen en terug spoelen.. ;)
Inderdaad goede film. Maar hij blijft wazig.
echt een (y) film... vooral het eind (begin dus :P) :-)

hehehehe echt ook, dat is ook zo raar aan die film, en af en toe van die zwart-wit beelden :s

echt een supergoeie film ja! heb hem de dag nadat ik hem gehuurd had gelijk maar gekocht in de winkel!
Je moet idd erg goed opletten en als je hem voor de 2e keer kijkt zie je allemaal nieuwe dingen, das wel wijs!

armanda, einde was wel heel vaag vind ik. Maar ik weet ook niet goed wie er nou de waarheid sprak en wie er loog :s.
In 1 woord (y)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 962, 2566}
Artiest Kronox
Als je die film vet vind
Moet je Fight Club zien
En Requiem for a dream

ook geniale films

fight club ken ik al (en vind ik idd (Y))

requiem for a dream? mmm moet ik ff onthouden want dan ga ik die binnenkort wel ff kijken :D, bedankt iig.
moet je Pi maar is kijken die is pas vet, is ook van de zelfde regiseur als Rquiem for a dream
op de import DVD van memento staat ook als extra de optie om de film in gronlogische volgorde te bekijken !!!
zeeeeeeeeeeeeeeeeeee­eeeer sterke film!

t sterke is ook dat t van achter naar voren gaat, zodat je je heel goed kan inleven in de hoofdpersoon! je snapt er geen fuck van! pcies, hij ook niet! das t mooie eraan!
IK heb Pi ook gezien, maar das een klote film! Word je helemaal gek van als je daarnaar kijkt. Memento is zeer sterk....
paul: volgens mij was het zo dat uiteindelijk bleek dat de moordenaar van z'n vrouw allang dood was... en dat hij de moordenaar was (ivm die insuline spuiten) ... zoiets was het geloof ik :-)
Memento is een geniale film

>>>SPOILERS
uiteindelijk blijkt:
zijn vrouw was vermoord,
die agent heeft hem geholpen de daders om zeep te helpen
alleen daarna gebruikt ie hem elke keer om klusjes op te knappen, maar laat ie hem denken dat het zijn vrouw is
keer na keer na keer
alleen loopt het nu anders af

snappie?
Memento is echt wel (Y)
Beetje bij beetje kom je erachter wat er is gebeurt.
zeker goede film. als je echt een vage film wil zien moet je Lost Highway van David Lynch
Lost Highway is volgens mij onoplosbaar... die is 10x vager dan Memento (maar misschien dan ook wel meer interessanter).

SPOILER MEMENTO

Zijn vrouw is vermoord.
Op een bepaald moment beseft hij dat hij de dader al te pakken heeft gehad. Hij besluit dan z'n eigen toekomst te veranderen.. door een soort spel met z'n korte-termijngeheugenverli­es te spelen. Hij schrijft dus op de foto dat die politieagent niet te vertrouwen is.. en laat z'n nummerbord tatoeren.
Het geld wat ter sprake komt heeft ie in z'n eigen (gestolen) auto liggen.. vanaf het begin van de film dus al. Dat is misschien nog wel de grap van 't alles.
Spoiler

TW > hij speelt helemaal geen spel
hij weet niet dat hij de moordenaars al te pakken heeft gehad
hij denkt dat ie serieus nog achter de moordenaars aangaat

de moord die hij in de film pleegt kan al wel de 20e zijn voor die agent

dat is de grap van alles :)

volgens mij heb je gelijk shadow
Ja zeker goede film! Heb hem nu twee keer gezien.. maar kijk hem niet stoned!! Dan is het best moeilijk te begrijpen.. :D :D

ik was dus wel knetter toen ik 'm zag, maar ga 'm volgende week weer kijken :D
Ja doe dat.. de tweede keer issie een stuk duidelijker :D

laten we het hopen :D hehe
paul_h 22 juni 2003 13:05
volgens mij heb je gelijk shadow

natuurlijk heb ik gelijk ;)

Erg mooi, had em zonder ondertiteling dus moest echt goed bijblijven...prachti­g gedaan! :)
Die film maakt je para :S...hahahaha, inderdaad een goede film waar je goed bij moet opletten...advies: bekijk hem 2x ;)
nou als je de film niet snapte er is ook een versie dat alles in chronologische volgorde is gezet maja dat haalt wel de fun uit de film :)

ik kijk 'm eerst nog maar een keer 'normaal'

Artiest Dennis Hupla
Memento is cool idd maar Lost High is vele malen bruter, wat een meesterlijke onnavolgbare film (y)

zit dat verhaal dan ook zo ingewikkeld in elkaar?
Ik moet 'm nog steeds een keer gaan kijken, maar hij schijnt gruwelijk te zijn :)

ik raad het je aan, huur 'm vanavond!!!! ;)
hahah ik heb eem 2 keer bekeken.. en ik snap het nu nog maar half eerlijk gezegd.. :S

hijs Vaagggg !!!
k vind nogsteeds 12 Monkeys ook best ziek!
Deze film is goeeeeeeeedd!! Alleen soms zit je van huh?! :S Hehe....maja....:P
of Donnie Darko! dies ook vaag! alleen had ik t plot al voor t einde door! dat als ie alles zou terugdraaien dat ie daadwerkelijk dood was omdat ie hij als hij niet ging slaapwandelen hij in zijn bed lag tijdens die crash van die vliegtuig motor in zijn kamer!

dy-namic, jij heb daar wel verstand van he (vage films) geef mij even een lijstje met wat van zulk soort films als je wilt :D
jah ik wil wel hoor :d

jah, ken dr niet zo heel erg veel!

U-turn

is vage film over een gast die vast komt te zitten met zijn auto in een vaag dorpje in de middle of nowhere! en dr gebeuren hele vage dingen allemaal! vanaf de helft van de film denk je steeds dat t t einde is, maar t gaat steeds door :d

eXistenZ

gaat over een soort van viritual reality ding wat uitgevonden is. Een soort spel waarbij je ingelogd zit aan een Pod die via een biopoort in je rug zit! en op t eind weten ze niet meer of ze nou nog in t spel zitten of dat ze in de realiteit zijn.

zo snel weetik er ff geen! whehe

ja die tweede film ken ik idd ja, dies vet!!

u-turn lijkt me ook wel gaaf :D, dankjewel, expert ;)
U-turn is gewoon ziek! Jennifer lopez speelt er ook in :d whehehe

dat is helemaal mooi meegenomen :P, heb je the game ook gezien? erg oud, maar wel zeer sterk verhaal (volgens mijn mening dan)
Heb hem net weer gekeken. Het is wel leuk dat elke keer als je hem kijkt, je steeds weer kleine dingen ziet die je de vorige keren niet hebt gezien.
ExistenZ is wel aardig

The Cube (deel 1 dan) is heel erg freaky
moet je zien

The Game is niet echt een hele vage film, maar zit wel briljant in elkaar

uit hoeveel delen bestaat die film? en moet ik ze allemaal zien, of alleen deel 1?
Ik heb zowel Cube als Hypercube. Die laatste vind ik toch nog wel vetter dan de eerste hoor! Quantum mechanica, geweldig.
laatste aanpassing
ik heb deel 2 nog niet gezien
vond deel 1 erg sterk
acteren was niet echt bijzonder
maar het was echt fascinerend omdat je gewoon niks weet
van the cube vondt ik deel 2 stukken minder als deel 1

Memento is trouwens wel een super film ja, heb 'm ook 2 x moeten zien om 'm een beetje te snappen :D