Partyflock

Forumonderwerp · 613339
Laatst gewijzigd: 28-05-2003 08:49
Vanaf 1 januari ook rookverbod in coffeeshops

Ook in coffeeshops mag straks niet meer worden gerookt. Coffeeshop-eigenaren zeggen dat ze de tent dan net zo goed kunnen sluiten.

Nieuwe regels
Net als alle bedrijven moet de coffeeshop zich houden aan de Tabakswet en die geeft werknemers vanaf 1 januari recht op een rookvrije werkplek.

Personeel
De regels gelden voor iedereen. Wie personeel in dienst heeft, moet er vanaf 1 januari voor zorgen dat dat in een rookvrije omgeving kan werken. Dat geldt voor een sigarenwinkel en ook voor een coffeeshop, zegt een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid.

Horeca
De horeca krijgt een jaar langer de tijd, maar moet er dan ook aan geloven. Coffeeshops vallen niet onder de horeca en zullen dus al vanaf januari 2004 rookvrij moeten worden.

Niet dat t me veel interesseert, maar ik geloof er weinig van.
En anders stel ik voor dat we de volgende lijst ook ff invoeren:
Kroegen met een drinkverbod,
Winkels met een koopverbod
Restaurants met een eetverbod
Ziekenhuizen met een invalidenverbod
Stadions met een voetbalverbod
Bordelen met een seksverbod
Bioscopen met een kijkverbod
en Speeltuinen met een kinderverbod

vanaf 1 januari 2009 is er inderdaad een alcoholverbod in alle kroegen en dancings... er is ooit een heel onderzoek naar geweest en het schijnt dus dat mensen die te veel alcohol hebben gebruikt soms agressief kunnen worden en het personeel in de horeca heeft nu eenmaal recht op een agressievrije werkplek... vandaar dus... :P
zullen we dan maar meteen de mens verbieden ivm agressie enzo?

ja inderdaad :S
Artiest Vexer
Beetje erg krom.

Verbied dan ook auto`s, daar komen ook schadelijke stoffen uit waarvan iedereen last heeft.

dan mag je ook geen bier meer in een cafe !!

Ook is het vanaf 1 januari 2015 niet meer mogelijk om met auto's op de snelweg te rijden. Diepgaande studies hebben namelijk uitgewezen dat verreweg de meeste verkeersongelukken worden veroorzaakt door rijdende auto's. En weggebruikers hebben natuurlijk recht op een ongeluksvrije... ehhmmm... werkplek :P
Verbied het menselijk bestaan! Dan wordt er ook niemand meer ziek! :D

weet je, volgens mij benaderen we dit helemaal verkeerd.... kunnen we niet beter gewoon de politici verbieden? dan zijn we gelijk van al die rare regeltjes af!

Pfff dat vind ik net zoiets als bier drinken verbieden in een kroeg.

Kom op joh,waar zijn ze mee bezig???:S
Zo gaat alles failliet en het gaat al zo slecht met de economie!!!

Ja net zo iets als geen brood bij een bakker...Werk zelf ook in de horeca en ik vind gewoon dat je daar voor kiest dan moet je zo'n beroep maar niet uitoefenen...Ik zelf rook ook niet maar ik heb er ook geen last van...

Vind dit zo ver gezocht misschien een idee maar kan er niet iets in een contract worden opgemaakt zodat je accoord gaat met geen rookvrije ruimte...ofzoiets ..Want dit slaat echt als een lul op een drumstel en geloof mij dat slaat nergens op ;)

Ja of naast de sticker aan de deur "Verboden voor honden" een sticker plaatsten met : Verboden voor politici" (6)