Partyflock

Forumonderwerp · 612950

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
Ben nog niet zo lang bezig mijn eigen studio te bouwen. Naast mijn trouwe SL1200 en Numark PPD-01 heb ik aan studio hardware een Yamaha A3K sampler, Yamaha C1SX synths, Monarch mixer 10 kanaal, 1 FX module rack, 1 extra midi-keyboard. Dit hangende aan me PC met Cubase SX. Mijn set is/wordt een mix tussen Hard en Software... Welke config heb jij?
Artiest {SHOWLIST artist 917, 2156}
Meeste hardware weggedaan en werkend met Cubase VST en Attack etc. + Cool Edit pro voor de voice maar een Casio FZ1 sampler als masterkeyboard, 16-kanaals mixer en FX rack. (en voor de gein nog een MC-303 en TR-505)
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 122339, 61279}
tot nu toe heb ik dit staan:

pentium 3 800 mHz
fruityloops
roland mc-303 drumcomputer
Yamaha cs2x synthesyzer
Roland VS-2480 CD Digital Workstation (Het eerste complete 24-sporen/24-bit/96kHz Digital Recording Workstation met interne effecten en CD-R/RW drive.) :-)

en nu weer verder spare haha

Artiest Nemesis
ik heb : Fruityloops 4.0 studio
cool edit pro 2.0
en veel softsynths
Werkzaam bij Puinzooi
Artiest Cup-a-core
kan iemand mij wat meer vertelen over soft-synths?hoe werkt het?
zijn het gewoon programmas of plug-ins?

softsynths kun je wel downloaden op kazaa
moet je zoeken onder native instruments daar vindt je pro-53 en FM 7 en ABsynth
en zelf gebruik ik ook nog junglist om de kicks te maken

het zijn gewoon plugins die je instaleerd bij FL installeer ik ze meestal gewoon in de plugin/VST map weet niet of dat ook moet
maar het zijn plugins
maar absynth werkt bij mij als los progamma:S
ik ben nu NI reaktor 3.02 aan het downen. idd van native instruments.

;)
en die plug-ins kan je gewoon laden in fruityloops?
laatste aanpassing

als je ze geinstalleerd hebt ga je naar FL en dan doe je channels dan more
dan refresh en dan komen ze er in het rood bij te staan:D
oe, exciting hehehe
en uhh, jij hebt fruityloops 4.0 studio?
die ken ik nergens vinden.
alleen 3.4.5 / 3.4.6

heb ik laatst gedownload via kazaa:P
heb hem nog wel op me PC staan
Artiest {SHOWLIST artist 1193, 45230, 47552, 7453}
FruityLoops 4 Studio SUCKS!

Doe mij maar 3.5
ik heb ook reason 2 hehe, maar weet je wat het met mij is. ik moet dan teveel doen om er iets uit te krijgen whehehe.

osiertje> was er dan fout aan FL 4??

`lo ;)

-Reason 2.5 ( voor het geraamte van de track )
-Creamware Pulsar II ( wrede synths :D )
-Wavelab 4.0c met GOLDWaves pakket ( tja moet ik dat toelichten? :P )
-2 externe efx cpu ( ef-303 / kaos pad )

ik doe het meeste met Reason 2.5; en daarnaast het afmixen in Wavelab evenals sample bewerking; hoewel ik dat meestal zoveel mogelijk ook in Reason probeer te doen. Je krijgt wel snel de scheit van die geluiden die in Reason zitten; valt niet veel mee te beginne op een paar goeie na...

Verder mjah NATIVE INSTRUMENTS OWNED gewoon zwaar; dat spreekt voor zich ;)

(K) ;-P

Er wordt echt veel ge-studio-d heh, beter... :D:D
Artiest R2B
Euhmm

Ik werk met hardware en softshynts. Werk met Logic audio platinum, cooledit, (cubase ben van afgestapt aangezien logic 10 keer strakker loopt!)

Hardware:
Pentium4 3G RME geluidskaart (super!)
roland mc 505
roland jp 8000
roland jv1080
roland 880 midimerger
oberheim-12
Dbx-ddp
Mpx 100 effectenprocessor van Lexicon
composer pro compressor
ultrafex pro (3d maken van geluid!)
Yamaha msp5 monitoren

ja en de rest zoals technicsen en je mixer

softsynths heb ik een hele berg. vocoders, juno, slayer, bassconverters enz.... hele waslijst (weet maar vand e helft hoe ze werken:P:P)

Ik ben alleen nog op zoek naar een dikkuh mixer. mijn spiritmixer is nu toch wel aand e krappe kant met 12 kanalen
en je wilt niet weten voor hoeveel pleuro's er aan bekabeling ligt:s

Logic strakker dan Cubase.... ?? Latency.... ;)
Tsjaaa, dat zijn mijn ervaringen. Vooral op combinatie van audiosporen en midisporen!

Misschien bij jou anders. Das alleen maar mooi.
Artiest {SHOWLIST artist 10553, 74453, 70844, 71694}
Ik gebruik tegenwoordig Orion Platinum met een zwik softsynths,

vroeger wat hardware gehad maar wegens omstandigheden moeten verkopen

cubase heb ik nooit echt aan kunnen wennen

Logic en m'n creamware software. Wavelab om geluiden te editen.

Hardware staat stof te vangen, eigenlijk nog ff geld investeren in een externe sequencer om echt live te kunnen gaan....
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 4082, 4532}
Werkzaam bij Marcanti
2 Osiris: FL Studio 4 Rules bigtime!!! Probleempje is alleen dat de kazaa versies (nog) op Windows XP lopen, en niet op iets anders. Dan lijkt het wel te lopen op 98 bijvoorbeeld, maar zodra je iets opslaat en weer opent knalt de boel uit elkaar. Zodra iemand ergens een FL Studio 4 uitvoering voor 98 heeft, pleazzze gimme a sign!!!

En 4 the topic:
Ik kies voor de software uitvoering van m'n studio. Met een (minimale) aanvulling aan hardware: een eenvoudig midi-keyboard voor input en keyboard splits en een externe midi-controller zoals Phayboy. Omdat een muis nu eenmaal maar 1 ding tegelijk kan.
Mijn setup tot nu toe:
- ReBirth 338
- Fruityloops 3.5.6
- Fruitytracks 2
- Probe virtual analogue studio
- Muzys (Computer Music mag edition)
- Drumstation DT10
- Rubberduck
- Technomaker XXL
- Acid Pro 4
- Cakewalk Pro audio 9
- Wavelab
- T-Racks mastering suite

Daarmee kan ik lezen en schrijven. Alles wat ik tot nu toe in m'n hoofd had kan ik ermee tot uiting brengen. Waarbij ik moet zeggen dat een en ander pas echt lekker is gaan lopen (automation, aantal fx/synths tegelijk) na de overstap op een P4/2,4 Ghz met 512 MB.

Logic, Cubase en dergelijke gebruik ik niet. De midi-mogelijkheden zijn voor mij tot nu toe minder interessant (geen hardware ervoor). Cakewalk is meer audio georienteerd en van oorsprong voor PC gemaakt (cubase was Atari, Logic Mac geloof ik). Ik gebruik ook die nauwelijks, die staat er vooral op voor de dx-effecten.

Basically gebruik ik alle 'aparaten' om loops, phrases en patterns te maken die ik dan in Muzys of Acid voer, als sequencer. Soms ook eerst in Muzys om dan verschillende complete tracks te renderen (drums, bass, leads etc). Die losse tracks laad ik dan weer in Acid om een eindmix te maken.
De eindmix haal ik dan door de stand-alone mastering suite T-Racks. Dat programma is puur gemaakt om een master van je mix te maken.

Losse samples bewerken of opnemen doe ik met Wavelab. Cool Edit of bijvoorbeeld Goldwave zijn prima editors, maar Wavelab is gewoon King!
Ook een laatste nabewerking van de master doe ik in Wavelab, waarna ik hem meteen vanuit Wavelab op CD zet.

Enne... om over na te denken:
Vroeger was de hardware nog wel een 'analoge' bak vol transistoren enzow, maar tegenwoordig is een hardware synthesizer ook maar een 'externe controller' voor een soundchip/software binnenkant...
Werkzaam bij Studio T
Artiest Toyax
hoe duur kost nou precies ongeveer zoon studio met wat soft en hardware!!!

Knaken.... Virtual kun je aardig wat gratis zooi van interpret plukken, maar Hardware is toch gauw aardig in de Euro's..... Maar Hardware kixx wel ass, die ledjes in de dark in zo'n rack, dat is toch super.... Enig nadeel, het wordt gauw warm op me zolder, en ik heb geen airco, dus sweaty sweaty... maar dat maakt me niet uit....

Volledig software (met midikeybord)
Hardware: PC: AMD athlon 1400, Soundblaster Live platinum, Sennheiser koptelefoon, technics 4x400 watt versterker, 2x300 watt CAT discospeakers 12" woofers, 2x200 watt tannoy monitors. En dan heb ik nog de beschikking over 2x 1000 watt 15" discospeakers die bij me maat staan mocht ik ze ooit nog nodig hebben :)

Software: FL-studio 4, Reason 2.0, Logic Audio Platinum, Soundforge 6.0 T-racks 24.

Synths: Alpha Juno-x2 vst, Edirol SoundCanvas + Hypercanvas vst, Oddity vst, Absynth vst, FM7 vst, Battery vst, BooBass vst, Dreamstation DXi, rgcAudio Pentagon1 vst, ppd Tritium vst, QuadraSid vst, Steinberg Model-E vst.

Drumcomputers: Waldorf Attack, Drumsynth live, LM4-markII, Phatmatik Pro beatslicer

Allemaal volledige versies (uiteraard)

Wil binnenkort uitbreiden met wat hardware, de Roland alpha juno 2 synth staat bovenaan mijn verlanglijstje, maar eerst een betere geluidskaart met betere asio drivers en minder hoge midi latency (terratec kaartje duzz hehe)
Werkzaam bij Symbiotic Sessions
Artiest {SHOWLIST artist 58830, 23062}
ik doe het gewoon met een simpel pc-tje, sblive, oud gem ws1 keyboard, evolution uc-16 midicontroller, oude maar goeie sony 2x 100watt versterker, 180watt svenska speakers en dat is het wel...

Maar m'n broer heeft een studio met allemaal relaxte hardware.. (nord rack 2, novation supernova, yamaha cs1, akai sampler, fx, dikke mengtafel etc.) Daarom koop ik zelf bijna nix... :D
laatste aanpassing

Werkzaam bij KraakPiep
T meeste hardware:
Virus B
Yamaha DX-7
Casio SA-6 (Whehehe :D)
Mackie CR 1604 (Binnenkort een Behringer EURODESK MX3282A
Quadraverb
Digitech TSR-12
Absolute Zero's met Samson 170.

En dan Cubase SX, Wavelab, Soundforge en meer. Softsynts werk ik niet mee. Kan ik niet hard genoeg mee freaken©.

En ik wil meer hardware!! :D
Verslavend he:d

Whehe, idd
Ik wordt er ook helemaal tureluurs van. En je loopt steeds tegen een nieuw probleem aan....

Blijft geld kosten!
Owja 2 weken geleden was ik in een muziekwinkel en toen probeerde ze me Magix Music maker aan te smeren! IK HEB NOG NOOIT ZOHARD GELACHUH!:D Net zoals mensen die denken dat fruityloops rulezzz enzo..... Kun je beter iets maken met Fast Tracker:P
r2b, FLP is goed... niet op drammen, et is goed, mits je het met voldoende MIDI/VSTi combineerd, je kan er echt veel mee!! FT2 is antiek, en nostalgie, maar goed,NEVER!

ik combineer et:
Roland MC303, Roland TR505, Roland ED PC-180A, Fruityloops, Cubase VST, Cool Edit Pro, Junglist, V-Station, Xjuno2 (ofzo)... van alles wat

Zelf gebruik ik hardware, vind het nog steeds heerlijk werken.
Alleen het kost zoveel cash ! :(

Equipment:

Korg Z1
Roland Juno 2
Behringer Virtualizer + Composer
Yamaha A3000
Behringer MX8000
Behringer Truth Monitors
EMagic Audiowerk 8
Midiman Midisport 4x4 USB
Kabels en dergelijke

Software:
Cubase SX
Wavelab
Soundforge
En veel VST's om het mooi op te vulle :P
Met die combinatie zal het vast wel mogelijkheden geven, maar ik praat dus over het stand alone programma. leuk om mee te hobbieen.

Ik geef toch de voorkeur aan professioneler spul!:d

Ik gebruik momenteel een combi van software en hardware, k'zal wat uploaden zodra ik dit verantwoord vind ;) ;)

achter de schermen ben ik iig druk bezig het produce-vak onder de knie te krijgen. :P
Ja die vertraging had ik ook......teveel apparatuur in een link, maar keb een midimerger gekocht en probleem was opgelost:d

Gear: www.djniel.nl - studio
(Kan niet copy c copy v doen helaas)

Hartstikke leuk al die midi-hardware, klinkt perfect en werkt als een trein, maar binnenkort kruip ik weer achter de p166 met FT2, even wat nieuwe nostalgische noise eruit poepen, ik breng het iig zelf zeker uit ;)

www.djniel.nl / gallery.

Whehe, ook mijn shit staat erop. :P
Artiest {SHOWLIST artist 2269, 10537}
Roland JP 8000 synthesizer

Roland Alpha Juno 2 synthesizer

Yamaha A 4000 professional sampler

Roland SRV3030 reverbprocessor

Alesis 3630 2 channel compressor

Alesis M1 Active monitorspeakers

Behringer EX3200 Ultra Fex pro enhancer/exciter

Behringer GEQ 3102 31-band stereo equalizer

Behringer MX 8000 24/48 channel mixer

Technics SL 1200 MKII turntable (2x)

Dateq XTC dj mixer

Shure Beta 58a Microphone

AMD Athlon 900 mhz pc

Terratec EWS88MT 8in/8out soundcard

7200 rpm 60 gigabyte harddisc

Midiman usb midisport interface 2x2

Midi trough-box

All software that matters

Sennheiser HD25 headphones

Artiest Frank B
Fruityloops, Rebirth, Reason, Cooledit PRO
Artiest {SHOWLIST artist 4437, 24087, 37624}
Reason 2.5 rulezzzz!!!

als je er knap mee kan werken zeker...
voor beginners is het altijd een ware hell :P
zo heel moeilijk is het niet het is wel ff kloten in het begin zeker als je met b programma's werkt zoals fuityloops magix etc etc
maar kan je wel zeggen vind op het moment nix beter dan reason
hahahaha sorrie:d
ik ook niet vind het geweldig!:d Echt super programma
zeker wanneer me nieuwe midi controller binnen is :)
Hardware
Computer: AMD XP 1800+. 256 DDR Ram
Soundcard: Creative Soundblaster Audigy Platinum
Masterkeyboard: Evolution MK-249c2
Headphones: Sony MDR-023

Software
Sequencer: Propellerheads Reason
Audio editor: Wavelab Lite
Loops: Propellerheads ReCycle Lite

Zo is het op het moment, al eerste wil ik een setje monitoren nog aanschaffen en nog verder in de toekomst, nieuwe computer + geluidskaart.