Partyflock

Forumonderwerp · 603805

Kweenie, hier zullen vast al 100 topics over zijn geweest, maar ben benieuwd, enzo ja waarom/ nee waarom niet.

(K)

Wel Chris,er zijn er meer die mij niet mogen,ligt aan mamma denk ik,geeft generatiekloof dat woord:)

en ik ga graag in op iemand,maar met een knipoog en weet ook het gelijk van een ander toe te geven.
Ok dan heb ik het misschoen verkkerd opgevat. Mijn excuses! :) En nee ik denk heus niet dat je een heks bent, ik ben gewoon heel argwaanend met dat soort dingen, vandaar. Maar ok veel plezier!
Ga maar weg hoor mamma :P , ik kijk het zelf later nog even door en dan ga ik er nog even op in ok ?

Ik heb het even vlug doorgelezen , en ik begrijp er ff niet zoveel van :vaag:.
Ik begreep ook ff niet waarom jij specifiek op het verzorgen van nageslacht inging. Ik had het eigenlijk alleen maar over een grotere overlevingskans. Had dat van die kinderen beter achterwegen kunnen laten.
laatste aanpassing
Ok weer lekkere typfouten! Ben moe en moet zo weer werken :kots: laten we het daar maar op houden ;)

Hehe zie je nou dat Mockie het niet zo bedoelde (y)
Hehe en GM veel plezier met wat je dan ook gaat doen en tot maandag!
Ooh en als je in de tussentijd een übertheorie" hebt verzonnen omtrent dit onderwerp dan zal ik me niet schromen om me aan je zijde te scharen maar tot die tijd:

:respect: 2 science ;-)

GreetX Chris

nee in dat sprookje geloof ik niet.

ik zou het echt niet weten,ben wel zo op gevoed,maar begin wel te twijfelen,geloof wel in geesten,maar of god bestaat weet ik niet:Sieder z'n eigen mening ja toch???
ik geloof niet in god.....

ik kijk heel hypocriet en narrow minded neer op christentuig...helem­aal op dat spul dat je steeds probeert te hersenspoelen....
(voor alle duidelijkheid ik ben er meeopgegroeid en tot me 15e braaf naar de kerk gegaan, alhoewel ik vanaf me 12e niet meer in de kerk geloofde...eveneens ben ik ook gedoopt...ach ja ieder heb ze fouten)

christentuig? Btje vergaand vind je niet?
Ik geloof er ook nie in.. er zal vast wel wat zijn maareuh.. god.. neej dat niet..

2 Bolle

ach ja ieder heb ze fouten)

wat bedoel je daarmee?

christentuig?

Wat heb ik nou weer gedaan?

GreetX CHRIS
Ik geloof ook niet..vroeger ging ik wel altijd naar de kerk, maar dat was alleen maar omdat mijn ouders mij altijd meenamen..maar ik geloof niet, weet niet waarom, dat is gewoon het gevoel dat ik heb!
Whahaha Chris! Lol :D

Eerlijk gezegd, je ziet gewoon dat als het beter gaat in een samenleving dat weinig mensen
gelovig zijn. Is er oorlog en ellende zitten de kerken vol.
Als het slecht gaat hebben mensen een uitlaapklep nodig, en vroeger gebruikte men het geloof voor onverklaarbare gebeurtenissen (iemand uit de middeleeuwen kon niet verklaren wat een aardbeving is; dat moest God's wil zijn!).

Ik geloof niet in een God, en ik geloof ook niet dat er meer is tussen hemel (als die al bestaat :)) en aarde. Volgens mij is er dan niets, net als voor je geboorte. En dat er niets is, dat kunnen mensen zich niet voorstellen. Ik ook niet, maar goed. Ik zie wel. :)

Inge
laatste aanpassing

Ik zie wel.......
of je ziet niks

Das onze opvatting idd :-P

Chris

Nee
Als God al het kwaad uit de wereld zou moeten halen zou hij ook jou moeten vernietigen. Een leger sturen en dan al het kwaad vernietigen?!?! Dacht het niet......kwaad los je niet op door vergelding, ruzie bestrijd je niet met wraak.
Je zal het kwade alleen met het goede overwinnen, je licht er over laten schijnen.
Kben God wel dankbaar dat ie geen hemelsleger stuurt btw, dan zouden we er allemaal niet meer zijn en zou die zo opnieuw kunnen beginnen en hopen dat de Satan dan zijn gedeist houd!!

Maar goed, ik geloof dus wel, maar niet zozeer streng als dat ikniet mag drinken enzow....Ik bid, ga helaas niet naar de kerk en das best schijnheilig geef ik toe, maar ik lig dan ook vaag te slapen of kom net thuis na een feest.....

Toch weet ik dat God er is, dat voel ik gewoon. En ik zal hem dankbaar blijven in goede en in slechte tijden. En neem alsjeblieft de bijbel niet zo serieus, een hoop verhalen zijn geen eens echt gebeurd maar zijn verhalen van Jezus om je een voorbeeld te geven hoe je het beste kan reageren of handelen in bepaalde situaties.

En ik geloof in mezelf, maar ook in God. Ik geloof dat ik zelf ook dingen kan doen en waar kan maken. Dat heeft niks te maken met of je in God gelooft of niet. Ook dat je dingen niet gelooft als je ze niet ziet of gezien hebt, gaat erbij mij niet zo erg in :S Iedereen heeft wel eens het gevoeld at er thuis wat mis is of dat er iets is gebeurd met iemand wara je van houd, dan ga je ook je gevoel achterna. Verhalen in de krant die haast niet te geloven zijn, wimpel je ook niet af met: ach niet gezien dus niet gebeurd......zeg nu zelf....Wat geloof je eerder je gevoel of een krant o.i.d

Verder heb ik respect voor iedereen en hun meningen maar ik hoop echt dat jullie ook eens de liefde van Hem mogen voelen, klink heel zweverig, valt best mee...:) Ik ben ook geen "lange rokkendrager" maar gewoon net als jullie een gekke feestganger die er gewoon een andere visie op nahoudt.

En als je nog boeiende vragen hebt over het geloof, stel ze dan, ik zal proberen er ene antwoord op te geven. Je leert immers veelvan andere mensen en hun meningen!
kort samengevat Firefly?
geloof je nou wel of niet in god?

hehe droog...

Chris
Kvind er niks droogs aan, kprobeer alleen even wat dingen uit te leggen, maar goed als je dat droog vind :S

Geloven hoeft echt niet meer zo streng, veel mensen hebben daar een verkeerd beeld van en dat wilde ik even uit de wereld hebben.....
laatste aanpassing

Lieve schat, die opmerking sloeg denk ik meer op de opmerking van Pato.....
ja dat weet ik ook wel:), en mijn reactie slaat op die "reactie van chris op Pato"......
laatste aanpassing

en daar een broer van? :P
laatste aanpassing
whahahaha......

Neej ik probeer dus te zeggen dat ik niet snap waarom pato die opmerking plaatst, want ik vind het dus helemala niet droog. Maar daar gaat het niet om. Als ik iets wil uitleggen vind k het jammer dat ik zo'n reactie krijg :( snap je?!
Firefly aka Platenboefje:
Heel mooi gezegt, ben blij dat er nog iemand zo denkt al ik!!! :respect:

Jezus (hoe toepasselijk) ik maakte gewoon een opmerking over dat ik "pato" zijn opmerking droog vond.
Als je niet weet wat droog betekend: "een cynisch antwoord geven met een humoristisch ondertoontje..."

GreetX Chris

*zucht* laat gaan joh
Zoowww hoelang blijven we hier nog over doorgaan? Af en toe wordt ik echt moe van partyflock en de mensen die er komen.
Chris, waarschijnlijk neem jij het minder serieus als ik. Ik vind dit een onderwerp waar je niet zulke grapjes moet maken maar goed zo ieder zijn mening. Keej?! :)

En angel1983: fijn dat er ook zoiemand denkt als ik :)
laatste aanpassing

Hee firefly als je GOED dit topic doorgenomen had, dan had je gezien dat ik van tevoren ook een paar gerelateerde replies had gegeven...
Maar als je zo'n lang verhaal maakt maar geen antwoord op de werkelijke vraag geeft dan moet je op zijn minst zo'n antwoorden als die van pato verwachten.
Duidelijk geval van "eigen schuld, dikke bult"!

GreetX Chris
Nou sorry Chris, er staat dus echt wel dat ik geloof, misschien moet jij maar eens GOED MIJN replie lezen!
En ja ik heb gezien dat je ook serieuze antwoorden hebt gegeven, sorry, kon gewoon ff niet hebben dat er zo op mijn verhaal gereageerd werd.
laatste aanpassing

God bestaat voor mij niet.....
Vraag altijd om geld en rotzooi maar krijg niks van em....

Laat dan maar zitten
Voor de Heineken Music Hall staat altijd zo'n Jezus bus. De laatste keer bij Houseqlassics waren we redelijk vroeg (en we moesten nog een kaartje verstoppen) dus besloten we daar even naar binnen te lopen om te vragen of ze ons kaartje wilden bewaren en om over Jezus en de bijbel te gaan discussieren. Ik heb wel op Christelijke scholen gezeten dus weet de basisdingetjes wel. Ik geloof er verder niet in. Maar we kregen daar in die Jezus bus een discussie van een half uur ofzo met die lui. En we waren nog hartstikke zat ook dus dat was best wel grappig.

Maar ik geloof er dus niet in omdat ik niet geloof in iets wat niet tastbaar is. Het is gewoon een zwakte van de mens om in iets fictiefs te geloven zodat de dagelijkse beslommeringen even door dat fictieve vergeten kunnen worden. De bewijzen zijn er ook dat het niet waar is en in elk werelddeel geloven ze in iets anders.

Zie je!!!!
Firefly en ik hebben het even over God en pats we hebben nu al ruzie kun je nagaan... :-P
Nergens goed voor!

GreetX Chris

Ik geloof dat hetgene wat de wereld heeft 'gecreerd' ,wij God noemen. Niet dat het een persoon zou zijn geweest.

Ik vind het kortzichtig als mensen de gehele bijbel letterlijk opvatten.

Ik geloof dat er na dit leven meer is.
laatste aanpassing
2 Bolle

ach ja ieder heb ze fouten)

wat bedoel je daarmee?

zoals ik zei

ieder heb zijn fouten

ik vind dopen fout....ik vind de kerk fout...
Ik geloof niet!

Ik ben verder wel christelijk opgevoed, naar een christelijke school gegaan. Alleen ik heb me er nu helemaal vanaf gekeerd. Als hij 'echt' zou bestaan dan was mijn leven wel heel wat anders gelopen. Ik wil er echt helemaal niks meer mee te maken hebben.
Tha dancer--> Ik heb geen idee wat er gebeurd is in je leven dat je zo denkt maar ik vind het ook een zwakte dat als het dan opeens niet goed gaat, je gelijk helemaal tegen het geloof keert......:S
Denk er eens aan als alles goed was geweest, dan zou je geen eens meer van het goede kunnen genieten omdat je niet beter weet.....

Chris--> Hebben wij ruzie dan ;)
laatste aanpassing

Ik geloof niet in god... maar wel in het hiernamaals..
geloof zuigt!

de meeste oorlogen gaat om zo'n stom kutgeloof. Dus als iedereen gewoon lekker stopt met geloven, dan komt het hopelijk nog effe goed met ons wereldje...

luister ook Osdorp Posse - Godvoordomme
misschien verklaart dat een stuk van het geloof

p.s. als je dit serieus wilt lezen, antwoord dan alsjeblieft niet, want k heb geen zin in ellelange discussies :D

geloof in de liefde en probeer de dingen en de mensen die je tegenkomt op een positieve manier te zien en je bent al ee heel eind opweg naar e relaxt en e gelukkig leven want dat is waar het met al die geloven omdraait!
wat de een Shiva noemt de ander Allah en weer e ander boeddah Jan en Piet noemen hem God Hoe ben je e "goed mens" en het enige wat daarbij echt belangrijk is wat denk/voel jezelf want alleen jij weet wat het relaxte voor jou is.

Het probleem is alleen dat veel mensen hun eigen waarheid willen opdringen aan een ander, omdat ze ervan overtuigd zijn dat hun warheid het beste is......

geloof in jezelf!

Nope i dont believe... als god bestond was mn vader nog in leven..... of zou mn moeder een nieuwe man hebben.... zou ik mij niet depri voelen... zou mn oma niet half verlamd in een verpleeg tehuis zitten... kan nog wel ff doorgaan..
moest altijd verplicht mee naar de kerk en verplicht naar een christelijke basisschool, christelijke middelbare school en al die ongein. Ging vroeger altijd liever uitslapen, voetballen of tekenfilms kijken op zondagochtend, maar moest mee naar de kerk. Naarmate ik niet meer mee ging is het geloof zeg maar weggezakt.
Heb overigens wel respect voor het geloof zelf en de mensen die geloven, want naast me ouders is m'n beste vriend ook erg gelovig

Nee.... Gister probeerden een paar van die knakkers die voor de ingang bij TeQnology stonden me nog van het tegendeel te overtuigen :P Nadat ik vakkundig het argument dat het geloof in god je leven ten goede komt van tafel had geveegd, ginge ze ´t uit wanhoop maar gooien op dat ik na mijn dood toch echt de hemel zou kunnen mislopen..

Heb trouwens vroeger op de basisschool wel ´n tijdje lessen gevolgd voor m´n 1e communie (zat ook op ´n katholieke basisschool) maar ik werd uit dat klasje getrapt omdat ik niet geloofde dat bepaalde dingen zo waren zoals de bijbel beweert dat ze zouden zijn (6)scheen ik iets te vaak te doen :$
Nee.