Partyflock

Forumonderwerp · 603284
ik vind et echt bruut! afgelopen zaterdag naast pogoën zelfs nog staan trashen :) er zijn een aantal ongeschreven regels, die ik zelf altijd naleef:

1 als iemand niet meedoet, blijf je er ook met je poten van af!

2 GEEN wraak akties

3 kijk uit, er is altijd iemand die harder beukt als jij...

en zolang deze "regels" worden nageleeft, is er weinig aan de hand! Mensen die er nix van willen weten, hoeven er ook niet aan mee te doen... als ze willen stampen, dan stampen ze!

Pogoën: tegen elkaar aanspringen en aanduwen
Trashen: Pogoën en zelfs beetje slaan tegen de borstkas (niet op et hoofd of onder de gordel)

Trashen zie je heel veel op punk en Oi! feesten, waar ik ook weleens heen ga :)
Als je niet wil dat een topic over extreem-rechts gaat, moet je het niet over OI hebben, want ik geloof dat veel mensen toch echt de link tussen oi en extreem-rechts leggen.

En pogo'n, ja, ehh, zwaaaaaaaaaar irritant vind ik het. Geef mij maar gewoon een paar mensen die uit ze dak gaat zonder de rest van de zaal lastig te vallen. Want je kan wel zeggen, als iemand niet mee doet, blijf je er met je poten van af. Als iedereen dom gaat beuken (wat de meeste altijd doen) moet iedereen aan de kant die er niks mee te maken heeft. Zelfs als het al asociaal druk is. Nemen 15 mensen die gaan pogo'n de plek in van 50 mensen die op een normale manier uit hun dak willen gaan.

Geef mij maar mensen die gewoon lekker hakkuh. Veel beter.
kontwol, excuses voor nogal botte reactie, word er alleen wel moe van dat er elke keer wel iemand is die ff lekker over rechts gaat kankeren... en dan komen er weer mensen die er tegen in gaan, en voor je et weet is et topic gesloten! nogmaals, excuses, but play nice!
KillerCore 10 maart 2003 18:43
Alle clubkutten vinden het maar niks.
------

Hmmm, dus alle mensen die graag stoer gevonden willen worden moeten maar gaan pogo'n omdat je anders een clubkut genoemd wil worden?????? Jeeeeeeeeeej, ik wil de stoere gabber uit hangen, dus moet ik gaan pogo'n??????
pogo moet.... en wie niet wil pogo'en gaat maar ergens anders staan stampen ipv van midden op de stampvloer
de een wil pogo... de ander niet, iedereen moet toch zelf weten wat hij doet op een feest
JA, inderdaad, iedereen moet zelf weten wat ie doet. En mensen moeten niet gedwongen worden om hele tijd aan de kant te moeten en de hele tijd oppassen op lompe dronken mensen die geen rekening houden met de rest.

Iedereen moet doen wat ie wil. Maar als je zo asociaal gaat doen dat je de helft van de zaal lastig valt. En ja, is het nou echt zo moeilijk om te bewegen op snelle muziek??????? Als je niet sneller kan bewegen dan 80 beats per minuut, ga dan lekker op trance uit je dak. Als je naar hardcore gaat, moet je maar leren bewegen op hardcore. En ga niet zeggen dat pogo'n bewegen is op hardcore. Want ehh, hardcore gaat om ritme en beats, en daar hebben mensen die pogo'n totaal geen verstand van.
*BUZZZZZ* fout geantwoord...
TyZ 10 maart 2003 19:22
Maar waarschijnlijk is OSM het enige feest waarbij er (bijna) nooit incidenten voor komen door pogoën.
---------

Ja, nou, ik ben 1 keer naar OSM geweest, en ik moest gewoon lachen om hoe ze daar pogo'de. Ik bedoel, als je het niet kan. Doe het dan niet. Ben vergeten waarom ik het zo slecht vond. maar ik kan me nog wel herinnerde dat ik het zo ontzettend dom der uit vond zien, dat ik heel hard moest lachen
als het wordt aangekondig door de organisator/mc is er toch ook geen probleem

vindt pogo altijd een mooie afsluiter en ik denk dat bijna iedereen dat met me eens is
Zoals je leest, zijn heeeeeeeel veeeeeeeeel mensen het der niet mee eens. Als iedereen het der mee eens was, zou iedereen toch mee doen. Het is altijd max 5% die mee doet.
als et maar 5% is, mag er toch geen probleem over ontstaan??
NEEE

kan me er echt aan ergeren. Ze nemen altijd de halve dansvloer in beslag. En ik ben ook maar klein meisje en ook al wil ik niet meedoen, dan krijg ik weer iemand mijn kant uitgeduwt die over me heen valt, ook al sta ik aan de kant.

En het is toch onzin, dat als je niet mee wilt doen je maar ergens anders moet gaan staan. Doordat een paar van die gekken willen pogoen moet ik maar aan de kant dansen ipv op de dansvloer. Ga lekker je eige pogo feest organiseren en doe het niet op hardcore feesten.
HHHooLiGaN 10 maart 2003 22:59
als et maar 5% is, mag er toch geen probleem over ontstaan??
--------

5% vind het dus leuk genoeg om mee te doen. 10% ergert zich er misschien niet aan, maar durft niet mee te doen

Dan houden we 85% over die je lastig valt. Beeeeeeeeeetje asociaal he. Om met 5% 85% lastig te vallen?

En ja, als jullie nou is leren pogo'n met ze allen. Dan kan het niet. Maar 99% snapt totaal niet wat pogo'n in houd. In bedoel, naar mijn ID gaat pogo'n absoluut niet over het zo hard mogelijk een aanloop nemen en dan beuken. Maar ja, dat is de domme hardcore variant. Als mensen het nou is leren (naar mij ID) pogo'n gaat niet om elkaar te raggen.

Pogo'n gaat om met ze allen uit je dak gaat. Niet op een kinderachtige manier elkaar weg te duwen. Maar ja, leer dat de die mensen maar is
ik ben het er ook niet mee eens dat er zomaar een pogo wordt begonnen in een zaal waar het heel druk is maar als dit wordt aangekondigd

heb dit meegemaakt en ergerde me eigen hier toch ontzettend aan

maar op het einde van het feest moet dit kunnen en ook geen 10 minuten gewoon 3 a 4 minuten is lang zat want ik was echt helemaal gesloopt en kreeg geen lucht meer op h4l
hoe wil je gaan pogo'n zonder elkaar te duwen :vaag:

en hoe duw je op een kinderachtige manier ?
kijk er moeten geen keiharde duwen gegeven worden dat je bijv van de kant keihard met een sprong iemand een duw geeft want dan gaat het fout want die geen kan zich eigen niet voldoende afremmen
Ja, dus jij denkt dat pogo'n alleen gaat om elkaar aan de kant te duwen. Kijk, dat denken nou veel te veel mensen. En daarom is het pogo'n op hardcore zo ontzettend stom.
He Damien je moet nog eens een keertje mee komen naar OSM en een potje komen pogoën dan kan je zien dat het niet altijd agressief hoeft te zijn, maar juist mega gezellig.

Maar ik ben het wel eens dat pogoën argessie kan uitlokken, dus daarom pogo ik alleen met mensen die ik ken of mensen die het zelf ook doen. Je moet natuurlijk nooit mensen lastig vallen met je gebeuk die dat niet willen.

Daar wil ik nog wel even aan toe voegen dat het niet de mensen zijn die pogoën die de trammelant veroorzaken. Dat zijn altijd mensen die wel tussen de pogoërs gaan staan maar zelf niet mee willen doen. Als ze dan een duw krijgen van iemand beginnen ze meteen te matten. Die mensen zijn gewoon op ruzie uit. Als het niet met pogoën gebeurt verzinnen ze zelf wel iets.

2 Damien >>>>>
Dat ik pogo heeft geen F*CK te maken met dat ik niet op Hardcore kan dansen. Ik pogo nl alleen op die langzame MoH hardcore, want dat alleen is geschikte pogo-muziek.
Op Oldschool en Terreur ga ik altijd nog wel Hakken.
Langzame MOH hardcore hoort bij mij niet in het rijtje hardcore thuis :D
Je moet je idd ook aan de 'regels' houden en niet proberen elkaar opzettelijk pijn te doen. En als iemand onderuit gaat help je hem natuurlijk ff omhoog.
nee tuurlijk niet anders kan je net zo goed met z'n alles in een ring stappen (dan lijkt het net of je aan het worstelen bent) ik zelf doe dit graag met me armen hoog in de lucht en als ik dan geduwd wordt probeer ik me zelf terug te duwen op die geen die voor me staat dat is mijn visie die ik heb

maar ik leer snel hoor zeg jij het ons maar hoe het moet
laatste aanpassing
2 Damien >>> Dat is nu precies de reden dat ik daar dus niet op kan hakken. Das is de pogo een leuk alternatief, toch?
Of je zorgt dat je niet naar feesten gaat waar zulke duffe muziek word gedraaid?

En ehh, jullie leren hoe je moet pogo'n. neej, sorry, ik doe niet aan pogo'n. Ik heb alleen maar een mening ergens over klaar. maar ja, probeer elkaar is iets minder zo ver mogelijk weg te duwen, en probeer der is wat gezelligs van te maken. Rag met ze allen lekker door elkaar heen en ga niet hele tijd zitten te wachten tot je iemand ziet staan die je kan duwen. Beuk lekker door elkaar heen. Doe lekker wild. Rag der op los. Maar ga niet als een domme koe lopen te duwen.
laatste aanpassing
Maar het is natuurlijk nooit zonder risico. Kheb zelf al een keertje een stuk van mij tand verloren door de pogo en een keertje bijna ruzie gehad (maar dat was met een biertje alweer op geslost (y) )
Damien >>>> Tegenwoordig hoor je op bijna elk hardcore feest MoH-handje-klap-draaiorgel-hardcore :(
Laatste keer dat ik MoH draaiorgel muziek heb gehoord op een feest, was 11,5 maand geleden toen ik op masters rond liep :D
Laatst stond ik met dat gepogo bij OSM net een slok van mijn biertje te nemen... HOP.... Bierglas vol tegen mijn bek.... Beide kanten uitgescheurd..... hahahaha.... Bleek het ook nog eens mijn maat te zijn die zat te douwen...

Maar.... Ik vind het pogoën wel lachen als je mij er maar niet lastig mee valt..... Ik prefereer een vierkant metertje space om me heen.

Ga mun maat weer is ff bellen dat ie nog blij mag zijn dat ie leeft :p
Artiest {SHOWLIST artist 73227, 1401}
Kheb echt een schijthekel aan dat soort figuren en als ze me aanraken beuk ik terug met me lompe figuur.
laatste aanpassing
hoort erbij af en toe vind ik, en naar mijn mening doet het de sfeer wel ten goede..
als je er niet van houdt neem je toch afstand :/
Niet als je lekker uit je naad staat te gaan op de dansvloer en zo'n kansloos figuur komt ineens aangebeukt. Al tevaak meegemaakt. Gewoon vervelende figuren die de hardcore verpesten.
ik vind et echt bruut! afgelopen zaterdag naast pogoën zelfs nog staan trashen

Dus jij was 1 van die dwazen zaterdag die met ze 4en elkaar in me kaar liepen te stompen.. zeg ff als je dat weerdoet op een feest want dat is echt leuk vermaak om te zien..:D

Het over een nog vrij lege dansvloer heen zwemen van de ene hoek naar de ander vind ik wel beter en af en toe een stevige beuk is wel cool maar elkaar slaan of vind ik wel een beetje lomp..
laatste aanpassing
Je moet gewoon eens een xtje mee doen.
Ik vond het vroeger ook niet leuk, tot ik zelf een xtje mee ging doen :D
nou ik vindhet zwaar kciken
pogoen is echt relax, deed ik vroeger ook altijd op new-york-hardcore enzo.
maar op een gabberfeest lijkt het me maar niks op je maxen tussen al die kisten, en de meeste mensen vinden het sowiezow irritant.
ik heb er zelf geen last van als je mensen ziet pogoen hou je ze toch in de gaten en duw je ze weg als ze te dicht bij komen.

ik vind alles best als je mij er maar niet teveel mee lastig valt.
pogoen is zwaar irritant op een hardcore feest.
Sta je lekker te hakken , botst er zo'n K Mongool tegen je aan. Laat mij lekker hakken, en als je wilt pogoen ga dan naar een Metal of Ska feest.
Of doe het zo zodat andere , die er niks aan vinden, er geen last van hebben.
Ik vind het wel vet zo af en toe!

Als jij het niet leuk vind kan je ook gewoon aan de zijkant gaan staan want dan heb je er weinig last van (en daar kan je wel verder stampen)! Als jij er tussen gaat staan dan moet je ook niet gaan zeuren!
Ja, lekker hoor. Dus iedereen aan de kant omdat een paar mannetjes willen pogo'n

ja ik vindt het wel kunnen hoor:D
altijd wel lachuhhh whehehe.

ik geloof dat mijn dochter begonnen was met haar vriendin een zet te geven en die kwam weer tegen een dame aan,die haar de zaal door zwiepte,ja dan gaan er meer meedoen,en het was echt effe dollen,telkens security de kant van de menigte op,en dan maar weer gewoon doen,totdat ze zich omdraaien.

Gelukkig vertelde ze mij over dit fenomeen,want ik had het vast zelf nooit verwacht en ik denk dat ik een blindganger uitgedeeld had:D..als iemand mij als een raket door de zaal laat vliegen...hahahahaha

Ik denk dat dat een 10 minuten best moet kunnen,anderen even aan de kant,en dan weer gewoon allemaal lekker stampen:)
Gewoon in de gaten houden en weg duwen op het moment als ze te dicht in de buurt komen.....
ik hoor et allemaal al.... er zijn redelijk veel mensen die et koel vinden, maar ook een hele zooi die et juist niet koel vinden!
vind er niks an

Neeeeeeeeeeeeeeeej !!!!
NEE

Heel dat pogo gebeuren heeft de hardcore feesten verziekt :(
Heel dat pogo gebeuren heeft de hardcore feesten verziekt?

Ik heb al vaker gelezen dat je de sfeer op hardcorefeesjes de laatste tijd te agressief vind, maar om nu pogoën daar de schuld van te geven vind ik wel erg makkelijk.

Ik snap ook niet dat zoveel mensen er echt last van hebben dwz omvergesprongen/pogo­od worden.
Stond toevallig vrijdag te twijfelen of ik mee zou doen en stond dus midden op de dansvloer. Als ik er midden in tereacht zou komen zou ik wel mee gaan doen, maar het viel me juist op dat ik geen moment zelfs maar aangeraakt ben.
Natuurlijk kan het best eens voorkomen dat iemand echt hard weggeduwd wordt en het omringende publiek invliegt, maar dat zie je ook altijd aankomen. En niet alleen als je de hele tijd op moet letten ofzo.

Agressieve sfeer brengt vind ik het ook niet brengen. Liever groep mensen die zich lekker uitleven met pogoën dan dat die groep mensen zich uitleven op elkaar. Zeker als het op een door de organisatie tijdstip is, gaat het helemaal netjes. FF paar nummertjes en daarna is iedereen ook weer netjes rustig. Betekend dat de meeste pogoërs toch mensen zijn die wel snappen wat kan en wat niet kan.

Kan me ook aardig wat feesten herinneren dat jongens zich elke keer gaan verontschuldigen als ze tegen me aanspringen of wat dan ook. Echt superschattug, terwijl je er zelf steeds tusseninspringt. Ik heb dus ook nog nooit wat gemerkt van agressie, nodig dan ook mensen uit om een volgend feest wara gepogood wordt mij er eens op te wijzen wat nu zo agressief is.

2 Bassboost:

Niet et heilige boontje uit gaan hangen, joh.. :P

Zelf vind een beetje gek rondspringen wel lache, maar je moet je idd wel aan "de regels" houden.
Geen gedouw met de armen e.d. bedoel ik daarmee. Gewoon beuken, en als je iemand omver kegeld, gewoon weer ff op de been helpen..
Maar et moet idd niet zo zijn dat je al et "normaal-hakkende ( :S )" volk gigantisch in de weg gaat lopen..
Een soort van pit maken zoals op Darkcore is dan een goede optie

" We maken een kringetje, van jongens en van mei-sjes" ;P
Agressieve sfeer brengt vind ik het ook niet brengen. Liever groep mensen die zich lekker uitleven met pogoën dan dat die groep mensen zich uitleven op elkaar. Zeker als het op een door de organisatie tijdstip is, gaat het helemaal netjes

JUIST! Jij snapt het ;P
Degene die pogo'en doen het echt puur voor de fun hoor, en het verziekt de sfeer helemaal niet.
Je beukt tegen iemand op, en iemand anders weer tegen jou en even later geef je elkaar een hand en maak je een praatje. Altijd lachen vind ik!
Wat een gezeik allemaal weer, kunnen de mensen tegenwoordig nou echt nergens meer tegen?
Bovendien zie je het aankomen, als je niet wilt meedoen ga je aan de kant..
laatste aanpassing
lindaaatje :respect:

het ziet er misschien aggresief uit maar dat is het niet
laatste aanpassing

Op Speedrazor meets Thunderscream was het laatst wel een beetje bont gemaakt door sommigen, hierop greep de security dan ook goed in. Ik kan me voorstellen dat mensen het irritant vinden, ik vind het zelf alleen leuk na heel veel bier :bier:;p;p.
Ja precies, als je lekker uit je bol bent ga je je toch niet druk maken om een stootje :/
Schijt aan alles doe lekker mee of niet maar ga niet zo zitten zeiken zeg :(
-
laatste aanpassing