Bruce_P> is dat ex of incl btw?
met vliegtuig?
met vliegtuig?
DJ's rekenen 6% als ze zelf regelmatig produceren. Daar zijn dan bepaalde standaards voor die ik niet weet. 19% BTW is het als ze niet onder die standaards vallen. Dat zijn trouwens de meeste DJ's.
Die prijzen die hier worden gezegd zijn zwaar overdreven zeg. Voor de meeste Nederlandse DJ's betaal je niet meer dan 2000 Euro per optreden exclusief BTW. 2000 Etjes is dan ook nog es heel hoog. Zo duur zijn de meesten niet eens. Deze informatie heb ik trouwens van brochures van boekingsbureaus.
Die prijzen die hier worden gezegd zijn zwaar overdreven zeg. Voor de meeste Nederlandse DJ's betaal je niet meer dan 2000 Euro per optreden exclusief BTW. 2000 Etjes is dan ook nog es heel hoog. Zo duur zijn de meesten niet eens. Deze informatie heb ik trouwens van brochures van boekingsbureaus.
Veel DJ's staan onder contract bij Anna's agency. Ik heb thuis een soort brochure/prijslijst met alle artiesten van dat bureau. Vorig jaar heb ik een feest georganiseerd en voor bijvoorbeeld Isaac heb ik maar 6% BTW betaald terwijl Bas&Ram 19% waren.
2000 euro is inderdaad het maximale maar ik zei ook niet meer dan 2000 euro. Dat zal inderdaad ook wel aan de grootte van de locatie liggen ja.
2000 euro is inderdaad het maximale maar ik zei ook niet meer dan 2000 euro. Dat zal inderdaad ook wel aan de grootte van de locatie liggen ja.
dus feest in een hutje op de hei komen ze gratis?
2 "Cartman", daar krijg je gezeik mee, met de belasting, want volgens mij, berekend de belasting het gewoon op 19%, misschien als VJ,ni,maar kwee ni????
Ik weet het fijne er niet van maar de meeste zijn 6% en de rest 19%, volgens mij is het als je hoofdbaan DJ is dat je dan 6% mag rekenen.
Maar met die belastingen heb je toch weinig te maken als bedrijf
En hoe het met Vj-en zit weet ik niet, ik ben in princiepe ook een artiest.. maar ik ben nog nooit wit betaald
wat ik wel apart vind..als al die dj's zo duur zijn, hoe kan het dat hier in de bridge bijna elke week wel een goede dj draait, terwijl entree 5 euro is, drankjes spotgoedkoop...enne zo groot is the bridge ook niet...
en dan heb ik het wel over de top dj's van hardstyle en hardhouse..
enne ze draaien dan ook 2 a 3 uur
en dan heb ik het wel over de top dj's van hardstyle en hardhouse..
enne ze draaien dan ook 2 a 3 uur
laatste aanpassing
Je moet ook geen DJ's of MC's huren bij een agency, die gooien nog extra euro's op de prijs... Beter is het om direct met de DJ/MC een prijs af te spreken, scheelt weer qua prijs
Ik weet, het kost erg veel tijd om contacten te onderhouden en te maken, veel belen, PF en mailen, maar on the end, tis beter... 

een Dj verdient steeds meer naarmate hij vaker draait! Ik vindt het alleen lomp om prijzen op tafel te gaan gooien terwijl de meeste mensen gewoon maar wat zeggen
Dana €8000 euro!!!!! Hoe kom je daar in godsnaam bij?
Tiesto verdient dat op kleinere feesten nog niet eens!
Carl Cox is naar mijn weten de best betaalde DJ tot vandaag!
Dana €8000 euro!!!!! Hoe kom je daar in godsnaam bij?
Tiesto verdient dat op kleinere feesten nog niet eens!
Carl Cox is naar mijn weten de best betaalde DJ tot vandaag!