Partyflock

Forumonderwerp · 598840

ik vraag me af wat zal speedy j kosten op een feestje???
Artiest Dummy
http://www.time-warp.de/html/booking/booking_artist.asp?bookingID=32

probeer dat eens.. dat weet je het.. :gaap:

strakke site veel dj's..maar staan geen prijzen bij :s
laatste aanpassing
*zucht* mail dan.. dan kom je het wel te weten lijkt me..
laatste aanpassing

Ja inderdaad goeie vraag wat kosten die gasten eigenlijk en hoe bereken ze hun prijs??

grote, aantal publiek, soort muziek???? wat??

ja juist!!!!

Speedy heb je echt ni onder de 3000 euro, dus je zal waarschijnlijk nog ff moeten sparen :)

Werkzaam bij 2-dance Events
Artiest Droenez
Toch valt de prijs van veel dj's nog best wel mee hoor. En 'It's not all about the money'. ;)
Speedy heb je echt ni onder de 3000 euro, dus je zal waarschijnlijk nog ff moeten sparen

3000,- is een beetje aan de hoge kant voor Speedy J, het ligt er af en toe ook aan in wat voor gelegenheid en voor hoeveel personen er gedraait moet worden.

Het varieerd van €50 voor de lokale held tot €10000 voor een soloavond + hotel en vlucht van een top DJ.

Artiest Bruce P
Captain Tinrib kreeg volgens Pavo zo'n 35000 gulden als hij bij Q-Dance draaide... heeft ie me verteld ooit... is trouwens best wel veel ;)

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
Yow,
Captain Tinrib kreeg volgens Pavo zo'n 35000 gulden als hij bij Q-Dance draaide...

35000 gulden, dat is wel errug veel zeg, wou dat ik Tinrib was..... Maar ik ben niet zo duur als hem, ik neem ook genoegen met de helft :9

Pavo verdient zelf ook niet weinig hoor! :P

Ik hoorde vijf jaar geleden Carl Cox 15.000 gulden voor drie uur op impulz.

Dan hebben ze het over snel geld verdienen

heel simpel idd Brazz !!!

Ik niet DNS.. ik ga ook voor de 35000 :p Voor minder kom ik niet meer ;) en je begrijpt natuurlijk.. dit is EXCLUSIEF de reiskosten (Y) :o
laatste aanpassing

wieeeeeeeeeee???????­?? ............ IK? ;) :p

2brazz je moet je woordenboek eens uitbreiden of is dat temoeilijk... enigste wat ik van jouw zie is Kansloos forum.... ..
zielig

pavo vraag voor un uurtje al 1900,-

zo daz aardig prijzig voor pavo ..:S
Artiest {SHOWLIST artist 35947, 337}
pappie dope -> onzin!

Voor een uurtje? Das niet helemaal waar hoor.

Voor 2uur: 1750€ excl Bookingsfee en BTW

Helaas kon Pavo 7 juni niet, maar ben met een waardige vervanger bezig. ;)
Volgens mij heeft Carl Craig ooit het hoogste bedrag opgestreken. Dat was op de nacht van het millenium. Draaide ie eerst op een feestje in Sydney de massa de nieuwe eeuw in, werd toen per gecharterde concorde overgevlogen naar Hawaii (waar het nog 1999 was) om daar een setje te draaien. Inclusief de rechten voor de CD van die feestjes schijnt het hem tegen de 200.000 euro te hebben opgeleverd.
laatste aanpassing
Artiest Pato
er was toen nog geen Euro ;P

maar wel superveel!
ik krijg van me vrienden een patatje met als ik voor ze draai :D
tiesto kost 16000 euro per 2 uur
dana kost 8000 per 2 uur
marco v kost d8 ik 6000 per 2 uur

whahahaha, waar haal je die prijzen vandaan? :D Dana kost minder als de helft hoor.

hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot 't feest is etc. :)
Artiest {SHOWLIST artist 68586, 3822, 70271}
het is ook "not done"om dat online te zetten.........

als je het wilt weten mail je ff naar het betreffende bookingskantoor.
ik heb dat is gelezen bij de kapper in de Panorama of de actueel

Volgens mij heeft Carl Craig ooit het hoogste bedrag opgestreken. Dat was op de nacht van het millenium. Draaide ie eerst op een feestje in Sydney de massa de nieuwe eeuw in, werd toen per gecharterde concorde overgevlogen naar Hawaii (waar het nog 1999 was) om daar een setje te draaien. Inclusief de rechten voor de CD van die feestjes schijnt het hem tegen de 200.000 euro te hebben opgeleverd.

Carl Cox bedoel je
En die prijzen geloof ik duz helemaal nix van, de een zegt dit, en de ander dat, kom je toch nooit achter, ze zeiden over Cox, dat hij op Dancevalley 2001, ook een paar ton kreeg, blah,blah,blahblah
laatste aanpassing

dana kost 8000 per 2 uur

whahahaha, waar haal je die prijzen vandaan? Dana kost minder als de helft hoor

Precies de helft bedoel je, ex btw en bookings fee
Zie ik Craig? :bloos: Cox natuurlijk! Die was zo rond het millenium ongeveer de hottest DJ in the world.

En die 4 ton (guldens) geloof ik best wel. Bedenk dat het om 2 heel grote optredens ging in 1 nacht (eentje op Bondi Beach in Sydney, en eentje in Honolulu), en wel de nacht waarin de prijzen voor alles absurd hoog opliepen. Ik kan de prijzen van die feesten in Sydney en Honolulu niet vinden, maar een Engelse club als Gatecrasher vroeg die avond £100 voor een kaartje (in die tijd 360 gulden) en om Junior Vasquez in Twilo te zien moest je die avond $200 neerleggen, zo'n 500 gulden dus.

Laten we zeggen dat die events in Sydney en Honolulu zo'n 10.000 man per stuk trokken, die allemaal £100 betaalden, dan heb je dus een 2 miljoen pond aan inkomsten. Daar steekt het bedrag dat schijnbaar aan Cox is betaald (100.000 pond) nog bleek bij af (5% van de totale inkomsten). Natuurlijk zullen er ook andere DJ's hebben gedraaod, maar HIJ was de man. Het waren niet Dance Valley achtige events waarbij aan 10-tallen DJ grote bedragen moesten worden betaald. En als er meer mensen waren geweest, was die 100.000 pond zeker wel te betalen.
laatste aanpassing

Eminem::

Carl Cox kreeg 2x 250,00,- voor die optredens.
En alles bij elkaar zou hij rond een miljoen hebben..

Dacht dat het wel gewoon guldens was ;p
Ik heb gelezen dat ie voor de rechten vd opnamens van die sets ook nog es vet veel geld heeft gevangen.

Hij zal idd ni voor nix hebben gedaan, maar ik las destijds, in "Muzik" dat hij zijn set op Hawai, voor de kick deed,om 2 maal het Milenium mee te maken, en om house op Hawai te promoten, maar dat zal ook wel met de belasting te maken hebben, dat ie dat zei, maar idd je hebt gelijk die prijzen destijds waren absurd, maar hoeveel ze betaald hebben gehad, zal altijd een raadsel blijven
Kheb 2 jaar geleden ergens gelezen dat Carl Cox 90.000 gulden vroeg voor 1 uurtje draaien... :S
Paul oakenfold kreeg afgelopen nieuwjaar op Time Square in New York volgens mij 1 miljoen dollar
Ja en volgens mij zijn bananen recht. Djs maken zelf natuurlijk ook veel praatjes over hoeveel ze krijgen, hoeveel ze nou vangen kom je toch nooit 100 % zeker achter. de dj zelf weet dat en ze bank :P
Bjorn: ik weet niet hoe je aan die onzin komt, maar het publiek dat zich op oudejaarsnacht op Times Square verzamelt komt daar niet om een DJ te horen. Er is daar GEEN house party.

Laurent Garnier kon ook 100.000 dollar of pond (weet niet welke van de twee) verdienen door op de Millenium nacht op een feest in New York te draaien. Die heeft gewoon "nee" gezegd omdat ie bij z'n familie wilde zijn.
Hoeveel een DJ verdient zal een echte dj hem niet uitmaken het gaat bij een echte dj om zijn passie het draaien op zo'n party.

Ps. Geld maakt niet gelukkig maar is wel erg makkelijk

2 Reflect
hoezo onzin?
als ik ut van meerdere mensuh hoor [en niet zomaar mensuh]
Pappie Dope -> ok! peace?? :)

Feit blijft dat bekende dj's 52% belasting betalen en 48% in zijn/haar zak verdwijnt
laatste aanpassing
tiesto kost 16000 euro per 2 uur
dana kost 8000 per 2 uur
marco v kost d8 ik 6000 per 2 uur

dat is meer dan dubbel overdreven... en voor max 2u is het, maakt (meestal) niet uit hoe lang een dj komt tot max 2u kost het gewoon zoveel.

Pappie Dope -> ok! peace??

Feit blijft dat bekende dj's 52% belasting betalen en 48% in zijn/haar zak verdwijnt

over de prijs betaal je (meestal) 6% belasting ivm het artiesten zijn. daar gaat nog een deel af voor het boekingsbureau en dan komt de DJ pas waar er nog een deel inkomstenbelasting af gaat.

Arm worden de bekende DJ's er iedergeval niet van.
laatste aanpassing
2 morninglight >> Waar haal je die 6% vandaan? Bedoel je niet gewoon de BTW van 19%?
nee, is 6%:D wat Morninglight zegt!
Hmmm, BTW-wet is vreemd... Op belastingdienst.nl (geen link, want ze werken met frames) staat dat professionele DJ's idd 6% mogen rekenen en dat niet-professionele DJ's 19% moeten rekenen. Dacht even dat ik mijn aangiften verkeerd had ingevuld, maar gelukkig kan ik (nog) niet tot de profs worden gerekend :)
Werkzaam bij HouseNation
Artiest Yoda
Is niet echt tof dit die prijzen.

Zullen we ook een topic openen en dan met zijn alle gaan gokken hoeveel iedereen hier verdiend??

Verder als je het zo graag wilt weten kun je het beste kontakt opnemen met het boekingskantoor. Maar ook daar zijn ze er al achter gekomen dat er VEEL van die ruigridders zijn die alleen maar willen weten wat zo'n DJ verdiend. Dus ook hun geven niet zomaar meer bedragen.

Vind ik ook niet heel gek.

2 morninglight >> Waar haal je die 6% vandaan? Bedoel je niet gewoon de BTW van 19%?

6% BTW is het tarief dat artiesten mogen berekenen, dus muzikanten die met hun bandje live staan te spelen. De fiscus ziet DJ's wel als artiesten, maar niet als uitvoerende, daarom geld voor hen het tarief 19% BTW :|

enneuuh, ik lees dat er wel wat wilde verhalen de ronde doen over excessieve "vergoedingen" whehehe, een deel zal waar zijn, maar een deel is ook wel schromelijk overdreven hoor... ;)
laatste aanpassing