Partyflock

Forumonderwerp · 589935
laat je mening horen!!!
ik zeg al maanden dat ik hardstyle vindt lijken op oldschool van vroeger, alleen dan qua muziekkwaliteit beter klinken, tempo is hetzelfde, er zit alleen wat meer melodie in en de samples/kwaliteit klint gewoon beter, maar dat mag ook wel na 10 jaar...

Artiest Hungry
Ga een hardstyle plaat maar versnellen, en beluister het verschil zelf!

Hardcore moet je niet horen, dat moet je VOELEN!!!! Hier.......PAK AAN!!!!!!

En nog een keer, hier PAK AAN!!!!!!!

:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X
laatste aanpassing

hardstyle is een mix van hardhouse en happyhardcore

Het is begonnen als een mix tussen Oldskool en Uk...
Artiest ScuL
het is voor leken zeker lastig om het verschil tussen hardtrance en hardstyle te horen.

tempo is hetzelfde, beats zijn relatief hetzelfde.

maar grote verschil is: die off-beat subbass tussen de kicks in. bij een hardtrance plaat is het 303 achtig en bij een hardstyle plaat is het vet distorted waardoor je dat semi-hardcore effect krijgt *ondanks* dat het 40 bpm's langzamer is.

en qua melodie is er ook wat voor te zeggen. waar hardstyle meer vrolijke hardcore achtige juno-synths gebruikt heb je hardtrance gewone trance synths zoals je ze in een willekeurige plaat van Gielen terug hoort.
Scul Hier heb je gelijk in die off-beat subbass tussen de kicks in.MAAR hardcore of hardstyle maak je niet alleen met wat juno-synths.Die alfa juno sounds zijn een beetje verouderd .....is het niet !!!!! Werd veel in oldstijle gebruikt. Voor hardcore of hardhouse zijn er wel wat nieuwere bakkies.....

HM.....kmoet zegge dak ut totaal niet eens ben met deze stelling....maargoed­....voor beginnelingen zou hardstyle op hardcore kunnen lijken...:|
Oxygene: jij vind UK Hardhouse misschien nix, maar in UK hardhouse zit 100x meer originaliteit dan in Hardstyle... Ik ben het wel redelijk met de stelling eens, tenminste er zijn een groot deel HS plaatjes (niet de trancy dus) dat als je de kick zou vervangen met een HC kick en de basslijn zou weghalen, je zo goed als bijna een hardcore nummer zou hebben... heb ik het over de oude sound en niet over de vernieuwde promo style of wat dan ook.

En Radiomaagzuur: de Juno lijn word nog zeker veel gebruikt in de HC/HS maar er word zeker ook veel gebruik gemaakt van nieuwe bakken, zoals de Jp8000/8080, Virus, Nordlead, Supernova.... noem maar op maar de Juno series blijft erg geliefd !.

hij durft niet meer tekniq, na deze verbale lawine:P
laatste aanpassing