Partyflock
 
­ Nederland
 
Natuurlijk zullen er een hoop van jullie als volgt reageren: Ja, dat wisten we al lang!!!
Maar nu begin ik er echt van te balen. Waarom mogen er geen foto's worden gemaakt tijdens Shockers? Ik probeer daar een reden voor te verzinnen, maar ik kan echt niks bedenken. De foto's op PF geven over het algemeen goed de sfeer weer van de feesten (meestal positief).
Het probleem met ID&T? ze denken niet meer aan diegene die ze groot hebben gemaakt, WIJ dus!
Ik ben echt behoorlijk pissed off en het gaat heus niet alleen om de foto's, maar ik ga hier niet een hele verhaal zitten schrijven.
Wat vinden jullie er eigenlijk van? wordt de afstand ID&T - publiek steeds groter? en is dat goed?
maar wel met een platic zakje eromheen hoop ik!! hihi
(K):)
oooooo, volgens Rommert C. mag een wegwerpcamera WEL mee naar binnen!! Dan doen we het gewoon daarmee!!!
 
Wegwerpcamera mocht toch altijd? Werd ook gewoon altijd op ID&T feesten verkocht...
 
Voor een hoop geld ja.. hehe... ik heb na IC ID&T als organisatie afgezworen...
 
Krengen kostte idd veel...
25 piek ofzo...

Mjah, ik bezoek gewoon IC niet meer ;)

2QuiNell: ga je dan niet naar Shockerz? :(
ik ga zeker een weg gooi camera meenemen

ik bedoel
nee heb ik en ja kan ik krijgen toch?
gewoon bull als die afgepakt word. ik ga dan ook zeker moeilijk doen. en ik wil me camera terug bij afloop van shockers.
zeker dat ik 15 minuten sta te kutten daaro

op HQ wilde ze m`n pennen ook afpakken
en ik had nog antivries in me zakken. lol
dat mocht helemaal niet mee. whahahaha

maaruh ik ga proberen camera mee te nemen heur :)
ID&T, ik ga alleen nog naar shockers, voor de muziek, niet voor de organisatie. IC ga ik al niet meer heen...
 
*Q*Hades: AAP :) Je krijgt het wel mee naar binnen ;)

Pennen kan ik nog wel begrijpen dat ze dat innemen........Tis een potentieel moordwapen en jij hebt ook niet zo'n betrouwbare kop :P
ik heb tot nu toe altijd een wegwerpgeval mee naar binnen gekregen en er is nooit moeilijk over gedaan...

neem er naar shockers gewoon weer 1 mee :D

(K)
Nou, geef maar hier die cameraatjes... ik neem m wel mee onder mijn rok, in een plastic zakje hahahah!!

Ennuh... Rommert, niet zegguh he...!!
Je begint weer een btje t zelfde als PN te doen... :-(
EN geef toe, ze zeuren echt!! Ik ga wel naar ID&T feesten, maar dit vind ik echt gezeur!!
Ik neem ook zo'n ding mee en ID-T moet eens gaan luisteren naar de mensen die naar de feesten gaan van ID-T
2 Daan LoL. maar m`n pennen mochten wel bij kaasj in z`n tas. wel weird toch? ennuh nee ik heb een heel lief hoofdje :)

ennuh Fairytale hoe laat ben je er dan?
 
ik vind dat wij feestgangers ons eens serieus moeten gaan verenigen tegen sommige party-organisaties. De commercie omtrent feesten loopt gewoon de spuigaten uit. Belachelijk hoge entree prijzen.

Kijk naar Sensation, betaal je 120 piek, omdat daar een dvd en abonnement op een magazine bij is inbegrepen. Ik wil geen dvd, veel mensen hebben niet eens een dvd-speler en ik wil ook geen abonnment...dit kan toch niet mensen!

en dit heb ik van "Tjeerdo" van id-t, zal even een link plaatsen naar waar hij dat gezegd heeft...

http://forum.clubcharts.nl/topic/4357
 
Rommert C. 21 april 2002 23:09
Wat de reden is maakt niet uit, die regel is er al zolang, dus dit is oude koeien uit de sloot halen. En omdat er nou geen foto's gemaakt mogen worden is ID&T opeens kut, beetje zielig, beetje oppervlakkig. En als dit opeens de reden is dat je niet meer naar ID&T feesten wilt gaan blijf dan lekker thuis want er gaan mensen heen voor de sfeer, de muziek en de mensen en echt niet omdat ze de volgende week met hun foto op het internet kunnen staan.

-----------------------

Het gaat er niet om dat ID&T ineens kut is... Het gaat erom dat er op deze manier net dat stukje extra wordt weggenomen. Iets wat een grote groep (zoals bijvoorbeeld partyflock) niet kan waarderen.

Ik ben nu redelijk vaak in de UK geweest en daar heb ik altijd nog mijn camera mee kunnen nemen. Zonder toestemming of wat dan ook. Snap af en toe hier het probleem niet... over alles zitten rechten etc etc.. Jammer is dat soms...

For me no Shockers... maar dat heeft ook andere redenen en niet omdat ID&T ineens kut is...
waar blijft tjeerdo nou met zn reactie!!!!!!
Hier heb je je reactie R@ider. En eentje die je wellicht niet zal bevallen maar soit.

Ik denk dat het tijd wordt voor een feest zonder security, maar we gewoon de TL-buizen hun werk laten doen. Gooi je jas maar op een hoop want garderobe regelen is niet belangrijk. Geen decoratie maar gewoon een kale hal (het gaat toch om de muziek). Geen dure DJ's uitnodigen, maar gewoon onbekenden die dezelfde plaatjes draaien. Geen éénrichtingsverkeer instellen maar iedereen maar gewoon rond laten lopen. Geen DVD of abonnement aanbieden maar gewoon de prijs voor een totaalconcept als Sensation 55 euro kaal laten.

Misschien dat duidelijk wordt waar ID&T voor staat en hoeveel moeite en aandacht er besteed wordt aan alles, als dat er ineens allemaal niet zou zijn.

Maar omdat alles organisatorisch in orde is valt er niets te zeuren. Gelukkig heeft iemand iets gevonden. Er mogen alleen maar wegwerpcamera's mee naar binnen en geen digitale camera's. Ach gut... wat een ramp! Wat vervelend dat wij niet willen meewerken aan exploitatie van onze feesten door dubieuze websites als partyshots.nl en daarom digitale fotografie verbieden (wat ik heel duidelijk heb gezegd tegen elke website die een persaanvraag doet).

Want tegen hen is de maatregel gericht, niet tegen een argeloze bezoeker die zichzelf en zijn vrienden op de foto wil zetten.

En zondag is ID&T ineens weer geweldig want Shockers was dan zo'n goed feest. Zo werkt het niet, of er is vertrouwen of dat is er niet. Elke lulhannes kan hier een bericht plaatsen dat anti-ID&T gericht is en er zal altijd wel iemand zijn die hem dan bijvalt omdat er wel iets is dat hem niet bevalt, maar als puntje bij paaltje komt zie ik aan het einde van de nacht tevreden bezoekers met een grote smile naar buiten wandelen en dat zegt mij 10 x meer dan een paar negatieve reacties van mensen omdat ze hun fototoestelletje thuis moeten laten.
 
Tuurlijk zit er waarheid in bovenstaand verhaal... dubiueze sites weren... ok...

Maar waarom wordt er dan een aanvraag afgekeurd van een site die meer dan 2000+ leden heeft en waar men eigenlijk niet omheen kan.. WAAROM??!?
Is die site soms ook dubieus?

Tuurlijk iedereen gaat ernaattoe om het feest... maar zoals ik al eerder aangaf... Net dat kleine stukje extra wordt weggenomen.... jammer....

Ik heb ook misschien een oplossing bedacht.... paar reply's terug... Ik zeg dat ik het jammer vind en dit is niet alleen ID&T gericht... UDC en anderen hebben op dit gebied ook cker zo hun beleid wat soms bij de feestganger niet gewaardeerd kan worden

wat me trouwens opvalt is dat Tjeerdo het alleen maar over ID&T heeft. Voel je niet aangevallen maar het lijkt wel of je alleen daar over praat omdat je ervoor werkt... Ik zie jou vaak alleen maar terug in dingen die over ID&T gaan... Jammer... Zou ook eens de Tjeerdo zonder ID&T willen zien...
Die is vaak te vinden op S2D en Awakenings en af en toe op ons eigen forum ;-).

Terwijl ik dit schrijf zet ik net een streep door het verzoek van www.partybabes.nl

"...We hebben na Qlimax in Heerenveen (360 foto's gemaakt) 1143 bezoekers op de site gehad en gemiddeld zijn het er nu een dikke 400 per dag. We maken voornamelijk foto's van bezoekers (Babes ;-) en dit wilden we dus ook graag op Shockers gaan doen. Aangezien er een hoop vaste bezoekers van de site rekenen op ons bezoek, zou het mooi zijn als we van jullie (schriftelijk) toestemming krijgen...."

Dat bedoel ik dus. En dan vooral de laatste zin waarmee we nog even voor het blok gezet worden. Dit soort sites gaan verder dan een leuke dancecommunity waar het leuk is om na te praten aan de hand van foto's. Zodra wij het gevoel krijgen dat er foto's worden gemaakt om maar zoveel mogelijk bezoekers naar een website te trekken is het antwoord accuut NEE.

Ik zal het op kantoor eens bespreken om een soort top 5 lijst met serieuze websites samen te stellen die eventueel voor toegang met digitale camera in aanmerking komen.
kan die bespreking heel toevallig nog voor shockers??
want voor ons is het gewoon een hele leuke herinnering aan een heel goed feest. En we snappen het heus wel van de kant van ID&T, maar zo blijft de herinnering van het feest hangen. hoe leuk je het wel hebt gehad. Dat vind ID&T toch niet zo gek??
 
OK daar heb je een punt... Het lokken van bezoeker middels foto's van ID&T feesten...

Zelfde als het verkopen van de foto's gemaakt op ID&T feesten...

Maar daarom zou een top-5 van serieuze sites niet slecht zijn...

Eindelijk iemand die misschien een oplossing heeft voor dit "kleine" probleem...

Succes en we zien het vanzelf!

(ps. zal wat vaker op die andere sites kijken ;))
 
Net partybabes.nl eens bekenen... leuk bedacht maar hoe het uiteindelijk wordt weergegeven :S no offense dudes...
 
Ik vind de overweging van ID&T (Tjeerdo) om naar de mogelijkheden van een top 5 voor partypics sites te kijken heel positief. Heb nu tenminste weer een beetje het gevoel dat we toch serieus worden genomen! Wat de uitkomst ook moge zijn, alvast bedankt Tjeerdo :)
(moet nu natuurlijk een beetje slijmen ;D )
Is nergens voor nodig. Ik heb mijn beeld van Partyflock allang gevormd en ik vind het zeker positief (al lijkt een feest soms meer op een orgie op die foto's). Die top-5 notering zit er wel in.

Blijft over hoe we het aan gaan pakken want naast een commerciële kant aan het verhaal (de bekende dubieuze websites) zit er ook een ethische/juridische kant aan en die is dat bezoekers van onze feesten stilzwijgend bij binnenkomst verklaren hun portretrecht af te staan aan ID&T. Dat betekent dat zij ons hun privacy op dat moment uitlenen waar wij selectief mee om moeten gaan. Zo zijn een aantal media (waaronder Hart van Nederland, SBS6 in het Nieuws, Reportage e.d.) beslist niet welkom vanwege hun negatieve beeldvorming ten aanzien van dance evenementen waarbij de nadruk op drugsgebruik ligt. Wij kunnen het niet verkopen als een vader of moeder opeens zijn zoon of dochter ziet die met grote ogen argeloos staat te vertellen hoeveel pillen ze heeft gebruikt en op dat moment helemaal niet bij de gevolgen van haar uitspraak stilstaat. Gevolg hiervan is ook dat alle foto's die op ID-T.com staan van tevoren bekeken worden en niet zomaar alles er klakkeloos op wordt geknald. Zoals Rommert terecht zei geven die foto's een beeldvorming van hoe ons feest was en dat betekent dat we daar voorzichtig mee om willen gaan.

Het is dan krom om te zeggen dat we partysites wel toestaan om beelden vast te leggen van bezoekers en daarmee onbewust bij te dragen aan die negatieve beeldvorming.

Dit betekent dat mochten we vijf websites toestaan om een digitale camera mee te nemen, dit alleen in onderling overleg kan gebeuren. Het is op die manier of niet.
 
Het is in ieder geval een manier.... ik ben net zoals Carlo blij dat hier in ieder geval over nagedacht wordt...

Selectief omgaan is natuurlijk iets wat niet anders kan om bovengenoemde problemen te voorkomen.

Dit is in ieder geval een begin wie weet wat de uitkomst zal zijn... hopelijk positief...
Artiest {SHOWLIST artist 141318, 1859, 17165}
ik trek me terug uit deze discussie ik word namelijk nu naar de nek gevlogen kheb hier geen zin in.
Als je het verschil tussen Parool en SBS6 niet weet zijn we snel uitgepraat. Telegraaf komt er trouwens ook niet in bij ons. En op de achterkant van onze tickets staat dat elke bezoeker bij binnenkomst stilzwijgend toestemming geeft om beeldopnames van zichzelf te laten maken door ID&T of door derden aan wie ID&T dat recht verstrekt heeft. Ik weet niet of het de precieze woorden zijn maar daar komt het wel op neer. Dat kun je wel onzin vinden maar daar heb ik echt even geen boodschap aan.
Sorry Discord, maar er staat toch zekers wel op het kaartje dat je stilzwijgend toestemming geeft aan ID&T dat je het goed als je eventueel op beeld word vastgelegd! Dit is overigens niet alleen bij ID&T zo, maar bij alle grote feesten!
Artiest {SHOWLIST artist 48346, 59806}
Tja tis toch goed zo. Het is besproken, Tjeerd en zijn mannen gaan in beraad en er is goede hoop dat in de vroege toekomst er wel fotografen van PF mogen rondlopen op een ID&T feessie. Shockers zal wel te vroeg komen, maar wees blij met het resultaat tot nu toe. :)
 
Ticket Innercity:

"Tijdens de voorstelling kunnen opnames gemaakt worden. Alle bezoekers geven bij binnenkomst stilzwijgend toestemming aan de organisatie om deze videobeelden en foto-opnames te verveelvoudigen, openbaar te maken en/of te exploireren"

Oftwel Discord sorry, maar er was hier iemand die positief dacht en misschien een oplossing had voor het fenomeen "foto's maken met een digitale camera voor een site op ID&T feesten"

Helaas heb je dus niet gelezen waar het laatste stuk van dit topic om ging.. Kortzichtig dus, jammer...
 
Ik denk dat er 1 ding wordt vergeten...

Als ID-T er niet was, dan was de huidige Dans Scene nooit zo groot en goed geworden zoals hij nu is.
Heb je gelijk in Trippy. Tuurlijk is de invloed van ID&T groot geweest, is tie nu groot en zal die ook blijven maar daar gaat dit topic niet over :)
We proberen in het nemen van foto's ook steeds beter te worden, iets dat natuurlijk bemoeilijkt wordt doordat er een heel aantal verschillende mensen foto's maken. Het moet altijd in eigen tijd gebeuren, en er het is gewoon niet mogelijk om te verwachten van 1 fotograaf dat hij elk weekend naar 2 feesten gaat. Op die manier zou de kwaliteit van fotoseries natuurlijk wel makkelijker en beter gewaarborgd blijven.

Maar ik heb nu voorgenomen om op elke serie foto's die ik aangeleverd krijg, zei het van een iemand die heel af en toe foto's neemt of geregeld, gewoon even wat opbouwende kritiek te leveren.

Streven is ook om iets meer een algemene indruk van een feest te kunnen geven door wat meer foto's van lichten en menigten tussendoor te maken. Maar dat is, zeker op wat kleinere feesten best moeilijk omdat er dan maar een beperkt aantal punten in de lokatie zijn vanwaaraf een mooie overzichtsfoto geschoten kan worden.

Overigens is het concept dat de foto's eigendom worden van de organisatie en dat zij eerst bekijken wat wel en niet door de beugel kan dmv een contract, een redelijke concessie van beide partijen. Als het goed is gaat dit binnenkort een keer gedaan worden (niet met ID&T nog overigens mocht daar weer onduidelijkheid over ontstaan:))

We zijn benieuwd hoe dat gaat lopen.
En tjah, hits krijgen is natuurlijk leuk, en daar willen we zoveel mogelijk van hebben ;)
Maar we verdienen er niets aan en dat is ook niet de bedoeling, het idee is om een onafhankelijk site te hebben met een gemeenschap van mensen die feesten bezoeken (of in feesten geinteresseerd zijn)...

En bovendien heb ik aanleg om populaire dingen te ontwikkelen die veel teveel tijd kosten en daar dan niets aan te verdienen :D grmbl ;)
 
Utumno suxx :-D
En Dance al helemaal :-P
Word eens tijd dat ik mijn foto kunsten toon :)

ennuh tjah, wegwerp cameras mogen wel? dan maken we toch fotos met een wegwerp camera?

wel beetje minder maarja. tis gewoon ffies niet anders?
Allereerst wil ik even laten weten dat ik het feit dat Tjeerdo onze pagina een eventuele top 5 notering geeft, zeer waardeer. Ik denk dat ik uit naam van alle PF'ers kan zeggen, dat wij er trots op zijn dit bereikt te hebben, in zeer korte tijd. Ik mag dan (nog) niet bij de organisatie van deze pagina betrokken zijn, ik vind het toch een eer. Vooral vanwege het feit dat we een van de weinige dance-pagina's zijn, die zonder sponsoring en spams en irritante pop-ups werkt.

Maar tjeerdo, hoe moet ik het zien? Gaan alle foto's (mocht er een groen licht komen voor foto's op ID&T feesten) in de toekomst gescreened worden, of wordt er contractueel vastgelegd wat er kan en wat er niet kan?
Als je eenmaal een systeem hebt waarbij je de ownership geeft aan de organisator en zij bepalen wat wel en niet mag, dan lijkt het me voor de organisatie toch het handigst om de foto's zelf te controleren... maarja, dat levert natuurlijk wel weer extra manuren op wat natuurlijk kosten met zich meebrengt ..
Zoals ik het voor ogen heb gaat dat in goed vertrouwen waarbij de websites aan de hand van onze richtlijnen (die beslist niet al te streng zullen zijn) zelf het onderscheid mogen maken. Mocht dan blijken dat ze er een potje van maken dan is het einde verhaal. Maar goed, dat moet ik eerst nog bespreken en dat wil ik na Shockers doen omdat we nu even andere dingen aan ons hoofd hebben.
Oke, duidelijk. En dat dit pas na shockers is kan ik me ook heel goed voorstellen. Dit is er dan toch wel door VOOR sensations black, toch?
*push* *push* :D
hmmm, ontbijten ...
2 Xypzo: ik heb gezegd dat ik het voor zal leggen. Dat betekent niet dat dit wil zeggen dat anderen er ook zo over denken. Ik wil namelijk geen valse beloftes doen en beloof dus ook nog niets.
 
Geduld is een schone zaak... ;)
als ik wil krijg ik overal legaal een camera mee naar binnen, dus voor de diegene die geen camera heeft: spring er voor en je staat er geheid op!
Kep al vaker gehoord dat er echt geen camera mocht...............eerste avond van Q-base bijv.

Ik binne zonder camera's...........ziet ik overal foto's gemaakt worden!

Dus ik neem het niet zo nou met die dingen.......
dat had ik met innercity,
ben ik breef en neem geen cam mee en zie ik binnen allemaal digicams (ken je nagaan hoe lullig ik me voelde)
 
klinkt positief...
Tjeerdo: Ik had het niet over de regel zelf, ik had het over de uitspraak OF er zo'n regel zou kunnen komen...
Ik neem aan dat ook partyscene niet binnenkomt op shockers.
Als dat wel het geval is, denk ik dat partyscene, als commerciele instelling, veel geld heeft geboden oid ...
Ook twijfelachtig natuurlijk dat je met foto's van andere mensen geldelijk gewin na kan streven.
idd, mee eens!