Partyflock
 
­ Nederland
Ik ging vroeger met mijn ouders mee naar de gereformeerde kerk... niet zo'n strenge hoor... Onze dominee heeft zelfs een vriend waar hij mee samenwoont.. Eerst geloofde ik er ook wel echt in Maar het werd steeds minder naarmate ik meer puber werd en niet meer zo vaak mee moest...

Nu woon ik al een anderhalf jaar op mezelf en ben egt al lang niet meer geweest... Ook omdat ik meestal net thuis ben als de kerk begint, maar ook omdat ik voor mijn gevoel teveel dingen doe die volgens de kerk niet kunnen, en dan vind ik t hypocriet om toch te gaan....

Gaan of gingen er meer mensen hier naar de kerk of hoe kijk je er tegen aan?? Ben benieuwd....
Nope, Ik moet alleen met kerst naar de kerk van mijn moeder, maar je wordt er niet slechter van dus die ene x in het jaar vindt ik niet zo erg :D

(k) J
'K geloof in me zelf.
Vroeger ging ik inderdaad ook altijd een soort van verplicht met mijn ouders mee naar de kerk. Heb er nooit erg veel plezier in gehad en sprak me ook niet aan.

Nu ga ik alleen nog maar met kerst omdat mijn ouders dat graag willen. Maar om eerlijk te zijn zegt het me allemaal helemaal niks!
 
Ja,ik ben nederlands hervormd.
4 jaar geleden mijn belijdenis gedaan omdat ik dat toen heel graag wilde.
Ga haast niet naar de kerk.
Zou eerder gaan als het om een uurtje of drie was!!!
geloven gebeurd in je hart en geloof belijden doe je o.a door de manier waarop je leeft en hoe je met anderen omgaat.
De kerk word ook wel het huis gods genoemd,maar ik ga ook niet elke week naar mijn vader en moeder.
wel hebben ze een grote plaats in mijn hart en respecteer hun normen en waarden.
Zo ook dus bij de "hemelse vader""
ik ga als ik behoefte heb,maar ik heb genoeg aan af en toe een boek over dit onderwerp of zelfs gospelmuziek...geeft mij soms een enorm gevoel van geluk.
Ben ook voor de kerk getrouwd en er was een mannenkoor en een trompettist...echt heel mooi!!!
Ik voel me nog steeds wel aangetrokken tot het geloof en alles wat eromheen zit... Alleen de kerk trekt me niet zo. Ik geloof thuis... heb een bijbel in mijn nachtkastje liggen en als ik t een keer moeilijk heb dan lees ik een stukje, en heel af en toe bid ik ook wel eens...
Alleen mijn leven bestaat nu uit zoveel dingen die volgens t geloof niet kunnen dat ik t heel moeilijk vind allemaal, ik vind het dan een btje hypocriet om te bidden enzow... want ik weet wel dat je elke keer vergeven word maar toch... je doet het elke keer weer.... snapje??
Maar het blijft een plekje hebben en ik denk dat als ik mijn wilde haren kwijt ben dat ik wel weer terug ga...
 
2 fairy..

Jij kan nooit dingen doen die in de ogen van de kerk niet goed zijn.
De kerk is een instituut en die interpreteert de bijbel naar believen.
De enigste waar jij mee te maken zou hebben is God,en die is liefde en vergeeft net als je eigen ouders dat doen als je niet volgens hun regeltjes leeft.
Al wil jij met een hanekam en volgepierced op de eerste rij gaan zitten heeft niemand daar aanstoot aan te nemen.
Voor die "schijnheiligen"heb ik nog wel een paar aardige bijbelteksten:):):)
 
ik heb ook wel hetzelfde gevoel, maar ik denk dat ik als ik wat ouder ben niet naar de kerk ga.
het tekt me totaal niet meer aan.
ik lees nooit de bijbel ik bid nooit, ik heb er niet zo'n behoefte aan.
Ja maar mams...
Ik vinnut gewoon niet eerlijk van mezelf... misschien is het ook wel dat ik niet meer durf... Ik gebruik mijn lichaam niet als tempel van God om t maar zo te zeggen... Gebruik drugs, ik stapo gruwelijk... Ga naar bed voor t huwelijk... zo kan ik nog wel ff doorgaan.... En dan vind ik t gewoon moelijk om toch te blijven gaan enzow... Omdat ik, als ik vergeving vraag, t de volgende keer toch willens en wetens wel weer doe... snapje??

Overigens... heb gebeden de avond na mijn sollicitatie gesprek of ik alsjeblieft die baan mocht, omdat t anders egt niet goed zou komen met me, lang verhaal, en de volgende dag werd ik wel gebeld.... toen hebbik wel ff nog een gebedje omhoog gezonden!!!
ik ging vroeger altijd naar de kerk, naja altijd ;) met kerst en meer van die feestdagen, met kerst gingen we dan naar de kerk en als we terug waren was de hele tafel gedekt en lagen er allemaal cadeautjuhs onder de kerstboom :-)

nu gaan we niet meer naar de kerk gelukkig, ik geloof zelf wel dat er wat is, maar of het god is??
dat zie ik dan weer niet zo zitten.
 
ik ging alleen met speciale dage naar de kerk voor de rest nooit....nu is de heiniken music hall mijn kerk :):)
ik vin als je gelooft zit dat in je en daarvoor hoef je niet naar de kerk te gaan! Dat kun je overal ter wereld doen!
 
Ik moest altijd naar de kerk van mijn ouders, zij zelf gingen nooit :@
Anyway rond mijn 11de ofzo, begon ik er flink de balen van te krijgen, vlak voor mijn 2de communie heb ik zoveel tramalant geschopt; pastoor uitgescholden voor alles en nog wat en een bijbeltje door midden gescheurd :S
Je had de kop van de pastoor moeten zien, het was of ie de ;D in eigen persoon had gezien. Ik werd voor eeuwig uit de kerk verbannen. Ouders over de zeik en bovendien ben ik daardoor een crossfiets misgelopen :(
Dus als je me nu vraagt of ik gelovig ben? wat denk je zelf?
whahahahahaha ;D
 
Ik ben bang dat ik straks als een zedepreker gezien gaat worden en dat wil ik echt niet.
Ik ben blij met mijn geloof en ik geloof heel wat eenvoudiger als ik jou nu hoor praten fairytail!!

De geboden zijn een handleiding,om je te beschermen,je het goede te laten zien,zodat je het ook zal ontvangen.

God zal net als je ouders verdrietig zijn als je er niet goed voor zorgt,voor b.v je lichaam,alleen omdat er ziektes kunnen ontstaan of pijn of dood.

Drugs,alcohol enz.kwamen in de bijbel ook al voor.
hier ook weer aan jou de keus als je wijs genoeg geworden bent om het niet meer te gebruiken.

Naar bed gaan voor het huwelijk?

ach God is liefde..er is alleen een verschil tussen liefde voelen en de hoer spelen.

als laatste voor jou...
WIE JE BENT WORD NIET ZOZEER AFGEMETEN AAN JE GROTE GELOOF ALS WEL AAN JE ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE............
citaat bijbel;
"zO BLIJVEN DAN:GELOOF,HOOP EN LIEFDE,MAAR DE MEESTE VAN DEZE IS DE LIEFDE"

EEN ECHTE VRIEND IS HIJ DIE JE NIET JE HELE LEVEN HERINNERT AAN DIE ENE KEER DAT JE JEZELF BELACHELIJK MAAKTE.
citaat bijbel;
ÁLLES BEDEKT ZIJ ALLES GELOOFT ZIJ,ALLES VERDRAAGT ZIJ.DE LIEFDE VERGAAT NIMMER MEER.

en fairy,wil je gewoon effies lullen,mag altijd,maar dan een pers.berichtje hoor.
Ik ga liever niet verder als de on-line dominee:):):)
ben het wel met alice babe eens. Ik geloof ook in 'god' (allah, whatever, hoe ie ook genoemd wordt)

Ik ben ook van mening dat geloof in jezelf zit en dat hoef je niet te laten zien door naar een gebouw te gaan, waar nog 500 anderen 'gelovigen' zitten. De meeste van deze mensen zijn kuddevolk en geloven niet met hun hart.

Het verdere verhaal ben ik nog niet uit.. met de bijbel en dat soort dingen. Dat boek is al zo vaak herschreven en vertaald. Dan blijft er weinig over van de waarheid. Want elk mens die hem herschrijft verandert er wel iets in wat hem/haar uitkomt.

ps. Snap alleen in de wereld nog niet, dat mensen denken dat 'god' geweld goedkeurd.
Hahaha, dat verwacht ik ook niet joh gekkie....

ben gewoon benieuwd naar wat mensen denken hierover... aangezien we tog een vrij zondelijk leven leiden hahahaha..... maar wel een leuk leven!!!!
 
Heel af en toe ga ik wel eens met mijn vriendin mee en ik geloof ook wel, maar ben er alleen niet zo heel veel mee bezig. Ik vind het trouwens wel leuk om erover te praten

Greetz Cootje
 
Wil ook geen zieltjes redden hoor fairytail..dat mogen de zieltjes zelf doen..:)maar een moederhart he..als ik een probleempje bespeur duik%) ik er recht op in.
En het leven is gegeven en het feesten ook!!
Mijn motto...feesten doen we hier..want in de hemel is geen bier.

Alhoewel als er een hemel is moet het okk wel een hemel zijn hoor en geen fantahel...brrrr:s
 
ik ben HEEL GELOVIG:)









in de wetenschap en het atheisme:)




;D
 
moest vroeger mee, maar nou doe ik er geen ene reet meer aan! ik geloof ik alleen in de power van danoontje power! :D :bounce:
 
ieder voor zich en ....:p:pvoor ons allen(k)
 
ik ben katholiek opgevoed en getogen zeg maar

tegenwoordig ga ik niet vaak meer naar de kerk
vind niet dat dat nodig is
al waardeerd mijn oma het heel erg als ik met haar mee ga rond kerst

doe ik niet voor mij maar voor mijn oma.
geloven kan ik thuis ook wel
en soms mja doe ik geen aardige nette dingen maar daarvoor ben ik een mens. Ik doe wel mijn best.

een kaarsje branden voor mijn vader doe ik vaak genoeg het gaat om het gebaar en niet de handel er achter. :) we weten allemaal dat de wereld maakbaar is :P
zo dat was mijn eo weer :P
ga ik fijn weer verder met mijn huiswerk
ik geloof niet ben ook niet gedoopt kben in m'n leven wel een paar keer naar de kerk geweest om tekijken wat het is maar het trekt mij van geen kant .
en kheb ook helemaal geen tijd voor de kerk die is optijden dat ik naar bed ga zondags .
ben joods, al doen we er thuis helemaal niks aan, me oma is daarintegen wel streng met bepaalde dingen
koosjer eten enzo, sabath, bar mitswa (vond ik ook wel leuk, 13 jaar en volwassen voor de wet :) )
Toevallig had ik het hier gisteren met mijn vriendje over...

als je niks bent niet gedoopt echt helemaal niks gewoon..

dan mag je wel/niet in de kerk trouwen?

en wel/niet je kinderen laten dopen?


ik dacht van niet want dan moet je toch eerst catgesatie of zoiets volgen?
Wij zij messiasjoden.... dat houd in dat je joods van ras bent maar christelijk geloofd... dus wel in jezus als de zoon van God.
En als je niks bent, en je wilt toch in de kerk trouwen moet je eerst op cathegesatie en volgens mij ook belijdenis doen, dat houd in dat je voor de kerk moet beloven dat je bij de kerk wilt horen en dat je zo goed mogelijk volgens de wetten van God wil leven, voor je kinderen te dopen geld t zelfde........
 
geloven tjah.........wat is geloven ik geloof nie in god ofzo of in van die rare verhaaltjes.................geloof in je zelf en in je vrienden dan komt het wel goed.....................hoop ik
ok dan weet ik dat.. ik wil niet in de kerk trouwen en ook geen kinderen laten dopen maar we hadden een discussie en ik zei dus hetzelfde als fairytale....
Ik ben eigenlijk RK. Maar doe er weinig meer aan, wat ik soms wel beetje lomp vind maar goed. Ging vroeger ook alleen met kerst naar de kerk. Maar dat komt er de laatste jaren echt niet meer van.

Kan me goed vinden in wat Fairy zegt. Heb dat ook wel es...dat ik ff (schiet)gebedje doe. In gedachten geloof je toch.
Ik ben zelf ook niet gelovig, mijn moeder ook niet, maar m'n vader van huisuit wel, al doet ie er tegenwoordig ook niks meer aan...

Weet je wat het is met geloof? Op zich is er niks mis mee, als het je een steun in het leven geeft, waarom zou je dan niet mogen geloven als je dat wil? Maar het probleem is de ruzies/oorlogen die erdoor ontstaan. Doordat de ene groep de 'bijbel' zo interpreteerd, en de andere groep 2 regeltjes anders leest slaan ze elkaar maar meteen de hersens in (Noord-Ierland!). En verder vind ik het bullshit dat je zedelijk zou moeten leven of wat dan ook. Als er al een God bestaat dan heeft Hij ons dit leven echt niet gegeven om saai te gaan lopen doen, maar juist om zoveel mogelijk van die gift (het leven zelf) te genieten!
 
hey!

Ik ben nooit gelovig geweest mijn hele familie niet hoor...
Moest alleen welleens naar de kerk als er iemand gedoopt werd.
En verder ook met school
haha kregen we kaarsen haha hadden ze beter niet kunnen geven! (6)

Verder geloof ik in mezelf!

Kus
Ik geloof helemaal nergens in, maar vind de bijbel en al die verhalen best wel leuk hoor,... vroieger op school altijd die verhaaltjes... hihi

kep zelfs nog eens een toneelstukje in de kerk opgevoerd !! hahaha
Heb vroeger verplicht mun communie gedaan , want dat vonden mun ouders leuk, ook mee naar de kerk met kerstmis enzo. Maar toen ik ouder werd ging ik niet meer mee.
Geloof nergens in, ja in mezelf maar voor de rest zal het allemaal wel.
Het enigste wat je van al die verschillende geloven krijgt is oorlog.

Gewoon lekker relaxed leven!! En als andere ergens in geloven moeten dat ze zelf weten zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen.

/\/\@zzls
Mijn vader was Nederlands hervormd en mijn moeder is katholiek. Ik ging rond mn 4e, 5e wel eens naar de kerk van mijn vader, alhoewel mn moeder zegt dat ik RK ben.

Maar dat ben ik niet. Ik geloof in democratie (gelijkheid etc), democratie is mijn geloof en verder ben ik agnost. Dat houdt in dat ik niet weet of er een god is. Ik geloof iig niet dat er een God is zoals de huidige geloven beweren.

Volgens mij is religie ontstaan, om dingen die men niet wist te verklaren, te verklaren. En later werd het gebruikt om ervoor te zorgen dat bepaalde leefregels werden nageleefd voor rust in de samenleving. Maar die leefregels zijn hedentendage voor een deel achterhaald, waardoor er scheve verhoudingen zijn ontstaan. Kijk maar naar de positie van de vrouw om een voorbeeld te noemen.
Kortom, imo was vroeger religie goed om orde en rust te rechtvaardigen, maar nu brengt het ook veel ellende. Denk maar aan Israel, of moslim fundamentalisten, of die Bush die "God Bless America" na elke zin herhaald.
Nu moeten mensen hier die wel geloven zich niet aangevallen voelen, want ik respecteer mensen die vreedzaam geloven en anderen er niet ongewild mee lastig vallen.

Ik denk btw wel dat er een hiernamaals is. Kijk maar naar al die mensen die een bijna-dood ervaring hebben gehad. Die vertellen allemaal hetzelfde.. Lange donkere tunnel met licht aan einde, familieleden die daar wachten etc.

Zo, dat waren weer mijn diepe gedachten voor vandaag ;)
Werkzaam bij Partyflock
Ik ging vroeger altijd netjes met mijn ouders mee naar de kerk, ik geloof ook wel maar ik ga niet meer naar de kerk.

Ik heb er gewoon geen tijd voor. vaak als ik s'morgens thuis kom begint de kerk bijna, nou dan heb ik er dus geen zin in he dan duik ik mooi mijn bed in.

Mijn ouders vinden het niet erg dat ik niet meer ga, ze hopen alleen dat als ik ouder word en het feesten af neemt dat ik weer eens ga. Het komt ook doordat ik al een aantal jaar op mijzelf woon, want in mijn eentje naar de kerk gaan heb ik echt geen zin in!
Ik ben ook gelovig.Maar ik vind niet dat je verplicht bent om naar de kerk te gaan.Ik ben het helemaal met Gabbermamma eens
 
ben niet met een geloof opgevoed, niemand in de familie. Heb wel van de basisschool tot en met 5 havo op christelijke scholen gezeten en ben er dus bekend mee, maar geloof niet...
 
met alle respect, maar ik kots op geloven als (katholiek) christendom & islam... van die verouderde hypocriete standaarden voor het leven die tegenwoordig gewoon niet meer werken, nee, bah!!

een geloof dient meer als houvast te zijn voor mensen die dat nodig hebben... boeddhisme bijv. geen echt kwaad & goed, maar wel een "hoe je het best kunt leven", inderdaad, kunt, het boeddhisme is (wat ik er van weet) een heel ongedwongen geloof...

in alle oude geloven zit een goeie kern van waarheid, maar dat gaat helaas vaak overschaduwd door arrogantie & ignorance (vergeet het Nldse woord altijd)... er wordt voor jou bepaald wat goed is en wat slecht... vrijheid tot meningsuiting... voor de meeste gelovigen geldt dit niet, omdat ze beperkt worden... echte gelovigen dan...
 
gelukkig hoef k alleen maar met kerst naar de kerk. en dan ging ik t liefst nog niet maar jah. t enige waar k in geloof is in feestuh!!! haha
 
ik geloof dat ik niet geloof!!!!!!!!!!
ik haat de kerk, ik heb wel gedoopt maar dat kwam omdat me oma dat wou
geloven of niet, wel allemaal naar de eo-jongerendag he :P
ik geloof in me zelf, en dat vind het sterkste geloof!

ik weet dat ik besta, ik hoef niet te bidden,
maak me eige regels...

keej, woon dan niet op een wolkje ofzow, mja

I am my own GOD
 
Ik ben helemaal niet gelovig!
Ben wel gedoopt en heb de communie gedaan omdat ik dat toen zelf heel graag wou maar vanaf toen ben ik nooit meer in een kerk geweest.
Ik vind het ook heel erg als mensen alleen maar naar de kerk gaan met kerstmis en dan helemaal vooraan zitten terwijl de mensen die elke week naar de kerk gaan achteraan moeten staan, triest.
Iedereen moet zelf weten in wat en wie hij geloofd maar ik geloof wel in iets maar weet alleen niet waarin, in elk geval niet in GOD en in de kerk.
Geloof vooral in mezelf...
gekhous....

boeddisme is ook geen ongedwonen geloof, alle geloven hebben regels waar je je aan moet houden...
je bent bovendien ook respectloos naar alle andere mensen die wel geloven, jammer!
boeddisme is geen geloof...er is geen god. Het is een levensstijl.
 
Ik ben het geloof...............dus
Geloof nee heb ik niet. Ben opgegroeid zodat ik zelf een keuze mag maken. Het wordt me niet opgelegd. En daar ben ik heeel heel blij om vooral als ik zondag s'ochtends thuis kom en al die kerk gangers onder de auto heb liggen. Tja moeten ze maar eens aan de kant gaan en niet op de weg lopen. Dus voor mij geen geloof. Respecteren ja en ervan af weten weet ik genoeg. Maar het is voor iedereen een eigen mening. Ik zie het geloof meer een houvast voor mensen. Zodat een een leidraad in het leven hebben. Maar wat mijn geloof is is het echte genieten van je leven en alles eruit haalt wat je kan halen.
 
ja ik ben katholiek gedoopt ben jaren naar de gereformeerde kerk geweest. maar ga nu eigenlijk niet meer. Ja soms met me vriend mee die moet 1 keer in de zoveel tijd mee omdat hij nog thuis woont maar vindt dat juist weer niet erg, vindt het eigenlijk wel leuk.
Kijk als ze de kerk nou gewoon een keer op zondag om 15:00 pas doen dan wil ik best wel weer gaan ik vindt het geloof wel mooi. het is alleen zo naar dat ik zo vroeg op moet!!!!!!!!!!
 
vind kerk gaan en god geloven grote onzin, kzou nog eerder in kleinduimpje geloven!!!!!!