Partyflock
 
­ Nederland
Ik heb gisteren mn dynamo vervangen van mn honda civic 1,5 16v uit 1988
Maar op de een of andere vage manier blijft mn accu lampje branden....
Mn accu is vol, als ik de contact punten van de accu loshaal en mn auto staat aan blijft ie draaien dus hij krijgt stroom....
Maar jah ik begrijp er de ballen van...
Mn opa is monteur geweest en die had het over diodes die in de dynamo zitten dat ze vochtig konden zijn en dat die moeten herstellen....
Maar als iemand een idee heeft breek los want ik wordt gek :D
 
hmmm...misschien dat je ketting gesmeerd moet worden...
 
uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhh


als je n honda koopt, waarom geen CRX?? :)
Mischien een heel raar voorbeeld en een veel te "simpele" oplossing, maar ik had destijds een keer met mijn Honda Civic 1987 dat na het starten van de motor het tempratuurmetertje binnen een minuut bovenin het rooie stond.
En dat was een moment dat ik net terug van de garage reed van een "kleine" beurt.
Na 2 minuten kijken en frutstelen door de monteur was het metertje weer netjes in het middden en was de tempratuur niet te hoog, maar gewoon een trucje of iets dergelijks dat gedaan kan worden.
Ik weet dat tempratuur en Accu voltage niet veel met elkaar te maken hebben, maar mischien is het net zo-iets.Dat de boel even gereset ofzo moet worden voordat jouw Honda:) het ziet dat je een goeie spanning en accu heb.
Niet geschoten is altijd mis.;)

Edit.

Correct me if i´m wrong maar bestaan er 1.5 16 klepper uitvoering van de civic?
Ik was altijd in de veronderstelling dat de 1.5 en 1.3 motoren ALTIJD 12 kleppers waren en dat in het najaar van 88 de 1.6 civics en CRX modellen kwamen die 16 kleppen hadden.Ik weet het niet.:vaag:
 
is daar geen knopje voor?
neej ik weet het ook niet maar op het kenteken bewijs staat 3d 1,5 16v
en hijs afgegeven op 5 januari 1988
En de reden waarom ik geen crx heb is omdat ik die auto niet gekocht heb maar van mn broer heb gehad :D
Anders had ik wel een crx willen hebben :D
Maar goed thanx voor de tip heatwave ik ga denk ik gewoon ff bij die honda dealer om advies vragen ofzo kijken of die wat weten...
Iets wat mn pa al zei (die heeft dus de dynamo van de sloop) dat ie misschien een dynamo uit een 1200 heeft gekregen ofzo , maar jah die dynamo ziet er hetzelfde uit dus ik weet het niet
En toen kwam de aap uit de mouw. Misschien ff bij je garage een nieuwe erin laten zetten. Ben je iets meer kwijt, maar dat zit het wel goed.
 
"Mn accu is vol, als ik de contact punten van de accu loshaal en mn auto staat aan blijft ie draaien dus hij krijgt stroom.... "

Dat zegt helemaal niets hoor, als je motor eenmaal draait is je accu daar niet meer voor nodig. Het lampje gaat volgens mij branden, als je accu niet meer wordt BIJgeladen door je dynamo. Maar het kan natuurlijk ook loos alarm zijn. Ik zou gewoon naar de snelweg rijden en de wegenwacht bellen :)
 
En met de ketting heeft het sowieso niets te maken hoor Creamfields Crew Rotterdam a.k.a. Ray. Het heeft in elk geval met "spanning" te maken, misschien de bandenspanning?
Ik zal es ff voor je vragen bij een goede vriend van Whiskygirl want die is namelijk monteur
Vraag het aan hardcore-pineut, die is monteur