Partyflock
 
Forumonderwerp · 19817
­ Nederland
ik ziet het net in het nieuws !

hij is om precies te zijn om 19:00 overleden.
laatste aanpassing
[enig respect mode ON]

Jazekers!!!
erg droevig nieuws :(

R.I.P Prins Claus.
Het kon ook niet lang meer duren...


Wel kut voor zn familie natuurlijk!!!

(K)
laatste aanpassing
Gabbermamma: Zou je die respect "slap"
ook even aan elke Caberatier willen doorgeven?
 
nee,dank je.
hier mijn handen al vol.

Geen politieke ambities.
Maar ik denk dat Prins Claus geliefd genoeg is geweest om enig respect te betonen.
Wel alleen maar documentaires over Claus op TV. Heb ze nu allemaal al drie keer gezien geloof ik...
laatste aanpassing
Geweldig man

Condoleance aan de nabestaanden
Centauri: Je vergeet een E ergens.
 
:C
 
Sterkte aan heel Nederland
:c Respect!!

RIP
respect 2 waussie claussie,
was best een relaxte gast.
R.I.P.
heel jammer respect voor de man zonder stropdas
:respect: :respect:

R.I.P.
laatste aanpassing
Tja, RIP...

Ik zag het aankomen, maar de TV zenders ook. Die docu was al een HELE tijd voorbereid...
 
jah dat geloof ik graag dat ze dat al hadden gedaan... die man leed zoveel pijn... zo vaak in het ziekenhuis echt erg gewoon :( is wel beter voor hem hij is van zijn lijden af en denk dat zijn familie ook wel zo denkt ook al is het hartstikke moeilijk :(
 
bij deze GECONDOLEERD!
Artiest Pato
TD gaat als het goed is gewoon door! Nederland kent namelijk in tegenstelling tot wat iedereen denkt en water gezegd wordt geen Nationale rouw...
geen enkele reden dus om het af te blazen! het leven gaat wel gewoon door...

maar zeker wel respect voor deze man!

Claus rules
idd heel erg egocentrisch kissione.. bah! :kots: op jouw bericht
Monarchie is nix anders :D als de velen uitmarkten die op koninginnedag/nach worden georganiseerd, met mensen die zich te buiten gaan aan verrotte beschimmelde broodjes met daarbij veel te vies lauw bier wat ook nogh eens veel te waterig smaakt:D

Maarre mag 'k als (kleine:p) belastingbetaler in deze voortreffelijke monarchie, deze polder soap (buitenechtelijke kids, belastingfraude, autocrashes, physic experiences, talking with animals/trees:p) nou eindelijk ook weer eens echt waarde vooor mijn centjes hebben :D en na jaaaren weer eens op het puntje van mij stoel mogen zitten...;)
Begrijp me niet verkeerd hoor (wille ze hier nogh wel eens doen ennne 'et is al laat;)), maar
de Man was een kwakkelend blubberend (stoma) apathisch :frusty: kasplantje volgestouwt met pretnizon anders xou die als een maddog door het paleis :bounce:

Respect :respect: to our Majesty, Pride 2b Half-White! :devil: :D
Lang leve het koningshuiSS!!!
En moge d'r vooralsnogh een god zijn, hebben zijn ziel en laat die dan Beatrix en het konigshuis bijstaan in deze vervelende 'donkere' dagen vol met publiciteit :kots:

Maarre onze vorst/gemalin Moest (helaas:( :S) gewoon haast wel gaan.:cry: Denk dat hij er zelf ook niet zo veel moeite mee zou hebben gehad, om zichzelf te rusten te leggen...
moge hij dat hierbij -dan hopelijk ook- in alle vrede en waardigheid (zonder al teveel commotie/ publiciteit :kots: ) doen.
laatste aanpassing
R.I.P.
RESPECT !
R.I.P Prins Claus...........
Het stoffelijk overschot van Zijne Koninklijke Hoogheid prins Claus wordt maandag 7 oktober overgebracht van het Academisch Medisch Centrum te Amsterdam naar Paleis Huis ten Bosch te Den Haag. Hier zal hij enkele dagen worden opgebaard. Naaste familieleden hebben dan de mogelijkheid om persoonlijk afscheid te nemen.

Voor het overlijden van prins Claus zal geen dag van nationale rouw worden afgekondigd. Dit verschijnsel is in Nederland onbekend. Het Koninklijk Huis zelf heeft hofrouw aangenomen tot de dag van de bijzetting.

Dinsdag zal de prins worden herdacht in een gezamenlijke bijeenkomst van de Eerste en Tweede Kamer. Op woensdag is er op Paleis Noordeinde de mogelijkheid tot eerbetoon voor officiële delegaties. Waarschijnlijk kan het Nederlandse volk de dagen erna afscheid nemen van de Prins. In alle gemeente- en provinciehuizen zullen condoleance registers aanwezig zijn.

Het lichaam van prins Claus zal woensdag 16 oktober worden bijgezet in het familiegraf van de leden van het Koninklijk Huis in de Nieuwe Kerk in Delft. De begrafenis zal niet worden bijgewoond door buitenlandse staatshoofden. Dat is alleen het geval bij het overlijden van het regerend staatshoofd. Wel worden vertegenwoordigers van bevriende vorstenhuizen verwacht.

De dienst zal rechtstreeks worden uitgezonden door de NOS. Vanaf vandaag heeft de Rijksvoorlichtingsdi­enst een algemeen informatienummer voor het publiek geopend. Dit nummer luidt: 0800-3001813.

Condoleance Register

Condoleance Register
laatste aanpassing
 
*snif* gecondoleerd!
Gecondoleerd.... Prins Claus was de enige coole van het koningshuis.
Zijn mooiste actie van de afgelopen jaren was met de stropdas en dat hij het publiek wat te drinken wou aanbieden!!

rust zacht clausie !!!
 
Gecondoleerd :cry:

Het waarschijnlijk wel beter zo, hij zag er jaren zo slecht uit :(

Claus, R.I.P.


:respect:
laatste aanpassing
Leven met pijn lijkt mij afschuwelijk!!!

Dan liever een eind er aan maken, maar waarschijnlijk als je die pijn hebt, dat je er weer anders over denkt!
 
Als een van de weinigen in Het K-Huis die mijn respect verdient...

R.I.P.
ik vind het sneu dat hij overleden is,
maar om daar voor van 19:00 gisteren tot op heden alle tv stations uitzendingen over de prins uit te zenden vind ik een beetje belachelijk!
jammer dat je zo een man beter leert kennen als ie overleden is door alle mediaaandacht die je soms opgedrongen word zoals hierboven gemeld.
En dat je dat soort dingen bij het in leven zijn nooit weet.
Hey, dat is alvast een reden voor de media aandacht, dus voor mij al een beetje minder overdreven nu.Al vond ik op een gegeven moment het ook wel minder, alles 5 x gemeld.
Maar nu respect voor deze man, heb me eerst er nooit mee bemoeid, maar heb nu wel een mening kunnen vormen aan de hand van de media (ja is slecht ik weet het mensen)
En daarom vind ik het nu wel jammer
 
Gecondoleerd, Medeleven voor de koningin en haar 3 zoons en de rest van de familie.
 
Ik hoop dat vanavond de progamering weer een beetje normaal is, om nou op 9 kanalen hetzelfde uit te zenden is wel errug overdreven voor iemand die nog in de Hitlerjugend heeft gezeten. Ik heb over de hele avond wel 40 keer het stropdasincident gezien en dat ie een vrouw achter op de fiets nam, heb ie nou nix beters in zijn leven gedaan dan dat.

Ik vind het sneu voor de familie, maar vindt dit wel errug overdreven, latorzaa!!
Wel tof dat het ook best wel in het buitenland op het nieuws komt:



RIJSWIJK - Ook buitenlandse media besteden maandag aandacht aan het overlijden van prins Claus. De Duitse media reageerden zondagavond al snel. Kranten zoals Die Welt en Bild openden hun websites met het nieuws van het overlijden.



Volgens Bild was de prinsgemaal in het begin omstreden, maar won hij door zijn sympatiek optreden de harten van de Nederlanders. Het boulevardblad refereert verder aan de ziektegeschiedenis van Claus en spreekt dan van een 'Prinz der Leiden'. De Hannoversche Allgemeine Zeitung, uit de deelstaat Nedersaksen waar prins Claus werd geboren, meldde het nieuws maandag kort.

Het conservatieve blad Die Welt schijft in zijn online-editie dat Nederland met de dood van de 76-jarige een van zijn meest geliefde persoonlijkheden verliest. Volgens de krant was hij een moreel instituut en verwierf hij een reputatie als advocaat van diegenen zonder invloedrijke lobby. Duitse televisiezenders brengen het nieuws via teletekst en websites.

CNN

De berichten over de dood van Claus in veel andere media hebben dezelfde strekking: de Duitser die het bij zijn komst naar Nederland moeilijk had, maar uiteindelijk de harten won van het volk. De Amerikaanse tv-zender CNN meldde dat "de voormalige Duitse diplomaat één van de populairste leden van de Nederlandse koninklijke familie" werd.

"Hoewel geboren als een Duitse aristocraat, toonde Claus een nederigheid die de bescheiden Nederlanders aansprak." De Amerikaanse zender heeft op zijn website een redelijk uitgebreide biografie over "de populaire Nederlandse prins".

The Times

De Britse krant The Times: "Om hem zal worden gerouwd door een natie die hem begroette met vijandigheid toen hij de toenmalige prinses trouwde in 1966." En: "De hoffelijke diplomaat gebruikte humor, charme en geduld om de harten te winnen van het volk dat hij adopteerde." The Times meldt ook citaten uit de toespraak van premier Balkenende.

BBC

Veel aandacht voor Claus' medische problemen op de website van de Britse omroep BBC, die er overigens een weinig flatteuze foto van de prins-gemaal bij plaatst. The New York Times prijst prins Claus die volgens de Amerikaanse krant "een geliefd persoon werd na een stormachtig begin", onder meer door perfect Nederlands te leren spreken. "Bescheiden en grappig", vindt de krant, die ook het "necktie incident" aanhaalt.

In 1998 legde prins Claus publiekelijk zijn stropdas af. "Vanaf dat moment waren stropdassen niet langer protocol op het paleis."


Claus, RIP
erg naar allemaal, maar waarom alles gecanceld wordt vindt ik een beetje vreemd, morgen geen eens 8 october viering in alkmaar, en das toch best wel belangrijk,

erg opgelbazen allemaal weer dus vindt ik hoor,
CLAUS R.I.P.
Voor wie interesse heeft... teken het online-condoleance register dat eerder gepost is
Dat er geen algemene rouw is klopt. Maar als gemeenten activiteiten wil cancelen dan kunnen ze dat gewoon doen! Dus als de gemeente A'dam ons gabbers een hak wil zetten dan cancelen ze Thunderdome... En dat hoop ik dus niet!!!!

Respect and may he rest in peace: Claus Von/van Amsberg!
RIP .. dat als eerste ..

kijk, ik vind het heel erg voor zijn na bestaanden dat hij is overleden

maar gister .. tering,
nl 1,2,3 + tv oost = dezelfde uitzending
rtl 4,5, yorin = dezelfde uitzending
sbs 6, net5 en fox = dezelfde uitzending

zelfs op duitsland :S
en vanochtend ging het lekker weer door :S
sorry, maar ik zat me gister echt mateloos te irriteren aan die tv.
(tv maar uitgezet en ben gaan tingelen op klankstaafen die ik tegenkwam in de gang)

misschien is het al gezecht ik heb niet alles gelezen. maar hierbij mijn mening.
laatste aanpassing
Ja, nogmaals gecondoleerd.

En natuurlijk :respect: respect :respect: voor deze man, die altijd een officiele gelegenheid wel in wat leuks wist om te dopen.

(xag net nog een lintjesknip-actie van hem. "en dan om over te gaan naar mijn core-business, lintjes knippen. Ik heb het al een tijdje niet meer gedaan, maar ......")

Claus...Bedankt. (Y)
 
klote man, vooral voor de familie etc. Ik ken hem nie dus ik heb nie echt verdriet ofzo :s. Maar ja, t zat er wel aan te komen, ze hadden hem wel erg vaak "opgelapt"
laatste aanpassing
 
Respect zeker. Niet omdat hij nou een prins of weet ik veel was. Dat zegt me niks, een mens is een mens. Ben zwaar anti-koningshuis! Maar lullig dat de goede man dood is. Wel goed misschien, vond dat ie maar in leven gehouden werd. Klinkt hard, maar ja alles beter dan een lange lijdensweg.

*gecondoleerd*
laatste aanpassing
Hij is eindelijk verlost van zijn aardse lijden.
R.I.P.
Sterkte aan de familie