Partyflock
 
Forumonderwerp · 19338
­ Nederland
 
In Rotterdam hebben ze echt stukken waardat maar 50 mag en waardat je aanneemt dat het 70 is.
FLITS
Vind het een beetje geldklopperij.
Net zoals (OOK in Rotterdam ) je bij parkeermeters ALLEEN met chipknip kan betalen :-S
Resultaat: 40 euro boete voor niet betaald parkeren en 20 km te snel in de bebouwde kom is...???
 
Voortaan even vragen aan C.C.Ray of aan mij,wij kennen iedere stoeptegel daar:D
 
robbie rijdt gewoon te hard:)niet alleen in rotterdam
 
Robbie is en blijft een Boef:D
 
70 op een geasfalteerde brede 2 baansweg vind ik echt wel kunnen. ( in andere steden is de maximum snelheid op zo`n soort weg ook 70 )
Rotterdam is de BOEF, parkeergeld alleen kunnen betalen met chipknip BELACHELIJK!
Gelukkig reed ik niet 100 of zo :-)
 
Voorlopig ff niet feesten dus Robbie ;p.
 
Voorlopig idd ff niet feesten maar zeker niet door een paar bekeuringen.
Robbie doet het ff rustig aan en gaat volgende week voor 16 dagen naar sri lanka.
En na kerstmis pakt het het vliegtuig en gaat 4 weken naar Thailand :-)
laatste aanpassing
Dat is niet zo mooi met een oktober maand voor de boeg. Jammer dat je niet meer kunt feesten. Maar Sri Lanka en Thailand is echt gaaf. Vandaar die toepasselijke profielpic :).
ook in andere steden hebbie geasfalteerde 2-baanswegen waar je maar 50 mag hoor robbie!

alvast fijne vakantie(s) !! :)
laatste aanpassing
 
ik heb nog nooit een rond bord gezien met een rode rand waar 70 in het midden staat

binnen bebouwde kom: 50
buiten bebouwde kom: 80

sim-pel
 
Als je 100 rijdt in de bebouwde kom hoef je niet bij mij voor m'n neus uit te stappen...
2 p-kay heb jij je rijbewijs wel?
2 danseresje>> misschien moet ie ff naar hans anders ofzo?
 
Laat Pikee met rust!
bepaal jij dat?
 
anderhalf jaar m'n rijbewijs, nog geen prent gehad, en nog steeds schadevrij

nu jij weer
4 jaar me rijbewijs, 4x bekeurd, waarvan 1 is geseponeerd wegens vrijwaarding (rijden zonder gordel), stuk of 7 keer schade (alleen kleine deukjes) waarvan 3 mijn schuld.

dus??
laatste aanpassing
dus nix, toen ik me rijbewijs 2 jaar had, hak ook nog helemaal nix gehad.
 
dus ik had het niet tegen jou

danseresje vroeg dat

verder kan ik nog prima zien dus ik weet niet wat je nou slap lult
die is snel opgefokt
 
nee hoor :p
gelukkig maar
 
en toch heb ik zo'n bord nog niet gezien
P-kay dan moet je echt beter gaan kijken staan er goed
 
2 Chiel > Weet ik maar dit was echt een weg waarvan je zou verw88 dat je minstens 70 mag :-)

2 heikster > ik kan nog wel feesten als ik wil maar heb het feesten wel ff gehad.
Gewoon nog af en toe en vakantie vind ik belangrijker :-)


2 CCRRAY > wie zei dat ik binnen de bebouwde kom reed?? En zo ja waarom zou ik dan niet voor jouw neus uit moeten stappen??? :-)

2 P-Kay > Op www.cbr.nl kan je theorielessen aanvragen, missschien wel handig voor jou :-)
En 5-htp helpt heel goed tegen :xtc: depressies dan ben je minder snel geirriteerd en zo :-P
100% zeker dat zo'n bord bestaat. Heb het voor de zekerheid zelfs ff nagezocht.

Bron:
http://212.19.195.8/Drenthe/sneu/wet.htm
(ff met google opgezocht)

Het snelheidsregime in ons land ziet er volgens de wet zo uit:

Binnen de bebouwde kom geldt een maximum snelheid van 50 kilometer per uur, tenzij anders, (bijv. 70 of 30) is aangegeven. De bebouwde kom wordt aangeduid met het plaatsnaambord. Dat betekent, dat automobilisten en motorrijders zich, zodra ze het plaatsnaambord gepasseerd zijn, moeten houden aan de maximum snelheid van vijftig kilometer per uur. Het komt voor dat er binnen een gemeente wegen liggen waarvan de wegbeheerder (de gemeente) vindt dat er sneller gereden mag worden. Dat is bijvoorbeeld het geval op de Europaweg in Assen en de Rondweg in Emmen. Daar is de maximum snelheid vastgesteld op 70 kilometer per uur. Dat wordt bij elk wegvak afzonderlijk met borden aangegeven. Een wegvak is een stuk weg dat tussen twee kruisingen ligt. Neem je een afslag en verlaat je de 70 kilometerweg dan geldt weer de maximum snelheid van vijftig kilometer per uur. Dat wordt niet met een bord aangegeven. Dat is ook niet nodig want je blijft immers binnen de bebouwde kom en daar is de maximum snelheid vastgesteld op 50 kilometer per uur.


Buiten de bebouwde kom geldt op gewone wegen een maximum snelheid van 80 kilometer per uur. Daar waar de wegbeheerder (meestal provincie) een andere maximum snelheid (bijv. 60) heeft vastgesteld, wordt dat aangegeven met een bord. Dat bord wordt na elke kruising herhaald. Daarnaast is het zo dat de wegbeheerder een "zone" kan vaststellen waarbinnen een maximum snelheid geldt van 60 kilometer per uur. Dat wordt aangegeven met een rechthoekig wit bord met daarop het cijfer 60 en het woord ZONE. Het verlaten van de zone wordt aangegeven met het bord "Einde zone".


Op autowegen geldt een maximum snelheid van 100 kilometer per uur en op autosnelwegen mag je maximaal 120 kilometer per uur rijden, tenzij, (bijv. bij wegwerkzaamheden) met borden een andere maximum snelheid is aangegeven. Als je de snelweg buiten de bebouwde kom verlaat, geldt een maximum snelheid van 80 kilometer per uur. Dat wordt in de regel niet met een bord aangegeven.
laatste aanpassing
hier even wat prijzen van boetes:)

:: geen gebruik maken van autogordels € 40,00

:: kind voorin zonder speciaal beveiligingsmiddel € 40,00

:: niet meewerken aan voorlopige alcoholcontrole € 86,00

:: onnodig geluid/lawaai veroorzaken € 86,00

:: rijbewijsis verlopen € 28,00

:: rijbewijs niet behoorlijk leesbaar € 28,00

:: rijbewijs niet kunnen tonen € 28,00

:: rijbewijs voldoet niet aan gestelde eisen € 28,00

:: rijden terwijl rijbewijs is ingevorderd/ingenomen € 231,00

:: rijbewijs verkeerde categorie € 180,00

:: rijles geven zonder vereist certificaat, bedrijfsmatig € 560,00

:: rijles geven zonder vereist certificaat, particulier € 144,00

:: geen verzekeringsbewijs hebben € 288,00

:: kentekenbewijs met foutieve gegevens € 144,00

:: kentekenbewijs niet behoorlijk leesbaar € 28,00

:: kentekenbewijs niet kunnen tonen € 28,00

:: ondeugdelijke kentekenplaten € 57,00

:: geen voorrang verlenen bij stopbord - bord B7 € 86,00


Te hard binnen de binnen de bebouwde kom
:: t/m 10 km/u € 28,00

:: 11 t/m 15 km/u € 57,00

:: 16 t/m 20 km/u € 63,00

:: 21 t/m 25 km/u € 92,00

:: 26 t/m 30 km/u € 115,00

:: 31 t/m 35 km/u € 187,00

:: 36 t/m 40 km/u € 216,00

:: 41 t/m 45 km/u € 245,00

:: 46 t/m 50 km/u € 273,00

:: 51 t/m 55 km/u € 327,00

:: 56 t/m 60 km/u € 382,00

:: 61 t/m 65 km/u € 418,00

:: 66 t/m 70 km/u € 468,00

buiten de bebouwde kom
:: t/m 10 km/u € 28,00

:: 11 t/m 15 km/u € 40,00

:: 16 t/m 20 km/u € 63,00

:: 21 t/m 25 km/u € 92,00

:: 26 t/m 30 km/u € 115,00

:: 31 t/m 35 km/u € 187,00

:: 36 t/m 40 km/u € 216,00

:: 41 t/m 45 km/u € 245,00

:: 46 t/m 50 km/u € 273,00

:: 51 t/m 55 km/u € 327,00

:: 56 t/m 60 km/u € 382,00

:: 61 t/m 65 km/u € 418,00

:: 66 t/m 70 km/u € 468,00
laatste aanpassing
Beter hoor,

Dat je onze gemeentekas weer zit te spekken.
Bedankt!!
11 t/m 15 k/m uur buiten de bebouwde kom 40 pleuro? en binnen de bebouwde kom 57???

klopt niet echt, heb van de week een boete mogen betalen van 40 pleuro aan de heren zakkenkloppers en dat was 13 km/uur te hard BINNEN de bebouwde kom.

lekker wazig hoor
 
ja he robbie, voorlopig heb jij een prent en ik niet dus sjahh...wie doet het dan beter? whahaha
Vandaag 2 :(
1 van 34 en 1 van 60 :P
 
2 P-Kay > ja maar is een beetje ongelijke strijd, op de fiets word je niet geflitsts :-P
Ga jij maar lekker theorie leren :-P
ooh chieltje >> kanjer ben je !

enne p kay brillen bij hans anders zijn niet duur hoor voor 110 gulden heb je er al 1 :P
 
Ik denk dat het meer aan zijn algemene kennis ligt, een bril helpt dan niet veel :-P
Jeps, da zijn de regels..
en nu hebben ze ook nog in veel zones de 30 km/uur neergezet, dus watch out! :P
Heyy Red Devil, je bent eentje vergeten! Komt ie..
bellen in de auto...

>>>>>130 EURO!!!!!!!!<<<<<<<

'Net best'
geld klopperij is het!!!!
de oplossing :D
http://www.tuftufclub.com/
Robbie,

Wanneer kom je weer naar Rotterdam?
Fijn onze gemeentekas spekken...

Bedankt,
toffe gast!
 
Drink dan meteen een paar biertjes met ons op het stadhuisplein, zet je auto voor het Hilton, gebruik vooral niet de wc en neem al je wapens mee.
 
Aanpakken die wets overtreders... :devil:
 
2 robbie: ik denk dat jij praktijklessen nodig hebt, het is namelijk niet toegestaan om te hard te rijden, vandaar dat je nu die prent ook hebt

en met die algemene kennis zit het ook wel goed hoor, ik tuf al anderhalf jaar vrolijk rond en ben tot nu toe schadevrij en prentvrij

dus dan kan je lullen over algemene kennis, theoriekennis of brillen wat je wilt...voorlopig ben jij degene die een prent heeft en ik niet whuahaha

het is heel simpel: binnen de bebouwde kom 50 (tenzij, je zegt het zelf al, anders aangegeven!), sjahh dan kan je aannemen wat je wilt, maar ik denk dat jij degene bent die rijlessen nodig hebt...
 
Pikee rulez!

(K)
Hardrijders doodrijders.


Ik hoop dat ze hun lesje hebben geleerd na een paar keer geflitst te zijn. Robbie is gewoon een gevaar voor zichzelf en de medeweggebruikers. Ik zou niet met hem op 1 en dezelfde weg willen rijden.
laatste aanpassing
Dat tukkie op de snelweg bij Schiedam moet je ook 80KM rijden staan vaak te controleren :S

7 jaar rijbewijs
1X boete voor te snel rijden
3X iemand aangereden
3X een aanrijding(1 daarvan eigenschuld)

Valt nog mee :D toch
 
* sucht *

reej (L)
 
dat stukje bij zestienhoven waar je 80 moet rijden.

Ik reed daar s`nachts en toen waren er mensen die heel dat stuk met de claxon zitten te spelen.
:D
Dat stuk is 80 geworden omdat de bewoners geluids overlast hebben.

sleep well
Even gequote van Red Devil:

:: niet meewerken aan voorlopige alcoholcontrole € 86,00 ::

Dat is onzin, als je niet meewerkt aan een alcoholcontrole (wtf is een voorlopige alcoholcontrole trouwens? :P) dan wordt je gewoon aangehouden en meegenomen voor een bloedproef.
 
2 P-Kay > Tsja als je een eigen auto hebt die nogal snel is heb je gewoon wat sneller een bekeuring :-) ( dat is wat anders als je alleen in de auto van papa en mama rijd of in een langzaam tuf tuf dingetje :-P )
En jij moet altijd oppassen dat je niet te hard rijd want dan kan je als student niet meer feesten, logisch dat je er dan minder hebt.
:-P