Partyflock
 
Forumonderwerp · 17992
­ Nederland
Is er niet eens een feest van formaat in Nederland met wat ECHTE!!!! UK-Hardhouse zoals Lisa Lashes,Lisa Pin-up,Andy Farley en anderen in plaats van al die hardhouse die het NET niet is of never was en vaak weer beschouwd wordt als Hardstyle???:S
laatste aanpassing
Als ik mixes van Lisa Lashes en Andy Farley luister ga ik gewoon helemaal uit m'n dak.Dat is UK hardhouse.

ga ik naar een (so called) hardhouse feest is het echt helemaal niet te vergelijken en gaat het meer de hardstyle kant op. Volgens mij weten ze in NL nog niet precies de grens te trekken die er duidelijk is tussen HS en HH.:9
Vindt allebij leuk, maar heb liver 100% Hardhouse(UK style en niet NL-style)
Gary D is toch ook UK-hardhouse of zit ik nu te zwetsen? Ben er niet zo heel erg in thuis, maar dacht dat de UK-style wat melodieëuzer en wat minder 'grauw' is.
Lijkt me wel kick om een keer op zo'n puur UK-HH feest te staan. Is weer eens wat anders :)
Tip:

-Get kazaa
-Search for Lisa Lashes of Andy farley
-Download
-Let HeatWave know, omdat die sounds echt wel anders klinken dan de andere UK-so-called-Hardhouse van Nederlandse Publishers

Een voorbeeld: Andy Farley- hardhouse nation!!!

ID&T snapt het niet en verward hun ID&T Hardhouse Cd's met hardstyle(ook SUPER wreed hoor, niet ten nadele, maar....).
get your styles right ID&T!!! :)
laatste aanpassing
 
ga eens naar HQ, het enige HH feest in NL geloof ik (ja en impulz)

anders moet je 26 oktober maar mee naar HHA in london:)
Ik moet dus toch maar eens gaan vogelen met Kazaa. Heb het al een paar keer geprobeerd maar gaat steeds iets fout. Zal t wel weer voor de zoveelste keer aan me zus vragen. Moet maar, anders kom ik nooit t verschil te weten!

Jij heb er blijkbaar meer kijk op dan ik, dus zal wel ff checken dan onder de naam Lisa Lashes. Heb wel iets met vrouwelijke DJ's :)

ID&T maakt dus gewoon dikke fouten daarin? Daar t ene te verkopen onder een andere naam? Beetje fout :S
High Quality is dus t enigste UK-hardhousefeest in heel Nederland, op Impulz na (waar ik dus NOOIT meer heenga)? Das wel jammer, en HQ is toch altijd op de laatste vrijdag van de maand in de Melkweg? Ben ff te lui om t op te zoeken :gaap:

Ik ga toch echt niet voor hardhouse naar Engeland toe. Is t trouwens wel de moeite waard, stappen in de UK? Altijd al eens willen doen, naar Londen ofzo, met een groepie maatjes voor een lang weekend ofzo
 
half jaar terug beste feest aller tijden gehad (minus slechte drugservaring) dus ehh JA!

en je beantwoord mn pbtjes niet:(
 
me phbtjes ? is dat die drugservaring ;-)


anyway echte UK hardhouse roxx




Archers en The Garage draaien altijd errrrug kix in Glasgow ow ja en natuurlijk the school of Art
bwhaha lisa lashes/pin-up als hardstyle? LOLOLOL wawt een skkls ;)
... kheb hier nog een aantal cd's liggen van lisa lashes die zijn echt lekker gewoon
laatste aanpassing
 
hardhouse academy in london :)
 
die UK hardhouse is niet mijn ding, een beetje te snel en niet echt zwaar... maar jah smaken verschillen (gelukkig) ;)
 
Artiest Cj Noah
Tidy Girls,

ook fijn :)
 
psychosis kent yoji en lab 4 niet zeker? idd wel snel, maar ik denk dat het gemiddelde hardstylefreakje zich in hun styl kan vinden:D
 
BK noemen ze ook UK Hardhouse en die is echt wel goed. Op Impulz was namelijk een vet setje
 
Miech > ik geef ook eerlijk toe dat ik me er ook nooit echt in heb verdiept, aangezien ik het niet mijn stijl vond. Toen Marlies (Secret Simba) nog in de talentroom van Qlubtempo moest draaien, had ik belooft ff haar setje te beluisteren. En aangezien ze toen nog veel UK draaide, kwam ik erachter dat het gewoon niet mijn ding is...

(ow jah, ben btw ook niet het gemiddelde hardstylr freakje) :P
laatste aanpassing
 
gelukkig;)

ik heb SS nooit gehoord, maar ik geloof niet dat ze onder de echte UK stijl valt, maar correct me if im wrong:)

BK is een goede naam, nick lunn, yoji biomehanika, nick sentience, lab 4 uiteraard.

zoek eens wat van hun op, kan je het altijd nog afzeiken:)
We hebben eerst een nog een Hardstylefeest op 28 sept. Na dit feest komt er een echt en alleen maar UK Hardhouse feest. Dus nog een maand of 2 a 3 geduld.
Artiest {SHOWLIST artist 1438, 1374}
UK Niet zwaar ???

De UK die ik draai klinkt zwaar zat, het is natuurlijk niets vergeleken bij hardstyle !!!!

Maar UK rulezzzz gewoon.
Ik wou dat er meer organisatoren waren die gewoon BK, Dave Randall, Andy farley enzo boekte.
De meeste richten zich gewoon op hardstyle omdat daar de meeste aanhang en dus geld in zit, maar ik weet zeker dat er zeeeeer veel UK people rond loopt.
 
die draait ook weleens HS toch?

2h2h>> waar waaR!!
tinrib bedoel je miech?????

niet dat ik weet hoor.....
 
ik wist het niet zeker, maar zag em geloof ik ooit op een HS feest-flyer staan.

oh well, boeien, als ie maar vnl HH draait. tenminste ECHTE HH

HS pjoekie
heb twee cd's van hem waarvan 1 op DV 98 ofzo.... das in ieder geval ECHTE UK HH hoor!


maar idd hij stond ook op Qlimax 6 april.
ja hij heeft op Qlimax gedraaid, 2 x zelfs maar hij draait wel gewoon UK HH. Captain Tinrib is echt de koning van de Hoovers :D

Is trouwens geen combi HH en HS in dezelfde zaal. HS is dan voor je gevoel te snel en een te zachte beat (mijn mening)

Wat is trouwens de line-up van de aankomende HQ. IAN M is mijn UK HH held :) (dancevalley 2000 en hardhouse academie)
laatste aanpassing
 
ian m had afgelopen hq gedraaid. best goed, geen andy of lab4, maar zeer goed te doen:)

komende hq weet ik niet
Ja ik wist dat hij afgelopen HQ gedraaid heeft. Maar toen kon ik niet :C
laatste aanpassing
 
was best leuk feessie, tom harding draaide ook weer een goed:)

die andere engelse in de oude zaal draaide ook goed, ben zn naam ff kwijt
als je wel eens in zo;n engels muziekblad leeest
heb je zeker veel van die vette engelse HH feesten
bijv. nukleuz vs. Tidy Trax ofzo...

heb in ibiza anne Savage gezien die draaide zeker
goed en het is ook nog een leuke meid om te zien ook :D:D:D:D
 
lisa lashes zag ik ook in ibiza:) en nog iemand (even naam kwijt) die wel bekend is:)
Heb Lisa Lashes een klein jaartje geleden gehoord op Impulz en dat was inderdaad wel cool. verder vind ik het ook jammer dat er zo weinig UKHH hiero in Nederland is. jammer dat HQ XL niet doorging anders was dat wel toppie geweest denk ik. Andy Farley, Tinrib, BK, Nick Sentience enz. draaien inderdaad gewoon lekker. Heb een paar van die Nukleuz cd's en is gewoon lekker om te horen. Niet zo aggressief als HardStyle soms is, tenminstuh ik word er vaker een beetjuh happy van van die UKHH en heb eerlijk gezegd ook al een beetje zin in Impulz 7 dec. met Lab 4 en de rest van de HH Hero's
Hardhouse wat hier gedraait wordt is toch wel een stuk anders dan hardhouse wat in engeland gedraaid wordt.

Was daar in de zomervakantie op bunker (uit de 2e WO) feesten en daar hardhouse gehoord wat ik nog nooit heb gehoord. Supersnel en super hard echt heel cool.
UK Hardhouse is vet!

En er worden idd te weinig UK HH-feesten gegeven. Op 4Elements waren wel JP, Tom Harding, Nick Sentience, LAB4! ed geboekt. Maar ik vond niet dat daar echt goede UK HH gedraaid werd.
 
Ik vind UK hh ook veel relaxter dan de andere versies. Heb zelf alleen nog maar Lisa Loud gezien op Cream in Ayia Napa. Was zeker beter:D:D
Daarom is Dancevalley ook zou bruut, een Hardhouse Open Stage. Daar komen alleen maar toppers. Beter dan die Dana/Pavo muziek
Heatwave: Voor echte UK hardhouse zul je toch naar Engeland (Trade!) moeten gaan. Tidy Trax & Nukleuz zijn de labels, en voor DJ's moet je naast de eerder genoemden als Andy Farley, BK, Lisa Lashes, Ian M, The Tidy Boys ook eens naar Steve Thomas, The Sharp Boys, EJ Doubell, Rachel Auburn, Anne Savage, Karim, Malcolm Duffy, Alan Thompson, Tall Paul Newman, en vooral de rijzende ster Fergie luisteren ("Let There Be Hardhouse"). Helaas overleden zijn de godfather van de hardhouse Tony de Vit (die ik menigmaal heb horen draaien), en ook RR Fierce die snoeihard kon draaien. En Blu Peter en Mrs Woods lijken enigszins in de vergetelheid te zijn geraakt.

Qoen: als je denkt dat Tinrib de king of the hoovers is, moet je eens naar zijn maatje Karim luisteren. Bijvoorbeeld het nummer "Don't Fuck With Me".

En voor degenen die hardhouse en hardstyle niet uit elkaar kunnen houden: luister eens naar wat uk hardhouse klassiekers. Veel dansbaarder dan de gemiddelde hardstyle, die vaak ook een stuk monotoner is. Ik hoorde uk hardhouse ooit eens als "bouncy" worden omschreven, en het stuitert er inderdaad op los, daar waar hardstyle meer als een logge heimachine doostampt. Een paar nummers die duidelijk de sound van UK hardhouse weergeven:

Tony DeVit: Are You All Ready
Tidy Boys vs Tidy Girls - Blow Yer Load
Karim & Captain Tinrib - Show Them We Can Do This
laatste aanpassing
 
voor degenen die het nog niet weten:

hardstyle is een naam verzonnen door Q-dance en is een verzamelnaam voor hardtrance hardhouse en hardtechno. En duitse italiaanse en nederlandse hardhouse is iets heel anders dan UK hardhouse. maar het is allemaal hardhouse.
Ben ik het niet mee eens, BBF. Een Dana draait echt geen hardhouse, da's toch gewoon gabber met een nieuwe naam.
 
dan ben je er niet mee eens. Het is maar wat voor naam je eraan geeft. Maar het is wel zo dat q-dance met die naam kwam. en voorheen heette t allemaal hardhouse
Mike / Underworld, volgens mij is Trade bijna helemaal van de Hardhouse afgestapt, hele beleid is daaar een tijdje terug omgegooit, maar het was 1 van de eerste echte hardhouse tempels.
Het is allemaal HardDance zoals ze dat tegenwoordig noemen.

UK Hardhouse is nog steeds mijn nummer 1 maar in nederland is het gewoon zo goed als niet draaibaar, het is allemaal hardstyle, en als je Yoji noemt, is het merendeel wattie draait gewoon upgepitchte hardstyle/trance.

Andy Farley is the king of hardhouse, BK heeft op Impulz outdoor naar mijn menig ook errugggg lekker gedraait, zo hoort het ook ;).
Dave Randall is altijd 1 van mijn favorieten en DFQ weet me ook altijd wel goed te raken :)
Tegenwoordig draait de hele uk scene op de hardtrance, namen als Phil Reynolds, Spencer Freeland en zelfs Tom die komen nu allemaal naar voren, Labels willen geen hooversounds meer het is allemaal Hardtrance en Harde TechTrance (denk aan platen van nick Sentience) hier in nederland is ut hardstyle hardstyle hardstyle, zelfs HQ schijnt niet meer te zijn wat het geweest is :( moet er toch nog maar eens gaan kijken .....

Damn shame, 1tonig zeggen ze dan, en hardstyle niet dan ? damnnnn
 
2 Mike. Tall Paul draait geen UK hardhouse en Fergie heeft inmiddels zijn rijzende ster status (ver) achter zich gelaten;). Die gast is echt definitief doorgebroken. Steve Thomas is super:d En TdV helemaal, alleen jammer dat ie er niet meer is. Ben overigens wel blij dat ik Are You All Ready op vinyl heb:D
laatste aanpassing
2 miech:
Over een week of wat laten we alles weten !!!

In ieder geval wordt het in Den Haag gehouden !!!
Voor mij zijn het:
Dave Randall, sterling Moss, Andy Farley en BK

Deze gasten draaien ohhh zo lekker en echt MIJN style !!!!!!!!
Karim is ook de meester idd.

Weirdo is de man van de kewle producties.
BFF: Q-dance kwam lang nadat hardhouse was geboren. En inderdaad ik ben het niet met je eens: hardstyle is geen hardhouse.

-LX-: moet zeggen dat ik Trade al weer een tijdje links heb laten liggen. Het tijdstip (Trade begint om 4 uur op de zondagmorgen) vind ik een beetje een probleem, want je bent je hele zondag krijt. Ben de laatste tijd vaker naar DTPM geweest, op de zondagavond. Zou niet weten of het muziekbeleid is gewijzigd dus, maar ken Trade vooral van de jaren 95-98, toen het _de_ hardhousetempel was. Met Tony DeVit.

Maus: van Tall Paul was ik niet zozeker, maar da's al zo lang een vaste DJ van Trade dat ik hem (foutief) bij hardhouse heb ingedeeld. Het is echter zo dat sommige DJ's in engeland zich niet beperken tot 1 draaistijl. Een Steve Thomas en een Malcolm Duffy (en ook hier kan ik me met namen vergissen) draaien in DTPM bijvoorbeeld anders dan in Trade. En Fergie is inderdaad al top of the bill, zeker in Engeland. Ooit door TdV naar Trade gehaald. Ik mis die club toch wel. Vooral de tijd met Tony DeVit. Ik ging toen trouwens ook regelmatig stappen op zondag in Turnmills. In een club die Warriors heette. En waar ze de hardste hardhouse van die tijd draaiden. Karim was toen de bekendste DJ daar.
Ik had dat nummer ooit gehoord, maar wist niet meer hoe het klonk. Tot ik in Londen een ambulance langs hoorde komen ;-)

Oh, BBF, laat ik het zo zeggen. Stel hardhouse is hardstyle. Betekent nog niet dat hardstyle hardhouse is. Want techno is house, maar house is niet techno. Snappie?
UDC noemt het weer HARDDANCE !!!!
 
Zou het niet kunnen dat het nieuwe evenement van Q-dance "XQlusive" een keer komt met UK Hardstyle? Met alleen Hardstyle DJ's uit de UK?

Greetingz :bounce:
 
2 mike: nee, dat zeg ik toch ook niet? En ik vind BTW UK hardhouse ook hardstikke vet, ik wordt alleen zo ziek van die mensen die zeggen dat hardhouse beter is dan hardstyle terwijl het in wezen om hetzelfde begrip gaat. Om even in jouw termen te spreken house is toch ook niet beter dan techno?