Partyflock
 
Forumonderwerp · 1163890
­ Nederland
Binnenin ISIS: hoe ziet dat eruit? En wie zijn de strijders van ISIS? Dat zien we voor het eerst in een documentaire van Vice News. Journalist Medyan Dairieh kreeg exclusieve toegang tot de basis van ISIS en hij trok drie weken met ze op. Donderdagavond laat verscheen het eerste deel van de vijfdelige documentaire online. Vrijdagavond verscheen de tweede aflevering.

In deel 1 is Dairieh in de Syrische stad Raqqa, de hoofdstad van het kalifaat, waar hij wordt rondgeleid door de perswoordvoerder van ISIS. De soennitische extremisten strijden daar tegen het Syrische leger, wat Dairieh filmt.

Dairieh spreekt met jonge jongens die maar één droom hebben: meehelpen een kalifaat te stichten, een islamitische staat.

Let op: er zitten veel schokkende beelden in, zoals lijken en afgehakte hoofden:



In deel twee gaat Darieh op zoek naar het gewone leven van een jihadist. Tijd voor de familie is er bijvoorbeeld niet. "Het is nu het minst belangrijk", zegt een strijder. "Er is een hoger doel. Als iedereen thuis zou zitten, worden de moslims niet verdedigd."

Dan ontmoet Darieh een Belgische moslim met zijn zoontje Abdullah. "Waarom zijn we hierheen gekomen Abdullah?" "Omdat er in België alleen maar ongelovigen zijn", antwoordt zijn zoontje braaf. En die moeten dood, leert zijn vader hem. Alle ongelovigen doden namelijk moslims. Het jongetje knikt begrijpend.



Volgens de baas van Vice in Europa is Dairieh de eerste die ISIS zo lang heeft toegelaten. De journalist heeft veel contacten in de regio en zo wist hij toegang te krijgen tot het gebied in Syrië dat ISIS in handen heeft - een uiterst gevaarlijk gebied.

"Dit is pas het begin"

ISIS, dat zichzelf inmiddels heeft afgekort tot IS (Islamitische Staat), is bezig met een grote opmars in Irak en Syrië. Vorige maand kwamen al zeker 1700 mensen om door gevechten en aanslagen. En "dit is pas het begin", belooft ISIS in de documentaire.

ISIS
  • ISIS, dat zichzelf nu IS (Islamitische Staat) noemt, heeft grote delen van Irak en Syrië ingenomen om een islamitische staat te stichten, een kalifaat. Een kalifaat is een grensoverschrijdende islamitische staat die geleid wordt door een kalief. Een kalief wordt volgens de islam gezien als een opvolger van de profeet Mohammed.
  • ISIS werd in 2006 opgericht in Irak. Het begon met een paar losse groepen jihadstrijders die banden hadden met al-Qaida. Nu zijn beide organisaties niet meer met elkaar verbonden. Het schijnt zelfs dat al-Qaida de strijders van ISIS te extreem vindt en niets meer met hen te maken wil hebben. Met onthoofdingen en andere gruweldaden is ISIS een van de wreedste terreurgroepen van de wereld.
  • De soennitische extremisten financieren hun strijd met berovingen. Ook hebben ze verschillende olievelden ingenomen.
  • ISIS roept jihadisten wereldwijd op zich bij hun aan te sluiten.


Luchtaanvallen

De afgelopen dagen zijn duizenden mensen in het noorden van Irak op de vlucht geslagen.
Woensdag nam ISIS de grootste christelijke stad in Irak in, Qaraqos, waardoor duizenden christenen verdreven werden. En op de berg Sinjar zitten tienduizenden jezidi's vast, omsingeld door de extremistische strijders.

Vannacht gaf president Obama toestemming voor luchtaanvallen op ISIS en vanmiddag was het al zover: de Amerikaanse luchtmacht heeft een stelling van ISIS-troepen in het noorden van Irak gebombardeerd. Volgens een Koerdisch persbureau zijn er honderden ISIS-strijders omgekomen en gewond geraakt.

Minister Kerry zei vandaag dat het optreden van ISIS in Irak alle tekenen vertoont van genocide. De toekomst van het land staat op het spel, zei hij in Kabul.

Volgens Obama zijn de luchtaanvallen op beperkte schaal nodig, zodra de levens van Amerikanen of onschuldige burgers worden bedreigd. In de stad Arbil werken een hoop Amerikanen. ISIS-strijders komen steeds dichter in de buurt van die stad.

laatste aanpassing
Dan die middelste haatbaard met een M4/AR15 om zijn nek staan, Amerikaanser kan het niet.
Man man man, wat een plank voor de kop die lui. Niets minder dan een sekte dit.
laatste aanpassing
 
't lijkt wel gtst
Uitspraak van Boß¿ op maandag 11 augustus 2014 om 15:58:
Niets minder dan een sekte dit.

Sekte :nee:
Insecten :jaja:
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 augustus 2014 om 16:02:
't lijkt wel gtst


:lol:
Ben benieuwd naar deel 3
Jammer dat niet alle moslims denken zoals die meid uit het filmpje.
De meeste mensen hebben sowieso niks door.

Uitspraak van Frisko in den D=co op maandag 11 augustus 2014 om 17:56:
De meeste mensen hebben sowieso niks door.


Wat nog veel erger is, is dat die domme mensen kinderen indoctrineren om mee te vechten voor een fabeltje. Op 8:10 bijv
Uitspraak van Boß¿ op maandag 11 augustus 2014 om 18:21:
Wat nog veel erger is, is dat die domme mensen kinderen indoctrineren om mee te vechten voor een fabeltje. Op 8:10 bijv


Tsjah dat krijg je met gehersenspoelde mensen die te lui zijn om zelf gezond na te denken.
vieze vuile laffe kk honden zijn het Fuck jullie allemaal !!!!
 
Dit kent z'n weerga niet. Echt verschrikkelijk gewoon. Verschrikkelijke beelden. Misschien is het de tijd waarin we leven (iedereen camera'tjes, dus alles wordt openlijker?), maar hiermee worden in mijn ogen the limits echt omhoog geschroefd. Wat een verschrikkelijke misdadigers. (N) Je kan je toch niet voorstellen dat er zulke halve zolen bestaan die daadwerkelijk geloven dat als er een god is, hij uitroeiing van je verwacht...... hoe kun je.
Hoe gestoord kunnen mensen zijn.
laatste aanpassing
Shouting "Allah is great" while savagely shooting people in the head is how Muslims honour their God. A very peaceful religion indeed!
Uitspraak van Barry op woensdag 13 augustus 2014 om 19:51:
Shouting "Allah is great" while savagely shooting people in the head is how Muslims honour their God. A very peaceful religion indeed!


:)
dus die IS is eigenlijk een soorth 4th reich, bij wijze van? ik zeg alle onschuldige burgers evacueren en nuken die shit.

maar effe serieus, te walgelijk voor woorden. geen greintje menselijkheid te bekennen in deze 'wezens'.

Uitspraak van Barry op woensdag 13 augustus 2014 om 19:51:
Shouting "Allah is great" while savagely shooting people in the head is how Muslims honour their God. A very peaceful religion indeed!


heeft er niks mee te maken. IS gebruikt religie als een excuus om er op los te moorden, en daar zijn de vele gewone Moslims de dupe van.
laatste aanpassing
Uitspraak van WallMart op woensdag 13 augustus 2014 om 20:38:
maar effe serieus


Vind het wel serieus een goed plan ...
laatste aanpassing
Heb de filmpjes van Mario bekeken.....kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ze die gasten van mij mogen plat bombarderen!!

Hoe haal je het in je hoofd om onschuldige mensen gewoon de 1 na de ander door het hoofd te schieten,gaat er dan helemaal niks door zo iemand heen die dit doet???

Daarbij....hoe de joden in WOII werden vergast,dit lijkt mij toch net zo iets....en dit verdiend gewoon echt een kernbom.

En hoe gaat dit gezeik straks verder over de hele wereld?
Je ziet het nu al in Den Haag gebeuren.....ben benieuwd hoe dit in NL opgelost gaat worden,maar denk wel dat Geert met de volgende verkiezingen toch echt de grootste zal worden:yes:
Uitspraak van WallMart op woensdag 13 augustus 2014 om 20:38:
dus die IS is eigenlijk een soorth 4th reich, bij wijze van? ik zeg alle onschuldige burgers evacueren en nuken die shit.


Ik vind dit persoonlijk erger dan de nazi's..

Omdat de duitsers het niet zo naar buiten gooide en veel in het geheim deden. De concentratiekampen moesten geheim blijven en de vernietigingskampen al helemaal.
Ja ze hadden wel publieke executies en zo om schrik op te wekken.
Maar dit is gewoon gangstah stylow.. :VAAG: moorden voor fun zou je bijna zeggen. :/
Losgelaten psychopaten die thuis horen in de hel. :)
laatste aanpassing
Uitspraak van Jim Beam op woensdag 13 augustus 2014 om 21:02:
Geert met de volgende verkiezingen toch echt de grootste zal worden:yes:


Dat denk ik ook wel ja.
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 13 augustus 2014 om 21:08:
moorden voor fun zou je bijna zeggen


Dat is het volgens mij gewoon ook!

Die shit van vanuit een rijdende auto alles wat voorbij neer maaien......

Fuck...stel je voor dat dat hier op de weg zou gebeuren!
Uitspraak van Jim Beam op woensdag 13 augustus 2014 om 21:11:
Die shit van vanuit een rijdende auto alles wat voorbij neer maaien......


Heftig filmpje hé?
Ja het is gewoon ongelofelijk hoor, en Timmermans die nog steeds vind dat er geen genocide bezig is. :Facepalm:

Nou...... :vaag:
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 13 augustus 2014 om 21:12:
Heftig filmpje hé?


Ik heb ziekere shit gezien moet ik eerlijk zeggen,maar ik vind dit gewoon echt sick!
Ik ben echt benieuwd hoe dit geweld gestopt gaat worden.

Ik zou echt zeggen....dan maar een hele zooi onschuldige slachtoffers maar gooi er maar een kernbom op!
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 13 augustus 2014 om 21:08:
Omdat de duitsers het niet zo naar buiten gooide en veel in het geheim deden. De concentratiekampen moesten geheim blijven en de vernietigingskampen al helemaal.


:roflol:
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 13 augustus 2014 om 21:12:
en Timmermans die nog steeds vind dat er geen genocide bezig is


http://nos.nl/artikel/685014-cda-teleurgesteld-over-isisoordeel.html

Timmermans beantwoordde zondagavond Kamervragen over de kwestie. "Als blijkt dat ernstige misdaden zoals genocide of misdrijven tegen de menselijkheid zijn gepleegd, dan moeten die onderzocht worden en de daders worden vervolgd", schreef hij. Dat gaat het CDA niet ver genoeg.


Misschien lag z`n internet er afgelopen week uit 8)
Uitspraak van THP op woensdag 13 augustus 2014 om 21:23:
Misschien lag z`n internet er afgelopen week uit 8)


Lololololol. :LOL:
Nederlandse jihadisten die daarbij betrokken zijn, kunnen dan in Nederland worden vervolgd.


Afmaken ja. (Y)
Maar voor wie of wat vechten ze dan ?
Ik zie toch alleen maar dat ze hun eigen soort afmaken ...

Ik snap het niet, en mss wil ik het niet snappen, raar volkske :/
Ze geloven in hun extremistische overtuigen (weet zo effe de naam niet) Iedereen die zich niet bekeerd tot hun gellof op de Islam word afgemaakt.
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 13 augustus 2014 om 21:46:
Maar voor wie of wat vechten ze dan ?


voor hun eigen idee van de islam

Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 13 augustus 2014 om 21:46:
Ik zie toch alleen maar dat ze hun eigen soort afmaken


wie er niet in meegaat of zich verzet gaat eraan
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 13 augustus 2014 om 21:08:
Ik vind dit persoonlijk erger dan de nazi's..


ik ook, al is de schade in vergelijking met de 2e wereldoorlog nog 'beperkt'.
als europa en amerika nu de krachten bundelen en een offensief beginnen aan alle kanten zouden we deze bende snel op kunnen ruimen.

Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 13 augustus 2014 om 21:29:
Afmaken ja. (Y)


voor deze apen mag de doodstraf wel weer ingevoerd worden ja.
Uitspraak van THP op woensdag 13 augustus 2014 om 21:51:
voor hun eigen idee van de islam


Dat is totaal geen islam meer ...

Uitspraak van THP op woensdag 13 augustus 2014 om 21:51:
wie er niet in meegaat of zich verzet gaat eraan


Blijkbaar.



Ik zie alleen jonge gasten met wapens ongetraind aandacht zoeken zodat de hele wereld kijkt.
IS heeft volgens mij niks met de islam te maken, ... ik weet het niet, ik ben geen islam/moslim expert, maar dit is volgens mij gewoon stoer doen en vooral ge-brainwash'd.
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 13 augustus 2014 om 21:08:
Ik vind dit persoonlijk erger dan de nazi's..

Omdat de duitsers het niet zo naar buiten gooide en veel in het geheim deden.


wut? :lol: gaat om de slachtoffers toch
ik vind beide net zo erg. of je t nou stiekem doet of openbaar
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 13 augustus 2014 om 21:55:
en vooral ge-brainwash'd.


dat sws, kleuters en kinderen worden al opgeleid :yes:


Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 13 augustus 2014 om 21:55:
IS heeft volgens mij niks met de islam te maken


als ik het allemaal zo zie, kun je de islam op 100 verschillende manieren leven :lol:
Uitspraak van WallMart op woensdag 13 augustus 2014 om 21:53:
als europa en amerika nu de krachten bundelen en een offensief beginnen aan alle kanten zouden we deze bende snel op kunnen ruimen.


Zal het waarschijnlijk wel op gaan uitlopen ja, van mij mag 't helemaal uitgeroeid worden.
laatste aanpassing
Uitspraak van Mario // Hard-Tex op woensdag 13 augustus 2014 om 21:08:
Ik vind dit persoonlijk erger dan de nazi's..


De nazi's hebben hun regime en manier van "beulen" af gekeken van de oorlog Japan/China in 1894 - 1895 ... zoek maar eens de 1ste film van "Men Behind The Sun"
Trouwens vandaar komt ook de hitler snor en gelijkaardige vlaggen.

Eens je die film gezien hebt, dan zie je zelfde bij de nazi's en zelfde bij de IS.

Japanners spietsen baby's op stokken en plaatste ze op de straten en deden heel veel experimenten bij mensen wat ook de nazi's deden en de IS (nog) niet.
Uitspraak van THP op woensdag 13 augustus 2014 om 21:58:
dat sws, kleuters en kinderen worden al opgeleid :yes:


Ja, en daar zijn ze absoluut goed in, zeker in die landen omdat daar geen moraal of wet is ... doch gebeurt het hier ook al, kijk maar in grootsteden hoe ze jongeren die werkloos zijn, geweigerd worden en geen doel meer hebben, de zwakken onder hén ... die juist zijn zo beïnvloedbaar voor dat soort preken om de oorlog in te gaan.

Daar zijn het al kids, hier zijn het tieners (en ouder)
Uitspraak van THP op woensdag 13 augustus 2014 om 21:58:
IS heeft volgens mij niks met de islam te maken


Sowieso niet.
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 13 augustus 2014 om 21:55:
Ik zie alleen jonge gasten met wapens ongetraind aandacht zoeken zodat de hele wereld kijkt.
IS heeft volgens mij niks met de islam te maken, ... ik weet het niet, ik ben geen islam/moslim expert, maar dit is volgens mij gewoon stoer doen en vooral ge-brainwash'd.


(Y)
Uitspraak van WallMart op woensdag 13 augustus 2014 om 21:53:
als europa


Beter moeit Europa zich NIET want anders staan we hier mede op de zwarte lijst bij die gasten en zijn we een doelwit, laat Amerika en de rest van de wereld het maar oplossen dan zijn zij de doelwitten als ze wraak nemen.
Ik wil der hier echt niets van zien dit dat, tis nu al erg genoeg dat die rellen uit de hand lopen bij demo's.
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 13 augustus 2014 om 22:04:
Beter moeit Europa zich NIET want anders staan we hier mede op de zwarte lijst bij die gasten en zijn we een doelwit, laat Amerika en de rest van de wereld het maar oplossen dan zijn zij de doelwitten als ze wraak nemen.
Ik wil der hier echt niets van zien dit dat, tis nu al erg genoeg dat die rellen uit de hand lopen bij demo's.


Had hier ook dat filmpje gezien van die tegen demonstratie.. Eerlijk gezegd.. Ik zag alleen maar jonge mocro flavours rond lopen zoals die 'waz met jou' look met een grote mond joh.. Ja en stenen gooien, dat kunnen ze ook goed. :/
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 augustus 2014 om 19:41:
(iedereen camera'tjes, dus alles wordt openlijker?),


Als er écht een grote oorlog is dan worden de zendmasten wel als eerst neergehaald hoor :jaja: internet word dan ook afgesloten.
Dan kun je niks meer.
Uitspraak van WallMart op woensdag 13 augustus 2014 om 20:38:
dus die IS is eigenlijk een soorth 4th reich, bij wijze van?


Ik wil dit volk nog niet eens vergelijken met de Nazi's :nee:
 
Deze shit gaat echt hard uit de handlopen.
Uitspraak van Daffy Fuck op woensdag 13 augustus 2014 om 22:04:
Beter moeit Europa zich NIET want anders staan we hier mede op de zwarte lijst bij die gasten en zijn we een doelwit, laat Amerika en de rest van de wereld het maar oplossen dan zijn zij de doelwitten als ze wraak nemen.
Ik wil der hier echt niets van zien dit dat, tis nu al erg genoeg dat die rellen uit de hand lopen bij demo's.


sterker nog, we zijn al een primair doelwit en ik denk dat als ze de kans krijgen ze ons zelfs eerder uit de weg ruimen dan amerika. we hebben dus niet echt een keus.
 
Uitspraak van Jim Beam op woensdag 13 augustus 2014 om 21:02:
Daarbij....hoe de joden in WOII werden vergast,dit lijkt mij toch net zo iets....en dit verdiend gewoon echt een kernbom.


Als een macht dit werkelijk zou doen, dan zijn de rapen natuurlijk al helemaal gaar. Dan breekt de hel waarschijnlijk helemaal los. Chemische massavernietigingswapens inzetten is zeer not done. Wat ISIS doet is gelukkig voor de meeste normaal denkende mensen (inc. moslims) zo weerzinwekkend dat het hopelijk/waarschijnlijk een afschikkend effect gaat hebben op extremisme; een ernstig voorbeeld van hoe het nooit zou mogen worden. Dat hoop ik maar iig. ISIS moet in de kiem te smoren zijn als grootmachten er tegen op gaan staan.